Vagoane de marfa istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Dorin, e pura loterie...
Cine stie cum lucreaza la intemperii lemnul si vopseaua aplicata pe el stie ca pe o poza alb-negru e loterie curata sa ghicesti culorile. Da, avem informatii despre cum erau vopsite aceste vagoane in standard insa cum ajunsesera in vremuri de "razbel"....
 
Buna,

In acea vreme atat la kkStB, cat si la MAV si CFR piesele metalice ale vagoanelor cu cutie de lemn se vopseau in negru. Aceasta practica o aveau multe administratii membre ale VDEV si chiar si unele din alte tari precum Franta si Anglia.

Privind culoarea partilor de lemn, unele vopseau in verde (ex. Bavaria), altele in gri (Austria, Ungaria, unele companii din Franta, caile ferate imperiale germane din Alsacia si Lorena, EL, pana in 1911), altele in maroniu (inclusiv CFR, cel putin din 1911 incolo.)

De ce 1911? Pentru ca la presiunea K.P.E.V. atunci s-a hotarat ca toate caile ferate membre VDEV sa vopseasca numai cu maroniu inchis. Singura retea care nu s-a conformat a fost K.Bay.Sts.B. De ce? Probabil din aceleasi motive din care vopseau inca locomotive in verde si in 1926-27: indaradnicia bavareza.
 
Horia_Radulescu a spus:
De ce 1911? Pentru ca la presiunea K.P.E.V. atunci s-a hotarat ca toate caile ferate membre VDEV sa vopseasca numai cu maroniu inchis. Singura retea care nu s-a conformat a fost K.Bay.Sts.B. De ce? Probabil din aceleasi motive din care vopseau inca locomotive in verde si in 1926-27: indaradnicia bavareza.
Sal Horia
... sau pentru ca verdele era mai vesel decat acel maroniu? Oricat praf ar fi fost pe aceste garnituri, tot aratau mai bine verzi decat maro.
 
Verdele era la calea ferata la fel de traditional pentru bavarezi cum era si steagul national in romburi alternate alb-albastru, iar bavarezii erau si sunt inca niste aparatori feroci ai traditiei.

Nu in ultimul rand, nu aveau nici un interes sa-si schimbe aranjamentele lor traditionale cu unele impuse de prusaci, pe care-i considerau ursuzi si morocanosi.

Daca alte landuri germane s-au unit cu entuziasm sub "bagheta" Kaiserului prusac, bavarezii au facut-o numai in dorul lelii si a chiar existat un moment in care, in locul "Germaniei Mari" se punea la modul serios problema unei posibile uniuni intre Bavaria si Austria. Desigur, o asemenea alternativa ar fi subminat serios dorintele de pangermanism ale Kaiserului prusac.

Una dintre posibilele sotii pentru Regele Bavariei era chiar sora imparatesei Sissi a Austriei. Chiar daca de aranjamentele de culise n-au functionat pana la urma, Ludwig a ramas mereu foarte apropiat de Sissi si exista si acum suspiciuni ca moartea regelui, care a pecetluit pana la urma uniunea Bavariei cu restul Germaniei, n-a fost tocmai accidentala...

Deci, Horia, fara gluma, este clar ca bavarezii se simteau "diferiti" de ceilalti nemti. Nu in ultimul rand datorita religiei. Ceilalti nemti sunt preponderent protestanti, bavarezii sunt catolici. Desi aceeasi religie nu i-a impiedicat cu anumita ocazie sa tropaie amarnic prin tara vecina dinspre est si sa-i asupreasca amarnic pe tirolezii de aceeasi religie ca si ei, motiv pentru care unii dintre ei si-au luat lumea-n cap si s-au refugiat taman in Banatul nostru, de avem pana in ziua de azi un sat care se cheama "Tirol"!
 
Stiti anunturile alea din ziar,, la cerinta multor cititori ghicitoarea Maslina e in oras"?

asa si eu la cerinta unui tovaras de aici de pe forum m-am pus sa caut ceva poze cu vagoanele de bagaj. mare lucru n-am gasit, trebuie sa mai caut, am dat insa peste citeva poze din calatoriile mele de demult.
Nu sint toate bune ca stiti cum e, ,,inchide domle geamul ca e curent" sau nu am deschis la timp aparatul care era pe stand bai si tot asa.

