"Caravelle" pe liniile din Romania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cateva date tehnice despre automotoarele x - 4500



Automotorul X-4500, este destinat transportului de calatori pe distante medii si scurte. Acesta se compune dintr-un automotor X-4500 si o remorca XR 8300 sau X8600, cuplate in serviciu printr-o bara articulata montata pe bloc elastic. Fiecare din aceste vehicule poseda un post de conducere, deci este indisociabil, automotoarele pot circula singure sau cuplate intre ele cate doua sau trei, astfel formand un tren automotor.
Lungimea totala a automotorului este de 42,480 m;
Lungimea totala a vagonului motor este de 21,240m
Lungimea totala a remorcii este de 21,240m
Ampatamentul vagonului motor este de 18,057
Ampatamentul remorcii este de 18,257
Inaltimea trenului 3,740m
Raza minima de inscriere in curba este de 80 m
Viteza maxima 120 km/h
Automotorul X-4500 este echipat cu un motor diesel Poyaud cu sase cilindrii orizontali de 320 sau 330 KW ( 435 sau 450 CP), asezat orizontal sub caroserie. Regim nominal 1800 turatii/min.; Supra alimentare prin turbosuflanta Brown- Boveri sau Holset; Demaror electric Lavalette d 4,4 KW (6 CP).
Transmisia miscarii este mecanica, cuplaj hidraulic Ferodo-Sinclair , cutia de viteze De Dietrich cu 8 viteze si inversor de mers incorporat, schimbare automata a treptelor de viteza.Cuplarea se face prin patru ambreaje situate in exteriorul cutiei. Ambreierea se realizeaza pneumatic la o presiune de circa 5BAR , ambreajele servind numai la sincronizare si schimbarea vitezelor, demarajul asiguranduse cu, cuplajul hidraulic situat pe volantul motorului.
Echipamentul pneumatic este alcatuit din compresor cu doua trepte Westinghouse &8211; Chabay , debit 700l/min. la 1500turatii/ min.; Regulator electropneumatic ; Filtrarea aerului prin filtru Sofrance, doua rezervoare principale de capacitate toatala de 250l. Un rezervor auxiliar pe boghiul motor de 36l , un regulator automat de timonerie pe boghiu, robinetul mecanicului cu comanda electrica, frana de mana cu surub si clichet pe fiecare boghiu langa postul de conducere.
Fiecare boghiu este construit din doua lonjeroane in forma de U, asamblate prin doua traverse de cap tubulare si doua traverse intermediare in forma de U. Tablele sunt sudate electric. Osiile sunt din otel. Cutiile de osii interioare contin un rulment pe doua randuri de role . Rotile sunt monobloc din otel .
Echipamentul electric este format din baterie de acumulatori Cd-Ni, 48 de elementi 205 A/h putere 7,5 KW , tensiune maxima 82V
Automotorul X-4500 este dotat cu inastalatii de control punctal al vitezei &8220;indusi&8221; si cu dispozitiv de siguranta si vigilenta tip &8220;vacma&8221;.
 
Fata de ceea ce a scris dl. care semneaza Orestte, as vrea sa mai fac cateva completari.
Ceea ce a scris dansul nu este in totalitate corect.
In Franta, la SNCF, automotoarele din care au luat si cei de la Regio Trans, sunt de mai multe serii si variaza echiparile fiecarei serii.
Tinand seama numai de seriile SNCF, aceste automotoare au fost :

1. X 4300 ââ??â?? 4451, construite in perioada 1963-1970 au avut motoare diesel Poyaud C 6150 SR T de 330 kW si transmisie mecanica de Dietrich cu 8 viteze.
2. X 4501 ââ??â?? 4626, construite in perioada 1963-1970 au avut motoare diesel Saurer SDHR de 330 kW si transmisie mecanica de Dietrich cu 8 viteze.
3. X 4630 ââ??â?? 4742, construite in perioada 1971-1977 au avut motoare diesel Saurer SDHR de 330 kW si transmisie hidraulica Voith T 420 R.
4. X 4300, 4500, 4630, modernizate, construite in perioada 1963-1977 au fost echipate cu motoare diesel Poyaud C 6150 SRT (2) de 330 kW si transmisie mecanica de Dietrich cu 8 viteze.
5. X 4636 ââ??Â? 4697 Pays de Loire, construite in perioada 1971-1974 au avut motoare diesel Saurer SDHR de 330 kW si transmisie hidraulica Voith T 420 R.
6. X 4750 ââ??â?? 4789, construite in perioada 1977-1978 au avut motoare diesel Saurer S1 DHR de 440 kW si transmisie hidraulica Voith T 420 R.
7. X 4790 ââ??â?? 4796, construite in1981 au avut motoare diesel Saurer S1 DHR de 440 kW si transmisie hidraulica Voith T 420 R.

Automotoarele sosite in tara nostra fac parte din mai multe serii, asa ca lista parametrilor tehnici data de dl. care semneaza Orestte, trebuie completata cu toate datele.
 
Salutare.Nu sunt cunoscator,ci doar un pasionat...si ma intrebam cat ar putea sa consume un Caravelle? Cam cat ar arde un motor de 450 CP? bafta!
 
Pai baga si tu Poyaud 450hp engine in goagal(1cp = 0,75kW, deci nu ajuta la nimic valoarea in kW) si o sa vezi ca o sa gasesti orice, de la tancuri Sherman la remorchere fluviale, deci iti cam trebuie modelul motorului.
 
Salut, Mario-Razvan!

Un r??spuns aproximativ la întrebarea ta ar fi compara?ia cu motorul Mercedes-Benz - Maybach MB836Bb de 450 CP:

Consumul de combustibil: 177 +/- 5% g/CPh

în termeni practici, o locomotiv?? LDH45 consum?? ~80 de kg/or?? la putere maxim?? ?i în jur de 4-5 kg/or?? mers la relanti. B??nuiesc c?? motorul Poyaud de 450CP consum?? aproximativ la fel. Sigur, depinde de geometria ?i declivitatea liniei, de faptul dac?? automotorul este sau nu înc??lzit ?i a?a mai departe.

în orice caz, este muuuult mai eficient s?? arzi, în medie, 50 de kg de combustibil s?? transpor?i peste 100 de c??l??tori decât dac?? ai folosi ma?inu?e sau dubi?e pe 4 ro?i...

De asemenea, subiectul trebuie dezb??tut mai departe... cifrele pe care le-am dat sunt pur teoretice ?i au fost inspirate din "Locomotive diesel hidraulice" ?i "Descrierea motoarelor MB 836".
 
Sall Mishu88...cam in termenii astia ma gandeam si eu..insa presupun k e ceva mai redus fata de un LDH 45...de exemplu in zona mea..un Caravelle face 73 km distanta intre Bz si Nehoiasu in 2 ore si 2 min...deci sa arda 160 litri de motorina hmmm parca e putin cam mult...oricum 450 Cp ar fii cam 30% cat face un ldh(care era inainte...avea 2 vagoane dupa el)...dar depinde de constructia motorului si cred ca francezii si-au pus amprenta si pe consum.....bafta!
 
Primul automotor Regiotrans pe ruta Ineu-Cermei

97-0528-6