Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ca s?? continu??m cu diverse ?triri ...

http://www.ziare.com/economie/infrastructura/romania-penultima-din-ue-in-clasamentul-satisfactiei-fata-de-sistemul-feroviar-national-1192151
 
Problema circulatiei fara de bilet este usor rezolvabila.
Se aplica metode pecuniare, adica cel prins fara bilet trebuie sa plateasca amenzi mari. Daca sustine ca veniturile nu-i permit plata amenzii, in loc ca stivele de amenzi neplatite sa se adune, legislatia ar trebui sa prevada munca in folosul comunitatii, sau mai exact in folosul companiei de transport feroviar, de la curatat vagoane la smuls iarba dintre sine pana la acoperirea prejudiciului.

Asta pentru partea cu calatorul. Pe cealalta parte, controlorii de bilete, sau nasii cum li se spune ar putea fi de asemenea usor demobilizati, prin organizarea de flagrante, sanctionate imediat cu desfacerea contractului de munca. Nu de alta dar somajul e in floare.

Pe liniile deservite de companiile private am observat ca toata lumea plateste bilet, acolo nici macar indienii nu misca in front. Poate mai susnt si exceptii, dar sigur nu este instaurata regula de a circula la blat.

De asemenea o alta problema, care ar putea fi cu aceasta ocazie rezolvata la comun, este cea a delicventei si mizeriei din vagoane, prin paza acestora de catre personal angajat. Probabil ca solutia pare nerealista, din cauza numarului mare de trenuri in miscare, dar parerea mea este ca dupa cativa ani in care se induce un anumit nivel de civilizatie, se poate renunta la o astfel de masura. In ipoteza in care nu se poate folosi om de paza in fiecare garnitura, s-ar putea forma echipe mobile care sa actioneze prin deplasarea in locatiile unde este nevoie. De exemplu, se reclama un comportament neadecvat intr-un tren, se suna la un numar unic alocat companiei feroviare in care se descrie trenul si locatia unde se petrece evenimentul, iar la prima oprire persoanele cu comportament neadecvat pot fi interpelate de echipele de paza.
 
pana la urma tot cu biciul se face ordine P
valahul a spus:
....Ps: pestele de la cap se impute :|

si de la coada se curata :|

daca toti si-ar fi platit biletul de tren, CFR-ul nu mai era in gaura.bineinteles, daca si "capetele" si-ar fi indeplinit obligatiile.insa cum poti scapa unui sistem unde regula de baza este beneficiul personal? :-x
 
@stageexp - @cosmin78

Solutia este una pe termen scurt si nu stiu daca are ceva rezultate cu nasul (din moment ce seful de la regionala a facut angajarile pe baza de cunostinte: neam, ruda, cumnat etc. ) pana ce nu pica acest sistem de care vb. capitalismul nu o sa vedem nici un rezultat pozitiv, dar macar imi ramane satisfactia unui afront verbal pe care il aduc nasului de cate ori am ocazia... :evil:

Ps: ONOARE sau BOGATIE :?: :!:
 
O solutie ar fi ca si in cazul politistilor: te imbraci in civil te urci fara bilet si incerci vigilenta personalului de tren . Astfel nu sti niciodata cu cine ai de-a face. In plus cel mai bine ar fi controlul incrucisat, in sensul ca cei de pe o regionala sa faca controlul pe alta pentru a nu fi recunoscuti.
 
@ Florin-Dej

Solu?ia aceasta am discutat cu cineva de la regionala Cluj.

E o problem??. Chiar dac?? e civil, omul din regional?? e recunoscut relativ rapid ?i totul cade, controlorul f??când o simpl?? c??l??torie cu trenul.

Din afara sistemului, nu au voie s?? angajeze pe cineva s?? fac?? pe supra controlul, mituitorul. Nu permite legeea, ?i chiar dac?? probezi, nu sunt recunoscute problele deoarece n-ai mandat, deci na?u e curat.

S?? pun?? poli?i?ti sub acoperire, trebuie mandat spre un anumit na?, complicat.

