Ultimul pilon, cu o în??l?ime de 44,76 metri, al podului Vidin-Calafat care ar urma s?? fac?? leg??tura între Bulgaria ?i România, a fost ridicat, potrivit unui anun? al companiei spaniole de construc?ii FCC. Podul va avea o lungime de aproximativ 2 kilometri, dou?? benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferat??, dou?? trotuare ?i o pist?? pentru bicicli?ti.
Podul Vidin-Calafat era finalizat în propor?ie de 72% la sfâr?itul lunii februarie, în timp ce infrastructura adiacent?? de pe teritoriul Bulgariei era realizat?? în propor?ie de 88%. în acest moment, FCC lucreaz?? la terminarea platformei podului, a liniilor rutiere ?i a celei feroviare.
Podul va fi finalizat pân?? la sfâr?itul lunii noiembrie 2012, în condi?iile în care Parlamentul bulgar a votat aprobarea m??surilor luate de ministrul de resort, Ivailo Moskovski, în ultimii doi ani cu scopul de a asigura finalizarea podului între Vidin (Bulgaria) ?i Calafat (România), a anun?at, la 3 februarie, ministerul bulgar al Transporturilor.
Estimat la circa 225 de milioane de euro pân?? în anul 2011, costul construc?iei se va ridica cel mai probabil la peste 250 milioane de euro pân?? la finalizarea proiectului. Prin programul ISPA, grant al Fondului de Coeziune sunt asigurate 70 de milioane, alte 70 de milioane sunt acordate de Banca European?? de Investi?ii sub form?? de împrumut, bugetul de stat al Bulgariei asigur?? 60 de milioane, banca german?? de dezvoltare KfW (Kreditanstalt fur Wiederaufbau) acord?? 2 milioane de euro sub form?? de ajutor ?i 18 milioane sub form?? de împrumut, iar Agen?ia Francez?? de Dezvoltare - un ajutor de 5 milioane de euro.
Uniunea European?? prin programul ISPA, cu 34 de milioane de euro, ?i bugetul de stat al României, cu 33 de milioane de euro, vor asigura finan?area accesului de pe malul românesc, scrie Agerpres.
http://www.puterea.ro/articol/a_fost_ridicat_ultimul_pilon_al_podului_vidin_calafat