Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
N-am zis geam clasic, am zis parbriz de Logan, care e laminat (sau cum s-o numi procesul). Si am zis si de curbura, nu doar de forma (banuind ca geamul nu e plat, ca cel de la fereastra).
Si da, se comanda imediat, da asta nu inseamna ca e ieftin.
 
Laminate sunt toate, pentru ca e procesul prin care se obtine. Exista mai multe tipuri de geamuri care se folosesc la vehicule : stratificat, securizat, duplex si termopan. La locomotive in general e securizat.La Desiro e duplex ( e 25000 euro unul frontal si 11000 euro unul lateral).
(...) edit by forumAdmin)
 
La Desiro e 25.000 euro un geam ca e marca inregistrata. De fapt, forma... e inregistrata ca fiind proprietatea Siemens si doar ei au dreptul sa produca geam de forma aia... Normal ca doar ei il produs... si cum doar ei il produc, poa' sa ceara si un milion de euro pe el, ca n-ai de ales.
 
Pai vedeti, si la 12 parbrize cat au 3 locomotive, si faruri, si goarne, si manevra / manopera pentru inlocuire, nici nu trebuie sa mai zici de imobilizare ca ajungi la 100.000euro.
 
O stire aparuta in ``Click`` pe data de 15 noiembrie 2009:

``Regionala de Cai Ferate Constanta a fost pusa sub sechestru. Fiscul si Serviciul de Impozite si Taxe au decis sa scoata la licitatie sediul si terenurile. Motivul il reprezinta neplata impozitelor pe salarii, cladiri, autoturisme si alte bunuri, inca din luna februarie a acestui an. Datoriile se ridica la peste 7 milioane de lei. ``
 
Da.
Intr-o tara normala nu este permis sa fluiere trenul in orice zona. Sau sunt indicatori care permit fluieratul numai ziua (ex. Franta). Probabil nici acum nu s-a gandit nimeni un pic, "mai, noi deranjam oamenii, hai sa schimbam ceva". Normal sa existe oameni slabi din punct de vedere psihic, dar asta nu inseamna ca cei multi care mai stau de exemplu in Bistrita nu sufera din cauza zgomotului.

Cat priveste locomotivele, oricum exista un surplus din ele la calatori, deci nici nu e nevoie sa le repare.
 
Nu stiu daca s-a mai pus :

http://www.gardianul.ro/Adevarata-Românie.-Peste-10.000-de-ceferisti-vor-fi-trimisi-in-somaj-in-primele-trei-luni-din-2010-s149435.html

Se pare ca CFR isi traieste ultimii ani de existenta...
 
Atentie, tineti minte cea mai stralucitoare poveste de succes a economiei romanesti si anume (mare nod in gat) Uzinele Dacia.
Pe scurt:
- vine Renault
- din peste 22.000 de angajati da afara vreo 15.000
- cu cei 6-7.000 ramasi dubleaza productia si scoate cel mai reusit model de pana acum, (inca un nod in gat), Dacia Logan
- fast-forward cativa ani
- loveste criza, trei sferturi din angajati sunt bagati in somaj tehnic si activitatea se reduce la 2 zile pe saptamana, se scad preturile pentru lichidarea stocurilor
- cam intr-o luna de zile cifra vanzarilor din Germania iese prin acoperis
- cam in 2 luni de zile toti angajatii sunt inapoi la lucru si fabrica lucreaza la capacitate maxima, ritm mentinut pana acum

Concluzie: disponibilizarile de la "CFR" sunt o necesitate(oare cati angajati are "CFR" in momentul de fata?), ramane de vazut daca aceste disponibilizari vor pune o cruce temporara "CFR-ului" sau il vor transforma in urmatoarea poveste de succes a economiei romane
 
Pai doar CFR Marfa are vreo 17.000 de angajati, din care 7000 sunt in somaj tehnic pana la sfarsitul anului. La ce ritm exista la marfuri in CFR, 17.000 de angajati mi se pare un numar de angajati absolut imens.
 
