Colectia personala (CFR) gid

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Greutatea, faptul ca boghiurile erau amplasate in capetele cutiei si rotile aproape ca depaseau traversele frontale, modul se asamblare atipic pentru vagoane europeene... Ar fi multe de zis.

De altfel amplasarea boghuilor catre capetele vagonului face ca modelele sa fie false - atat REE si Fleischmann pe H0 cat si Fleischmann pe N. Daca s-ar fi amplasat ca in realitate nu ar mai fi incaput niciunde mecanismul de cuplarea apropiata si port-cupla NEM, asa ca amandoi producatorii au "impins" pivotii boghiurilor spre mijlocul vagonului.
 
Nu chiar, pentru ca firmele producatoare americane exportau vagoane similare inca din secolul XIX si pe piete unde aparatul de ciocnire si de legare era cu tampoane si cupla cu surub. Insa problema a fost una de gabarit - vagoanele TP (asupra numelui voi reveni) au un gabarit mai mic decat cele de peste ocean.
 
  • Like
Reac?ii: gid
A... ok. Dar ma gandeam ca poate unele debarcate in timpul razboiului, din motive lesne de inteles, sa nu fi fost intotdeauna conform unui standard de comun acord stabilit la export. Iar pe travesele de lemn a celor din vest (cu 20-30-40 de ani mai vechi decat ale noastre) sa fi fost o problema greutate si nu degeaba ne-au fost "forward"-ate unele dintre ele.
Raman o "pata de culoare" la noi in Europa.
 
Clar, sunt o "pata de culoare". Insa nu era un produs de masa american ci unul fabricat specific pentru Europa.

Revin la numele "TP", care vine de la "Travaux Publics", adica lucrari publice. Dupa 1918 vagoanele au ajuns in parcul Ministerului de Lucrari Publice francez, fiind apoi vandute sau inchiriate altor companii.
 
... si deci se confirma necesitatea unui topic dedicat legat de relatia Europa - continentul american (nu zic doar USA). Din ce am inteles eu, si ei au inceput de la tampoane si cupla cu surub.... :) prin 1800 si ceva. Banui ca era oarecum normal, ducand cu vaporul cu abur materialul rulat peste ocean din Europa.

Oricum, mai departe ce vreau sa supun atentiei este momentul de tranzitie pentru 060 DA, atat modelul la H0 de la Geconvvm la Tillig, cat si cel real, cu primele loco livrate Poloniei. Numar loco in discutie ST43-20.
Daca ne referim la modelul real:
- avem primele locomotive 060DA livrate catre polonezi, avand codificarea ST-43 (cod dat de polonezi doar pentru 060 DA). In afara de culoarea specifica companiei poloneze, au mai fost cateva modificari, cea mai evidenta exterior era cu tampoanele rotunde. Cel putin pana la ST43-37 asa au fost livrate. Deci inca nu aveau farurile modificate, aveau forma standard de fabrica. Foto mai jos.

PKP ST 43-01 e ST 43-02 ca1965.JPG ST43-37.jpg ST43-20 a.jpg

- la H0 avem un model Tillig 72021 - un model care nu a fost in magazine din ce am inteles eu, doar in mediul online, numar limitat, facut in perioada in care Geconvvm a devenit TIllig. Deci dupa Geconvvm 4949212 nu a urmat Tillig 72090 ci Tillig 72021. Am pus mana pe unul, dar parea un hibrid ca vopsire, ca si tampone intre modelul original si cel rebrand-uit de polonezi.

original la H0 vs real:
20200428_204833.jpg JchST43-20zl.jpg

Asa ca am decis ca modelul H0 sa-l aduc mai aproape de cel livrat in realitate initial:

DSCN5825a.jpg ST43-20 b.jpg ST43-20 a.jpg
 
Ultima editare:
Salut,

... si deci se confirma necesitatea unui topic dedicat legat de relatia Europa - continentul american (nu zic doar USA). Din ce am inteles eu, si ei au inceput de la tampoane si cupla cu surub....

Cu topicul de acord, daca avem activitate pe el. Privind cupla americana, a mai fost si faza cu "hole and pin" adica ce s-a numit pe la noi candva acum o suta si ceva de ani "cupla cu drug" sau "cupla cu cui". In orice caz, un sistem de cuplare in care aparatul de tractiune si lovire nu avea tampoane asa cum le cunoastem noi.
 
- la H0 avem un model Tillig 72021 - un model care nu a fost in magazine din ce am inteles eu, doar in mediul online, numar limitat, facut in perioada in care Geconvvm a devenit TIllig. Deci dupa Geconvvm 4949212 nu a urmat Tillig 72090 ci Tillig 72021. Am pus mana pe unul, dar parea un hibrid ca vopsire, ca si tampone intre modelul original si cel rebrand-uit de polonezi.
Mai exista modelul de la MTB Cehia, cel cu faruri mari: https://mtb-model.com/pages/product.php?id=161&lang=en&meritko=H0
 
Ziceam ca revin cu modelele de la MTB 060 DA - PKP, clasificate la ei ca si ST43 - modele H0 din colectia personala.

