De când am v??zut lumina zilei, locuiesc la 1 km distan??? de locul unde fosta linie de "tramvai" S??cele-Bra?ov f??cea "cruce" cu linia CFR-ului, Bra?ov-Bucure?ti. La 300 m distan??? de aceast?? cruce era ?i mai este, gara D??rste.
în perioada de dinainte de r??zboi ?i nu mult dup?? acesta, în gara Dârste - îmi spunea bunica - opreau ?i acceleratele, pentru D??â??RSTE B?I, un complex de cl??diri a?ezate intr-o poieni??? dup?? ultimele case din (cartierul) Dârste, pe dreapta vechiului drum spre Predeal. Acest grup de cl??diri era a?ezat cam în lungul axului podului liniei de tramvai ce traversa aici râul Timi? (avem ?i noi Timi?-ul nostru).
între 1958-1960 ultimul tronson al acestui tramvai - care mai avea ca traseu tronsonul de la capul de linie de la S??cele(de la drumul T??rlungeniului DJ 103B...actuala Fabric?? de lenjerie sau "La Francezul" cum spune lumea azi - la care cele mai vechi cl??diri erau ale tramvaiului), urma "drumul de câmp" ce ocolea la limit?? S??celele, ajungea la Dârste (actualul nod rutir DN 1/DN 1A), f??cea cruce cu linia Bra?ov-Bucure?ti, urma Calea Bucure?tiului prin Dârste - prin fa?a ?colii, prin fa?a bisericii de aici ?i în dreptul Fabricii de bere "Zell" o lua la stânga prin cartierul Noua (pe dup?? ?trand) unde avea ?i gara Noua....Apoi ie?ea prin str Laminoarelor de azi în str. Prunului, de unde prin perimetrul de azi al IABv., pe str Carpa?ilor prin fa?a cantinei "Steagu", stadionul Metrom, pe ling?? Metrom, "Prefabricate", fosta Fabric?? de piele, Temelia (fabrica de ciment), ie?ea la actuala intersec?ie de la Spitalul Jude?ean de azi, unde ultimul "cap de linie moart??" ajungea foarte aproape de intersec?ia de la "Trei Alimentere" (Clea Bucure?ti/Toamnei/Tân??ra Gard??-Titulescu de azi); parc?? v??d ?i acum, ca-ntr-o imagine aproape voalat?? de film extrem de vechi acea linie moart??.....
Darea în folosiin??? a "noului" pod Dârste (la acea vreme), care acum 10 ani a fost dublat ?i tot nodul rutier reconfigurat) în 1960, a însemnat decesul tramvaiului s??celean, desfiin?area ?i demolarea a tot ce-a mai fost legat de "crucea" asta......
"AlexD" am rug??mintea s?? repui imaginea deja postat?? la topicul cu "Autobuzele CFR" la aceast?? pagin??......
în perioada de dinainte de r??zboi ?i nu mult dup?? acesta, în gara Dârste - îmi spunea bunica - opreau ?i acceleratele, pentru D??â??RSTE B?I, un complex de cl??diri a?ezate intr-o poieni??? dup?? ultimele case din (cartierul) Dârste, pe dreapta vechiului drum spre Predeal. Acest grup de cl??diri era a?ezat cam în lungul axului podului liniei de tramvai ce traversa aici râul Timi? (avem ?i noi Timi?-ul nostru).
între 1958-1960 ultimul tronson al acestui tramvai - care mai avea ca traseu tronsonul de la capul de linie de la S??cele(de la drumul T??rlungeniului DJ 103B...actuala Fabric?? de lenjerie sau "La Francezul" cum spune lumea azi - la care cele mai vechi cl??diri erau ale tramvaiului), urma "drumul de câmp" ce ocolea la limit?? S??celele, ajungea la Dârste (actualul nod rutir DN 1/DN 1A), f??cea cruce cu linia Bra?ov-Bucure?ti, urma Calea Bucure?tiului prin Dârste - prin fa?a ?colii, prin fa?a bisericii de aici ?i în dreptul Fabricii de bere "Zell" o lua la stânga prin cartierul Noua (pe dup?? ?trand) unde avea ?i gara Noua....Apoi ie?ea prin str Laminoarelor de azi în str. Prunului, de unde prin perimetrul de azi al IABv., pe str Carpa?ilor prin fa?a cantinei "Steagu", stadionul Metrom, pe ling?? Metrom, "Prefabricate", fosta Fabric?? de piele, Temelia (fabrica de ciment), ie?ea la actuala intersec?ie de la Spitalul Jude?ean de azi, unde ultimul "cap de linie moart??" ajungea foarte aproape de intersec?ia de la "Trei Alimentere" (Clea Bucure?ti/Toamnei/Tân??ra Gard??-Titulescu de azi); parc?? v??d ?i acum, ca-ntr-o imagine aproape voalat?? de film extrem de vechi acea linie moart??.....
Darea în folosiin??? a "noului" pod Dârste (la acea vreme), care acum 10 ani a fost dublat ?i tot nodul rutier reconfigurat) în 1960, a însemnat decesul tramvaiului s??celean, desfiin?area ?i demolarea a tot ce-a mai fost legat de "crucea" asta......
"AlexD" am rug??mintea s?? repui imaginea deja postat?? la topicul cu "Autobuzele CFR" la aceast?? pagin??......