Colectia personala (CFR) gid

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Unde si cu cit se poate achizitiona asaceva? Am o locomotiva cu aburi seria 50.000 si vreau sa ii pun niste vagoane de epoca 3.

Eventual am niste vagoane Piko vechi oare s-ar putea cfr-za??? Piko din gama bakelita cu 4 osii una de posta si doua aproape acest tip, doar la usi e diferit avind doar cite doua usi pe parte.

Cine imi poate transforma vagoanele sus mentionate in vagoane CFR pentru epoca a III-a???
 
@piti: Prietenul meu a acceptat "de buna voie" inmatricularea in lipsa unor documente oficiale mai precise.

Inmatricularea vagonului in grupa 79.0xx este plauzibila, insa nu se poate verifica precis cu documentele de care dispunem la aceasta data. Vagoanele pe 3 si 4 osii de orgine germana a caror prezenta la CFR a fost oficializata in 1919-20 au primit numere la reforma din 1929 pana la 79.018, ultimele fiind vagoane pe 4 osii cu culoar lateral de origine prusaca (C4ü).

Dupa cel de-al doilea razboi mondial apar in aceasta grupa numere mai mari insa disparate. 79.032 nu apare niciunde, insa Bald (fost Cald inainte de 1956) 79.033 fotografiat de H. Heless in 1967/68 este de exemplu un vagon cu boghiu "gat de lebada", intaritura metalica la sasiu si care pare sa fie de origine germana, reconstruit cu cutie metalica in anii 1950. Bafld (fost Cafld) 79.108 este un "Hecht" polonez din seriile recente, sudate, de dupa 1935.

In aceste conditii, nu se poate afirma nimic mai mult decat ce am spus mai sus. In lipsa unei fotografii originale inmatricularea este plauzibila, insa nu poate fi catalogata drept autentica. Vagoanele au circulat la CFR dupa 1945 inainte de a deveni vagoane sanitare sau pentru uzul administratiei, daca au purtat numere regulare atunci ar fi fost probabil in aceasta grupa, insa in absenta unei fotografii sau a unui numar marcat pe sasiul unui vagon inca existent aceasta informatie ramane o speculatie.

@gid: imi pare rau, insa nu te consider ca facand parte dintre amicii mei asa ca m-as bucura sa nu mai folosesti acest termen.
 
wittman40 a spus:
Unde si cu cit se poate achizitiona asaceva? Am o locomotiva cu aburi seria 50.000 si vreau sa ii pun niste vagoane de epoca 3.

Eventual am niste vagoane Piko vechi oare s-ar putea cfr-za??? Piko din gama bakelita cu 4 osii una de posta si doua aproape acest tip, doar la usi e diferit avind doar cite doua usi pe parte.

Pentru vagon intrebi la http://www.trains-addicted.ro/ro/
La modificari mari nimeni nu prea se baga, e foarte mult de munca. Vagonul de baza trebuie sa fie foarte apropiat de cel CFR.

Are gam3 un topic unde sunt vagoane care se pot cfr-iza.
 
Horia_Radulescu a spus:
@gid: imi pare rau, insa nu te consider ca facand parte dintre amicii mei asa ca m-as bucura sa nu mai folosesti acest termen.

Era o persiflare, dar sti asta. ...

Dar inainte de a incheia si de a respecta dorinta tuturor, mi-ai acuzat cisterna ca nu e corecta si punct, nimic altceva nu ai mai zis. Tu esti de principiu ca orice afirmatie trebuie probata (nu nega, ca-ti dau link-ul la topic unde ai spus asta - criticai constructiv pe un coleg de forum). De ce ar fi incorecta cisterna ?
 
1992 Depoul Bacau.
Iata un vagon care pare intr-o singura culoare, verde. Acest lucru intareste afirmatiile unui prieten mai in varsta care a zis ca a prins acest vagon in circulatie.
Observ ca si wittman40 a mers cu el.

