- 7 Iulie 2010
- 559
- 1
- YAHOO
- death_rocker2003
- LOCATION
- IASI
Analizând cu aten?ie dorin?a primariei Iasi de a elimina tronsonul de linie de tramvai dintre Podu Ro? ?i Podu de Piatr??, am observat ca proiectul "Reabilitarea infrastructurii rutiere in zona industrial?? a municipiului Ia?i" a fost votat prin HCL 556 din 29.12.2011.
în sedinta CL Ia?i din 13.02.2012 se adopta HCL nr. 72, privind modificarea HCL 556 din 29.12.2011.
HCL 234 din 31.10.2012 vine s?? modifice HCL 72 din 13.02.2012, iar la capitolul "Obiective specifice proiectului", la punctul al doilea, g??sim urmatoarele:
" - cre?terea gradului de siguran??? în trafic ?i creare condi?iilor pentru un transport public la standarde europene". Asta însemna modernizarea liniei de tramvai, conform decalara?iei domnului Sebastian Buraga, purt??torul de cuvânt al prim??riei, publicat?? in ziarul Evenimentul in data de 21.11.2014:
ââ???žPractic, dup?? finalizarea acestei documenta?ii, vom ?tii exact care sunt costurile ?i modalitatea în care se va implementa reabilitarea ?i modernizarea liniei de tramvai pe segmentul respectiv. Acest proiect va putea fi introdus în exerci?iul financiar actual, cu atât mai mult cu cât nu este un segment foarte aglomerat ?i se poate lucra foarte u?or. Este vorba de linia de tramvai de pe segmentul cuprins pe aria râului Bahlui, astfel încât nu vor fi nici devieri de trafic, nici ambuteiajeââ??Â.
Sursa: http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/o-noua-solutie-de-circulatie-pe-tronsonul-podu-de-piatra-podu-ros--170770.html
în data de 25.10.2014. apare in Ziarul de Ia?i domnul Cosmin Coman contrazice realitatea din teren si ne spune c?? linia de tramvai va fi eliminat?? de pe acest tronson: ââ???žLinia de tramvai a fost scoas?? ca urmare a faptului c?? circula?ia cu tramvaiul se poate face pe bulevardul Nicolae Iorga ?i atunci linia respectiv?? nu-?i mai g??se?te valabilitatea acolo. în plus, era de mult timp nefolosit?? ?i, discutând ?i cu cei de la RATP, am convenit s?? scoatem linia de tramvai de acolo. Tramvaiele vor circula pe Nicolae Iorgaââ????, a precizat Cosmin Coman, directorul Di-rec?iei Dezvoltare ?i Proiecte Europene.
Sursa: http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/rondul-podu-ro-va-fi-reorganizat-20-milioane-de-euro-alocati-celui-mai-dificil-nod-rutier-din-ora--78426.html
în primul rând, linia de tramvai nu este scoas?? din uz ?i, in al doilea rând, pân?? la începerea lucrarilor pe tronsonul ??Â?es??tura ââ??â?? CET, tramvaiele care deserveau traseele 2 ?i 5 utilizau tronsonul dintre Podu Ro? ?i Podu de Piatr??. Având in vedere lucr??rile de reabilitare a c??ii de rulare din zona industrial?? traseul 2 a fost suspendat, traseul de autobuz 19 fiind suplimentat cu doua unit???i, traseul 5 a fost suspendat ?i s-au infiin?at traseele inelare 6 si 6b care folosesc tronsonul Podu Ro? - Podu de Piatr??. Pentru transportul pasagerilor între Baumax si ??Â?u?ora s-au pus la dispozi?ie autobuze. Prin urmare, linia de tramvai de pe Splai Drept Bahlui a fost scoas?? din uz temporar, cât s-au efectuat lucr??ri de modernizare pe tronsonul ??Â?es??tura ââ??â?? CET (Baumax). Dup?? finaliyarea investi?iei la calea de rulare din zona industrial??, traseele de tramvai 2, 5 ?i 11 ar trebui s?? revin?? la varianta ini?ial??.
La sfar?itul lunii octombrie 2014, CL Ia?i se intrune?te in sedin??? si adopt?? HCL 315 din 29.10.2014 prin care se modific?? HCL 234 din 31.10.2012, astfel:
"-Tronsonul I (tronson nou proiectat) - Soseaua Na?ional?? - Pod Podu Ro?, in locul c??ii ferate a tramvaiului, ce se desf???oar?? paralel cu ?oseaua Na?ional??, pe sectorul cuprins între km 0+243,51 ?i intersec?ia Podu Ro? ?i înlocuie?te traseul liniei de tramvai
existent?? pe acest amplasament.
