Andrei, din pacate, nu.
Dar se pot deduce pentru ca avem dimensiunile principale...
Acuma, evident, cele mai bune ar fi niste planuri dar eu nu am vazut niciunde si nici nu imi fac sperante sa mai fie pe undeva. Aceste vagoane (originalele englezesti nu copiile de acum) erau deja considerate vechituri la preluarea liniei de catre CFR. Pe la 1880-1881 erau deja depasite iar la 1903, asa cum am mai scris, parte din ele s-au vandut unei antreprize private, tocmai ca erau deja...antichitati. Eu prin Arhivele Nationale nu am gasit schite ale acestor vagoane.
ieri am apucat sa vad si postul lui Chode, vad ca intre timp a disparut. Daca citeste: vagoanele mi s-au parut niste bijuterii. Tinand cont ca sunt facute manual...cu usi care se deschid, interioare, munca de chinez. Merita toata admiratia. Ultima problema ar trebui sa fie vopseaua auto folosita. Cred ca si "originalele" din trenul Calugareni, tot asa sunt vopsite
Poate reapar pozele. Daca nu, pacat. Munca aia merita admirata si nu e cu nimic mai jos raportat la ce am vazut pe la expozitiile din afara (raportam home-made la home-made, evident).
Tinand cont ca originalele erau din lemn (exceptand osiile, furca osiilor, arcurile, tampoanele, lanturile de siguranta si alte cateva nimicuri) ma gandesc cat de bine ar arata un astfel de vagon facut cu tehnologii de tipul debitare laser pe material precum carton sau lemn...adica ceva care ar imita perfect caroseriile originale. Aaa, si apropo, vagoanele B-G nu erau vopsite in nicio culoare. Nici la 1869, nici la 1899 (si probabil asa au fost vandute in 1903). Ce stim este ca initial vagonul de clasa 1 (spre exemplu) avea la exterior dungulite "cu aur" trasata pe lungime. Primele "renovari" le-a suferit la 1879, dupa trecerea la CFR a fost inmatriculat cum se vede in poza lui Dorin, dar tot cu caroserie "lemn" nevopsita si-a sfarsit zilele...
E doar o idee la cafeaua de dimineata, daca nu e fezabila, asta e, ne trezim dupa ce trece efectul cofeinei
Later edit, after coffe effects:
Cred ca cea mai "sanatoasa" abordare este sa uitam de reproducerile ulterioare ale vagoanelor "Calugareni" si sa plecam de la sursele primare ptr. a obtine schite ale vagoanelor originale. Si....din nou aceasta poza, dar de data asta atenti nu la locomotiva ci la ce vedem dupa ea....