Intrebari venite de la incepatori.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Va salut.
Acum 2 ore am primit star-set-ul de la piko mult asteptat, dar am o problema: cum se ridica pantografele?? :D
Este vorba de un Taurus OBB.
Multumesc anticipat.
 
Tragi cu simt de raspundere de periile pantografului in sus pana intra in actiune arcurile de sustinere ....
 
Salutari. Detin asa ceva: http://www.tee-usa.com/store/product6150.html
Intrebarea este cum il desfac?? Suruburi nu are... Tampoanele nu ies...
Provine dintr-un Start-Set.
 
Ai incercat pe laterale sa departezi un pic carcasa? De obicei, daca nu are suruburi, are cleme ascunse, fie la capete fie pe lateralele fustei, la imbinarea cu sasiul vagonului. Ar trebui sa se observe difernta la culoare intre partea de sus si cea de jos, de obicei inchisa la culoare. Incearca cu un cutter mic sau cu o surubelnita cat mai fina sa le indepartezi si sa vezi ce e. La N a mers intotdeauna, nu prea au suruburi. Rabdare multa,
 
Desigur. Nu cred ca a fost nituit ca acum 20 de ani la cele facute la noi sau alte chinezarii. Ori ai surub, ori ai cleme. Clema poate sa fie ascunsa, ai grija. Sant vagoane sau in cazul meu tendere, la care se scotea placa care tinea rotile pe boghiu, apoi culisam boghiul in fata si iesea. Sub el erau ascunse 2 suruburi mici si cleme care tineau carcasa tenderului. Trebuie sa incerci singur, tu ai vagonul in mana ta. pleci de la premiza ca cel ce l-a facut l-a montat intr-un fel sau altul. Daca e mai de doamne ajuta trebuie sa iasa relativ simplu, pentru mentenanta sau montat luminile in el. Trebuie sa fii atent si atat. Spor la treaba. E normal sa iti fie teama sa-l desfaci de frica sa nu rupi ceva, avand in vedere ca sant si fragile si destul de scumpe. :D
 
Salutari. Deranjez din nou.... Am reusit intr-un sfarsit sa demontez vagonul,
http://www.tee-usa.com/store/product6150.html
dar acum am alta problema. Vreau sa scot o osie de pe boghiu. Cum reusesc aceasta?? Departez usor capetele care tin osia??
 
Pot sa pun si eu o intrebare in afara subiectului discutat pana acum?Am urmarit un filmulet de la felippe si mergand mai departe am dat peste asta Copenhagen Fields -a masterpiece of modeling in 2 mm finescale,pana aici nimic deosebit ca doar am mai urmarit filmulete cu trenulete, dar la un moment dat pe un pod am vazut ceva de care nu stiam sau poate nu am vazut bine ,sine cu patru cai, stiam ca sunt cu trei ,una de contact, dar cu patru. Ce rol mai are a patra?
 
Copenhagen Fields este cu siguranta cea mai cunoscuta diorama construita la scara, mai putin cunoscuta, de 1:152.4 (sau 2mm:1ft) si care respecta in totalitate standardele Fine Scale (s-a mai discutat despre ea chiar aici pe forum).

Si, ca sa raspund intrebarii tale, metroul londonez circula pe 4 sine: doua sine de rulare si doua de alimentare. Si, spre deosebire de metroul bucurestean, acesta are multe sine la suprafata, nu sub pamant.
 
Exact.

Copenhagen Fields este un parc in Londra, in apropiere de King's Cross, statie care deserveste 6 linii de metrou si, impreuna cu St. Pancras International (practic este aceeasi statie) reprezinta punctul terminus pentru mai multe linii de tren principale.
 
Tot in filmuletele tale felippe ,am dat peste asta 70K Coley Park-2FS Scale Model Railway, in care am vazut niste vagoane ciudate care nu stiu pentru ce se folosesc si nici de care sunt ,este vorba de cele doua vagoane cisterna rosii-grund'' cocosate'' care se vad mai bine in finalul filmuletului.
 
Cred ca sunt vagoane pentru transport pulberi uscate (dry powders), din aceeasi categorie ca si vagoanele de transport ciment.

Daca vrei sa afli mai multe detalii despre acest tip de vagon as putea intreba si te anunt cand am un raspuns.
 
Salutari. Detin asa ceva:



Cum arata lamelele colectoare potrivite pentru acest vagon si cum se monteaza??
Multumesc.
 
Ajutati-ma sa ies din impasul pe care il intampin,am de facut doua scari de acces de pe platforma osiei alergatoare a unei aburoase la pasarelele de pe cazanul cu abur.Dati-mi idei cum sa le fac,am incercat cu sarma cositorita,din tabla de alama,nu mai stiu cum sa fac,in momentul cand incerc sa o cositoresc[pe cea din sarma],se imprastie si nu pot sa fac nimic.Din cauza lor nu pot trece la nivelul urmator.Scarile sunt amplasate intre aripile deflectoare si cazan.Modelul este 141R1288 de productie franceza.Atasez un link pentru cei ce vor sa o vizualizeze
Lima>>Sammlerleitfaden:SNCF-Dampflok-141R
 
Pantiru: poti sa sa incerci cateva lucruri.

1) Mai intai, pregateste un suport din lemn pentru elementele scaritei, o simpla bucata de lemn cu latimea exact cat scarita, pe latura caruia sa faci o serie de zgarieturi la distanta dintre trepte. In fiecare zgarietura pui o bucatica de sarma reprezentand o treapta a scaritei. Daca dupa ce pui bucatelele de sarma mai fixezi deasupra si o alta bucatica de lemn cu doua holzsuruburi, piesele respective or sa stea nemiscate indiferent daca sunt lipite sau nu.

2) pui cadrul scarii in jurul treptelor si incepi sa lipesti fiecare treapta. Eventual conformezi suportul de lemn in asa fel incat sa tina si cadrul in egala masura.


3) Desigur, odata ce ai lipit o treapta, exista riscul sa se dezlipeasca atunci cand o lipesti pe urmatoarea. Ca s-o protejezi, poti sa pui intre ele un element de metal pe post de radiator, care sa disipeze caldura. Exista niste pensete speciale care in mod normal sunt in pozitia "strans" si care se deschid prin apasare. Daca ai una din aceea, poti incerca s-o folosesti. Daca nu ai asa ceva, poti incerca la fel de bine si sa tii strans cadrul scarii intre elementul de lipit si cel de protejat, cu un cleste patent subtire

4) Poti de asemenea sa apelezi la o tehnica suplimentara, care pare primitiva dar e foarte utila: pui peste lipiturile de protejat niste comprese din vata imbibate cu apa.

Spor!