Caile Ferate "La Ursu"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Un tren de cisterne se deplaseaz? tacticos prin noapte, lâng? trenul expres sta?ionat.
IMG_001660.jpg

IMG_001661.jpg

IMG_001662.jpg

IMG_001663.jpg

IMG_001664.jpg

IMG_001665.jpg

IMG_001666.jpg

IMG_001653_end_of_train.jpg

Evident, ultimul vagon cistern? este dotat cu discul alb-ro?u regulamentar.
 
  • Like
Reac?ii: Seba ?i crystyv
?tiu, ?i ai perfect? dreptate :)
Chiar m? gândisem s? scriu c? mecanicul a uitat s? decupleze farurile ro?ii, dar deja oprisem computerul ?i am l?sat a?a. Simpatica BeRe290 H0 Trix, la fel ca multe alte locomotive din colec?ia mea, nu are circuite separate pentru luminile albe (sau... galbene) ?i pentru luminile ro?ii, deci... asta e, ea respect? regulile simplificate de la c?ile mele ferate
71.gif

... ?i, oricum, am v?zut multi?oare locomotive reale cu farurile ro?ii aprinse spre trenul remorcat
65.gif
 
Salut,

Simpatica BeRe290 H0 Trix

Be Er. Sunt initiale in limba germana, vin de la Baureihe.

... ?i, oricum, am v?zut multi?oare locomotive reale cu farurile ro?ii aprinse spre trenul remorcat

In spatiul carpato-danubiano-pontic, poate. La DB nu am vazut asta niciodata de 30 de ani incoace. :)

Nu sunt "faruri rosii", ci semnal de fine de tren. ;)
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Da, BR 86 de la Roco e o masina "la nivelul de azi". Personal am un singur regret, ca nu au reusit sa faca sasiul perforat, ca in realitate ci doar cu "adancituri" in spatele rotilor. Brawa a reusit asta la BR 01/02 insa e drept ca nu au avut acolo roti dintate de ascuns... :)
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Spuneam mai sus c? foarte pu?ine locomotive de la c?ile mele ferate au circuite separate pentru faruri ?i pentru luminile de cap?t de tren. Una dintre ele este simpatica locomotiv? diesel BR112.
IMG_001747.jpg

IMG_001746.jpg

IMG_001748.jpg

IMG_001749.jpg

În aceste imagini, farurile locomotivei r?mân aprinse, în timp ce luminile de cap?t de tren pot fi aprinse/stinse cu F8.
 
  • Like
Reac?ii: AdyAero ?i SSL
Noi imagini ale locomotivei BR86 Roco:
IMG_001702_BR86.jpg

IMG_001729_BR86.jpg

Nu ?tiu dac? voi observa?i petele luminoase din jurul farurilor laterale, cauzate de traversa ro?ie construit? dintr-un plastic cam translucid, dar eu am observat. Astfel, am comandat & ob?inut & înlocuit piesele omoloage de la o alt? versiune a locomotivei
4.gif

Se mai observ? un pic de transluciditate sub traversa neagr? pe care stau acum farurile, ceea ce... hai s? zicem c? putem considera acceptabil, cel pu?in deocamdat?
71.gif
 
Ultima editare:
Acum ca ai spus-o, observam. Inainte n-am fi facut-o :)

La modul serios, incearca sa folosesti functia decodorului pentru a scadea putin intensitatea luminoasa. Locomotiva reala avea lampi electrice care nu aveau foarte mare putere. Nu erau nici foarte plapande precum lampile cu gaz insa nici reflectoare ca la trupa de interventie a politiei federale.
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
De acord cu tine, Horia, a?a c? am redus intensitatea luminilor de la 128 la 64. Valoarea maxim? este 255, la care farurile arat? ca ni?te proiectoare de foarte mare putere, deci no sir, no way, no how. Totu?i, în aceste imagini se face sim?it ?i modul de tratare a imaginii de c?tre însu?i aparatul foto digital, deci... luminile nu sunt totu?i chiar atât de intense pe cât par ;)
 
