Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Horia_Radulescu a spus:
Buna,

In Elvetia nu exista sisteme automate de siguranta care sa opreasca trenurile pe acea linie. Exista doar sistemul clasic Signum, cu apel sonor si vizual in cabina de conducere.

Doar pe liniile de mare viteza (NBS) si in unele tuneluri s-a implementat ERMTS Level 2

Ma dezamageste informatia asta, nu ma asteptam ca acolo sa nu existe
un sistem de siguranta care sa franeze automat trenul la trecere de semnal....am citit totusi ca acel sistem e destul de vechi de prin anii 50, si ca este in curs de inlocuire...desi caile ferate elvetiene au o imagine foarte buna, se pare totusi ca nu s-a pus pe primul loc siguranta circulatiei, daca s-au bazat atatia ani pe un sistem in care atentia mecanicului e de baza
 
Amenzi de peste 35.000 lei dupa ce controale in vagoanele restaurant au dat la iveala fapte de evaziune fiscala si plusuri in gestiune

O mic?? întrebare!

De ce le-o trebuit 23 de ani ca s?? descopere gaura în macaroan??, altfel zis, s?? descopere fur??ciunea din vagoanele restaurant?

Chiar a?a de greu era pentru un ?ef de la finan?e sau mili?ie s?? ac?ioneze? Informa?ii sigur aveau...

Mai trec înc?? 10 ani ?i vor descoperi ?i fur??ciunea de la cu?ete ?i dormitoare.

Numai s?? mai fie CFR c??l??tori pân?? atunci.
 
Discutasem la sf. lunii trecute cu Andreiul ?i cu Sogard_2003 despre reabilitarea magistralei 300.

Andreiul su?inea c?? nu se modific?? traseul, c?? nu ââ??se taie curbeââ??, ci c?? se p??streaz?? traseul actual.
Sogard sus?inea contrariul.

Datorit?? faptului c?? sunt ?ofer, ?i alerg mult putin ?ar?? acum îi dau dreptate lui Sogard.

La Cr??ciunelul de jos, ââ??se taie curbaââ??, adic?? i se mut?? traseul liniei în a?a fel încât trenul s?? poat?? rula cu o vitez?? mai mare. Am mai v??zut aceast?? modificare îîn câteva locuri, dar nu mai re?in. ??Ë?tiu c?? modific??ri de traseu s-au f??cut ?i pe V. Prahovei.

Undeva între ??Ë?eleu? ?i Dane?, am v??zut un pod care este f??cut undeva la 2-300 m de traseul actual mai spre sud. De fapt podul const?? în zidurile de sprijin din beton armat ?i grinzi (sunt puse). El se afl?? în mijlocul câmpului, înc?? nu s-a început mutarea liniei.

Deci, proiectul ?i prin traseu se dore?te s?? se m??reasc?? viteza de circula?ie, nu numai prin inlocuirea liniei..

Pentru cei ce sunt curio?i, le recomand o incursiune la Cop?a Mic?? unde este un adev??rat ora? de containere, ?i o serie de utilaje de cale, unele înc?? în cutii, altele puse pe linii, precum ?i o mare baz?? material??.

Ceva la scar?? mult mai mic?? este la Dumbr??veni.

O zi fain?? la to?i!
 
http://www.ziare.com/stiri/cfr/viteza-medie-a-trenurilor-de-calatori-din-romania-43-km-h-1250323

of of... mai mai....
 
Interesantule ,

Am sudiat putin harta pe google maps, sa sii ca intre Sighisoara si Copsa Mica sunt mai multe zone unde calea ferata ocoleste raul Tranava Mare. Acest lucru nu se va mai intampla deoarece unde este posibil se vor face poduri peste rau.

M-am bucurat enorm sa vad ca se taie curbele anevoioase care necesitau franarea trenului pana la 40-50 Km/h ceea ce duce la minute pretioase pierdute intre statii.
 
NU cred c?? fondurile permit lucrari de art?? (poduri) de mare anvergur??.
Mai ales c?? n-am observat nic??ieri c?? s-ar construi pile de pod, grinzi, etc.
Singurul pod care va fie reabilitat aproape total este cel de la Mihal? peste râul Mure?. Dar acest pod se reabiliteaza datorit?? faptului c?? nu au alt traseu.

Micile îndrept??ri ale traseului se fac acolo unde implicarea de resrse financiare este minim??. Nu am v??zul ma?ini adev??rate de ââ??Earth Moversââ?? camioane, buldozere mari, ci doar ni?te juc??rioare de cu lame mici ?i bene ?i mai mici.