L= 885,00 m"
De ce s-a renuntat la modernizarea liniei de tramvai si inlocuirea ei cu strad???
Capitolul "Obiective specifice proiectului" nu se leag?? deloc cu eliminarea liniei de tramvai ?i introducerea unei artere auto în intersec?ia din Podu Ro?:
"2. Reducerea timpului de c??l??torie în ora? datorit?? fluidiz??rii traficului pe rutele
supraaglomerate ?i a elimin??rii timpilor de a?teptare la semafoare;
3. Cre?terea cu peste 10% a num??rului de persoane care vor utiliza mijloacele de transport în comun ca urmare a elimin??rii blocajelor ?i întarzierilor majore in deplasarea vehiculelor;
4. Ameliorarea aspectelor de mediu prin reducerea emisiilor de noxe ca urmare a decongestion??rii traficului, amenajarea de spa?ii verzi, preluarea controlat?? a apelor pluviale;
5. Cre?terea confortului ?i sigurantei reziden?ilor ?i participan?ilor la trafic prin fluidizarea traficului si adoptarea m??surilor de siguran?a prevazute de normele comunitare;
6. îmbun??t???irea accesibilit???ii for?ei de munc?? de la zonele reziden?iale la zonele func?ionale ale municipiului Ia?i;
7. Cre?terea mobilit???ii de bunuri ?i persoane prin eliminarea suprasatur??rii unor noduri rutiere importante ale municipiului Ia?i.
Vom atinge pu?in cele ?ase puncte enumerate mai sus:
2 si 7. Introducerea în intersec?ia din Podu Ro? a unei artere va aglomera mai tare aceasta intersec?ie, prin urmare mobilitatea de bunuri si persoane nu va avea de câ?tigat.
3. Eliminarea transportului cu tramvaiul de pe Splai Drept Bahlui nu v-a duce la o cre?tere a utiliz??rii mijloacelor de transport public.
4 ?i 5. Renun???m la transportul electric intr-o zon?? ce se dore?te a fi de agrement, amenajarea râului Bahlui, o zon?? în care func?iunea de locuire în locuin?e colective este dominant??, iar construc?iile cladirilor de birouri vor continua. Locatarii blocurilor turn C1, C2, C3 ?i C4 vor avea artere de circula?ie de ambele p??r?i ale blocurilor. Asta înseamn?? noxe, praf, zgomot si lipsa parcarilor. Zona aceasta nu dispune de locuri de parcare suficiente, iar acestea pot fi ob?inute, daca se ia în calcul propunerea noastr??.
6. Aceast?? problem?? se poate rezolva prin noi trasee de tramvai.
în sedinta CL Ia?i din 13.02.2012 se adopta HCL nr. 72, privind modificarea HCL 556 din 29.12.2011.
HCL 234 din 31.10.2012 vine s?? modifice HCL 72 din 13.02.2012, iar la capitolul "Obiective specifice proiectului", la punctul al doilea, g??sim urmatoarele:
" - cre?terea gradului de siguran??? în trafic ?i creare condi?iilor pentru un transport public la standarde europene". Asta însemna modernizarea liniei de tramvai, conform decalara?iei domnului Sebastian Buraga, purt??torul de cuvânt al prim??riei, publicat?? in ziarul Evenimentul in data de 21.11.2014:
ââ???žPractic, dup?? finalizarea acestei documenta?ii, vom ?tii exact care sunt costurile ?i modalitatea în care se va implementa reabilitarea ?i modernizarea liniei de tramvai pe segmentul respectiv. Acest proiect va putea fi introdus în exerci?iul financiar actual, cu atât mai mult cu cât nu este un segment foarte aglomerat ?i se poate lucra foarte u?or. Este vorba de linia de tramvai de pe segmentul cuprins pe aria râului Bahlui, astfel încât nu vor fi nici devieri de trafic, nici ambuteiajeââ??Â.
Sursa: http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/o-noua-solutie-de-circulatie-pe-tronsonul-podu-de-piatra-podu-ros--170770.html
în data de 25.10.2014. apare in Ziarul de Ia?i domnul Cosmin Coman contrazice realitatea din teren si ne spune c?? linia de tramvai va fi eliminat?? de pe acest tronson: ââ???žLinia de tramvai a fost scoas?? ca urmare a faptului c?? circula?ia cu tramvaiul se poate face pe bulevardul Nicolae Iorga ?i atunci linia respectiv?? nu-?i mai g??se?te valabilitatea acolo. în plus, era de mult timp nefolosit?? ?i, discutând ?i cu cei de la RATP, am convenit s?? scoatem linia de tramvai de acolo. Tramvaiele vor circula pe Nicolae Iorgaââ????, a precizat Cosmin Coman, directorul Di-rec?iei Dezvoltare ?i Proiecte Europene.
