Cateva date tehnice despre automotoarele x - 4500
Automotorul X-4500, este destinat transportului de calatori pe distante medii si scurte. Acesta se compune dintr-un automotor X-4500 si o remorca XR 8300 sau X8600, cuplate in serviciu printr-o bara articulata montata pe bloc elastic. Fiecare din aceste vehicule poseda un post de conducere, deci este indisociabil, automotoarele pot circula singure sau cuplate intre ele cate doua sau trei, astfel formand un tren automotor.
Lungimea totala a automotorului este de 42,480 m;
Lungimea totala a vagonului motor este de 21,240m
Lungimea totala a remorcii este de 21,240m
Ampatamentul vagonului motor este de 18,057
Ampatamentul remorcii este de 18,257
Inaltimea trenului 3,740m
Raza minima de inscriere in curba este de 80 m
Viteza maxima 120 km/h
Automotorul X-4500 este echipat cu un motor diesel Poyaud cu sase cilindrii orizontali de 320 sau 330 KW ( 435 sau 450 CP), asezat orizontal sub caroserie. Regim nominal 1800 turatii/min.; Supra alimentare prin turbosuflanta Brown- Boveri sau Holset; Demaror electric Lavalette d 4,4 KW (6 CP).
Transmisia miscarii este mecanica, cuplaj hidraulic Ferodo-Sinclair , cutia de viteze De Dietrich cu 8 viteze si inversor de mers incorporat, schimbare automata a treptelor de viteza.Cuplarea se face prin patru ambreaje situate in exteriorul cutiei. Ambreierea se realizeaza pneumatic la o presiune de circa 5BAR , ambreajele servind numai la sincronizare si schimbarea vitezelor, demarajul asiguranduse cu, cuplajul hidraulic situat pe volantul motorului.
Echipamentul pneumatic este alcatuit din compresor cu doua trepte Westinghouse &8211; Chabay , debit 700l/min. la 1500turatii/ min.; Regulator electropneumatic ; Filtrarea aerului prin filtru Sofrance, doua rezervoare principale de capacitate toatala de 250l. Un rezervor auxiliar pe boghiul motor de 36l , un regulator automat de timonerie pe boghiu, robinetul mecanicului cu comanda electrica, frana de mana cu surub si clichet pe fiecare boghiu langa postul de conducere.
Fiecare boghiu este construit din doua lonjeroane in forma de U, asamblate prin doua traverse de cap tubulare si doua traverse intermediare in forma de U. Tablele sunt sudate electric. Osiile sunt din otel. Cutiile de osii interioare contin un rulment pe doua randuri de role . Rotile sunt monobloc din otel .
Echipamentul electric este format din baterie de acumulatori Cd-Ni, 48 de elementi 205 A/h putere 7,5 KW , tensiune maxima 82V
Automotorul X-4500 este dotat cu inastalatii de control punctal al vitezei &8220;indusi&8221; si cu dispozitiv de siguranta si vigilenta tip &8220;vacma&8221;.