Caile Ferate "La Ursu"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Re: Caile Ferate

De la aceast? ipotez? am pornit de la bun început :D
La o privire mai atent? cred c? mi-am dat seama care este problema acestor cuple conductoare. Anume, acestea au un contact deasupra cuplei ?i unul dedesubtul ei. La spatele locomotivei (sau... la spatele primului vagon dotat cu culeg?toare), contactul de sus merge spre culeg?toarele din stânga, iar cel de jos merge la culeg?toarele din dreapta. Bun! Dar... dac? voi respecta aceea?i regul? pentru urm?torul vagon dotat cu culeg?toare, atunci contactul de jos al cuplei sale va duce spre ro?ile din stânga ?i nu spre cele din dreapta, iar contactul de sus va duce spre ro?ile din dreapta ?i nu la cele din stânga, deci cuplarea la primul vagon produce instantaneu scurtcircuit! Inversarea conexiunilor primei cuple rezolv? problema pe jum?tate, deoarece riscul de scurtcircuit revine dac? vagonul este inversat pe ?ine. Deci concluzia este clar?, aceste cuple conductoare sunt bune NUMAI pentru vagoanele f?r? culeg?toare proprii de tensiune :p
Eu a? avea nevoie de cuple cu contactele plasate pe orizontal? ?i nu pe vertical?. Astfel, toate ro?ile din dreapta ar veni conectate la contactul din dreapta, iar toate ro?ile din stânga ar veni conectate la contactul din stânga, regul? valabil? pentru TOATE vagoanele. Astfel, în orice variant? de compunere a trenului, "sincronizarea" dintre toate ro?ile de pe dreapta/stânga va fi respectat?, f?r? absolut niciun risc de scurtcircuit.
Deocamdat?, aceste cuple Krois par s? fie candidatele ideale. A mai lucrat cineva cu ele? Aceste cuple asigur? în continuare cuplarea apropiat??
 
Ultima editare:
Re: Caile Ferate

YOUPIE, voi primi cuplele Krois! :cool:
Între timp, la C?ile Ferate "La Ursu" a ap?rut o problem? :p
DKW-ul Fleischmann, pies? de baz? a colec?iei mele, de la bun început a provocat probleme de contact cam tuturor trenurilor mele, deci... l-am luat la puricat :D
P1160714_1024x576_zpskrbgjg2b.jpg

P1170465_zpswj05nxbm.jpg

Inclusiv linia de programare (ie?irea stânga-sus) avea de suferit din cauza acestui simpatic DKW, în sensul c? ?inele liniei respective r?mâneau destul de des f?r? curent de la DKW pân? la papucii izolan?i de la care începe tronsonul conectat la ie?irile de programare.
Deci b?nuielile mele s-au îndreptat spre "pun?ile" de sârm? care, demontate, îi confer? DKW-ului proprietatea de a "gândi", respectiv de a trimite curent numai conform pozi?iei în care se afl? bla-bla etc. Evident, eu am l?sat pun?ile respective la locurile lor, deoarece lucrez în sistem digital ?i, deci, am nevoie de curent la TOATE ie?irile acestui DKW.
Primul incident: una dintre aceste "binecuvântate" pun?i de sârm? mi-a s?rit din penset?, deci adio-?i-n-am-cuvinte :p
Am încercat s? construiesc eu o astfel de punte ?i, culmea, am ?i reu?it 95%! La verificarea cu ohmmetrul, aproape toate ?inele corespunz?toare aveau contact între ele (stânga-stânga ?i dreapta-dreapta, evident). Totu?i, ve?nic nemul?umit dup? cum se ?tie c? sunt, m-am gândit c? nu stric? s? examinez interiorul DKW-ului, fiindc? n-ar fi exclus s? pot realiza ni?te astfel de pun?i interioare, permanente ?i cu contacte perfecte.
P1170466_zpsulap63m2.jpg

Al doilea incident: odat? scos capacul de tabl? de pe dosul DKW-ului, piesele din interior au s?rit de la locurile lor, inclusiv un FOARTE mic arcule? pe care, culmea, l-am g?sit imediat pe masa de lucru. OK, am reu?it s? reasamblez tot mecanismul, dar respectivul arcule? se înc?p??âna s? NU stea la locul lui de unul singur, deci NU puteam lua degetele de pe el ca s? pot monta la loc tabla sus-men?ionat? :p
Pân? s? g?sesc o idee de a ?ine pe loc arcule?ul respectiv... m-am uitat luuuuuung c?tre micro-contactele alunec?toare pe care le-am observat în mecanism...
P1170467_zpstz4lb2ky.jpg

