Vagoane de marfa istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
buna,

Dorin, Gh-ul MAV este ceva mai recent. La CFR au ajuns dupa 1920 vagoane pe patru osii produse in 1892 si 1903, ambele serii fiind pe 4 osii (nu osii cu joc lateral ci grupate in doua boghiuri) si care difereau prin lungimea peste tampoane si implicit a cutiei.

Catalin, informatia privind latura mica a acoperisului este exacta. din cate stiu, vagoanele aveau si ferestre pe lateralul cutiei.

si nu, nu esti blocat la nici un subiect ;-)
 
Catalin, nu stiu de ce nu poti posta la anumite subiecte.
Am fost in Bucuresti Triaj dar nu retin sa fi vazut vagonul, cel putin in poze nu il am.

Vagoanele sunt cele descrise de Horia. Nu era subiect si pe raposatul railwayfan.ro?
 
buna,
Nu era subiect si pe raposatul railwayfan.ro

si eu imi amintesc vag de ceva, insa nu mai stiu daca am vazut planuri postate pe railwayfan.ro sau pe un forum maghiar.

mi-ar place foarte mult sa pot pune in garniturile mele CFR epoca II un asemenea vagon, si nu e singurul...
 
Raposatul railwayfan.ro, din pacate, nu mai poate fi accesat. Pacat pentru ca au existat multe subiecte valoroase. Asta e, mergem mai departe. Important e ca parte din cei ce scriau acolo sunt si aici, si au si vreo 10 ani in plus.

O sa-i pun lui Gam3 la dispozitie o documentatie mult mai completa care sper sa ajunga si la voi.

Au fost mai multe loturi MAV, cu si fara ferestre insa cu acelasi acoperis "straniu" :)

Domnilor, va raspund cu placere cu atat mai mult cu cat istoria CFR se duce odata cu fiecare zi. Intrebati, doar. Daca am raspunsuri, raspund.
 
buna Catalin,

multumesc pentru ajutor.

din cate stiu, au fost in principal doua tipuri pe 4 osii cu aspect similar, unul din 1892 (tipul MAV XXXIIIa / 33a, numere de ordine CFR 191.991 pana la 192.000) si unul construit ceva mai tarziu, incepand cu 1896 (tip MAV XXXIIIb / 33b, numere de ordine CFR 191.986 - 191.990).

diferenta intre ele consta in faptul ca tipul XXXIIIb era mai lung decat XXXIIIa.

@Florin: ca vagon complet probabil ca nu se mai putea identifica, insa te-ai uitat chiar la fiecare magazie, oricat de darapanata ar fi fost? nu se stie niciodata de unde sare... vagonul.
 
Horia, seriile MAV pentru transport mobile pe 4 osii, ajunse la CFR si despre care am eu cunostinta sunt:

1. lotul 1892, nr 191.991-192.000
2. lotul construit de Ganz intre 1899-1903, nr. 191.971-191-985
3. lotul construit 1896 care a purtat numerele 191.986-191.990

da, varianta "b" era mai lunga decat "a"-ul.

Gam3, vezi vagonul din planul 2 al pozei (poza viza alt vagon insa din fericire am surprins in departare si cel despre care scriam mai sus). Scriam ca nu mai stiu daca acest vagon mai exista astazi. Poza e luata acum 8 ani (dar l-am mai vazut si acum vreo 3 in aceiasi locatie).
Gardul de beton din spate este cel care separa cf Bucuresti-Ploiesti de Bucuresti Triaj, in principiu existenta/disparitia vagonului poate fi confirmata de oricine trece prin zona.

 
buna,

nu stiu daca mai exista si nici nu am speranta de a-l salva, insa este totusi ceva exceptional la prima vedere ca un vagon de la sfarsitul secolului XIX sa mai existe inca aproape complet ca magazie in ziua de azi in Romania... in afara boghiurilor si a instalatiei de franare, vagonul era la momentul fotografierii probabil complet!
 
Catalin, daca tin bine minte vagonul nu mai era in locul ala. Poate ma insel.

