Imbunatatiri BR64 Roco nr.art.62200

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.673
643
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Undeva prin 2008, la C?ile Ferate "La Ursu" a sosit superba locomotiv? BR64 Roco nr.art.62200, ceea ce m-a bucurat tare mult
36.gif

Am l?udat-o copios la vremea respectiv?, îns?... problemele nu au întârziat s? apar?, sub forma pierderilor de contact electric FOARTE frecvente, care se manifestau exact unde m? afectau cel mai tare, respectiv la mersul încet. M-am foarte mirat, ?inând cont c? toate osiile sunt dotate cu culeg?toare de tensiune, cu excep?ia osiei motoare a treia (lâng? cabin?) care are celebrele cauciucuri de fric?iune. Dup? cum povesteam (?i) aici, am observat c? jocul vertical al osiei motoare principale este admirabil, sublim chiar am putea zice, dar lipse?te cu des?vâr?ire, ceea ce duce la frecvente pierderi de contact mecanic ?i electric cu ?inele. În combina?ie cu pierderile de contact mecanic & electric ale primei osii motoare ?i cu a?a-zisa culegere a tensiunii cu osiile alerg?toare ?i purt?toare... biata locomotiv? mai mult st?tea decât mergea, respectiv se l?sa greu convins? s? se pun? (?i s? se men?in?) în mi?care :(
În tot acest timp, venerabila bunicu?? BR64 Guetzold (de-o vârst? cu mine) se putea plimba tacticoas? pe c?ile mele ferate, inclusiv peste macazuri, atât repede, cât ?i încet
4.gif
 
Astfel... am luat la beta-testat un Smart Power Pack realizat de Tehnologistic, conectat la bornele adecvate ale unui decodor tOm. Dup? o distrac?ie întreag? cu reînnoirea softului din decodor ?i alte aventuri, rezolvate de Gyuri cu rapiditate ?i profesionalism
41.gif
, am înlocuit decodorul ESU cu acest decodor tOm cu SmartPowerPack, ceea ce a îmbun?t??it FOARTE mult comportarea locomotivei. PowerPack-ul este acum g?zduit în cabina locomotivei, de unde... cu pu?in? bun?voin?? putem spune c? nu se vede
3.gif

Bineîn?eles c? firma Roco n-a sc?pat de o coresponden?? zdrav?n? pe aceast? tem?
21.gif
(f?r? prea multe rezultate concrete, evident)
 
Ultima editare:
  • Like
Reac?ii: SSL
Azi simpatica locomotiv? a revenit în Atelierele C?ilor Ferate "La Ursu" pentru (re)examinare. Dup? demontarea bielelor de pe partea stâng?, b?nuielile mi-au fost confirmate: gaura de la mijlocul biela de cuplare (dintr-o bucat?) este rotund?, ceea ce nu permite osiei motoare principale s? aib? jocul vertical pe care ?asiul i-l permite.
IMG_0251_BR64_stanga.jpg

IMG_0252_BR64_biela_cuplare_stanga_initial.jpg

Astfel... am c?utat pila fin? rotund? printre uneltele mele ?i (eu zic c?) am (cam) rezolvat problema
1.gif

IMG_0253_BR64_biela_cuplare_stanga_final.jpg
 
Concentrat fiind pe opera?iunea de pilire fin?, am cam neglijat aspectele foto
9.gif
, dar v? pot ar?ta rezultatul de pe partea dreapt?, unde se observ? jocul vertical îmbun?t??it al osiei motoare principale:
IMG_0257_BR64_dreapta_joc_vertical.jpg

Dup? reasamblare, am mai testat înc? o dat? a?ezarea ro?ilor pe ?ine, cu locomotiva atât în pozi?ie normal? cât ?i u?or înclinat?:
IMG_0258_BR64_stanga_normal.jpg

IMG_0259_BR64_stanga_inclinata.jpg

IMG_0262_BR64_dreapta_normal.jpg

IMG_0263_BR64_dreapta_inclinata.jpg

În timpul tuturor acestor opera?iuni am observat (ce surpriz?) c? osia motoare principal? poate oscila destul de zdrav?n în absen?a bielelor de cuplare, ceea ce este foarte bine atât dpdv mecanic cât ?i dpdv electric fiindc? ro?ile acesteia pot r?mâne a?ezate pe ?ine în (aproape) orice condi?ii normale de rulare. Dup? "ovalizarea" g?urilor respective din bielele de cuplare, jocul vertical al acestei osii cu bielele respective montate s-a m?rit fa?? de situa?ia ini?ial?, ceea ce a îmbun?t??it ?i mai mult mersul locomotivei.
 
