Domnilor, mul?umesc pentru exceptionala contribu?ie.
A? vrea s? fac pu?in studiu istoric pentru stiu ca multi dintre voi sunte?i amatori, si nu am g?sit niciun articol românesc complet (doar în istoricul trac?iunii feroviare).
Deci a? vrea s? dezbatem pu?in cu începutul, ?i va rog s? aduce?i complet?ri.
***
Dup? negocieri îndelungate, britanicii JTBarkley ?i J. Staniforth la data de 1 / 13.09.1865 au semnat contractul pentru a construi o linie de cale ferat? între Bucure?ti (Filaret) - Giurgiu. In 1867 au început lucr?rile de ambele p?r?i. Un an mai târziu , au venit la Giurgiu primele doua locomotive "Sabaru" si "Giurgiu" , care au fost destinate trenurilor de marfa. În 17.06.1869 a fost adopt? legea pentru construc?ia liniei Bucuresti - Giurgiu (67.171 km) ?i extinderea liniei la Smârda (2651 km).
Deschiderea a avut loc pe 19 / 31.10.1869 , cu 3 ma?ini (una din I. Clasa, una din al II - lea. Clasa ?i un din. Clasa III) , cu aproximativ 100 de locuri si cu o lungime de numai 37 m. mini?tri, diploma?i, înal?i func?ionari ?i unii comercian?i au fost invita?i. Toate locomotivele au fost construite în Anglia:
Un tip de locomotiva Bt (nr. 2 Giurgiu) , construit în 1868 de c?tre Manning, Wardle & Co Ltd., Leeds.
Dou? locomotive de tip Ct (nr. 1 Subaru ?i nr. 5 Progresul) , construit în 1868 de Canada Works, Birkenhead.
O locomotiv? cu separat? de tip ofert? C (nr. 3 Bucuresci) , construit în 1868 de Canada Works, Birkenhead.
Cinci locomotive de tip 1B ofert? separat? (nr 4 Argesiu, nr. 6 Dunarea, Nr. 7 Dambovita, nr. 8 si C?lug?reni Nr. 9 Michaiu Bravul)
construit în 1869 de c?tre Canada Works, Birkenhead.
În 1882 s-a facut redenumirea locomotivelor. Cele 5 locomotive de tip 1`B a primit în num?rul CFR 40-44 ?i au fost denumite dup? cum urmeaz?: ..... (No. 40 Topolnita, No. 41 Bratesiul, No. 42 Resboieni, No. 43 ?i 44 No. C?lug?reni Michaiu Bravul ).
Locomotiva nr. 43 "C?lug?reni" , cu num?rul de serie 233/1869 este cea mai veche locomotiva cu aburi din România.
***
sursa este aici, pentru c? nu am acces la ITF
Ok,ok dar asta ?tim deja, ce nu ?tim este de unde veneau aceste ma?ini ?i cum a început totul?
În cele ce urmeaz? o s? pun pe foaie pu?in? istorie si o sa încerc s? updatez îndat? ce g?sesc noi informa?ii.
***
Canada Works Birkenhead
1853 Dup? Birkenhead Dock Company a finalizat Wall Wharf pe Wallasey Pool, compania a dispus terenul pentru fabrici. Prima care a intrat în exploatare a fost fabrica de inginerie a domnilor Peto, Betts , Brassey ?i Jackson , contractori pentru Grand Canadian Trunk Railway. Aceasta a fost cunoscut sub numele de Canada Works. Compania a desf??urat lucr?rile de construc?ie pentru Podul Victoria pentru St. Lawrence, Canada.
1863-1868 William Lawrence Williams a servit ca ucenic la Canada Works; timp de trei ani, dup? care a fost angajat.
La c.1864 John D. Napier devine manager Canada Works în Birkenhead
In 1867 Napier p?r?se?te lucr?rile.
In 1870 lucr?rile au fost men?ionate ca fi fost efectuate Thomas Brassey ?i Co .
In 1878 un contract pe timp de trei ani, a fost semnat, în scopul desf??ur?rii activit??ii de construc?ie a unei turn?torii, unui atelier de locomotive, construc?ii navale, construirea de poduri tubulare ?i fabricarea de materiale pentru c?ile ferate ...".
În 1881 Brassey & Co vinde activele pe care le de?inea in Canada Works; contractul a fost transferat transferat domnului Warwick Stevens.
În 1885 contractul a fost transferat domnului Joseph Brown, un comerciant de c?rbune, care a format
Canada Works Engineering and Shipbuilding Co Ltd.
În 1888 compania a intrat în lichidare.
În 1889 ma?inile unelte au fost vândute.
În anii urm?tori cl?dirile au fost distruse treptat.
***
sursa aici, traducerea ?i adaptarea îmi apar?in
Va continua...