Automotoare seria 77-900

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ce rau imi pare ca toate acese bijuterii de motoare se transforma rand pe rand in cotete :( Nu ne ramane decat sa le mai urmarim pe cele ramase cat de cat nemodificate si sa le pozam...eventual sa speram ca se va mai pastra una-doua bucacti in varianta initiala.
 
Cote?že sau nu, e bine c? nu ajung la autogen.

Automotoare originale? P?i cele cât-de-cât originale erau vopsite in verde si nu aveau scaune de plastic si buda turceasca. Iar din alea... nu cred s? mai fie 1-2buc??ži. Mai era 949 pe la PiteÂ?ti, care a disp?rut Â?i ?la de ceva vreme.

Ca o p?rere personal?, mi se p?reau mai ,,cote?že" vopsite în acel viÂ?iniu jegos Â?i cu norii de fum pe care îl l?sau dup? ele decât în noua schem?.
 
Dragos, sunt cotete si am sa-ti zic si de ce :

nu sunt cu nimic impotriva modernizarilor, ba chiar le sustin atata vreme cat ele sunt facute cu cap si cu simtul raspunderii si nu in bataie de joc cu chit turnat cu lopata si finisat cu picioarele si vopsea data cu matura. Nu cred ca are rost sa ma apuc sa aduc in discutie si sa caut poze despre ce reparatii se faceau la aceste masini in anii 80-90, spre a putea compara cu ce e acum.

O modernizare reusita in opinia mea ar fi presupus in primul rand renuntarea la sistemul de suspensie actual, in favoarea unuia similar cu cel al LDH-urilor 45 si 70 (cu un amortizor aditional), inlocuirea integrala a ferestrelor si adaugarea unei captuseli de izolatie termica/fonica. Adaugarea unui sistem de conditionare a aerului, plus sistem de incalzire cu aer cald,adaugarea unor scaune de desiro, nu a unora precum le intalnim pe stadionul Ghencea, renuntarea la usile de la extremitati, in favoarea unora centrale automate ( gaseai doua usi de AVA). Se putea renunta si la stalpul frontal in favoarea unui geam frontal dintr-o bucata - trebuie sa fie foarte placut pentru mecanic sa conduca automotorul cu acel stalp in fata. Se mai puteau adauga niste scuturi inferioare pentru estetica si eventual niste pluguri mai de doamne-ajuta.

Desigur, asteptarile mele sa se realizeze o astfel de modernizare erau destul de scazute inca din start, avand in vedere ca s-a delcarat inca de la inceput ca se vrea ceva cu costuri cat mai scazute. Asadar, in conditiile de fata este normal sa fiu foarte revoltat vizavi de aceste reparatii executate cu o marlanie groteasca la niste masini care nu meritau asta. Nu mai aduc in discutie ca nu sunt singurele.

Pentru muzeu mi se pare ca era pastrat 974 (daca nu cumva ma inseala memoria) .
 
George_Tofan a spus:
Dragos, sunt cotete si am sa-ti zic si de ce

Eu f?cusem o compara?žie între aspectul automotoarelor viÂ?inii Â?i cele ieÂ?ite de curând din RK-ul f?cut de MARUB. Se vede cu ochiul liber c? nu s-a f?cut mare brânz?, îns? sunt ceva mai aspectuase (deci... m? refer la aspectul estetic, nu tehnic) decât înainte de RK.

Ce s? mai modernizeze la ele? Au 70 de ani, poate ar trebui Â?i ele s? ias? la pensie! E ca Â?i cum ai încerca s? faci un Siemens ULF dintr-un ITB V56. Revenind la moderniz?ri... ca suspensie s-ar fi putut monta Â?i perne de aer, iar ca motorizare s-ar fi putut g?si un motor care s? încap? sub podea, s? nu mai fie nevoie de un compartiment întreg (sau, în cel mai nefericit caz, s? fie nevoie de un compartiment mai mic). S? ne bucur?m c? m?car le-au pus comand? multipl?, s? nu mai fie nevoie de 2 mecanici.
TotuÂ?i... e de apreciat c? se chinuie s? men?žin? în via?ž? aceste vehicule vechi de 70 de ani care, în orice ?žar? civilizat?, ar mai fi circulat doar pentru turiÂ?ti. ??ns? este scandalos c?, în 19 ani, nu am fost în stare s? producem un automotor care s? func?žioneze cum trebuie Â?i s? se ridice m?car la jum?tate din performan?žele Malaxelor.
 
Nu are importanta varsta lor, atata timp cat structura de rezistenta este in stare. Sa nu uitam ca sasiul unui vehicul feroviar este printre putinele dintre acelea care suporta modificari masive, putand trage mult si bine cu el. In plus ca tocmai varsta acestor automotoare a dovedit ca ele au fost niste masini rezistente in timp si facute cu simtul raspunderii.

Nu e de ajuns sa ai numai banii ca sa faci orice. Mai ai nevoie si de putina vointa. Nu cred ca ar trebui sa dam aceste masini la gunoi, mai ales ca nu prea exista posibilitatea de inlocuire.
 
Pentru muzeu se pastreaza 947. Refertior la vopsirea initiala, ele au fost visinii.
 
Se intampla Cristi ce am scris acum cateva luni. Imi sunt cunoscute si alte incercari de "acomodare" a automotoarelor 900 pe liniile Tecuciului, care sunt linii cu rampe medii si mari.

Nu au functionat corespunzator nici cand aveau vechile motoare, nu merg nici acum cu noile cutii si motoare Volvo. Motiv pentru care se vor intoarce pe liniile traditionale din Ardeal.
 
Daca nu ma insel Tecuciul opereaza :
Marasesti-Panciu
Tecuci-Marasesti
Tecuci-Faurei-Urziceni
Din care Marasesti-Panciu e cea mai dificila.
Si prin Banat si Crisana sunt Rampe medii si mari dar nu au avut probleme.
Ba chiar s-au descurcat bine ca inlocuitori (in 2002 2 77 cand 1017+1019 facea revizia) pe Ciumeghiu-Vascau sectie cu declivitati in jur de 15-17mm/m si raze minime in curbe de 200 m

Cand a venit 970+951 un mecanic de la ele mi-a spus ca a scos 90 km/h cu ele in pobe la Brasov , ma mir ca nu merg nici acum cu noile cutii si motoare Volvo.

Mai repede cred ca e vorba de obisnuinta celor de la Tecuci cu seria de automotoare 78-750, primite dupa modernizare , la Arad si Timisoara au fost si 78 si 77 , sper ca dupa modernizare sa revina cateva 78-750 si la noi , deoarece in unele situatii automotoarele 77 nu fac fata puhoilui de calatori.
Ex : chiar in acel tren care este compus din 3 77 inca stau calatorii inghesuiti in picioare pana la Periam in timpul saptamanii , doar in weekend se mai poate respira in el.
 
Wow, ce verde!

Asta nu mai e schema "delfin", e de-a dreptul schema coloristica "brotac" :D
Asta-mi aduce aminte ca acum doua saptamani venind de la Medgidia l-am vazut trecand pe linie pe 900... inca in culorile vechi rosu cu gri. Din pacate n-aveam aparatul foto la mine, era plecat la Paris! :(

Multumesc de poze Cristi! Da, tre sa recunosc ca arata interesant, pacat ca stiu bine cum arata initial si sunt traditionalist de felul meu, daca a fost facuta intr-un fel de constructorul initial, apai ar fi bine sa ramana neschimbata, ca altfel ajungem la vorba aia cu vopsitul gardului si leopardul din interior...