Si o intrebare via Germania:
"S-au construit dupa 1945 in RO si vagoane fie pentru uz propriu CFR, fie pentru export in Europa, dar care erau apte sa circule si sub profilul britanic?"
 
Gam3: numai o descindere in zona ne poate lamuri. Nu am de obicei drum prin Chitila si mult ajutor nu sper sa primim de la cineva din zona.

Raspuns pentru Germania: nu am informatii despre asa ceva.
 
In Timisoara am pozat aceste vagone, ele inca mai sint acolo.
Stiu ca le pusesem si pe raposatul railwayfan, insa nu mai poate fi accesat.
Intre timp poate se arata si altii interesati de ele.



[/url]

urmare a unei deplasari cu trenul la inceputul lunii am constatat ca aceste vagoane au fost taiate.
 
nu pare, este ;-)

este un fost vagon frigorific din anii 1950-1960, fabricat in fosta Germanie Democrata la VEB Waggonbau Dessau, din care a avut si CFR mai multe exemplare.

Serban ne-ar putea da mai multe detalii.
 
Salut,
Aici : http://www.kuehlwaggon.de/lieferungen/rumaenien/index.html sunt informa?ii despre livr??rile f??cute de fabrica din Dessau c??tre CFR. Rezult?? c?? s-au livrat, printre altele, 4 trenuri refrigerente de cîte 11 vagoane, dar din p??cate pentru varianta aceasta nu apare nicio imagine asociat?? :( . De acolo vine b??nuiala mea, c?? din aceste trenuri de 11 vagoane ar proveni vagoanele r??mase la SUDAREC. Probabil, erau asem??n??toare cu trenurile de 22 de vagoane de la DR :?:
drkuehlzug1954.jpg
 
A fost mai ieftin s?? transforme aceste vagoane frigorifice în vagoane de personal, deoarece erau bine izolate dpdv termic...

E.
 
Nu are nici o legatura cu destinatia initiala a vagonului. S-a folosit ce aveau de la vagoane pe 3 osii din jurul anului 1900 (inca mai zace unul pe la Pallas) si terminand cu constructii metalice relativ noi, de tipul vagoanelor de mai sus.

In lipsa agregatului de racire si cu ore intregi in care zaceau in soare in mijlocul liniilor vagoanele astea se transformau in cuptoare pe roti.
 
daca tot ati pomenit de vagoane cu "frig" :p

http://www.turus.net/fotostrecke/gesellschaft/eisenbahnen/ddr-zollbeamte-vor-einem-rumaenischen-gueterwaggon-der-holz-beladen-hat-1955-7726.html

http://www.turus.net/fotostrecke/gesellschaft/eisenbahnen/ddr-zollbeamte-vor-einem-rumaenischen-gueterwaggon-der-holz-beladen-hat-1955-7725.html
 
vagonul Gvasfw postat de Florin(Gam3) pe prima pagina...cu boghiuri un pic diferite

http://www.drehgestelle.de/6/andrews_cfr_gg_psb.jpg

de pe

http://www.drehgestelle.de/6/tpb_andrews.html
 
E boghiul Diamond turnat care a dotat majoritatea vagoanelor de acest tip produse la Arad si toate cisternele de 45 t construite in acei ani tot de aradeni.

Daca tot am vorbit pe pagina precedenta de vagonul de transport mobila, pun aici o poza a unui astfel de vagon la iesirea din uzina in vechea inmatriculare MAV:

 
cosmin78 a spus:
daca tot ati pomenit de vagoane cu "frig" :p

http://www.turus.net/fotostrecke/gesellschaft/eisenbahnen/ddr-zollbeamte-vor-einem-rumaenischen-gueterwaggon-der-holz-beladen-hat-1955-7726.html

http://www.turus.net/fotostrecke/gesellschaft/eisenbahnen/ddr-zollbeamte-vor-einem-rumaenischen-gueterwaggon-der-holz-beladen-hat-1955-7725.html

:aplauze: faine poze g??si?i, Cosmine!
Oare nu-i ??sta (al doilea, cel din dreapta)?
dantm a spus:
In Timisoara am pozat aceste vagone [...]

Si unele care au fost taiate intre timp