Dar te-ai gandit de ce sa ajuns la situatia asta..., sau de ce trebuie disponibilizati atatia oameni de la calea ferata de stat, stiiii cati oameni cu functie de conducere sunt pentru un singur angajat
? cati bani se dau pentru liniile secundare sau punctele slabite de pe magistrale , pentru ca e mai bine pentru "unuii" ca ele sa ramana, si apoi sa se transforme in limitari, decat sa le repare, pentru ca de pe urma lor se castiga bani frumosi,si multe multe altele...! probabil ca va disparea complet in Romania transportul pe calea ferata de stat,ramanand numai "privatii" :evil:
 
Pai nu s-a gandit nimeni, Andrei. Toti s-au invatat sa zica ca "CFR-ul e de rahat". Am o intrebare pentru cei care gandesc asa : v-ati gandit macar o clipa de ce in timp ce CFR se afunda in noroi din ce in ce mai mult, privatii castiga din ce in ce mai multe trenuri ? Asa ca chestie...doar intreb si eu...
 
CFR-ul nu era de rahat, nu este de rahat, este o instituite respectabila, dar condusa de oameni de rahat, si din pacate are ca proprietar cel mai prost gospodar din lume, adica statul.
CFR-ul este considerat o groapa fara fund, din care toti se infrupta.
Iarasi situatiae dezastruoasa, datorita faptului ca in cazul unei actiunicare aduce pierdere (ex. cumpara maturi cu 1 leu mai scum de la unu decat de la altul) nu pierde managerul respectiv ci statul, implicit noi.
La mine in firma nu-mi permit sa nu fiu atent la afacere, ca pierd de la mine nu de la voi. Asta e diferenta intre o companie de sta si una privata. Eu ca un amarat de SRL nu o sa primesc subventie pentru energie sau pentru prima de porc.
Traba asta e valabila la orice companie de stat: TAROM, HIDROELECTRICA, NUCLEAROELECTRICA, CNH, si multe cate mai sunt.
In schimb, la Blue Air, la Wizz Air, la Via Terra Spedition, la Eon Gaz, la Regio Trans, s-a cam terminat cu micul furtisag, si incet incet scot capul din pamant aceste companii noi private.
Privatii castiga mai multe trenuri, datorita faptului ca sunt mai focusati pe activitatea lor si angajatii si proprietarii stiu ca daca nu scot profit se duc la DRACU!
Iar coabitarea cu CFR-ul si sprijinirea pe el va continua atata timp cat statul va fi actionar majoritar. Privatul stie slabiciunile statului si le speculeaza, urmand sa castige si mai mult din stat.
Cand se va terminba statul de tot, sper ca privatii sa aiba o mare putere sa duca sistemul mai departe. Si viitorul acesta va fi: Privatii mana-ntai, staul mana a doua.
Sa vezi ce se ascund altii de ei.

Exemple de profit si de furtisaguri mici sau mari, pot sa dau mii si umplu sute de forumuri.
 
Pai si ce-oi vrea daca "CFR" se scufunda in mocirla, sa se duca si privatii, si soselele, si vapoare dupa el, asa, in semn de solidaritate si patriotism?
 
andrey a spus:
probabil ca va disparea complet in Romania transportul pe calea ferata de stat,ramanand numai "privatii" :evil:

Nu cred ca va disparea complet, dar e clar ca foarte multe linii vor disparea. Nu te inteleg de ce vezi o problema in asta. Sa zicem ca ar disparea CFR-ul sau si-ar micsora rolul si ar aparea companii private. Foarte bine. Apare concurenta, apar serviciile oferite de diferitele companii care opereaza, apar diferente de pret (sigur vor fi si mai mici), companiile se vor lupta sa ofere confort si pret bun. Asa e si la companiile aeriene, sau de transport pe sosele.