Am fost eu o dat?? acum 5-6 ani cu un tip din regional?? la un control sub acoperire. La Apahida, ?eful de gar?? i-a spus na?ului c?? în tren este x-ulescu ?i cu înc?? cineva (io) pentru a descoperi eventualele nereguli. ??Ë?i a?a ne-am plibat pân?? la Dej, ?i înapoi.

Cred c?? pentru toate g??rile, cel mai eficient ar fi modelul englezesc, cu control la acces peron... sau chiar nu ?tiu ce s-ar mai putea inventa. Eventual na?u prins cu ocau mic??, legat de vagon ?i plimbat...
 
La ultima calatorie cu trenul facuta acum 2 saptamani pe traseul Ias-Barlad am constatat ca puteam sa merg numai cu jumate din cat am platit bilet dus intors. Atat la dus cat si la intors in compartimentul meu au fost calatori care nu aveau bilet si au cotizat la controlor. Asa am vazut ca pentru 50 km 1 calator a dat 2 lei. De la Barlad la Vaslui in compartimentul meu au fost 3 persoane care au cotizat la controlor iar de la Vaslui la Munteni o famile de tigani doar s-a salutat cu controlorul. Asta doar in compartimentul meu si ce am vazut pe culoar, trenul avea 4 vagoane si grad de ocupare 75%. Un singur tren din sutele care cirula. Niciodata nu o sa imi para rau de acesti salariati daca o sa isi piarda locul de munca.

Ce nu am vazut eu niciodata in ultima perioada (ani de zile) de cand merg cu trenul, ca, controlorul sa taie bilet in tren celor care calatoresc fara, ca cei ce umbla cu bazarul dupa ei sa fie dati jos din tren la prima statie, ca de anul nou cei ce umbla in satra si streseaza calatori sa fie coborati din tren.
 
Am luat bilet si am urcat in tren.
13 km 3,7 lei
in tren pasagerii(putini) dau nasului 2 lei si spun alta statie situata la 24 km.
nasul se uita la mine mirat ca am bilet.

Acuma eu cum am picat acolo, prostul trenului sau sa nadajduiesc la o schimbare pentru cindva?
Am dat acest exemplu pe distante scurte, ca un principiu, dar se practica pe distante lungi, chiar si acolo unde se schimba partida trenului, nu se preda doar trenul, se predau si cei fara bilet dar care au cotizat.

Am discutat cu un sef de tren care mi-a spus ca pe ruta Timisoara -Bucuresti citez din minte:,, nu e rentabil, nu lucrezi pentru tine, mai mult pentru altii"
 
Repet, problema se poate rezolva, trebuie sa existe doar vointa. Cat timp treaba este tolerata, nu avem ce face. Se creeaza un cerc vicios, compania spune ca nu e rentabil sa faci transport de calatori, deci si conditiile sunt cele care le stim, pe de alta parte daca nu se incaseaza, nu va fi niciodata rentabil.

Se pot face controale, s-au mai facut actiuni si de catre cei de la Simeria din cate stiu eu, cand au participat si lucratori din depou pentru a suplini personalul, mai ales pe trenurile de rang inferior. Nivelul de coruptie nue ste atat de mare ca sa fie implicate si scurgeri de informatie, dar si asta se poate rezolva, destinatia pe care se face un control inopinat se poate comunica participantilor numai in momentul plecarii.

Cu intoleranta fata de cei care nu platesc bilet sau au un comportament civilizat, fata de cei care iau spaga, lucrurile pot evolua in bine in timp. A, este replica continua a celor care merg pe distante scurte ca vor lua microbuze: pai sa fie sanatosi si sa mearga cu microbuzul, acolo nu au cum eluda plata biletului.
 