La Cr??ciunelu de Jos au t??iat o mic?? felie dintr-un deal, care oricum era surpat de mult ?i solul era oarecum stabilizat.
în alte locuri, mici ajust??ri, ?i numai în 2-3 locuri am observat mutarea de pode?e peste pârâia?e la maxim cîteva 20-30 m de traseul actual. Nici vorb?? de poduri peste Târnave.

Vor fi asemenea lucr??ri, la reabilitarea urm??toare, când se va face linie de TGV, pe când al?ii vor folosi teleportarea.
 
Un tren special(desigur din Ungaria) circula prin Romania. Ultimiul vagon ma duce cu gindul la batrinul Dimitrov. (la vagonul Dimitrov desigur ..in acest caz)

http://www.forumtrenuri.com/t1610p70-trenuri-speciale-manifestari-sportive-evenimente-deosebite161687
 
??Ë?ofer fiind, România pitoresc?? cutreieram...

Ast??zi m?? dusese drumul pe traseul Cop?a Mic?? - Teiu?.

Fiind zi, lumin??, canicul???i aer condi?ionat din greu, am mers mai încet, am mai f??cut poze ?i pot s?? corectez o parte din informa?ia postata mai sus vs. M300

Se lucreaz?? pe el în cel pu?in 15 puncte.

Astfel, singura indreptare a traseului pe acest segment se face la Lunca, nu la Cr??ciunelul de Jos.

Pozele sunt începând de la ie?ire din Cop?a Mic?? (un pode?) pân?? la Blaj

Pe acest sector singura lucrare major?? peste Târnave, este înlocuirea total?? a vechiului pod de la ie?ire din Blaj spre Teiu?.
în rest fiecare pode? se înlocuie?te. în câteva poze, la pode?e se observ?? cu se este ridicat?? linia de pe firul activ ca o cocoa???. De asta are restrictii la 5 la or??.

La ie?ire din Blaj spre Teiu?, sunt câ?iva km unde s-a pus deja linie nou, pe terasament ref??cut în totalitate.

Se face un pod nou peste Mure? la Mihal?, pe alt aliniament, aproximativ la 20 m sud de amplasamentul actual. ??Ë?i aici se va muta traseul.


Pozele le pun în Dropbox, cu un link. Le voi l??sa pân?? la 30.09.2013

https://www.dropbox.com/sh/5blndnsc0438ace/iV0ebMO8H0
 
Din poze eu nu am inteles cum repozitioneaza linia, dar pozele 7-9 mi se par interesante: stilpii care sustin linia de contact sint de metal(grinzi cu zabrele??) si un singur stilp sustine linia pentru ambele fire. Sint convins ca acest sistem va dispare dupa lucrari. Apoi mai este zidul de sprijin de linga sosea, care prin aspect isi tradeaza vechimea.
 
în primele poze, de la Lunca, repozitionarea se face prin t??ierea dealului la aprox. 20-30 m Nord fa??? de aliniamentul actual. Vegeta?ia mi-a acoperit mult din vizibilitate, dar mai atent se vede un cap de forez?? în planul 3 ?i în planul 3 se observ?? un zid nou de sprijin.

E.
 
Eusebiu bacsy, s?? ?tii c?? ?i la Sighi?oara se mut?? linia destul de mult.....de la actualul traseu.....Dup?? ie?irea din gara Sighi?oara linia nu va mai face o curb?? la dreapta, pentru direc?ia Media?, ci va merge direct pe sub dealul pe care urc?? DN 13 la ie?irea din Sighi?oara (cam din zona de unde vechea moc??ni??? o lua la stânga spre Agnita) intr?? sub deal, trece pe sub strada Corne?ti/DN 13 ?i iese din tunelul ce va avea cam 300 m, cu vreo 50 m înainte de giratoriul de la bifurca?ia DN 13 (spre Tg.Mure?) ?i DN 14 (spre Media?), pe dreapta DN 13, la vero 30 m de drum. Va traversa DN 13 (pe zona dintre giratoriu ?i podul peste Târnava, cam pe la inceputul parc??rii de pe dreapta DN-ului....unde stau, acum, feti?ele/ le va strica locul de munc??...probabil ?oseaua va avea un pod peste linie, aici.
Traseul liniei va continua spre al doilea tunel, în care va intra pu?in mai la nord de acea platform?? de gunoi a ora?ului, trecând pe sub "Hula Dane?ului" pe o lungime de vreo 800 m ?i va ie?i dup?? cele câteva case ce sunt pe partea de vest a hulei spre Dane?, unde va face conectarea la linia existent?? ?i unde e sfâr?itul buclei de acum, spre Media?.
Cel mai bine se vede pe poza Google pe care am desenat-o.
Acelea?i chestiuni le mai pute?i vedea ?i pe "forumtrenuri.com" la "lucr??ri de reabilitare a M 300 Teiu?-Sighi?oara".
Eu am trecut personal acum 2 zile spre ?i dinspre Media?, prin zon??, ?i pot spune c?? se lucreaz?? la intr??rile în ambele tunele.
Pentru edificare............