Sursa: http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/rondul-podu-ro-va-fi-reorganizat-20-milioane-de-euro-alocati-celui-mai-dificil-nod-rutier-din-ora--78426.html
în primul rând, linia de tramvai nu este scoas?? din uz ?i, in al doilea rând, pân?? la începerea lucrarilor pe tronsonul ??Â?es??tura ââ??â?? CET, tramvaiele care deserveau traseele 2 ?i 5 utilizau tronsonul dintre Podu Ro? ?i Podu de Piatr??. Având in vedere lucr??rile de reabilitare a c??ii de rulare din zona industrial?? traseul 2 a fost suspendat, traseul de autobuz 19 fiind suplimentat cu doua unit???i, traseul 5 a fost suspendat ?i s-au infiin?at traseele inelare 6 si 6b care folosesc tronsonul Podu Ro? - Podu de Piatr??. Pentru transportul pasagerilor între Baumax si ??Â?u?ora s-au pus la dispozi?ie autobuze. Prin urmare, linia de tramvai de pe Splai Drept Bahlui a fost scoas?? din uz temporar, cât s-au efectuat lucr??ri de modernizare pe tronsonul ??Â?es??tura ââ??â?? CET (Baumax). Dup?? finaliyarea investi?iei la calea de rulare din zona industrial??, traseele de tramvai 2, 5 ?i 11 ar trebui s?? revin?? la varianta ini?ial??.
La sfar?itul lunii octombrie 2014, CL Ia?i se intrune?te in sedin??? si adopt?? HCL 315 din 29.10.2014 prin care se modific?? HCL 234 din 31.10.2012, astfel:
"-Tronsonul I (tronson nou proiectat) - Soseaua Na?ional?? - Pod Podu Ro?, in locul c??ii ferate a tramvaiului, ce se desf???oar?? paralel cu ?oseaua Na?ional??, pe sectorul cuprins între km 0+243,51 ?i intersec?ia Podu Ro? ?i înlocuie?te traseul liniei de tramvai
existent?? pe acest amplasament.
L= 885,00 m"
De ce s-a renuntat la modernizarea liniei de tramvai si inlocuirea ei cu strad???
Capitolul "Obiective specifice proiectului" nu se leag?? deloc cu eliminarea liniei de tramvai ?i introducerea unei artere auto în intersec?ia din Podu Ro?:
"2. Reducerea timpului de c??l??torie în ora? datorit?? fluidiz??rii traficului pe rutele
supraaglomerate ?i a elimin??rii timpilor de a?teptare la semafoare;
3. Cre?terea cu peste 10% a num??rului de persoane care vor utiliza mijloacele de transport în comun ca urmare a elimin??rii blocajelor ?i întarzierilor majore in deplasarea vehiculelor;
4. Ameliorarea aspectelor de mediu prin reducerea emisiilor de noxe ca urmare a decongestion??rii traficului, amenajarea de spa?ii verzi, preluarea controlat?? a apelor pluviale;
5. Cre?terea confortului ?i sigurantei reziden?ilor ?i participan?ilor la trafic prin fluidizarea traficului si adoptarea m??surilor de siguran?a prevazute de normele comunitare;
6. îmbun??t???irea accesibilit???ii for?ei de munc?? de la zonele reziden?iale la zonele func?ionale ale municipiului Ia?i;
7. Cre?terea mobilit???ii de bunuri ?i persoane prin eliminarea suprasatur??rii unor noduri rutiere importante ale municipiului Ia?i.
Vom atinge pu?in cele ?ase puncte enumerate mai sus:
2 si 7. Introducerea în intersec?ia din Podu Ro? a unei artere va aglomera mai tare aceasta intersec?ie, prin urmare mobilitatea de bunuri si persoane nu va avea de câ?tigat.
3. Eliminarea transportului cu tramvaiul de pe Splai Drept Bahlui nu v-a duce la o cre?tere a utiliz??rii mijloacelor de transport public.
4 ?i 5. Renun???m la transportul electric intr-o zon?? ce se dore?te a fi de agrement, amenajarea râului Bahlui, o zon?? în care func?iunea de locuire în locuin?e colective este dominant??, iar construc?iile cladirilor de birouri vor continua. Locatarii blocurilor turn C1, C2, C3 ?i C4 vor avea artere de circula?ie de ambele p??r?i ale blocurilor. Asta înseamn?? noxe, praf, zgomot si lipsa parcarilor. Zona aceasta nu dispune de locuri de parcare suficiente, iar acestea pot fi ob?inute, daca se ia în calcul propunerea noastr??.
6. Aceast?? problem?? se poate rezolva prin noi trasee de tramvai.