Ultima editare:
Aventurile simpaticei BR64 Roco nu s-au încheiat! V?zând eu c? marea locomotiv? BR44 Roco ?i altele asemenea ei au bielele de cuplare formate din fragmente, mi-a venit o idee n?stru?nic?: s? comand o pereche de biele de cuplare stânga ?i o pereche de biele de cuplare dreapta pentru BR64, s? le tai ?i s? le montez pe ro?ile locomotivei!
IMG_000103_biele_de_cuplare_BR64_Roco.jpg

IMG_000104_biele_de_cuplare_BR64_Roco.jpg

IMG_000105_biele_de_cuplare_BR64_Roco.jpg

IMG_000106_BR64_Roco_stanga_normal.jpg

IMG_000107_Roco_stanga_inclinata.jpg

IMG_000109_Roco_dreapta_normal.jpg

IMG_000110_Roco_dreapta_inclinata.jpg

Astfel, mobilitatea osiei din mijloc s-a îmbun?t??it ?i mai mult, ceea ce îmi d? mari speran?e pentru ac?iuni ulterioare de sonorizare ?i dotare cu fum :cool:
Iat?-le împreun?, în aceea?i poz?, pe ambele locomotive BR64 din colec?ia mea, Roco în stânga ?i Guetzold în dreapta
41.gif

IMG_000114_BR64_Roco_Guetzold.jpg
 
Dup? o lung? perioad? de odihn?, simpatica BR64 Roco nr.art.62200 revine în Atelierele C?ilor Ferate "La Ursu", de data aceasta pentru sonorizare ?i dotare cu generator de fum. În acest scop, Departamentul Economic a aprobat achizi?ia unui decodor cu sunet NEM 652 ESU LokSound V5.0 nr.art.58410 ?i a unui generator Seuthe nr.10. DAAAA, ?tiu c? pentru digital se recomand? Seuthe nr.11, dar voi reduce PWM-ul ie?irii AUX1 astfel încât tensiunea mediat? în timp s? fie corespunz?toare. De altfel, în cazul locomotivelor digitale cu polul comun la ?asiu (ceea ce NU este cazul aici) chiar se recomand? Seuthe nr.10 deoarece doar alternan?a "pozitiv?" a semnalului DCC îl va înc?lzi, iar alternan?a "negativ?" îl va l?sa rece (la propriu), ceea ce ar corespunde unui PWM de 50% etc. (?ti?i teoria).
OK... programez frumos decodorul cu sunetele de BR64, programez ie?irile AUX1 (verde) s? aib? PWM cam 60% pentru generatorul de fum, AUX2 (violet) clipitor pentru focul din cazan, AUX3 (roz) pentru lumina din cabin?, bibilesc diverse caracteristici etc. Demontez cu mare grij? locomotiva, deconectez decodorul tOm cu powerpack ?i evaluez situa?iunea la fa?a locului. Astfel am observat c? nu am cum s? montez nici focul din cazan ?i nici lumina din cabin?, ceea ce... hai s? zicem c? nu-i prea mare bai. Marea problem? este c? decodorul nu încape în loca?ul prev?zut în spatele cabinei! :oops:
 
Ultima editare:
Cred c? am identificat un înlocuitor numa'bun, respectiv ESU LokSound 5 micro. Hmmmda, scrie acolo c? e recomandat pentru N sau TT, dar mai scrie ?i c? poate fi folosit în locomotive mici H0.
A?adar, dup? (re)scrierea cu sunetele adecvate, imensul decodor ESU LokSound 5 se îndreapt? acum spre locomotiva electric? BR244 Roco nr.art.63839 :cool:
 
Ultima editare:
Deci simpatica BR64 Roco func?ioneaz? foarte bine atunci când decodorul este dotat cu powerpack. Foarte mul?umit fiind de decodorul tOm cu opt pini dotat cu powerpack tOm de care locomotiva BR64 s-a servit cu mult succes, v? recomand tuturor aceast? foarte reu?it? combina?ie pentru locomotive f?r? sunet. Cine dispune de module de sunet SUSI poate folosi aceast? combina?ie dac? decodorul este dotat cu interfa?? SUSI.
În ceea ce m? prive?te, locurile libere din aceast? locomotiv? sunt pu?ine ?i mici. Astfel, m-am gândit s? folosesc un decodor ESU LokSound 5 Micro în combina?ie un astfel de powerpack tOm, ob?inând atât sunetul ?i fumul pe care le-am dorit, cât ?i func?ionarea impecabil? pe care locomotiva o merit?. În cabin? doresc s? plasez difuzorul, deci... unde s? plas?m powerpackul?
IMG_0054936096e4fc8076caa4.jpg

IMG_005494d64335199217c316.jpg

IMG_005491f3acb5587cad6f72.jpg

IMG_0054920008558a3eeae57a.jpg

Mi s-a p?rut c? în rezervoarele de ap? ale locomotivei ar putea s? încap? un astfel de powerpack, dar... realitatea de la fa?a locului nu s-a potrivit cu planurile mele.
 
