Aventurile n?zdr?vanei BR64 Roco merg mai departe! Cu ajutorul programatorului ESU, conectat la placa de test ESU, am programat decodorul ESU LokSound Micro 5 cu sunetele adecvate...
... ?i apoi am trecut la preg?tirea opera?iunilor de redigitalizare, respectiv de dotare a locomotivei cu acest decodor ?I cu powerpack-ul tOm despre care am mai povestit:
Din manualul decodorului am înv??at cum s? conectez powerpack-ul, iar din examinarea cu aten?ie a locurilor accesibile din locomotiv? am ajuns la concluzia c? voi demonta supercondensatorul de la powerpack ?i c? voi a?eza montajul electronic în "rezervorul de ap?" din dreapta (susul imaginii) ?i supercondensatorul în "rezervorul de ap?" din stânga (josul imaginii).
Îmi place foarte mult panglica flexibil? cu cele opt trasee conductoare cu care este dotat decodorul, aceasta fiind de fapt un adaptor de la mufa Next18 de pe decodor la celebra muf? NEM652 cu opt contacte pe care o cunoa?tem cu to?ii. Foarte încântat de ideea c? aceast? panglic? se va a?eza perfect în spa?iile FOARTE mici din locomotiv?, dau s? montez mufa cu opt pini în interfa?a locomotivei
, dar...
... NU am loc suficient pentru ca mufa s? se a?eze corect în conector!!!
Pur ?i simplu interfa?a este nu-foarte-bine proiectat?, fiindc? toate conectoarele NEM652 cu care am lucrat au firele "ie?ite" (înclinate, formate etc) spre latura mufei care con?ine pinul cu firul orange, notat distinctiv pe dreptunghiul de cablaj, iar semnul corespondent de pe interfa?? este orientat spre fa?a locomotivei (stânga imaginii), unde este disponibil un spa?iu foarte mic. Astfel firele de pe cablaj sunt for?ate s? se îndoaie spre înapoi ?i abia mai pot fi a?ezate sub celelalte piese ale locomotivei. Acum "gluma" s-a îngro?at ?i mai tare, fiindc? dreptunghiul acela frumos de cablaj are ?i o ie?itur? care sus?ine panglica flexibil?, aflat?... ghinion... tot pe partea cu semnul distinctiv sus-men?ionat!!!
Ce frumos s-ar fi a?ezat mufa inversat? la 180 de grade
...
... dar se observ? foarte bine c? respectivele semne distinctive nu mai corespund, deci locomotiva s-ar fi putut deplasa pe ?ine (
yeeey) dar f?r? ca luminile s? mai func?ioneze (
booo), a?a c? deocamdat? ne oprim aici ?i c?ut?m alte idei salvatoare.