Vagoane de calatori istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Fost vagon cl 1/2, ABald 30.019 din seria ABald 30.000. - ABald 30.026. Fabricat la Astra Arad in 1927, aveau lungimea peste tampoane de 19.750 mm, ampatamentul de 13.500 mm, ampatamentul boghiului de 2.500 mm si 39 locuri (4 compartimente cu 18 locuri cl 1 si 4 compartimente cu cu 21 locuri cl 2). Vagonul era apt RIC si avea statia de domiciliu Bucuresti.



Undeva prin anii 1950-1960 vagonul a fost transformat in vagon sanitar nr. 992800.
Dupa cunostintele mele, e singurul vagon Astra 1927 care a rezistat pana astazi.

Din seria ABald 30.001-ABald 30.100 au facut parte si primele vagoane de calatori pe 4 osii fabricate la Unio Satu Mare, respectiv vagoanele ABald 30.027-30.046 si ABald 30.067-30.078 (fabricatie 1928).
 
Interesanta "captura"!

Sa inteleg ca forma originala a vagonului a fost schimbata in anii 50-60, la transformarea acestuia in vagon sanitar?

Daca da, care ar fi fost aspectul sau de fabrica?
 
Mai mult a fost transformat in interior. Vagonul a rezistat pana azi cu dispunerea mai speciala a ferestrelor la culoar, 1 mica + 1 mare + 1 mica, 4 mari si apoi iar 1 mica + 1mare + 1 mica. Din pacate la fata locului nu prea am avut timp sa ma uit cu atentie la vagon si nici poze de pe partea cealalta nu am facut. Sper sa mai reziste si am sa revin.

80 53 98-73 004-6 UYPM
Cabinet de pretectia muncii si PSI

Officine Mechaniche (IT) 1928
 
Un vagon "cuseta" timpuriu :D
Vagon 194, pentru excursionisti, amenajat cu paturi.

542_001.jpg


Vagoanele regale, saloane si speciale (sanitare, pentru excursionisti) nu aveau serie ci numai numar de ordine.

Vagon CFR in gara Arad in anul 1941. In imagine, soldati germani.

 
Multumesc Dan,

interesant este ca s-a pastrat pana astazi desi piatra a fost inlocuita in timp cu dale de beton.

Dragos, interesanta afirmatia ta, sincer nu stiam de acest obicei al administratiei MAV (ca la CFR nu am intalnit asa ceva). Banuiesc ca la baza sta dorinta de a oferi acces calatorilor la cladirea statiei fara sa fie nevoiti sa treverseze prin vagoanele unui alt tren strationat paralel, nu ?

Daca nu e asa, rog sa ma corectezi.

Evident, acest lucru era posibil cand trenurile aveau lungimi considerabil mai mici si nu trebuia sa mergi sute de metri pana la cladirea statiei.
 
Dar asta se practica si la noi, un tren care face cruce si soseste primul opreste cu locomotiva in dreptul cladirii iar celalalt opreste cu jumatatea trenului.
 
Salut Dan,

nu contest ceea ce spui insa cred ca e mai mult o cutuma. Eu stiu ca trenul trebuie garat intre marcile de siguranta pentru a asigura intrarea/iesirea din statie. In vechile regulamente citite de mine asta e conditia esentiala. Daca trenul e scurt si mecanicul prefera oprirea in dreptul statiei de calatori, ok, dar daca trenul e lung nu cred ca mecanicul o sa opreasca in dreptul statiei lasand capatul trenului negarat regulamentar :)
 
O imagine de la Salcuta, cu 2 personale facand cruce



de pe http://pisti91.myfreeforum.org/viewtopic.php?t=1209&start=0

Nu crede ca se aplica peste tot cele spuse de Dan. Depinde mult si de lungimea liniilor garii, de lungimea peronului...Ce se intampla intr-o gara unde chiar si un tren scurt de 4-5 vagoane risca sa ramana pe macaz?

In imaginea de mai sus se vede locomotiva oprita departe de cladirea garii, probabil al 2lea vagon se afla in fata acesteia. Cand eram in tara si ma duceam la bunici, in aceeasi gara de mai sus, locomotiva rareori oprea in fata cladirii garii, oprind tot timpul cu al 2 lea sau al 3 lea vagon.
Iar atunci cand faceau cruce 2 trenuri, diferenta intre cele 2 garnituri era de un vagon, maxim doua. Cei care coborau trebuiau sa astepte rabdatori plecarea trenului de la linina 1 sau sa il ocoleasca.
Daca ar fi facut intocmai precum spune Dan, atunci ar fi ramas vagoane in afara peronului (improvizat din traverse de beton) .
 
Nu depinde de lungimea liniilor. Conform RET: Lungimea unui tren nu trebuie s?? dep???easc?? cea mai mic?? lungime util?? a liniilor de primire-expediere din sta?iile de pe sec?iile pe care circul?? trenul respectiv.
Totul se rezuma la pozitia cladirii fata de semnalele de iesire. Nu intotdeauna cladirea este la mijlocul statiei,adica semnalele de iesire din x si y nu sunt la aceeasi distanta fata de cladirea statiei. De multe ori cladirea se afla chiar in dreptul (sau aproape) semnalelor dintr-un anumit cap al statiei.
De exemplu statia Rupea:
http://goo.gl/maps/KJTTh unde in A si B sunt semnalele de iesire. Iar langa B este cladirea statiei.
A http://goo.gl/maps/laHJj
B http://goo.gl/maps/Y98Zz
 
Si acolo unde lungimea liniilor permite, se aplica cele spuse de Dan? Daca da, cat de "stricta" este aceasta regula?

Multam pentru explicatii!
 
Depinde de multe aspecte,rangul trenurilor, configuratia peroanelor,etc.
Iar dpdv instructional trebuie pastrata linia de garare a trenului respectiv.
Dar ca si regula nescrisa sa zic asa,intr-o statie mica,la o cruce de trenuri,unde opresc amandoua trenurile de calatori,primul se primeste la o linie mai indepartata de statie(eventual in abatere),iar al doilea va opri mai aproape,pentru a nu incomoda calatorii la coborarea din tren. Daca situatia asta nu este posibila,la primul tren IDM comunica prin statie mecanicului sa lase in fata sau la urma peronul un pic mai liber pt al doilea.
Dar cum am zis,sunt situatii si situatii si depinde mult de configuratia statiei,si de ce nu,de IDM-ul de servici :D
 
Bekescsaba acum vreo câ?iva ani (de?i cred c?? arat?? la fel ?i acum):
95%2055%2063-41%20018-7-Bekescsaba-001.jpg


90%2055%2054-29%20411-6+50%2055%2080-28%20803-1-Bekescsaba-003.jpg


Zona ,,acoperit??" e chiar la mijlocul cl??dirii, unde e ie?irea din sala de a?teptare. Trenurile se opreau cu locomotiva acolo, nu erau 2 trenuri unul lâng?? altul (s?? treci printr-un tren ca s?? ajungi la cel??lalt) ca la noi.
 
dilema:

30.jpg


vagon, remorca automotor (are geamuri frontale) ???
....din trenul special care in 1923 a adus sicriul Eroului Necunoscut de la Marasesti la Bucuresti...