Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
CFR SA a lansat licita?ii pentru modernizarea a 10 sta?ii de cale ferat??

Compania Na?ional?? de C??i Ferate CFR SA a lansat ast??zi, 13 ianuarie 2011, licita?ii pentru modernizarea a 10 sta?ii de cale ferat??.
Licita?ia pentru sta?iile cale ferat?? Giurgiu Ora?, Slobozia Veche, C??l??ra?i Sud are o valoare estimat?? la 70,13 milioane de lei (16,67 milioane de euro). Cea de-a doua licita?ie vizeaz?? modernizarea sta?iilor Sfântu Gheorghe ?i Tg. Mure?, valoarea proiectului fiind de 86,95 milioane de lei (20,67 milioane de euro). Pentru modernizarea sta?iei Pite?ti, CFR SA va acorda un contract în valoare de 60,25 milioane de lei (14,32 milioane de euro). Pentru lucr??rile de modernizare la sta?iile Boto?ani, Vaslui, Piatra Neam? ?i Br??ila, contractul are o valoare 115,49 milioane de lei (27,46 milioane de euro).
Totalul tuturor contractelor se ridic?? la o valoare de cca 333 milioane de lei (79,18 milioane de euro).
Toate proiectele constau în executarea lucr??rilor de construc?ie de c??i ferate, de construc?ii de cl??diri, conducte, linii de telecomunica?ii ?i electrice de autostr??zi, de ?osele, de aerodromuri ?i de c??i ferate precum ?i lucr??ri de nivelare.
Proiectele beneficiaz?? de finan?area Comisiei Europene, alocându-se prin fondurile FEDR (nerambursabile) un procent de 69,25% din bani, iar de la bugetul de stat va fi o finan?are de 30,75% acordat?? fiec??rui contract.
Criteriul de atribuire a contractelor este oferta cea mai avantajoas?? din punct de vedere economic, criteriul de pondere fiind 80% din pre?ul ofertei ?i 20% propunere tehnic??.
Pentru sta?iile Giurgiu Ora?, Slobozia Veche, C??l??ra?i Sud, ofertele trebuie depuse pân?? la data de 21 martie 2011, contractul urmând s?? fie finalizat în termen de 24 de luni, pentru sta?iile Sfântu Gheorghe ?i Tg. Mure? ofertele trebuie trimise pân?? la data de 15 martie 2011, contractul urmând s?? fie finalizat în 24 de luni. De asemenea, pentru proiectul de modernizare a sta?iei Pite?ti, termenul limit?? pentru trimiterea ofertelor este 17 martie 2011, cu termen de finalizare a contractului în 36 de luni, iar pentru sta?iile Boto?ani, Vaslui, Piatra Neam? ?i Br??ila primirea ofertelor are ca termen 24 martie 2011, urmând ca în 24 de luni contractul s?? fie finalizat.
Aceste licita?ii fac parte din proiectele prioritare ale Ministerului Transporturilor ?i Infrastructurii care a anun?at în decembrie 2010 c?? în perioada 2010-2011 se vor moderniza 16 sta?ii de cale ferat??, proiectele necesitând finan???ri în valoare de 176 de milioane de euro. Lucr??rile la toate cele 16 sta?ii de cale ferat?? urmeaz?? s?? fie finalizate pân?? în 2013. De asemenea, în faza de preg??tire se afl?? proiectele de modernizare a altor 5 sta?ii pentru care MTI estimeaz?? un necesar de investi?ii de 51,7 milioane de euro.
 
Eu nu sint de acord cu modernizarile astea ale garilor, in primul rind nu sint alese cum trebuie.
S-a construit o gara noua la Drobeta Turnu Severin, a inghitit un vagon de bani, cu care se putea moderniza toata linia de acolo pina la Craiova, s-a modernizat prin adaugarea unor elemente de fatada gara Focsani, iar acum se aleg pe nu stiu ce principii gari prin care trec 5 personale cu blatisti pe zi.

Nu vreau sa diminuez importanta respectivelor orase, dar trebuie sa fim seriosi si sa acceptam ca Slobozia, Calalarasi Sud, Resita Sud (alta proiect) Giurgiu Oras, Botosani nu sint tranzitate de un mare numar de calatori sau de straini in tranzit si care vad garile ca o carte de vizita a unui oras in cazul in care calatoresc cu trenul.

Acum dupa ce exista Xn modele de material rulant modernizat cred ca prioritar ar fi sa se refaca infrastructura ca acest material rulant apt de 160-200km/h sa aiba unde circula si abia apoi sa se treaca la statii, sau daca este posibil in paralel.