De acord, vointa, putinta, disciplina fac uneori minuni asa cum s-a intamplat in urma controlului de pe ruta Targoviste - Bucuresti Basarab in statia Sabareni la trenurile Regio 9101 si 9102, in intervalul orar 05.00-08.00 la casele de bilete de pe aceasta ruta mai sus mentionata s-a constatat o crestere cu aprox. 40% a incasarilor de bilete fata de aceeasi perioada a zilei precedente; :aplauze: deci, se poate, atunci sa existe supracontrol saptamanal, pe fiecare ruta in parte. :aplauze:

O solutie finala ar fi schimbarea legilor ce nu permit angajarea din exterior a unor oameni competenti in urma unor traininguri, un fel de clienti misteriosi ce ar putea sanctiona fiecare "nas" in parte ce ia spaga si nu taie bilet pe loc calatorului, prin notare a numelui de pe ecusonul "nasului" si sanctionare imediada cu 10% pe 3(trei) luni din salariu, apoi urmatoarea abatere desfacerea contractului de munca definitiv si irevocabil. :evil:
 
De astazi din Germania.

IC 2312 a deraiat in Stuttgart. Este o garnitura cu vagon cu post de conducere si locomotiva care impinge. Ultimile 3 vagoane si locomotiva au deraiat si au lovit stalpii de catenara.

http://www.stuttgarter-zeitung.de/inhalt.rettungskraefte-im-grosseinsatz-zug-am-hauptbahnhof-entgleist.aa75e1e4-db4e-4de7-9e79-9efe97ef727a.html

http://www.youtube.com/watch?v=7DYXStGPAL8&feature=g-all-lik

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.3789566140183.2136199.1307988794&type=1

http://cams21.de/zug-entgleist-am-hauptbahnhof/
 
Nu inteleg - din ce se vede aici: http://www.stuttgarter-zeitung.de/gallery.rettungskraefte-im-grosseinsatz-zug-am-hauptbahnhof-entgleist-param~4~3~0~60~false.aa75e1e4-db4e-4de7-9e79-9efe97ef727a.html parca tot trenul a mers bine iar ultimul boghiu al vagonului de langa locomotiva, impreuna cu locomotiva, au apucat-o pe ramura din dreapta a DKW-ului. S-o fi schimbat macazul sub tren?
 
Am gasit 2 poze interesante:

trenul la peron

http://www.wbsu.de/Turm-02/2012/09/29/m120929105602129.jpg

si deraiat

http://www.wbsu.de/Turm-02/2012/09/29/m120929110003787.jpg

foto de pe www.drehscheibe-foren.de
 
Si 24.07.2012 tot acolo se pare ca pe acelasi macaz si tot acelasi tren.
http://www.youtube.com/watch?v=1mRyn2QBrZ0&feature=related
 
Inca o poza cu trenul deraiat din Stuttgart:
5489441_700b.jpg
 
Exista pe undeva cumva o animatie-simulare? Mi se pare ca mers foarte mult locomotiva pe alta ramura, ceea ce imi da de gandit ca nu a fost semnalizat mecanicul din cabina vagonului de capat ca este o problema...
 
Mi se pare ca mers foarte mult locomotiva pe alta ramura, ceea ce imi da de gandit ca nu a fost semnalizat mecanicul din cabina vagonului de capat ca este o problema...
Daca te uiti cu atentie in fotografii, o sa vezi ca intre locomotiva si DKW mai incap cam 3-4 locomotive, ceea ce inseamna ca de la producerea necazului si pana la oprire trenul a mers undeva sub 100 de metri. Ti se pare mult 100 de metri ca drum de franare pentru un tren? Eu zic ca nu, chiar daca viteza nu era prea mare!
Apoi, la ce sisteme de semnalizare te gandesti? Bine-inteles, te gandesti la sisteme care sa fi intervenit si sa nu fi permis trenului sa se deplaseze atat de mult!
Franarea rapida care s-ar fi putut declansa in urma ruperii conductei de aer, nu depinde de vointa mecanicului. Din cate se vede, trenul nu s-a rupt iar flexibilitatea si elasticitatea semiacuplarilor ar putea asigura continuitatea conductei de aer in situatia data, dar nu e obligatoriu sa fie asa. Conducta de aer mai putea fi rupta si atunci cand ultimul vagon a secerat stalpul dintre linii si a trecut peste ciotul ramas in pamant.
 
Mie mi se pare mult. Iau in considerare faptul ca nu cred ca avea mai mult de 40 la ora.
No, ce sa spun. Luând in calcul si d??râmarea stâlpului cred ca frânarea a început destul de târziu. Doar o p??rere de necunosc??tor