Sa luam exemplul companiei TAROM. E de stat, pe langa fiind nenumarate companii private. Avem preturi mult mai mici ale companiilor gen Blue Air, Wizz Air, etc, deci un mare avantaj aparitia companiilor private.

Concurenta e baza democratiei si a capitalismului, asa ca o idee a aparitiei a mai multor companii private ar fi extrem de benefica. Personal am avut o idee sa imi infiintez o astfel de companie (pe bani europeni) dar m-am blocat din cauza hartogariei si sanselor mici de reusita care mi s-au oferit.
 
Asta e o prostie, nu o sa dispara niciodata "CFR" sau sistemul feroviar. Sa o luam pe caprarii, nu as la gramada:
- la infrastructura o sa continue sa dispara liniile secundare si racordurile, lucru cauzat de cresterea performantelor transportului rutier, chestie care se intampla si in occident, de vreo 50 de ani incoace
- Calatori nu o sa dispara, fiind totusi atributia statului de a mentine servicii de transport, ciar daca doar intre resedintele de judet, vo ramane probabil cu garnituri rapide pe marile magistrale
- Marfa ori da faliment si o cumpara DB+RCA, ori se privatizeaza si o cumpara DB+RCA, o sa avem mai mult trafic de tranzit si intre principalele puncte din tara
- privatii la calatori o sa ramana cu liniile secundare si cu concurenta cu Calatori pe alea principale
- privatii la marfa o sa lucreze mai departe cu clientii locali, cativa mai mici o sa fie cumparati de DB+RCA
 
shoppy a spus:
Pai si ce-oi vrea daca "CFR" se scufunda in mocirla, sa se duca si privatii, si soselele, si vapoare dupa el, asa, in semn de solidaritate si patriotism?

Nu mai intelege intotdeauna doar ce vrei tu sa intelegi pentru ca interpretezi anapoda. Adica vrei sa zici ca ti se pare normal ca CFR-ul se duce de rapa. Pai nu prea e normala treaba asta. De ce ? Pai intr-o tara normala, daca chiar ar fi fost sa "ne vindem tara" o vindeam organizat.

Asa cum orice se intampla, se intampla cu un scop, si acest haos e organizat si pus la punct intr-un anume scop.Si iti spun si de ce. Daca n-ar fi fost organizat cu un scop, s-ar fi vandut CFR Marfa,inca din 2000, si se termina circul inca de pe atunci. Dar nu s-a vandut pentru ca atunci inca se scoteau bani cu ea si inca era de furat. Acuma nu mai e, asa ca hai sa-i facem vant pe 3 lei jumate , binenteles la cineva simpatic din UE ( ca doar nu degeaba ne-au primit in 2007 ). Dupa asta, prin 2012 vor veni cei care au cumparat-o (indiferent cine vor fi ), vor spune :

-Uitati, am reusit sa rentabilizam transportul de marfa in Romania! Va place ce-am facut ?".

-Da,ne place numai ca numarul de angajati s-a redus la jumatate iar prestatia s-a injumatatit, jumate din parc s-a dat la fier vechi si din 19 triaje mai functioneaza 5.In rest e frumos.

Nu, nu e frumos. Pentru ca indiferent care va fi soarta, vorbim de cifre de afaceri, nu de avioane. Degeaba vii si spui ca ai rentabilizat daca pentru a rentabiliza ai taiat, redus, inchis.Pentru curiozitate, va rog sa consultati cifra de afaceri a CFR Marfa din 2000.Exemple puteti lua tot din curticica, pentru ca sunt multe. Vezi Mittal Steel.

Asa ca n-are rost sa mai continuam astfel de discutii pentru ca stim bine scopul acestor marsavii. Atat pot sa spun, cu riscul de a ma repeta : pentru cine crede in povesti vreau sa imi raspunda la o intrebare : de ce nu s-a privatizat Marfa in 2000 ? Cine da un raspuns bazat pe argumente reale, din partea mea tot respectul :).
 