Sint curios cite din aceste contracte vor avea soarta celui de la Timisoara Nord unde gara este o ruina imputita si ordinara pentru ca exista un proces la Paris, pe tema rezilierii contractului.
Sint curios cite dintre garile refacute vor avea soarta celei din Cluj Napoca, unde dupa ce i s-a redat stralucirea (gresiei lucioase) au fost lasati porumbeii in interior sa stea si sa se cace pe gresie si pe panourile plecari /sosiri (am si postat undeva o poza nu mai stiu unde)

________________________
ca off topic sub titlu de utopie, ma intreb cind o sa aiba cineva la CFr alta idee, si anume:
CFR a anuntat demararea unui proiect de renovare si pastrare in patrimoniu a unor statii si instalatii feroviare cu deosebita valoare arhitecturala si din punct de vedere a istoriei cailor ferate: Curtea de Arges (turnul de apa e depozit de ciment instalatiile or fi la fier), Comanesti, Turnu Rosu, Riu Vadului, Lotru, Ghimes, Baile Herculane, Brad si a unor statii situate pe linii secundare dar evind o valoare arhitecturala deosebita.
 
important este sa se faca unde trebuie, iar cine trebuie sa ia contractul, ce se intampla dupa aia chiar nu conteaza
si ca in filmele americane, orice asemanare intre logica si realitate este absolut intamplatoare
probabil ar trebui astia sa invete sa scoata spaga din modernizarea infrastructurii, ca atunci o sa avem si noi cate ceva bun prin tara
 
Nu vreau sa fiu carcotas dar mie imi miroase si a deturnare de fonduri afaceri murdare in spatele asa zisei modernizari mai mult ca sigur sunt supraevaluate si se vor duce la anumite firme...
Degeaba modernizeaza cladirile daca nu modifica si peroanele ,copertinele deasupra peroanelor ,pasajele subterane
 
Off Topic.

Dragi colege ?i colegi. (sper c?? avem ?i colege)

Precum ?titi anul 2012 este hot??râtor (nu e vb. de sfâr?itul lumii, luminii ?i a altor chestii din astea), referitor la cine va fura în urm??torii 4 ani (2012-2016) - portocalii sau ro?-alba?tri-g??lbiori cu ceva verde.
Acum, la putere este portocaliul, care ?ine b??ierele pungii. Ca s?? prosteasc?? poporul cu o g??leat??, un termoplonjor ?i 2 pixuri e nevoie de ca?caval (nu ??la a lui Andrie?).

??Ë?i aceast?? metod?? prezentat?? mai sus, e o bun?? metod?? de a face rost de ca?, pentru a cump??ra g??le?i ?i a le da la popor, pentru ca poporul s?? voteze iara?i portocaliu, ca s?? nu se schimbe iar ho?ii, pentru ca în urm??torii 4 ani s?? mai poata fura, ca s?? poat?? s?? mai fac?? peste patru ani iar???i rost de ca?caval ca s?? .....?.a.m.d., pân?? la infinit sau pân?? mai trec vre-o 2-3.000 de ani pân?? ni se schimba gena, ?i .......

îmi pare r??u de offtopic, dar aceasta este realitatea ?i cel mai trist lucru este faptul c?? memoria colectiv?? e atât de mic??????????, încât o po?i reseta cu o g??leat??, un pix ?i o pung?? de 10 bani.

Anul acesta, de ve?i urm??ri ?tirile din zona economic??, ve?i observa o abunden??? de investi?ii f??r?? rost, pentru firme cu rost.

Aceea?i situa?ie se perpetueaz?? în Cluj, când în fiecare an, se reabiliteaz?? linia de tramvai de c??tre aceea?i firm??. Acest lucru se repet?? de când a plecat Ghi??? de la butoanele prim??riei.


E.
 
Eu am auzit ca pentru a avea 852.36 km de autostrada pe an, caile ferate vor fi desfiintate si demontate.
Asta deoarece viteza comerciala este la nivelul epocii victoriene, iar in acest fel se pot disponibiliza total toti angajatii CFR.