... ?i mi-a venit ideea s? cositoresc câte o sârm? peste fiecare dintre cele dou? grupuri de pad-uri peste care alunecau micro-contactele respective. OK, am dat cu fluxul meu super-bun pentru piese SMD ?i am încercat s? cositoresc cu letconul sârmele preg?tite în prealabil. ?i-ai g?sit!!! Cositorul NU a aderat la insulele metalice respective ?i, astfel, ajungem la...
Al treilea incident: s-au deformat piesele de plastic din jurul tentativei de lipire :(
 
Ultima editare:
Re: Caile Ferate

Astfel, una peste alta, DKW-ul respectiv a devenit impropriu traficului feroviar :oops:
Totu?i, am salvat situa?ia cu ajutorul unei perechi de macazuri înainte-dreapta pe care le p?strasem de rezerv? ;)
P1170468_zps0xagn9yd.jpg

Avantaje: am curent peste tot, am putut prelungi linia de programare cu un tronson de 20cm, inimile macazurilor au celebrele fâ?ii metalice care ating bandajele ro?ilor ?i men?in contactul electric, pot muta mai spre stânga perechea de macazuri peste care se poate schimba linia, aspect mai pl?cut, raze de curbur? mai mari la macazurile simple decât la DKW etc. :cool:
Dezavantaje: pe linia de programare NU se mai poate ajunge direct de pe linia din exterior, fiind acum necesare mai multe manevre :p
Voi ce p?rere ave?i? :D
 
Ultima editare:
Re: Caile Ferate

<t>Manevrele într-o garã, de?i par incomode, fac parte din via?a real? a unei sta?ii CF. ?i eu, la început, am vrut sa pot intra de peste tot oriunde. Apoi am început sa vad ca hâ?a-fâ?a prin tiraj, are farmecul s?u. Eu a? las?-o asa Mircea.</t>
 
Re: Caile Ferate

<t>Iti trebuie un DKW nou si nu mai cotrobai in burta lui . Curata cu grija acele de la macaze fara materiale abrazive si verifica oxidarea acelor sarme de contact periodic . Gasirea sarmei care a sarit din penseta se face cu aspiratorul , poate fi unde te astepti cel mai putin .</t>
 
Re: Caile Ferate

Între timp mi-am amintit despre un document care poveste?te în detaliu despre "gândirea" macazurilor Fleischmann ?i... l-am g?sit aici :cool:
Eeeeei, dar acest docOment (vorba lui Caragiale) m-a luminat zdrav?n :D, fiindc? îmi arat? clar c? cele dou? pozi?ii "gânditoare" nu puteau s?-mi fac? probleme, chiar ?i în absen?a pun?ilor amintite anterior. În pozi?ia de traversare a DKW-ului f?r? schimbarea liniei, micro-contactele interne izoleaz? una de alta cele dou? linii care se intersecteaz? ?i permit trecerea curen?ilor între capetele opuse, deci linia mea de programare putea primi tensiune de la linia din exterior. În pozi?ia de traversare cu schimbarea liniei, micro-contactele izoleaz? una de alta cele dou? jum?t??i ale DKW-ului ?i permit trecerea curen?ilor între capetele al?turate, deci linia mea de programare putea primi tensiune de la linia din interior. Cu toate acestea, cu pun?ile aflate la locurile lor (!!!), destul de frecvent linia de programare r?mânea f?r? curent atunci când treceam DKW-ul în aceast? pozi?ie, ?i curentul revenea dac? schimbam de câteva ori pozi?ia DKW-ului. Deci... UNDE era de fapt problema?!?
 
Ultima editare:
Re: Caile Ferate

Concluzia la care eu am ajuns este c?... au fost dou? probleme, una extern? ?i una intern?. Se pare c? una dintre pun?i nu f?cea contact perfect între ?inele respective (extern), dar ?i un micro-contact nu-?i f?cea datoria 100% (intern), iar combina?ia dintre aceste dou? disfunc?ionalit??i îmi l?sa f?r? curent linia de programare. Inversarea DKW-ului poate c? m-ar fi ajutat, dar... puteam eu s? NU cercetez "dedesubturile" acestei chestiuni? :D
Oricum, acest DKW a lucrat intens la c?ile mele ferate înc? de la schimbarea liniilor RocoLine-cu-terasament cu liniile Fleischmann Profi-Track, deci... poate c? e timpul s? m? gândesc la altul nou, dar asta dac?-?i-numai-dac? nu reu?esc s?-l repar :oops:
 
Ultima editare:
Re: Caile Ferate

?ti?i vorba care spune c?... un anume personaj ;) nu-i chiar a?a de negru?
P1170504-1024x576_zpsrs5iydep.jpg

