Salut Horia,
RENFE asigura ca linia Santiago-Ourense nu este linie de mare viteza, ci o linie conventionala, unde vitezele maxime admise sunt de 200 km/h, iar pe anumite tronsoane, 220km/h, desi linia este apta pentru viteze de 300 km/h. Aceasta linie va face parte, in viitor , din linia de mare viteza , Madrid-Galicia,linie aflata in constructie si va avea ecartament international (1435mm), pe cand linia Santiago-Ourense are ecartament iberic, ecartament ce va fi modificat, odata cu integrarea in linia principala.
Sistemul ERTMS este instalat pe aceasta linie , insa este activ pentru viteze de la 250km/h, iar trenul accidentat fiind controlat de ASFA, sistem ce actioneaza franarea de urgenta la depasirea vitezei de 200km/h. Tronsonul de reducere a vitezei, de la 200 la 80km/h incepe cu 4 km inainte de curba cu pricina, fiind riguros semnalizat.
Cat despre vagonul generator, acesta este o piesa principala din trenul hibrid Talgo S730, versiunea imbunatatita a modelului anterior, S130 ,produs de Talgo Bombardier. Vagonul generator asigura tensiunea necesara deplasarii trenului pe linii neelectrificate, viteza maxima , in tractiune diesel,fiind de 180 km/h. De fapt, aceste trenuri, sunt un fel de tot-teren, fiind capabile sa circule atat pe linii cu ecartament international, cat si pe linii cu ecartamanet iberic, datorita sistemului de schimbare a ecartamentului, la viteze mici, fara a fi necesara oprirea trenului. Datorita formei ciudate , au fost poreclite Pato=Ratoiul.
Am avut ocazia sa calatoresc in diferite ocazii cu astfel de trenuri, poate de aici si atentia marita pe care o dau acestui accident, sau poate ca in regiunea unde s-a produs am lucrat ceva vreme, sau poate pur si simplu din compasiune...