Amplasamentele eliberate de caile ferate se vor numi haiuei si interjudet si vor avea rang de autostrada, urmind a circula tot trenuri dar de alta factura, cum sint acestea din poza care pot circula nu doar pe asfalt si la nevoie pot traversa apele prin vaduri ca lotrii de odinioara.

http://www.greenprophet.com/wp-content/uploads/2010/04/road-train-australia-truck.jpg

http://www.ourterritory.com/katherine_region/road_trains.htm

http://www.youtube.com/watch?v=HXhW6nHf2iY&feature=related

singura problema e ce facem noi astia pasionati de tren?o sa emigram in Congo(Francez)?
Sau poate ne cautam un stramos maghiar.
 
Cu 2 remorci mai vazusem si ma speriasem si atunci, dar cu 3 e noutate :p.
Probabil astia au drumuri ca in palma de drepte, as vrea sa vad si eu un tir de asta mergand pe dn1 pe la sinaia.
Sau chiar si pe autostrada la noi, ca e aproape la fel de curbata ca un drum normal.
 
Pai nu am gasit aia cu 5 care a fost pe Nat Geo

http://www.youtube.com/watch?v=womDrAUCgzw
 
Podul Vidin-Calafat este realizat în propor?ie de 60%

Lucr??rile la podul peste Dun??re Calafat-Vidin vor fi reluate din aceast?? lun??. Potrivit estim??rilor, podul ar trebui s?? fie gata ââ???žla ro?uââ?? pân?? la sfâr?itul acestui an, urmând ca asfaltarea ?i asamblarea ?inelor de cale ferat?? s?? fie realizate dup?? aceea.
La sfâr?itul lui 2010, circa 60% din lucr??ri erau finalizate. în plus, infrastructura auxiliar??, inclusiv o jonc?iune rutier?? lâng?? Vidin, a fost terminat?? în propor?ie de 50%. Au fost construite în total opt treceri supraîn??l?ate rutiere ?i feroviare.
Podul Vidin-Calafat ar fi trebuit s?? fie gata pân?? în 2010, dar procedurile de expropriere ?i disputele între compania spaniol?? FCC ?i guvernele bulgar ?i român au întârziat lucr??rile

Parca partea bulgara a podului era gata deci 50% din pod este construit mai ramane 50% din partea romana rezulta ca noi am facut 10%
Oricum trebuiau sa se apuce si de tronsonul Craiova-Calafat se prevedea dublarea si electrificarea lui dar parca asta e prevazuta intr=un prociect al MTintre 2014-2018 pentru ca nu sunt bani
Bravo Bulgaria
 
Atentie la procente, podul este construit in totalitate de catre Bulgaria nu de catre Romania si daca nu ma insel executantul este FCC Construccion SA.

Trebuie urmarit ce a construit Romania in privinta racordarii la sosea si cale ferata.Nu foarte mult.
Este un site unde se dezbate foarte bine problema asta.
 
interesantul a spus:
Aceea?i situa?ie se perpetueaz?? în Cluj, când în fiecare an, se reabiliteaz?? linia de tramvai de c??tre aceea?i firm??. Acest lucru se repet?? de când a plecat Ghi??? de la butoanele prim??riei.

Strict off-topic: pentru linia de tramvai s-a ob?inut finan?are european??... probabil la var?? vor începe lucr??rile (cu ocazia asta vor disp??rea complet Timi?urile, dac?? nu or fi disp??rut deja).
 
13.01.2010 Dej Triaj

Locomotiva 4740024 -3 deraiat in Dej Triaj:




poze de nicu 40-0350-5

O cauza, s-a deschis curba sub locomotiva.

_____________________________________________________________

Un num??r de 15 autobuze din Cluj-Napoca ar putea fi transformate în troleibuze. în acest scop, regia local?? de transport a anun?at o licita?ie pentru un contract de 3,6 milioane de euro, plus taxa pe valoarea ad??ugat?? (TVA).

http://www.ziuadecj.ro/administratie/ratuc-cheltuie-45-milioane-de-euro-pentru-transformarea-a-15-autobuze--58793.html
 
Gam3 a spus:
13.01.2010 Dej Triaj

Locomotiva 4740024 -3 deraiat in Dej Triaj:

Bune pozele, felicit??ri celui care le-a surprins! 'om vedea ce-a spune ?i OIFR-ul, dac?? au deschis ancheta. Dar te subscriu cu concluzia ta, la ce traverse putrede mai g??sim uneori pe calea ferat??...
 
"Siemens va livra dou?? locomotive diesel electrice operatorului Cargo Trans Vagon"

http://www.railwayinsider.eu/wp/?p=13716&lang=ro
 
Intr-un caz asemanator locomotiva iesita de la RK deraiaza dupa macaz vin aia repede de la linii se areanjeaza totul si iasa locomotiva de vina nu e buna