cosmin78 a spus:
"...pentru acide"
de pe:
http://uzinahidromecanica.blogspot.pt/2012/09/sinele-fostului-tramvai-schiel-si.html
In imagine vagonul Zv 577103.
Din ce date am vagoanele pentru Uz. Solvay au fost fabricate in anii 1929 (Zv 577100) si 1940 ( Zvf 577104) de Fratii Schiel.
Uz Solvay a avut si vagoane pentru transport apa amoniacala, Zv 577006 / 505288. Vagoanele aveau statia de domiciliu Uioara
Pe langa Fratii Schiel si Astra Arad a facut vagoane pentru transport acid.
Fabricate in 1936 aveau 5 recipiente de 300 kg, capacitatea de 15.000 kg si greutatea proprie de 9900 kg.
Cum am de gand sa fac o conversie am studiat problema. Vagonul care o sa ajunga CFR este Fleischmann 522104 pentru vagonul:
Fleischmann face un vagon DSB Zs 508060 care difera de vagonul real:
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Fleischmann/2-4-002004-178757-0-0-0-8-3-2-0-gatt-de-h-0/ein_produkt.html
Si realul Zs 508060:
http://www.jernbanen.dk/dsb_zvognsolo.php?Aar=1893&VognID=814
Nu am cautat si nici nu am sa caut sa vad ce zic danezi despre model.
Pentru mine modelul este un compromis acceptabil, ca un exemplu este mult mai corect fata de vagonul de bere Bragadiru.
Mai fac o adaugare pentru vagoanele pe 3 osii.
In 1939 Societatea Nitramonia Fagaras avea inscrise in parcul CFR pentru o perioada de 4 ani vagoanele Zgimff 577915 si 577916 care serveau pentru transportul amoniacului lichid. Vagoanele aveau statia de domiciliu Fagaras.