1. MTB ST43-333 (gasit ca si cod 99072) - decodor sunet Digitools

DSCN2480.JPG DSCN2482.JPG DSCN2483.JPG DSCN2484.JPG DSCN2484b.jpg


2. MTB ST43-296 (gasit ca si cod 99073) - decodor ESU 54617

DSCN5674.JPG DSCN5675.JPG DSCN5676.JPG DSCN5677.JPG DSCN5678.JPG


3. MTB ST43-315 - analog

DSCN5651.JPG DSCN5652.JPG DSCN5653.JPG DSCN5654.JPG DSCN5655.JPG
 
  • Like
Reac?ii: AdyAero
Pe cat ma bucur ca MTB si-a dat silinta sa scoata atatea versiuni, inclusiv PKP, tot pe atat imi sta acea fereastra coltara cu forma si amplasarea gresita in gat. Pe TT e chiar si mai rau.
 
Omul de la MTB e mai capos ca 100 de clujeni impreuna (il cunosc personal) :)

La el se aplica 2 reguli:
1. Am dreptate
2. Daca n-am dreptate, se aplica regula 1

Au incercat cehii sa il faca sa corecteze defecte la modele si n-au reusit nicicum, ce sa mai zic de noi...
 
Pacat, ar fi multe mici corectii care ar imbunantati substantial modelul. Multe chestii simple, fara mari costuri.
 
Fereastra de colt au pus-o asa ca a fost mai comod pentru ei sa faca matrita. Si eu asteptam DA-ul de la un producator, sa fie facut acceptabil, daca nu perfect. Bachman e un producator de 3 parale la N, nu vb de HO ca nu am nimic american. Dar ND2-ul l0r este o bestie fara cusur. Am 2 deja si vad cel putin unul in culorile GFR La fam. Savin. Daca Bachman a facut carcasa dintr-o piesa, la fel putea proceda si Albert Modell. Dar nu a facut-o. Un producator bun, face o carcasa la N din30 piese si nu stii unde sant imbinate. Kato, ScaleTrains si altii. E comoditate cred eu, iar pretul este mult peste calitatea oferita.
 
Tinand cont ca partea frontala a locomotivei ND2 este mai complexa decat cea pentru DA. La ND2 nu imi place transparenta plasticului de la parbrize. Sant injectate si dau aberatii optice. Singura buba gasita de mine.
 
Salutare tuturor...

Pornind de la si "furand" pozele colegului nostru de pe forum, @Gam3, de aici:
a rasarit in colectia proprie setul de 5 vagoane mai jos.

Productie: Ernesto Breda/Officine Meccaniche Reggio Emilia pentru 1:1, respectiv Savin Alexandru pentru 1:87 (H0) :)
- sus modelul H0, sub - realul.
- pozat pe ambele parti pentru ca difera si acoperirea geamurilor.
- modele donatoare: Roco Breda 7 si 8 compartimente

Deci avem (citez):

1. Vagon regal salon Nr. 1 CFR 51 53 89-10 001-4 construit in anul 1928 la uzina Ernesto Breda din Milano.
DSCN5563.JPG DSCN5564.JPG
DSC_6901_zps0e0bd9f5.jpg DSC_8776_zps979f3e8b.jpg


2. Vagon regal dormitor Nr. 10 CFR 51 53 89-10 010-5 construit in anul 1928 la uzina Ernesto Breda din Milano.
DSCN5588.JPG DSCN5589.JPG
DSC_8785_zpsb5cc784c.jpg DSC_6923_zps4f9fb0b9.jpg


3. Vagon regal sufragerie Nr. 11 CFR 51 53 89-10 011-3 construit in anul 1928 la uzina Ernesto Breda din Milano
DSCN5568.JPG DSCN5569.JPG

DSC_8780_zps872900a4.jpg DSC_6914_zps06677b19.jpg


4. Vagon regal dormitor Nr. 15 CFR 51 53 89-10 015-4 pentru insotitori construit in anul 1928 la Officine Meccaniche Italiane Reggio Emilia.
DSCN5584.JPG DSCN5585.JPG

DSC_8772_zps1624326f.jpg DSC_6881_zps6f4cbbfb.jpg


5. Vagon regal dormitor Nr. 55 CFR 51 53 89-10 055-0 pentru insotitori construit in anul 1928 la uzina Ernesto Breda din Milano
DSCN4685.JPG DSCN4686.JPG

DSC_6934_zps93269728.jpg DSC_8792_zps8a155515.jpg
 
mai pune o naveta langa cea pe care trebuie deja 0 sa o primesc, asta ca ca nu "raportez furtul"

din pacate aceasta schema de vopsire nu are nicio treaba cu istoria acestui tren. o consider o vopsire comerciala fara nicio valaoare. este doar parerea mea si atat.
da, asa sunt vopsite astazi vagoane si modelele sunt corecte din acest punct de vedere.

eu am ales sa reproduc acest tren in starea de la sfarsitul anilor 40 pana prin anii 1960. am ales aceasta perioada pentru ca atunci trenul avea numarul maxim de vagoane.
pe langa vagoanele italiene mai erau vagoane de tip Hecht, vagoane de bagaje, vagoane de transport auto. stiu ca acea perioada este neagra in istoria noastra.

am 5 vagoane italiene la care mai trebuie sa pun doar numarul si sunt gata.
am 2 vagoane facuta la atelierulSavin. un Hecht si un vagon italian.

DSC_7019-copy.jpg

DSC_7015-copy.jpg
 
  • Like
Reac?ii: AdyAero ?i gid