V? gândi?i ?i voi la ce m? gândesc ?i eu? ;)
IMG_002403_forum.jpg

Datorit? conexiunilor separate ale celor trei chip-uri din acest LED (3rei catozi pe latura marcat? ?i 3rei anozi pe cealalt?), pot s? activez numai chip-ul de sus ?i cel de jos, l?sându-l stins pe cel din mijloc. Luminile sunt foarte puternice, a?a c? am încercat s? înseriez rezisten?e de 100kohmi (da, a?i citit bine) ?i a?a le-am mai temperat. Totu?i, în aceast? modalitate de alimentare se observ? un punctule? alb sus ?i unul jos ?i cam atât. Ca s? duc mai departe acest experiment, am colorat cu un marker permanent s?r?cu?ul LED ?i... iat? ce a ie?it... :D
IMG_002404_forum.jpg

În aceast? configura?ie, deasupra ?i dedesubtul "benzii negre" din mijloc se v?d dou? punctule?e albe, iar semicercurile sunt luminate într-un g?lbui difuz. Poate c? o masc? neagr? metalic? fotodecupat? s-ar potrivi aici perfect ?i felinarul ar fi destul de acceptabil. Cât despre alimentare, m? gândesc la conectarea în antiparalel a celor dou? chip-uri ?i înserierea acestui grup cu o rezisten?? de 100k, iar întregul ansamblu s? vin? conectat la cele dou? ?ine. Astfel, în sistemul DCC, felinarul ar r?mâne aprins atâta timp cât la ?ine avem semnal DCC.
 
  • Like
Reac?ii: anvo5555 ?i SSL
În continuarea experimentului, am conectat împreun? to?i catozii ?i i-am conectat la minusul sursei de alimentare printr-o rezisten?? de 47k, dup? care am înseriat anozii de sus ?i de jos cu rezisten?e de 47k, pe care le-am conectat la plus.
IMG_002414_stins.jpg

IMG_002406_aprins.jpg

IMG_002412_aprins.jpg

Deocamdat?, la nivelul actual al experimentului, modesta mea p?rere este c? am pornit bine. Voi c?uta rezisten?e de câte 100k ?i le voi conecta în serie cu anozii (sau... alte rezisten?e de 47k, dac? tot experiment?m) ?i voi încerca s? conectez diode SMD în antiparalel cu chip-urile LED-ului, astfel încât alternan?ele "negative" ale semnalului DCC s? nu le polarizeze invers. Sau... ce a?i zice despre o punte redresoare SMD ascuns? printre barele acestui cap?t de linie? ;)
 
Puntea redresoare suna mai bine, se poate ascunde pe undeva intre sine si nici ca se observa.
Masca se poate face si ea destul de usor, o folie de polistiren negru gaurit atat cat trebuie cu un burghiu si apoi o fasie foarte ingusta lipita peste zona centrala.
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Numai o remarca: in lumea feroviara germana reala aceste tablite nu mai sunt luminate cu becuri de mai bine de 50 de ani, de cand s-au descoperit placutele reflectorizante. In vestul Germaniei chiar de 60 de ani...
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Da, numai ca acest tip de Prellbock marca Rawie este un model de pe vremea cand nu se mai echipau cu felinare ci doar cu placute reflectorizante. "Rude" ale sale le intalnesti vopsite in diferite culori, in general galben, intre pozele mele din gara centrala din Dresda pe topicul respectiv.
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Dac? tot am pomenit mai înainte de superba locomotiv? BR86 Roco ?i de aventurile ei la c?ile mele ferate, sunt foarte încântat s? v? spun c? ast?zi ea ?i-a primit binemeritatul generator de fum Seuthe nr.11 :cool:
Din construc?ie & set?rile digitale originale, generatorul de fum era pornit automat odat? cu sunetul, ceea ce mie unul parc? nu îmi prea convine. Astfel, acum ceva vreme am scris c?tre cei de la Roco pe aceast? tem? ?i i-am rugat s? m? ajute s? transfer sunetul func?iei F8 la F27 ?i s? activez AUX1 (alias generatorul de fum) cu F8 astfel eliberat? de alte sarcini. Frumos ?i elegant, mi s-a r?spuns clar ?i la obiect CV35 = 0, CV42 = 8 ?i CV345 = 27. Astfel, dup? ce mai întâi mi-am notat valorile ini?iale ale respectivelor CV-uri (8, 0 respectiv 8), am montat generatorul conform instruc?iunilor ?i am executat set?rile respective. De la prima încercare, totul a func?ionat impecabil! (spre deosebire de aventurile n?zdr?vanei BR41 Roco)
 
  • Like
Reac?ii: Blue-Max