Acum daca ele nu corespund zic sa le stearga administratorii.

 
@Amiralul
vezi aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6014&start=180
 
Vagon tip K.SSF 671 669
Posibil sa fie fabricat la Standinger.

200103_4450527855717_1848341471_n.jpg

sursa - facebook
 
Interesant vagon!

Dupa cate vaz, peretii sunt inalti, usi culisabile...presupun ca este pe 2 osii. :roll:
 
O variant?? a acestui tip de vagon, cu ampatament mai mic decît la cele construite la Staudinger ââ??â?? fabricat probabil la Gy??â??r, apare aici:


(fotografie publicat?? pe forumul RATT).

Din ââ???žVas??Â?tikocsi jellegrajz albumââ??:
http://www.vasutikocsi.hu/jelleg/j1967%28086%29.jpg
http://www.vasutikocsi.hu/jelleg/j1967%28087%29.jpg
 
Vagonul fabricat la Staudinger avea ampatamnetul de 4.5m si lungimea de 9.72m.

Vagonul K. 672 211 fabricat in 1914 la Janos Weitzer, Arad. Observati diferenta la acoperisul cabinei de franar dintre vagoanele scurte si cele lungi.

Foto CFR.
 
Am scris la boghiuri ca am dat o raita de pozare, asadar pun aici niste vagoane care poate sint istorice, dar nu le mai tot impart, ramine boghiul nituit acolo si vagoanele aici. Daca nu e bine atunci un administrator poate sa faca putina ordine sau imi scrie si sterg eu.

Am gasit o cisterna cu boghiuri nituite




avea cabina de frinar de lemn



cabina de frinar avea un fel de geam culisant tot din lemn



Avea scara pe ambele parti sus la capac niste cutii iar cazanul era intarit de sasiul cu 2 platbande prinse in suruburi



inainte de asta am privit fostul tren PSI



Acuma pun aici si boghiul de la calatori nu mai merg dincolo



va urma...
 
catalin a spus:
Horia, seriile MAV pentru transport mobile pe 4 osii, ajunse la CFR si despre care am eu cunostinta sunt:

1. lotul 1892, nr 191.991-192.000
2. lotul construit de Ganz intre 1899-1903, nr. 191.971-191-985
3. lotul construit 1896 care a purtat numerele 191.986-191.990

da, varianta "b" era mai lunga decat "a"-ul.

Gam3, vezi vagonul din planul 2 al pozei (poza viza alt vagon insa din fericire am surprins in departare si cel despre care scriam mai sus). Scriam ca nu mai stiu daca acest vagon mai exista astazi. Poza e luata acum 8 ani (dar l-am mai vazut si acum vreo 3 in aceiasi locatie).
Gardul de beton din spate este cel care separa cf Bucuresti-Ploiesti de Bucuresti Triaj, in principiu existenta/disparitia vagonului poate fi confirmata de oricine trece prin zona.

Iata si boghiurile vagonului:
http://www.drehgestelle.de/2/pbn_ungarn.html

In 2000 vagonul avea boghiurile si nu era langa gard.
catalin a spus:
incercam o identificare ?



poza este luata in Campina, mai 2005, tren de lucru Sudarec.
Sa vedem vagonul cum arata in anul 1978:


printscr din filmul Melodii, Melodii

Faceti legatura cu vagonul fabricat de Piko la scara H0 si N?

Discutii despre ambele vagane gasiti la pagina 5.
 
Buna,

Atunci cand Florin mi-a aratat pentru prima data stop-cadrurile din filmul cu Amza Pellea acum cateva luni am inceput sa privesc cu alti ochi acele Xafw (dupa inmatricularea de epoca III) pe care le am in colectie. :lol:

Privind vagonul de transport mobila, asa cum spune si Florin o fotografie din anul 2000 il arata complet si cu boghiuri, iar in 2002 boghiurile sale fusesera deja demontate. A supravietuit 100 de ani si ar fi meritat sa ajunga intr-un muzeu, insa asa cum ne-am obisnuit la CFR, nu a fost sa fie... :twisted:
 
Fotografii interesante de pe www.europhoto.eu.com :
Ianuarie 1949. Un tren de marf?? românesc pentru c??rbune din Polonia, surprins în trecere prin Ungaria: