Caile Ferate "La Ursu"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Culorile mele favorite sunt albastru ?i ro?u
41.gif

P1100300-Roco-red-and-blue_zps0d86eb09.jpg

Pe linia exterioar? se afl? trenul expres, tractat de locomotiva electric? 060-EA CFR seria 40, iar pe linia interioar? se afl? un tren de marf? tractat de locomotiva diesel BR216. Ambele locomotive au farurile aprinse ?i, deoarece ambele au decodoare cu sunet, era ?i de a?teptat ca func?iile F1 s? fie activate. în plus, 060-EA CFR are activat? func?ia F8, care r?spunde de aprinderea farurilor centrale în sensul de mers. Pentru conformitate:
P1100303-trains_zps6f848343.jpg

P1100301-expres_zps1ee85839.jpg

P1100302-freight_zps59b80820.jpg

Îmi place tare mult ideea conducerii celor dou? trenuri cu dou? controllere separate
113.gif

în aceast? configura?ie s-a întâmplat ?i o premier? mondial? absolut?: RocoMultiMouse (ro?u) a citit valori reale ale CV-urilor
36.gif
. Daaaa, ?tiu, pentru mine este premier?
71.gif
, fiindc? pe vremuri am avut ?i eu RocoMultiMouse ro?u plus amplificatorul Roco 10764. ?tiam c? aceast? combina?ie nu permitea RocoMultiMousului s? afi?eze valorile reale ale CV-urilor fiindc?... pur ?i simplu "cutia neagr?" nu era în stare s? i le trimit?
10.gif
, fapt pentru care am schimbat rapid macazul spre sta?ia LenzSet100
16.gif
 
Ultima editare:
RocoMultiMousePro (albastru) î?i gospod?re?te bateriile, stingându-?i afi?ajul la câteva secunde dup? ce a fost ac?ionat? o comand?, respectiv oprindu-se dac? nu este ac?ionat vreme de câteva minute.
întrebare întreb?toare: î?i mai aminte?te cineva cum se poate conecta un RocoMultiMouse (ro?u) la sta?ia LenzSet100, printr-o modalitate simpl? pe cât posibil?
 
Ultima editare:
mpursu a spus:
întrebare întreb??toare: î?i mai aminte?te cineva cum se poate conecta un RocoMultiMouse (ro?u) la sta?ia LenzSet100, printr-o modalitate simpl?? pe cât posibil?

Cu un cablu ? :lautar: :mrgreen:
Nu cumva trebuie schimbata adresa X-bus cu una de slave ?
 
Cu un adaptor de la RJ12 la DIN5. Uite schema aici (vezi NetBox):
http://usuaris.tinet.cat/fmco/lokmaus_en.html
 
Controllerul Lenz il conectezi normal, iar MMausul la mufa LMAB (cele 4 fire centrale, conform schemei lui Paco). E posibil sa fie necesara alocarea manuala a unei adrese MMausului, intrucat nu stiu daca Lenz stie sa ii aloce una in mod automat.
 
Mul?umesc! Voi încerca ?i eu.
Între timp... se pare c? expresul meu a devenit prea greu de tractat din cauza culeg?toarelor de tensiune care-i frâneaz? ro?ile, fapt pentru care locomotiva 060-EA CFR începe s? nu mai fac? fa?? :oops:

Chiar a?a, fenomenul se cheam? "cabrare"?
Deja încep s? m? gândesc la modificarea culeg?toarelor Tillig, pe care le-am montat în vagoanele Balkan Express, astfel încât ele s? nu mai calce direct pe ro?i, ci pe osiile plasate una-a?a-?i-una-invers. Astfel culegerea bipolar? per boghiu va fi men?inut?, iar frânarea ro?ilor va fi mult mai "blând?".
 
Ultima editare:
A doua varianta ar fi sa-i mai adaugi greutate prin colturi pe sub carcasa pe unde merge, desi cred ca are destula. Am patit si eu asa ceva si cred ca de vine este modul de a culege curentul din sine. Eu nu inteleg de ce nu folosesc metodele de la N si la HO. Sa culeaga curentul din capetele conice ale axelor. Daca merge la N mergea si la o scara mai mare. :D
 