Deform?rile pe care probabil le pute?i vedea în jum?tatea de sus a DKW-ului nu împiedic? trecerea trenurilor, iar faptul c? piesa metalic? dintre ele este acum ridicat? cu o frac?iune mic? de milimetru mai sus decât piesa omoloag? de lâng? ea nu prezint? probleme de rulare. ?i a?a traversarea DKW-ului se petrecea totdeauna cu hurduc?turi, a?a c? aceste mici neuniformit??i suplimentare nu aduc atingere func?ion?rii normale. Deci... se pare c? totul e bine când se termin? cu bine :cool:
Adic?... se va termina cu bine dup? ce voi face conexiunile respective cu v?psea conductoare ?i dup? ce voi reu?i s? asamblez DKW-ul :D
 
Ultima editare:
Re: Caile Ferate

Dac? tot am pomenit v?pselele conductoare... voi ce mai cunoa?te?i sau poate chiar utiliza?i, în afar? de Loctite Circuit+ (nr.art.3863), cu posibilitate de achizi?ie din magazinele noastre? :D
Vopselele conductoare pe baz? de ap? nu-?i au locul aici, deoarece nu doresc ca acestea s? se dizolve în timp din cauza umidit??ii ambiante.
 
Ultima editare:
Re: Caile Ferate

Am plasat dou? sârme de dimensiuni potrivite peste cele dou? grupuri de pad-uri, dup? care le-am acoperit cu straturi foarte generoase de Loctite Circuit+. Ohmmetrul meu cu semnalizare acustic? salut? acum cu beep-uri orice combina?ie ale ?inelor stânga-stânga ?i dreapta-dreapta, deci se pare c? opera?iunea de digitalizare permanent? a DKW-ului a reu?it :cool:
Mai a?tept 1-2 zile s? se usuce complet vopseaua conductoare, apoi m? apuc de reconstituirea simpaticului & n?zdr?vanului component de cale ferat? :D
 
Ultima editare:
Re: Caile Ferate

Vopseaua conductoare s-a solidificat, iar ohmmetrul îmi arat? cam 1-2-3 ohmi între oricare ?ine dreapta-dreapta sau stânga-stânga :cool:
P1170649-1024x303_zpsng2nenyh.jpg

Urmeaz? s? cur?? excesul de vopsea, s? reasamblez mecanismul ?i s? plasez la loc capacul de tabl? care acoper? tot.
 
Ultima editare:
Re:

?inând cont c? am mai fost întrebat care sunt dimensiunile C?ilor Ferate "La Ursu", re-afi?ez aici un mesaj mai vechi pe aceast? tem?. Între timp, configura?ia c?ilor ferate s-a modificat (linia interioar? are acum curbe R2 ?i linia exterioar? are curbe R3), dar dimensiunile mesei extinse au r?mas acelea?i.

mpursu a spus:
Masa respectiv? are form? de elips?, cu diametrul mic de 111cm ?i diametrul mare de 141cm. Atunci când m? preg?tesc s? montez c?ile ferate, îi adaug dou? extensii, una de 60cm ?i cealalt? 25 cm, deci la diametrul mare se adaug? 60cm + 25cm = 85cm. Astfel, când c?ile mele ferate sunt instalate, masa are l??imea de 111cm ?i lungimea de 141cm + 85cm = 226cm.
Linia exterioar? are dou? semicercuri formate din tronsoane curbe R2 nr.art.6125 cu raza median? de 420mm, iar segmentele drepte sunt formate din 5inci tronsoane nr.art.6101 de câte 200mm plus câte un macaz drept tot de 200mm. Deci lungimea segmentelor drepte este de 6 x 200mm = 1200mm, la care se adaug? cele dou? semicercuri R2, adic? 2 x 420mm = 840mm. Astfel, lungimea total? este de 1200mm + 840mm = 2040mm, iar l??imea total? de 2 x 420mm = 840mm. ?inând cont c? tronsoanele au l??imea lor proprie de circa 20mm, ob?inem lungimea total? 2060mm ?i l??imea total? de 860mm.
Am reprodus aici toate calculele deoarece mersul logic al acestora poate fi util ?i pentru alte conforma?ii ale liniilor.
 
