Salut??ri din miezul.....???rii, Dorin !! Poza pe care ai indicat-o, din "ora?ulmemorial.ro" aste a zonei din fa?a Fabricii de Bere CZELL din "cartierul" Dârste...ie?irea din Bra?ov spre Predeal / S??cele...
Imaginea este o "litografie" (dac?? nu gre?esc termenul) ?i are p??catele ei privitoare la elementele de perspectiv?? pentru întreaga imagine.
Ceea ce se vede este "Calea Bucure?tiului" (col?ul stânga jos, pân??-n centrul imaginii, str??juit?? de stilpi de lemn pe dreapta drumului - renumi?ii plopi, t??ia?i de "scripcarez" prin anii 2000, au fost planta?i mai târziu, prin 1935-36.
Cl??direa cu trei etaje din centru-dreapta imaginii e a fabricii de lichior al aceluia?i CZELL (patronul fabricii de bere, de fapt "fra?ii Czell").Din 1960 încoace eu nu am prins cl??direa "lichiorului" a?a cum apare aici, cu trei etaje. De la cl??direa de la "lichior" (pân?? la desfiin?are/demolare, în vocabularul local fabrica de spirtoase era numit?? generic "lichior") spre dreapta imaginii, acele cl??diri lungi, numai cu parter trebuie s?? fie grajdurile gospod??riei fabricii de bere. în fa?a acestor grajduri se observ?? un gard, gard pe lâng?? care ("poza" fiind din 1901), ar trebui s?? fie linia tramvaiului de S??cele.....
La "botul" locomotivei ce travesreaz?? Calea Bucure?tiului se vede o cl??dire cu parter, numai, cu acoperi? în dou?? ape, la care fumul locomotivei acoper?? fereastra a patra....asta e cl??direa administrativ?? a fabricii de bere, care ?i-ntr-o poz?? din 1967 arat?? tot a?a, abia prin anii 80 fiind renovat??, prin ad??ugarea unui etaj, la care acoperi?ul a r??mas plat....Ultima renovare a cl??dirii are loc în aceste zile, când toat?? construc?ia a fost "înconjurat??" de stâlpi verticali (la col?uri ?i din 10 în 10 metri, plus centuri orizontale la nivelul solului, etajului I ?i la zona plan?eului de acoperi?.
Trenul ce traverseaz?? strada, înc??leca linia tramvaiului ?i f??cea leg??tura între "lichior" ?i "bere"....din ce-mi spune un unchi, în ultimii ani de existen??? a acestei linii "inter-sec?ii" se foloseau bivoli cu care se tractau vagoanele "peste drum"(a?a-?i aduce aminte el...anii 50)."Gospod??ria" fabrici de bere ad??postea acei bivoli de trac?iune (avea un num??r destul de mare de animale ce erau hr??nite cu "malata" rezultat?? din fierberea berii) a fost na?ionalizat?? ?i transformat?? în ferm?? a CAP S??cele, dar preluarea ei s-a f??cut imediat la "prima întov??r???ire" din zon?? în 1949-50. Ferma a fost demolat?? când s-a extins I.A.Bv. (Autocamioane) ?i s-a f??cut sec?ia "livr??ri" a IABv.
Fabrica de bere avea alt racord la calea ferat??, fa??? de cel de azi, fiindc?? în curtea ei, spre locul unde intra linia din poz?? în curte, eu am apucat un cap de linie moart?? (prin 1970), linie ce trecea pe sub o cl??dire a fabrici, spre spatele acesteia (c??tre gara Dârste) ?i avea dup?? cl??dire o plac?? de întoarcere.......
Dorin, CZELL este numele Fra?ilor CZELL, cei care au ridicat fabrica de bere....Ace?tia aveau ?i-n Bra?ov o cl??dire "Palatul Czell".....