Calea ferata ingusta Covasna-Siclau-Planul Inclinat-Comandau

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
calea ferata ingusta Covasna-Siclau-.......

<r>Dane,multumesc,din suflet,pentru pozele tale...... La Comandau,am fost duminica,motiv pentru care am mai prins ........"urmele" a ceea ce a fost cu/la "plimbarile" locomotivei..... si acum am aflat tot ce s-a intimplat,de fapt o reconfirmare a ceea ce mi-a povestit Andris,in noiembrie,la Brasov,cu ocazia expozitiei...... Multumesc,din nou,si in masura timpului liber voi completa ,asa cum am promis,ceea ce am prezentat pina acum..... Cind ati fost voi la Comandau,la Brasov ploua cu spume.....si abia duminica s-a facut si aici frumos,de m-am pus la drum. Cu bine.<br/>
Dan(iel). <E>:lol:</E> <E>:aplauze:</E></r>
 
http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?t=4106
Georg Hocevar a spus:
Daca nu intervine ceva neprevazut, va circula si anul aceasta locomotiva "Krauss" 762.209 cu ocazia Zilelor Comandau-ului, Sambata, 2 August si Duminica, 3 August 2008, de la Comandau spre Holom!

22661m.jpg
 
Dan (dimitrov) si alti pasionati , ce ziceti anul acesta mai exact pe 2 august facem o plimbare cu mocanita cu ocazia zilelor Comandau-lui mai ales ca pica sambata? Eu am momentan 4 locuri disponibile in masina pe ruta Brasov - Covasna - Comandau
 
Eu ma vad nevoit sa renunt la trenuri, de data asta, in favoarea unei excursii cu logodnica... De fapt, renunt la un tren cu abur, pentru a merge intr-o zona unde pot gasi urmele unei foste linii industriale inguste...
 
Am vorbit cu Dan(dimitrov ) si vine impreuna cu inca 2 persoane cu masina proprie , eu momentan singur cu 4 locuri in masina , cine vrea sa vina sigur sa ma anunte aici pe forum ca sa vedem cati ne strangem .
Are cineva idee cam pe la ce ora este bine de ajuns la Comandau ? Cand se "incalzeste aburoasa" pentru a prinde tot ritualul pregatiri trenului .

Astept vesti
 
Aburoasa o inclazesc pe la 6 dimineata, ca ia cateva ore pana face presiune, cel putin asa era cu Criscior 5, acuma Krauss-u fiind mai mic poate ii mai simplu da pornit. Oricum daca ajungeti dimineata acolo , o sa prindeti cam tot ;)
 
Am vb cu Dan (dimitrov) si cu Florinn (cj) si am luat hotararea sa mergem Duminica 03.08.2008 la Comandau sa ne aburim cu mocanita .
O sa fie 2 masini - prima masina - Dan (proprietarul) + nevasta
a doua masina - Io subsemnatul sofer + prietena si Florinn cj + prietena
 
Salut,

asa cum ne-am propus, duminica impreuna cu Bogdan, ne-am suit in masina si ne-am dus la Comandau sa ne dam cu Mocanita.

Masina ne era cam murdara:



Ne suim la bord, Bogdan imi indica pe unde trebuie sa o luam:



Adio lume cruda:



Pornim motorul si o luam la drum:



Nu luam autostopisti:



Drumul a fost lung, eu am adormit undeva prin spate, Bogdan a preluat volanul, in timp ce conducea visa la calatoria cu mocanita:



Dupa o vreme a adormit si Bogdan:



... dar am ajuns cu bine.

Sositi la Comandau, coboram cu grija:



Am facut sute de poze, multe filme, va urma reportajul.
 
cat imi iese pe drepturile de autor ? :D :D :D ma refre la Pozne :evil:
Si eu care ma gandeam ca iti dau tie pozele ca nu o sa am timp de ele :p dar vad ca suntem in aceeasi oala , :D

PS. Of topic ca de obicei :|
 
buna...ma bucur ca urmeaza un reportaja asa amplu despre cale ferata ingusta de la Comandau...

PS "rabadarea e de aur"...proverbul era cu "tacerea" dar aici zic eu ca se potriveste si asa."
 
BOGDAN I a spus:
cat imi iese pe drepturile de autor ? :D :D :D ma refre la Pozne :evil:
Si eu care ma gandeam ca iti dau tie pozele ca nu o sa am timp de ele :p dar vad ca suntem in aceeasi oala , :D

PS. Of topic ca de obicei :|

uite ca am avut timp de ele :p, pozele sunt prelucrate si puse "sus", trebuie doar sa scriu articolul.

.. drepturi de autor? pai iti dau 50% din tot ce imi iese mie :D, adica daca mai pun de la mine iasa de 1 bere :D.. e bine?
 
Ajunsi la fata locului, descoperim micuta locomotiva de manevr si niste muncitori care lucrau la realizarea unei rampe de incarcat materialul rulant pe trailer. Spuneau ca macaraua nu mai vine, una s-a stricat la descarcare.



Oameni harnici:



Hocevar si-a lasat amprenta pe locomotiva restaurata:



Am parcat drezina la umbra si am pornit la vanatoare:

 
Primul lucru care ne sare in ochi, un cos de aburoasa in fata a ceea ce pare o remiza:



Prin crepatura dintre usi zarim inauntru mare surpriza mare:



In lateralul remizei gasim si un geam spart si facem cateva poze de spionaj:



Incredibil dar adevarat, 3 aburoase au supravietuit, in stare mai mult sau mai putin buna.

Norocul nostru a fost ca a aparut cineva cu cheia, putina apa turnata pe lacat si poarta spre minuni s-a deschis.

Intram in remiza si pozam tot:



Un mecanism utilizat la ridicarea materialului rulant, o aburoasa pe rampa de lucru, o aburoasa cu cazanul deschis si inca o aburoasa in fata ei. In tavan se pot observa gurile de evacuare a fumului. Aburoasele sub presiune stationau cu cosul in dreptul acestor guri, astfel fumul era evacuat afara. Precizez ca interiorul remizei nu arata in realitate chiar atat de rau precum pare in poze.



Toate cele 3 aburoase pareau a fi complete, foarte mici lipsuri la una dintre ele. Robineti, manete, toate pareau sa functioneze (in sensul ca nu erau intepenite).



Gura de aerisire:

 
Nu am rezistat tentatiei si ne-am pus pe scos aburoasa din remiza:



Incercam pe rand, eu, apoi Bogdan:



Ceva nu facem bine... da.. am lasat cazanul deschis, il inchidem:



Incercam din nou:



Da se misca...gata... inapoi in remiza:



... ce vis frumos.

Dupa spusele lui Gabi Todoran aceasta ar fi Krauss 763-247
 
Ne dam jos si continuam vanatoarea:



In poza de sus se vede suplimentul de combustibil fara de care nimic nu functiona aici, mai ales iarna.

In interiorul camerei de foc si interiorul "postului de conducere":



Tavanul remizei:



O transmisie, nu stiu exact de la ce e, dar banuiesc ca de la un diesel cu biele:



Sincer daca as face un muzeu, as face si o incapere care sa arata exact asa, bineinteles bine luminata:



Utilajele folosite pentru schimbatul unei osii, si rampa:



(... va urma continuarea reportajului ... )
 
chiar asa ...ce vis frumos...banui ca cele mai mari emotii le-ati avut cand ati fotografiat locomotivele prin geamul remizei.

Sa speram ca si cele 3 locomotive vor face un drum ori la Cluj (Remarul) ori la Brad-Criscior...pentru niste reapratii, sa le putem admira pufaind din nou