Cel din poza ta este un fost
KBASFF fabricat in 1951 la Gyor.
Lungimea vagonului din tampon in tampon - 10.40 m
Distanta intre pivoti - 4.20 m
Latimea cutiei - 2.50 m
Inaltimea cutiei - 1 m
Volumul cutiei - 19.000 m3
KBASFF-ul din scanul meu:
Lungimea vagonului din tampon in tampon - 13.00 m
Distanta intre pivoti - 7.70 m
Latimea cutiei - 2.75 m
Inaltimea cutiei - 0.80 m
Volumul cutiei - 22.600 m3
In Bacau am pozat acum 3 ani acest vagon:
Gge, gruppa Ib al fostelor kkStB, o piesa exceptionala si de mare valoare!! Fabricat inainte de 1905 sau chiar 1900.
Cine mai are drum prin Bacau poate se uita in gara sa vada daca mai este.
L.E.
La ce editie a ajuns anuarul unguresc de cai ferate, VASUTHISTORIA EVK??â??NYV?
Informatii via Germania.
"KBASFF fabricat la rusi au stat multi ani nemiscate in depoul Ploiesti, incarcate cu zgura.
Vagoanele au fost livrate cu generozitate de rusi ca "ajutor fratesc", pentru ca, comunisti sa poata construi primul canal de la Dunare, adica, sa-si ucida semenii de acelasi neam, doar fiindca credeau in Dumnezeu!!! Stiu asta 100% de la un unchi al meu feroviar, vagoanele erau cunoscute ca "vagoane de canal". Vagoanele aveau insa un prost obicei, se descarcau singure prin basculare laterala in timpul transportului, ceea ce a dus la mai multe deraieri si chiar la morti, neferictii care mergeau pe marginea caii si fiind surprinsi de tonele de pamant sau pietris navalind din ceruri! Motiv pentru care au fost scoase curand din circulatie, facandu-si apoi viata prin depouri sau santiere, unde circulau cu viteza la pas, carand deseuri sau zgura."
Are cineva cumva o schita a basculantei KBASFF fabricata in 1951 la Gyor? Nu am gasit nicaieri asa ceva, nici chiar la unguri!