HAG Modelleisenbahnen AG in turbulenta??

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut Horia,
Sincer nu vad nici un avantaj la turnarea integrala a locomotivei in metal ;). Din contra cred ca pentru plastic se poate obtine o matrita mult mai fina si cu un plastic de calitate si o vospire competenta rezultatele sunt mai mult decat bune.
La comparatia ce ti-am sugerat-o cu cele 2 2 Br38.10-40 este datorata faptului ca la trix la majoritatea locomotivelor cu aburi facute de ei tevaraia de pe cazan e lipita de acesta si daca la N inchid ochii la HO mi se pare jenant .Totusi si la Flm si la Roco e separata ceea ce da un plus de realism ;).
Si parca si Trix-ul in ultima vreme a inceput sa toarne cazanele din plastic.
 
TRixu' si plasticu', cam greu , Elef!
vezi un BR 18 Trix, sau un Br 01. Dupa ce storci vreo 9 batiste in galeata, o sa incercam sa credem ca Trix se intoarce la plastic. Adica Liliput o da pe metal la greu, pentru ca asa se cere si Trix se pupa-n posterior la lins plastic?
ma faci sa rad... :D :evil: :!: :!: :!:
 
Poate ca ar trebui sa mai consulti catalogul de la Trix pe 2009 inainte sa razi ;).
 
Salut,

@Elef am si locomotive din metal si din plastic, oricat de detaliate ar fi cele de plastic, ghici pe care le aleg :).

Fiecare modelist prefera anumite caracteristici, pe mine ma intereseaza in primul rand functionarea/comportamentul pe sine si abia pe urma aspectul.
Suna cu totul altfel o locomotiva full metal pe sine, iar cand o iei in mana senzatia este cu totul alta fata de una din plastic.

Apoi chiar daca sunt si modele de plastic la Trix nu inseamna ca asta este regula, totusi, o sa ma uit in catalog :D
 
BONJOUR

ai asta?
http://www.trixshop.de/index.php?sid=121e53c522eb1d7170b799a70e36abb2&cl=details&cnid=48aedb8880cab8c45637abc7493ecddd&anid=T22042

Daca da, bravo. este o super piesa.

S
 
Oameni buni,
cred ca o zic a suta oara, hai sa nu mai generalizam un producator dupa 1 model.

Daca o locomotiva trix este de plastic nu inseamna ca toate sunt asa, daca este de metal acelasi lucru nu insemna ca sunt toate de metal.

Ce concluzie putem totusi trage este ca in mare parte Trix produce locomotive de metal, si cred ca nu e greu de tras aceasta concluzie daca facem un sondaj pe productia trix (si nu vorbesc aici de catalogul 200x sau o anumita gama).
 
Florin o singura intrebare sincera : unde ai vazut generalizarea?
Fiindca am senzatia ca nu vorbim aceeasi limba romana.....
 
Salut,

@Elef asa am simtit eu mesajul si nu ma refer la al tau.
In general exista tendinta sa se caracterizeze un producator dupa o locomotiva,
una e cand zici "am x locomotive" produse de cutare care toate au o anumita caracteristica si alta e sa zici "am o locomotiva"...

serios acum, hai sa revenim la subiect.
 
Elef are dreptate in ceea ce priveste catalogul pe 2009 de la TRIX. Daca veti consulta noutatile 2009, la locomotive o sa vedeti ca au carcase din plastic. Este drept ca este vorba de locomotive electrice,diesel si de noul ICE produs la scara 1/87. Sincer nici faza cu o caroserie de metal nu stiu cat este de durabila, pe forumuri din Germania si Elvetia am vazut fotografii cu locomotive Marklin afectate de o boala a metalului de care s-a vorbit si pe aici un pic, e vorba de "zink-pest". In final este o chestie de gust , gusturile nu se discuta asa ca nu au rost discutiile de genul metal vs. plastic. Eu unul prefer plastic pt. calitatea detaliilor la caroserii,nimic nu ma va convinge de utilitatea caroseriilor de metal, nu am de gand sa le folosesc pe post de nicovala sau ciocan. In rest fiecare e liber sa-si aleaga modelele in functie de criteriile proprii.
 
Cand ai o diorama este bine sa nu iti pui linia pe margine si daca faci asa atunci iti pui o banda de plexiglas pe margine cat sa nu cada ceva de pe diorama. In 12 ani nu am reusit decat sa rup un pantograf, si asta pentru ca l-am agatat cu maneca de la camasa. Si de atunci crede-ma ca sunt foarte atent cand umblu cu materialul rulant. Dar deja ne abatem de la topic si asa cum am mai spus : "Eu unul prefer plastic pt. calitatea detaliilor la caroserii,nimic nu ma va convinge de utilitatea caroseriilor de metal, nu am de gand sa le folosesc pe post de nicovala sau ciocan. In rest fiecare e liber sa-si aleaga modelele in functie de criteriile proprii." Nu inteleg de ce trebuie sa existe discutii inversunate referitoare la modelele din metal vs. plastic ? Asa cum unii prefera metalul altii prefera plasticul, e simplu nu ? Unii vor modele rezistente la socuri extreme, altii vor modele cu detalii fine. E OK, ce rost au alte discutii.
 
hgdan a spus:
In momentul in care zboara o locomotiva de pe diorama situata la 1,1m s-ar putea sa te bucuri ca este o locomotiva din metal ! Sau nu ?
Chiar daca este un BR03 Weinert ? :D

Iar daca vreau sa bat niste cuie in perete nu am nevoie de HAG sau Märklin :D ,pentru asa ceva cobor in pivnita si-mi aduc un ciocan simplu (este mai ieftin....)
 
Nu am avut ocazia sa vad un Weinert, dar am asistat la caderea a 2 Trix-uri , caderi care s-au soldat cu avarii minime :D

Nu stiu ce s-ar fi ales in cele 2 cazuri daca locomotivele erau din plastic :(
 
Ideea este ca trebuie sa fim atenti cu modelele. Cand le cumparam, sunt convins ca orice modelist nu are ca principal criteriu de alegere:

"Ce ma fac daca imi cade locomotiva de pe diorama, de la 1,1 metri?"

Eu, cel putin, aleg modelele dupa epoca, localizare geografica, finetea detaliului...
 
conteaza materialul din care e facuta carcasa.
Si la vagoane e bine sa ai metal. Scapi modelul din mana pe masa sau ceva dur, sare de pe diorama, umbli dupa piese . La trix chiar scapi ieftin, dar la multe alte marci la un salt mortal pe langa faptul ca se face carcasa varza riscam si deteriorarea componentelor mecanice sau electrice.
Dar topicul era despre picajul lui HAG sau rezistenta acestuia.
 
Propun mutarea tuturor posturilor despre "metal sau plastic" la topicul despre modele ("Pareri locomotive") deschis de curand de prietenul nostru "catalin1980" aici:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5310

astfel incat sa lasam topicul despre "turbulentele" pe care le travesreaza HAG Modelleisenbahn curat!