Of... Am identificat vagonul cu cea mai puternic? frânare, respectiv vagonul de dormit TEN (Rivarossi). Acesta a fost dotat din construc?ie cu osii metalice cu axe întrerupte, deci avem la dispozi?ie ro?i metalice ?i axe grosu?e din plastic, în care sunt înfipte jum?t??ile de ax metalic fixate în ro?i. Astfel, culegerea tensiunii pe osii nu mai intr? în discu?ie, deci singura modalitate r?mas? const? în colectoare care calc? direct pe ro?i. Colegul nostru Gyuri (c?ruia îi mul?umesc înc? o dat?) mi-a construit dou? module colectoare ?i le-a montat pe boghiurile vagonului. OK, avem astfel 4 + 4 = 8 colectoare, deci culegerea tensiunii este impecabil?, dar... cele 8pt lamele metalice frâneaz? cele 8pt ro?i chiar foarte mult :(
Am mai intervenit ?i eu, modificând pe ici pe colo formele, dimensiunile ?i prinderile lamelelor, ceea ce a dus la o oarecare mic?orare a frân?rii, dar n?zdr?vanul vagon a r?mas campion din acest punct de vedere. A?a c? m-am apucat din nou de studii, m?sur?tori etc.
P1100306_4_lamele_1024x521_zps5daaaf5b.jpg

Diametrul ro?ilor este de 10.3 mm, iar lungimea axelor este de 24 mm vârf-la vârf. Osiile Piko nr.art.56052 au diametrul corect, dar lungimea osiilor este prea mare. Osiile Roco nr.art.40182 au lungimea axelor corect?, dar ro?ile sunt prea mari. Cunoa?te cineva vreo 4atru osii metalice, izolate pe o parte, cu dimensiunile de mai sus?
Deocamdat? am ajuns la o solu?ie de compromis: am modificat (din nou) prinderile lamelelor, astfel încât le-am dublat lungimea util? ?i le-am determinat s? calce pe câte o singur? roat? per osie.
P1100309_2_lamele_1024x493_zpsd7cb705b.jpg

Astfel am m?rit elasticitatea lamelelor, ceea ce a redus destul de zdrav?n frânarea, men?inându-se culegerea bipolar? a tensiunii pe boghiu. Totu?i... parc? nu-mi place faptul c? o osie este împins? permanent spre dreapta ?i cealalt? spre stânga :oops:
Tare mult a? dori s? pot realiza culegerea tensiunii pe axele osiilor ?i nu pe ro?i
105.gif
... M? pute?i ajuta în acest sens?
 
Ultima editare:
Glumesti, nu ?

Lungimea osiilor Piko este mai mare cu 0,4 mm. Chiar tu spui ca osiile sunt impinse lateral, deci exista un joc probabil > de 0,4 mm. Si chiar daca nu ar fi, un pic de tensionare a boghiurilor de plastic ar obtine jocul necesar.
 
Am încercat s? montez osiile vagonului cistern? Piko nr.art.54190 din colec?ia mea, dar axele au lungimea de 24.4mm ?i nu am vrut s? for?ez boghiurile. Doresc s? p?strez acel foarte mic joc în "lag?rele" boghiului, ca s? nu creasc? frecarea existent? deja prin prezen?a lamelelor colectoare.
?inând cont c? expresul meu este compus din 7(?apte) vagoane iluminate, frec?rile cauzate de toate lamelele colectoare se adun?. Astfel, de?i fiecare vagon în parte ruleaz? bini?or, întregul tren este zdrav?n frânat. De aceea doresc eu s? reduc frec?rile individuale cât de mult posibil, astfel încât întregul tren s? fie mai u?or de tractat.
 
Ultima editare:
mpursu a spus:
Totu?i... parc?? nu-mi place faptul c?? o osie este împins?? permanent spre dreapta ?i cealalt?? spre stânga

Cred ca pe langa forta de frecare dintre lamela si roata mai ai una si intre roti si sine, impise fiind in lateral. Plus uzura neuniforma, poate si o eventuala deformare.
Da, deci trebuie sa schimbi ceva... :)
 
Poti folosi fara nici o grija osiile Piko daca osiile originale au aceeasi conicitate a extremitatilor. Boghiul poate fi largit daca tragi usor de el. O micropicatura de ulei de mecanisme fine in fiecare lagar face f. mult.

Si eu am schimbat osiile originale (descentrate) de la Heris-uri cu osii Piko si intrucat boghiul era prea elastic si frana noile osii, l-am largit plastic folosind aer cald de la un foehn.
 
Am reusit sa fac niste poze la un tender Bachman, la N fireste. Daca aveam un Kato vedeai piesa din cupru sau bronz curat. Astea sant brunate cred, ca au o culoare neagra. Oricum eu zic ca e elegant si usor de facut. Poti incerca cu un punctator conic sa faci cupele, pe o bucata de aluminiu. Asa ai culege direct din capete. La tot ce am eu loco la N, izolarea dintre sine, ruperea contactului electric se face intre roti. Practic axul e tubular din plastic iar rotile au niste protuberante striate care intra in el. Daca ai reusi sa faci asta ai scapa si de uzura boghiului, la tine practic daca nu ma insel, ai axul de otel , conic, ruland in carcasa de plastic a boghiului. In timp va capata joc cum am patit eu cu vechile TT-uri, care ajunsesera cu lagarele complet descentrate.
Uite ceva poze poate iti folosesc. Spor la mesterit. :D