 
Mul?umesc!

Acum îmi explic pode?ul acela f??cut pe lâng?? Dane?. Dar ridic?? rambleul undeva la 5 - 6 m. Un fel de dig...

O zi fain??
 
Pentru c?? ?i mie mi-a stârnit curiozitatea acest subiect al reabilit??rii, am c??utat câteva am??nunte asupra sectorului mai sus men?ionat, Sighi?oara-Dane?......iat?? ce "am fo' g??st".....
Pe intervalul Sighi?oara (km 299+400) - Dane? (km 307+790) NU SE P?STREAZ? NICI O ZON? DIN TRASEUL EXISTENT. Distan?a se scurteaz?? cu 3,2 km.
Varianta de V.max. începe din cap Y Sighi?oara ?i continu?? aproape în linie dreapt?? pân?? ce întilne?te traseul existent la km 307+790, imediat dup?? podul peste Târnava de pe traseul existent.
La aceast?? variant??, ca lucr??ri, sunt prev??zute.......
- 2 viaducte noi, unul de 368 m si unul de 1217 m.
- 2 tunele noi de linie dubl??, unul de 201 m ?i unul de 865 m lungime.
- 1 pod cu deschidere de 35 m peste pârâul Boro?teanul, afluient al Târnavei.
- 3 intersec?ii cu linii de 20 KV ( 3 stâlpi vor fi muta?i sau instala?i).
- posibila demolare a unor cl??diri existente pe o lungime de aprox. 250 m (Km 299+500-km 299+750).
- ziduri de protec?ie noi 2x200 m ( 200m ptr. ie?irea Y a tunelului de 210 m ?i 200 m ptr. intrarea X a tunelului de 865 m).
- intersec?ie punctual?? cu DN 14, rezolvat?? prin intermediul viaductului de 1217 m.
- 6 pode?e ?i un pod mare (1x31 m + 1x54 m deschidere) vor fi desfiin?ate, prin înlocuirea cu noul traseu de viaducte.
Sursa datelor de mai sus......"Raport de Evaluare" (un raport de 272 de pagini) al "SC Mediu Research", utilizat la aprobarea acestor lucr??ri.

P.S. Am v??zut undeva planul topo al acestei "scurt??turi", dar acum, nici de-al naibii, nu dau de el........
 
Cred ca planul si descrierea erau la acorduri de mediu. Pe undeva pe skyscrapercity.com
 
Planurile nu le gasesc
http://apmsb.anpm.ro/upload/29253_proiect%20acord%20de%20mediu%20Sighisoara%20Coslariu.pdf

http://apmsb.anpm.ro/upload/18139_2.EA%20SIGHISOARA%20-%20cu%20recomandari%20ARPM%20CC.pdf

http://www.gare.italferr.it/cms-file/allegati/gare-italferr/Capitolul_II_-_Specificatii_Tehnice_-_Lotul_3.pdf
 
Aici e acordul pentru partea cealalta de la Arad

http://arpmtm.anpm.ro/files/ARPM%20TIMISOARA/Reglementari/Acordul%20de%20mediu/Rapoarte%202012/RIMiuniefinal.pdf
 
SNTFCââ???žCFR C?L?TORIââ?? S.A. organizeaz?? în data de 19.08.2013, ora 10:00, procedura de licitatie deschisa cu strigarea liber?? a pretului - prin Bursa Româna de M??rfuri, pentru încheierea contractului de:

- V??â??NZARE A 75 VAGOANE DE CALATORI, 43 LOCOMOTIVE, 7 AUTOMOTOARE, 3 VAGOANE WIT SI 9 LOCOMOTIVE


Documenta?ia se poate ob?ine de la sediul Bursei Române de M??rfuri, str. Buze?ti nr. 50-52, sector 1, Bucure?ti, Tel. 021 317 47 45.
Totodat?? informa?ii referitoare la documenta?ie se pot ob?ine ?i de la sediul SNTFC ,,CFR C??l??toriââ?? S.A., B-dul Dinicu Golescu, nr.38, etaj IV, camera 17, sector 1, Bucure?ti, telefon nr.021/319.24.28, 0732 671.661.

In scopul respect??rii principiului transparen?ei ?i sprijinirii procesului de concuren???, CFR C??l??tori invit?? to?i poten?ialii operatori economici s?? participe la procedura de atribuire a contractului de vânzare desfa?urat?? în data de 19.08.2013.