Da-mi voie sa-ti spun ca gresesti un pic. De ce sa privatizezi CFR Marfa cand e pe profit? Pana in 2007 compania realiza un profit constant. La sfarsitul lui 2007 profitul anual a fost de vreo 13 mil lei vechi. Iar in 2008 si 2009 s-au dus pe minus. Prin 2008 se preconiza o privatizare in valoare de 1 miliard de euro. Bineinteles ca nu s-a mai realizat vanzarea. Atunci s-a amanat privatizarea pe 2009, sunt tot pe minus, acum s-a amanat pe 2010...cand s-o mai face...habar n-am.. :roll:
 
CFR Marfa nu s-a privatizat in 2000 ca nu avea GFRul pile atunci :)) Ca acum, tot ce a fost bun la CFR Marfa s-a luat... s-au luat contractele, s-au luat gratis locomotivele si vagoanele (Rolling Stock) si s-au luat si o parte din angajati.

E impropriu pus ca CFR-ul e de rahat, dar conducerea a fost de rahat. Toti au furat ce au putut si au incurajat comportamentul practicat de unii angajati (na?ii care iau ?pag??, mecanicii care fur?? motorina din rezervoarele locomotivelor etc.).

Nu cred c?? ar trebui s?? facem o tragedie din ce va urma... ,,locul" r??mas liber va fi umplut de priva?i, care vor avea nevoie de oameni ?i vor prelua angaja?ii competen?i. Cei care nu se las?? de vechile obiceiuri vor face întotdeauna gur?? c?? sunt nedrept???i?i, c?? n-au ce munci ?.a.m.d., când, dac?? ar fi prestat la fel la o firm?? privat??, erau demult da?i afar?? cu o ditai litera I pe cartea de munc??. Ne place sau nu, asta înseamn?? economie de pia?a.
 
Da-mi voie sa-ti spun ca gresesti un pic. De ce sa privatizezi CFR Marfa cand e pe profit?

Pai de exemplu tu ai cumpara ceva care iti face gauri in portofel si in care trebuie sa bagi bani ?Eu unul nu. Doar daca stiu ca exista posibilitatea sa rentabilizez ceva.Insa cand vorbim de chestii de interes public si de aruncat oameni in strada, acest lucru nu da bine.

Dragos,
CFR Marfa nu s-a privatizat in 2000 ca nu avea GFRul pile atunci ) Ca acum, tot ce a fost bun la CFR Marfa s-a luat... s-au luat contractele, s-au luat gratis locomotivele si vagoanele (Rolling Stock) si s-au luat si o parte din angajati.

Un om care gandeste corect, bravo !

Cu tragedia nu e vorba de asta. Era doar o deductie de-a mea cum ca niste oameni raman pe drumuri si se da la gunoi ceva ce e bun. In rest nu deplang absolut nimic. Insa am vazut scris pe aici mesaje de la unele persoane din care am dedus ca eu as idolatriza CFR-ul si as uri privatii. Nu-i adevarat, insa faptul ca CFR-ul a ajuns unde a ajuns imi pare rau, pentru ca n-a ajuns din cauza ca era "de rahat" ca institutie, ci din cauza unor nenoriciti care au vrut asa.Asta era ideea mea.
 
v-ati gandit macar o clipa de ce in timp ce CFR se afunda in noroi din ce in ce mai mult, privatii castiga din ce in ce mai multe trenuri ?
Uite la asta ti-am raspuns, cred ca nu te-ai exprimat bine.

Pe scurt, la garnituri inchise Marfa are tarifele la 40% peste privati iar la marfare combinate(unde inca are monopol), iti spun din experienta proprie, ca firmele care se ocupa cu inchirierea si actele pentru aceste vagoane au un singur cosmar: sa vorbeasca la tel cu acriturile de la Marfa, deci fug care-n cotro spre transportul auto.