Ultima editare:
  • Like
Reac?ii: nae44 ?i AdyAero
OK, powerpack-ul ca powerpack-ul, da'totu?i ce difuzor folosim ?i unde-l plas?m?! Prin cutiile mele cu piese miniferoviare am g?sit un micu? & g?l?gios difuzor, pe care am încercat s?-l plasez în fel ?i chip.
IMG_00549750bde66baf1648d4.jpg

IMG_005498680e34b1823b10a2.jpg

IMG_005499c2386b1b975bf5b4.jpg

Bucluca?ul difuzor n-a vrut s? încap? nici în piesa paralelipipedic? de pe acoperi?ul cabinei, nici pe tavanul cabinei ?i nici în rezervoarele de ap?, deci tot pe podeaua cabinei a ajuns.
 
  • Like
Reac?ii: nae44 ?i GFN
Deci se pare c? tot la cabina locomotivei vom ajunge, atât pentru difuzor cât ?i pentru powerpack.
IMG_0055049cb5119f7e31d6f2.jpg

IMG_00550388c07c2c414887ef.jpg

IMG_005500e8161e0884fb1bae.jpg

IMG_005502d377e9b9a39791dc.jpg

Practic, atât în cazul mini-difuzorului prezentat anterior, cât ?i în cazul celebrului difuzor cub-de-zah?r, se pare c? locul powerpack-ului r?mâne acela?i, deasupra difuzorului. DAAA, ?tiu, powerpack-ul va fi perfect vizibil prin geamurile cabinei, da'deocamdat? aceasta pare s? fie singura idee posibil?. Oricum suntem în perioada de concedii, a?a c? noul decodor cu sunet înc? nici n-a plecat de la ESU, deci mai avem timp deeeestul s? mai c?ut?m ?i alte modalit??i de sonorizare ?i powerpack-izare :D
 
Ultima editare:
Pân? una-alta, decodorul tOm dotat cu powerpack tOm a fost rea?ezat în locomotiv?, cu decodorul în loca?ul din bunc?rul de c?rbuni ?i cu powerpack-ul în cabin?.
IMG_005506ec7b209a7390b90e3.jpg

IMG_005508e1a0a53cece68d200.jpg

În aceast? configura?ie, simpatica BR64 Roco s-a plimbat tacticoas? înainte ?i înapoi pe segmentul de cale ferat? de test, cu viteza 1/28 constant? ?i f?r? opriri cauzate de pierderi de contact :cool:
 
Mo?Nicolae2021 ?i Mo?Cr?ciun2021 s-au sf?tuit ?i, ajungând la concluzia c? am fost suficient de cuminte, mi-au trimis decodorul ESU LokSound 5 micro nr.art.58814 pe care îl voi monta în locomotiva BR64 Roco nr.art.62200 al?turi de câteva accesorii foarte utile :cool:
IMG_007876e.jpg

Da, a?i v?zut bine, locomotiva urmeaz? s? primeasc? un generator de fum Seuthe nr.10, pentru care voi adapta corespunz?tor set?rile ie?irii AUX1 dup? cum am mai povestit. Cât despre powerpack-ul tOm, n-am cum s? renun? la el fiindc? problemele de contact electric n-au disp?rut complet.
Deci... aventurile n?zdr?vanei BR64 Roco vor continua!
 
Eu as pune powerpack-ul intr-un vagon care sa insoteasca permanent locomotiva, sau cel putin atunci cand vreau o rulare impecabila.
Si asa parca trebuie deconectat daca se doreste reprogramarea decodorului, nu? Se poate gandi un sistem de microconectori care sa permita (de)conectarea locomotivei de vagon.
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Powerpack-ul tOm poate fi l?sat conectat permanent la decodor fiindc? se dezactiveaz? automat la trecerea în regim de programare ?i la intrarea pe sistem analogic. Cât despre amplasare, am ajuns la ni?te concluzii preliminare pe care le-am expus în mesajele anterioare, dar mai am ni?te idei n?stru?nice despre care a?tept ni?te r?spunsuri de la Gyuri, autorul powerpack-ului.
 
  • Like
Reac?ii: SSL