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/q79/s720x720/1621792_582863605122387_1067888744_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/q77/s720x720/1655947_582862951789119_1575433884_n.jpg
foto Florin Nan.

Despre numere Horia a scris destul de clar.
Si retineti, "Inmatricularea vagonului in grupa 79.0xx este plauzibila". La fel cum s-a scris si la primul model de vagon de acum 2 ani.
 
Buna,

Absolut de acord cu Florin.

Cisterna ta este bazata pe un model la scara realizat de ucenicii CFR in anii 1950 al unei cisterne reale tip Uerdingen (EKW) de 660hl provenita din captura de razboi care a fost produsa ulterior intr-o forma modificata in Romania (Arad), insa cu anumite diferente. Inmatricularea modelului tau este inspirata din cea a machetei realizata de ucenici care nu are baza reala. Tocmai de aceea mi-am permis sa te intreb pe ce documentatie reala te-ai bazat in realizarea dosarului de documentatie ai machetei tale.
 
gid a spus:
[...]

Nu! Nu este un deja vu, ci rescriu postarea de aseara cu ultimul vagon din colectie. Pur si simplu postarea de ieri nu mai este in topic.[...]

Eu ti-am sters mesajul de aseara.

Nu a fost cu intentie. Era foarte tarziu si m-am incurcat in altele. Am vrut sa te anunt sa il re-postezi dar am uitat.

Scuze.
 
felippe a spus:
Eu ti-am sters mesajul de aseara.

Nu a fost cu intentie. Era foarte tarziu si m-am incurcat in altele. Am vrut sa te anunt sa il re-postezi dar am uitat.

Scuze.

Ahaaaa, bine ca s-a rezolvat misterul.
Numai ca din acest motiv am avut ziua ocupata, am fost banat, mutat la offtopic (unul numai al meu !), biciuit in public, glumele erau luate in serios, seriozitatea la gluma, cateva victime colaterale, etc... mi s-a spus ca bat campii la un moment dat si amenintat cu alungarea in pribegie, doar cu hainele de pe mine si multe altele, noroc ca persoana cu amenintarea nu trebuie luata in serios prea tare, sugubeata fiind din fire :wink:

PS
Si pentru asta, dai nu o bere ci doua !
la litru.

:cool:
 
Mesajul de aseara l-am vazut si eu, insa fotografiile nu erau vizibile, in locul acestora fiind lungi siruri de caractere. Nu stiu daca am fost singurul sau si alti useri au vazut acelasi lucru.
 
Proaspat sosit, revopsit si reinmatriculat, corect acum (cred si sper ! :) ). Un vagon mai ghinionist, acum are usile de la compartimente zburate, banuiesc ca din transport si nu de la montaj, ca doar a strabatut toata tara in lung....de doua ori. Sper sa se poata pune la loc. Din pacate nu a fost vopsit cu acelasi cod de culoare ca cele din familia lui indigo cl 1 si 1/2 deja finalizate. Diferentele le voi observa acasa deseara, pozele sunt facute in conditii si cu apare diferite.

Modelul de baza a fost clasa 2 din setul Tillig 14009. La ultima lucrare i-au mai disparut si din aerisiri.

Astfel ca:

DSCN3731c.jpg


in final a devenit:

IMAG2024e.jpg IMAG2025e.jpgIMAG2027e.jpg IMAG2031e.jpg IMAG2033e.jpgIMAG2034e.jpg IMAG2035e.jpg IMAG2036e.jpgIMAG2037e.jpg
 
Ultima editare:
Foarte frumoasa garnitura aceasta gid, arata tare bine cu vagonul wit de epoca 4. Numai cuvinte de lauda! :aplauze: :aplauze:
 
Intradevar arata foarte bine. Eu am fost impresionat de faptul ca fiecare litera din inscriptii a fost taiata precum in realitate ca la vopsirea cu sablonul.

Felicitari pentru colectie.