Ultima editare:
Re: Caile Ferate

De la Roco ?i de la Fleischmann mi-au sosit dou? pache?ele cu piese (via HGD, evident :cool:), astfel c? atelierele C?ilor Ferate "La Ursu" sunt acum în plin? activitate.
Pentru început, de la Fleischmann a sosit un set de mecanisme close-coupling nr.art.6574, care a fost montat pe unul din cele dou? str?vechi vagoane-cistern? Piko.
P1180101-mecanisme-cuplare-Fleischmann_zpsdamj3r3o.jpg

P1180102-mecanisme-cuplare-Fleischmann_zpshah3vobm.jpg

P1180104-mecanisme-cuplare-Fleischmann_zpsqw70vcdk.jpg

P1180107-mecanisme-cuplare-Fleischmann_zpskqz5zmkz.jpg

În conformitate cu celelalte vagoane, pe aceste mecanisme au fost montate cuple Roco universale. DAAA, ?tiu, avem aici o combina?ie tare simpatic?: cuple Roco pe mecanismele Fleischmann montate pe vagoane Piko :D
 
Ultima editare:
Re: Caile Ferate

De la Roco a sosit o pereche de pluguri pentru locomotiva diesel BR112. Toate bune ?i frumoase, dar... n-am observat sub "boturile" locomotivei niciun loca? pentru aceste pluguri! Atunci mi-am amintit de locomotivele similare din frumoasa colec?ie a colegului nostru GFN, a?a c? l-am întrebat despre acest aspect ?i, telefonic, am primit toate indica?iile necesare. Astfel, în doi timpi ?i trei mi?c?ri, plugurile au fost rapid montate.
P1180109-pluguri-BR112_zpscfsc0kjg.jpg

P1180110-pluguri-BR112_zpsn2xcmcmb.jpg

P1180111-pluguri-BR112_zpsvhlm4ju0.jpg

P1180112-pluguri-BR112_zpsknuynzp7.jpg

P1180113-pluguri-BR112_zps3yn8rlne.jpg

P1180115-pluguri-BR112_zpsw8nnhvny.jpg

P1180117-pluguri-BR112_zpsqwf3i36d.jpg

F?r? aceste pluguri, simpatica BeRe112 parc? nu era complet?, a?a c? sunt foarte încântat de aceast? opera?iune ?i, evident, îi mul?umesc lui GFN pentru ajutor :cool:
 
Ultima editare:
Re: Caile Ferate

De la Fleischmann am mai primit ni?te piesu?e m?run?ele ;) pentru tenderul simpaticei locomotive cu aburi BR39...
P1180121-tender-BR39-Fleischmann_zpskddykj4q.jpg

... adic? un motor nou cu 5inci poli ?i piesele aferente acestuia: ?asiu, lest metalic ?i pies? de prindere cu contacte electrice. Spre marea mea surpriz?, ?asiul a venit echipat complet, cu tampoane, detalii, culeg?toare de tensiune, mecanism close-coupling ?i... RO?I, toate în exact aceea?i nuan?? de ro?u pe care o au piesele omoloage de pe tenderul existent :cool:
Practic, de pe vechiul tender am cules numai carcasa, becule?ul ?i cealalt? pies? de prindere a motorului pe ?asiu. Dup? ce am montat noile piese ?i am ad?ugat cele dou? repere deja men?ionate, am mai avut doar de montat cele dou? pl?cu?e de cablaj imprimat din stânga ?i din dreapta ?asiului, conectate la firele care vin de la locomotiv? prin piesa de cuplare, ?i... gata, am plasat lestul ?i am putut face primele probe.
P1180123-tender-BR39-Fleischmann_zpslyhvg9gj.jpg

P1180125-tender-BR39-Fleischmann_zps438rpz2i.jpg

P1180126-tender-BR39-Fleischmann_zpso409msjh.jpg

P1180128-tender-BR39-Fleischmann_zpsvv9u9oqf.jpg

P1180130-tender-BR39-Fleischmann_zpswwhrkhcw.jpg

Toate bune ?i frumoase, dar... dup? montarea carcasei tenderului s-a f?cut auzit un "cârâit" enervant, de natur? mecanic?, mai ales la mers înainte, deci... au urmat o gr?mad? mare de demont?ri / studii / remont?ri / CRRR / demont?ri etc :p
Cred(eam) c? una din cauze const? în jocul axial cam mare al motorului, ceea ce duce la "ciocniri" frecvente dintre cap?tul axului din spate ?i ?asiul metalic negru. Astfel, am pilit u?or cap?tul respectiv al acestei piese, astfel încât axul motorului s? nu-l mai ating? (în spatele becule?ului). F?r? carcas?, locomotiva a rulat frumos ?i silen?ios. Cu carcasa montat?, cârâitul a reap?rut. Am mers din aproape în aproape, montând numai "corpul" carcasei tenderului, f?r? piesa care imit? c?rbunii, situa?ie în care cârâitul este foarte mult redus, dar nu dispare de tot. Volantul motorului nu pare s? frece nimic. Oare carcasa joac? un rol de cutie rezonant? pentru zgomotele scoase de jocul axial al motorului? :mad:
 
Ultima editare: