Vagoane de marfa istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Si eu care nu mai stiam pe unde circula schita :D

Nu stiu de ce aveam 1938 in cap si nu 1936 - am citit asta sigur undeva numai ca nu imi mai amintesc unde. Poate tot Iasiul sa ma scape :lol:

Intrucat nu sunt acasa si scriu de pe telefon, uitati-va voi cei cu Internetul la picioare: vagonul Fleischmann are 2 x 5 sau 2 x 6 randuri de oale?
 
Din cate imi amintesc, vagonul Fleischmann are de asemenea doua randuri de intarituri mari (doua X-uri) pe toata lungimea vagonului, asa cum arata si cel de la CFR la origine, nu X-uri mici precum in poza gasita de Cosmin din Brasov.

De urmarit.
 
Da, are 2 X-uri.Insa Sachenmodelle parca facea un vagon cu 2x5 oale, desi tot 2 X-uri avea si ala.
Cel de la Brasov are cate un X pentru fiecare diviziune, si sunt 5...sa fie acolo 5 oale?Din pacate poza nu este prea "citeata"...
 
Da, numai ca versiunea din 1936 (vezi poza lui Gam3) are doua X-uri mari si clar 2 x 6 oale.

Cel de la Brasov are intr-adevar 2 x 5 oale.
 
Baiul este ca nu exista "al bun".

Exista doua prototipuri reale diferite inscrise la CFR in anii 1930-1940, documentate de fotografii diferite: unul cu 2 x 6 si doua X-uri mari, unul cu 2 x 5 oale si X-uri la fiecare travee a cutiei.

Exista un model Fleischmann pe H0 si N al unui vagon german din anii 1920-25 cu 2 x 6 oale, care formal seamana oarecum cu cel CFR cu 2 x 6 oale si doua X-uri. Pana si placile cu caracteristicile tehnice seamana intr-o oarecare masura.

Concluzia? :D
 
Salut Horia,

Vagonul meu Fleischmann 8221 K (epoca II) are 2x6 oale si arata foarte asemanator cu desenul din 1936 postat de Florin, adica sase intervale in peretele lateral, barate prin doua X-uri mari. Si poza, si desenul, si modelul Flm au in mod evident la baza un vagon cu acelasi ampatament, deci se poate pleca de la el pentru a adapta un model romanesc. Chiar si dimensiunile si forma oalelor se potrivesc cu desenul. Difera doar dimensiunile placilor, dar asta se poate rezolva.

Poza vagonului de la Brasov prezentata de Cosmin difera insa sensibil fata de desen si de modelul Fleischmann in special la peretele lateral, care pare sa fie impartit numai in cinci intervale si fiecare din acestea este barat individual cu un X metalic. Mai mult decat atat, in poza lateralele sunt inalte doar pana la nivelul mainii curente de la cabina de franar, in vreme ce la modelul Flm sau la desenul nostru din 1936 lateralele sunt aproape la fel de inalte ca si peretele din spatele cabinei de franar.

Trebuie deci sa va hotarati daca respectati poza sau respectati desenul, fiindca as zice ca vagonul din poza e gandit pentru niste oale de acid ceva mai scunde decat cele din modelul Flm si este diferit de cel prezentat in desenul lui Florin.
 
Intre timp m-am uitat si eu la vagonul Fleischmann pe care-l am acasa (versiune ÖBB epoca III).

Asa cum spuneam mai sus: De urmarit :D
 
Daca a fost produs de Fabrica Fratii Schiel in 1940 pe comanda speciala, atunci nu-i musai sa fi urmarit proiectul CFR.
 
Buna,

Nu exista "proiect CFR". Atat cel din 1936 cat si celalalt erau vagoane private ale Solvay SA inscrise doar la CFR.

Am gasit o schita a vagonului din 1936 (plan 3 vederi). Este exact cel din fotografia lui Cosmin, cu 2 x 5 oale si X-uri mici la fiecare travee.
 
Salve,

se pare c?? aici apare unul cu 2x5 oale:
solvay-img956.jpg

(g??sit pe http://zamfirpop.over-blog.com)
 
Ceva deosebit pe astazi.

L'artillerie lourde fran??§aise arrive ??  une gare, sur le front roumain - 1917.01.27
sap40_62t085557_p.jpg


Transport des trophées par voie ferrée - 1917
sap40_62t122878_p.jpg


Train de ravitaillement ; ??  terre, miches de pain en tas
sap40_62t122918_p.jpg


Transport des munitions capturées par wagons
sap40_62t122906_p.jpg


Wagons transportant des fils de fer barbelé pour le front
sap40_62t123025_p.jpg


sursa- http://www.culture.gouv.fr/public/mistral/memoire_fr?ACTION=RETROUVER_TITLE&FIELD_98=AUTP&VALUE_98=%20Serviciul%20fotografi%20al%20armatei&GRP=6&SPEC=3&SYN=1&IMLY=&MAX1=1&MAX2=1&MAX3=50&REQ=%28%28Serviciul%20fotografi%20al%20armatei%29%20%3aAUTP%20%29&DOM=Tous&USRNAME=nobody&USRPWD=4%24%2534P

1096 de imagini din 1917, veti gasi si alte imagini interesante.
 
Frumoase imagini!
Intrebare: care este rolul acelei piese peste cutia de ungere?Am mai vazut acest lucru la vagoanele Ringhoffer pe 2 osii postate de Catalin si romrail.
 
cosmin78 a spus:
Frumoase imagini!
Intrebare: care este rolul acelei piese peste cutia de ungere?Am mai vazut acest lucru la vagoanele Ringhoffer pe 2 osii postate de Catalin si romrail.

simpla protectie impotriva intemperiilor si obiectelor ce se descarcau din platforma la furca si mai ales la locurile unde cutia de ungere culisa pe aceasta. O sa o gasesti mai ales la vagoanele descoperite unde riscul de cadere de "materiale" pe langa obloane era mare.
 
Este asa cum spune Catalin.

Asemenea table de protectie vei vedea la vagoane descoperite pentru pietris si alte marfuri in vrac pana in anii 1960.
 
Salut, frumoase pozele.
Am o intrebare pentru simpla mea curiozitate daca stie cineva sau are idee: ce culoare avea prima gondola din ultima imagine . Se vede clar ca metalul era vopsit altfel decat lemnul si totodata pare de aceiasi culoare cu sasiul ?
Era negru cu maro ? Sau negru cu verde ?
De asemenea in penultima poza se observa cel putin 4 nuante la vagoanele de pe a doua linie oare cum erau ele vopsite de fapt ?
 
@ Sogard: Hm... buna intrebare!

Erau mai multe culori, nu numai negru sau maro. Unele cai ferate, de exemplu StEG sau SBB isi vopseau vagoanele de marfa in gri deschis. La K bay Sts B se folosea de regula verde, dar asta nu inseamna ca nu au existat si vagoane vopsite in alte culori, de exemplu cunoscutul maroniu roscat. Plus ca uneori vagoanele se mai vopseau si cu ce gaseau la indemana :roll:

In penultima poza chiar se vad patru vagoane in patru culori diferite si ar fi interesant de ghicit care cum era.

As zice ca primul din stanga este maroniu roscat, al doilea este sigur gri, al treilea as zice ca este verde si pare asa inchis din cauza sensibilitatii la galben a filmelor vechi. Dar, oare ce culoare o fi al patrulea? Si am senzatia vaga ca pe usa glisanta a celui de-al patrulea este si o cruce nemteasca?