Concurs AF Concurs Amintiri Feroviare- Locomotiva cu abur CFR seria 1-19 1A1

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Nu este complicat, trebuie doar aten?ie. Uite in poza cum st? treaba, stiren de 0,25, nituit ?i apoi taiate fasiile cu nituri.

IMG_20200520_212751.jpg
 
  • Like
Reac?ii: SSL ?i ICRA
Am uitat s? specific, grundul este Tamya. Dupa un "fum" de grund înc? se mai cunosc fasiile foliei pe care sunt printate niturile. Vor fi acoperite (sper) de stratul de vopsea.

IMG_20200510_165138.jpg

Aici au disp?rut niturile inferioare ?i rândul de pe mijlocul tenderului, a trebuit s? urc pu?in cutia de scule.

IMG_20200510_165121.jpg

Înc? o proba la rece, verificare vizual?, s? nu fie ceva care s? zgârie retina

IMG_20200512_005651.jpg

Am ad?ugat ?i restul niturilor, barele de mân?

IMG_20200519_130133.jpg

Cutia de fum...o fâ?ie de stiren de 0,5 aplicat? peste cazan

IMG_20200522_150735.jpg
 
Pentru fixarea fâ?iei am folosit cele mai moderne tehnici, precum in imagine

IMG_20200522_150706.jpg

Decupajul din stanga este pentru acomodarea rotilor osiei motoare, cazanul fiind pu?in mai "gr?su?" decât prevedea "legea" - a se citi planul. Nici bandajele nu sunt la scar?, din motivele binecunoscute nou? ?i fabrican?ilor.

Peretele frontal al cutiei de fum, stiren 0,5, o piesa "banal?" ...

IMG_20200525_132119.jpg

Niturile de pe cutia de fum le-am trasat cu riveterul de la Trumpeter pe stiren de 0,25, nu am vrut decal, cazanul fiind o piesa care se va învârti mult in mainile mele ?i niturile pot zbura

IMG_20200522_150757.jpg

IMG_20200525_132044.jpg

Cutia de fum fiind ansamblat?, urmeaz? u?a

IMG_20200525_132002.jpg
 
Nisiparul, domul de abur

IMG_20200525_132025.jpg

Aici for??m pu?in cu un plumb pentru pescuit

IMG_20200526_154417.jpg

Prob?

IMG_20200529_183910.jpg

Urmeaz? co?ul...un co? mai vechi (chiar de la locomotiva canibalizat?) prins in mandrina ma?inii de g?urit, c? strung nu estem...

IMG_20200527_204609.jpg

IMG_20200527_204703.jpg
 
Pus ?i benzile intre virole. Stiren de 0,10, care nu prea se în?elege cu adezivul, de niciun fel

IMG_20200604_172516.jpg

IMG_20200604_172536.jpg

Mâini curente, "profilul" la baza marchizei, imprejur ?i o travers? de stiren la interior, pentru rigidizare ?i fixare, cu un surub de 1 mm.

IMG_20200604_172459.jpg

Aparatorile ro?ilor motoare

IMG_20200608_151713.jpg

La presat

IMG_20200608_151739.jpg
 
Apar?toarea "mare", lipsesc cele miciIMG_20200608_151756.jpg

Deoarece livrarile pieselor necesare (tampoane, biele motoare, glisiere duble, etc.) continu?rii modelului sunt întârziate, din cauza pendemiei, am s? continui lucrul pe cât posibil, acolo unde este posibil.

Cilindrii, i-am fixat provizoriu, va trebui sa ii dau jos pentru ajustari. Domul de abur este la locul lui, nisiparul, co?ul ?i invelitoarea supapelor, r?mân dup? definitivarea cilindrilor ?i a transmisiei.

IMG_20200610_223609.jpg

IMG_20200610_223643.jpg

Spuneam c? voi reveni asupra pervazului. Cum nu am avut la îndemân? "tabla striat?", am aplicat stiren de 0,25 mm ?i am intarit cu straifuri longitudinale.

IMG_20200426_151454.jpg

IMG_20200420_205229.jpg

Am s? încerc s? incarc un filmule?, dou?, cu probele pe ?ine.
 
Ultima editare:
Planurile pentru locomotivele CFR seria 1-19 1A1-n2 nu exista, insa avem planurile surorii sale cu 2 osii motoare 1B-n2, care au iesit impreuna de pe portile fabricii Dr. Stroussberg. Masinile sunt efectiv identice, exceptie facand , evident, numarul de osii cuplate , si diametrul acestora, fiind vorba despre 2 diametre diferite la aceeasi serie si fremul, putin mai lung la 1B-n2. Aceste planuri au fost publicate in revista Modelism, nr.2 1991. Las link spre pdf-ul revistei:


Din pacate, pentru tender nu sunt planuri detaliate, ci diverse schite generale/diagrame , care se gasesc in Istoricul Tractiunii Feroviare in Romania, vol.I, autori Serban Lacriteanu si Ilie Popescu sau in Parcul Locomotivelor, autori Serban Lacriteanu si Gabriel Margineanu.

In numarul 3 al revistei Modelism, pe 1991,pe langa alte informatii despre locomotivele Stroussberg/Egestorff, se afla si o detaliere a schemei de vopsire pentru aceste locomotive si, imi permit sa adaug, pentru toate locomotivele din epoca. Las aici pagina respectiva, sper sa nu fie probleme de copyright.

98056518_170712704364247_2672231224533057536_n.jpg

Desi nu am terminat masina la timp, pentru concurs, am sa actualizez in continuare subiectul, pe masura ce avansez cu lucrarile.
 
Cosmin, nu mai vad update-uri. Sa inteleg ca ai renuntat sa continui lucrul la model? Ar fi mare pacat...