Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Buna Marius,

Nu e vorba nici de politica si nici de a fi "political correct" ci pur si simplu de exprimare. Tu ai dorit sa o faci intr-un mod mai "ascutit", eu resimt formularea mesajului ca un mahalagism.

Si acum, la modul serios, nu vad unde e problema cu cei din Laos (lasand la o parte faptul ca respectiva lucrare de infrastructura e o investitie chinezeasca). Cunosc personal doi oameni originari din Laos si pot sa-ti spun ca sunt mai bine crescuti si mai civilizati decat multi mioritici pe care i-am intalnit in viata. Ca societate, acea tara e la ani lumina distanta fata de noi - adica in fata noastra. Sunt oameni saraci, insa nu saraci cu duhul.
 
Buna Marius,

Nu e vorba nici de politica si nici de a fi "political correct" ci pur si simplu de exprimare. Tu ai dorit sa o faci intr-un mod mai "ascutit", eu resimt formularea mesajului ca un mahalagism.

Si acum, la modul serios, nu vad unde e problema cu cei din Laos (lasand la o parte faptul ca respectiva lucrare de infrastructura e o investitie chinezeasca).

Salut Horia,
Mesajul meu l-am dorit inten?ionat a fi pe un " ton ascu?it" , la limita limbajului de mahala.

Cât despre Laos, m? refer c? este o ?ar? mic? atât ca întindere cât ?i ca popula?ie, cu resurse naturale ?i materiale infinit mai mici decât ale României ?i totu?i...au reu?it s? atrag? o investi?ie ( chinezeasc? ) ?i s? duc? la bun sfâr?it o lucrare mare pentru o ?ar? a?a mic? .

Nu cred c? la ei în ?ar? e totul roz ?i corup?ia tinde c?tre zero, dar totu?i...se vede un rezultat palpabil.

Am f?cut analogie cu România, ?tiind ce poten?ial uria? nefructificat avem noi fa?? de mul?i al?ii, dar deh...omul sfin?e?te locul....parc? a?a e zicala aceea...
M? deranjeaz? enorm situa?ia din RO, cu atât mai mult situa?ia C?ilor Ferate Române.
M? deranjeaz? mai multe aspecte fa?? de ce se întâmpl? în Romania ?i modul " a la Miori?a" al cet??enilor români de acceptare a sor?ii implacabile, de?i ...sc?pare ?i ie?ire din situa?ia actual? exist?...dorin?? s? fie !

Mesajul ini?ial poate fi interpretat ?i ca o " b??c?lie" dar spus? cu durere ?i amar în suflet...plus un bob mic de zeflemea !

Dar no...intr?m pe t?râm politic ?i ...nu e locul potrivit pentru asta.
M? opresc aici pe subiectul acesta.
Cheers,
Marius.
 
Iti dai seama ca investitia chinezeasca este bazata pe o logica economica cat se poate de clara: a avea un acces mai usor spre o noua piata de desfacere.

E greu sa compari mere si pere. Poti compara situatia investitiilor in infrastructura feroviara din RO cu cea din alte tari europeene. DB Netz a electrificat de exemplu in 5 ani si jumatate cam 170 km de cale de la München pana la Lindau. Din acestia doar trei au fost dedicati lucrarii efective, doi ani si jumatate au durat studiile.

Atata vreme cat atat CFR Calatori cat si CFR Marfa si mai ales CNCFR ca gestionar a infrastructurii nu vor putea investi in material nou (legea le interzice atata vreme cat au datorii) situatia actuala va continua, cu mascarici precum ARF care sunt asa de incompetenti incat nu reusesc sa faca un caiet de sarcini clar pentru o licitatie si schimba parametrii cheie dupa lansarea consultatiilor, pentru a favoriza pe Ion sau pe Vasile.

Uneori mi-as dori ca tara asta sa fie pusa sub tutela straina, ca un copil prea natang ca sa se descurce singur.
 
  • Like
Reac?ii: sesamcave
Salut,
Traverse din material sintetic în teste în Finlanda :
Cheers,
Marius.
 
Salut,
În UK se mai folose?te înc? semnalizare din epoca....victorian?, bazat? pe " tokens " sau jetoane, ce se primesc la intrarea pe linie ?i se ínmâneaz? doar Acarului, asfel se asigur? c? exist? doar un tren în func?iune pe linie.... Sistemul acesta va fi schimbat cu unul modern ?i electronic, ce va permite ca 2 garnituri s? opereze în siguran?? pe aceea?i linie.
 
Astra delivers new MApN cars to the military.
20201208_110420.jpg
 
  • Like
Reac?ii: AdyAero
Avem de-a face cu doua pandemii. Pandemia de coronavirus si pandemia de dementa si/sau prostie . A doua cu mult mai grava si de care nu stiu cum si cand vom putea scapa.
"Actinea in forta" de la muzeul CFR, nu ne arata altceva decat lipsa de educatie si cultura al unor ..... ceva.
 
  • Like
Reac?ii: M Marquis
Avem de-a face cu doua pandemii. Pandemia de coronavirus si pandemia de dementa si/sau prostie . A doua cu mult mai grava si de care nu stiu cum si cand vom putea scapa.
"Actinea in forta" de la muzeul CFR, nu ne arata altceva decat lipsa de educatie si cultura a unor ..... ceva.
 
Salut,
O stire mai ...altfel:
O pisica a a intarziat un tren din Gara londoneza Euston cca 2.5 h in data de Marti, 2 Martie curent.
Pur si simplu s-a urcat pe acoperisul trenului si...nu s-a mai dat jos de acolo decat atunci cand a avut chef. :)
Nimeni nu a indraznit sa intreprinda vreo actiune din cauza retelei de inalta tensiune si , as adauga eu, a publicitatii negative daca s-ar fi intamplat ceva rau cu pisica in timpul unei posible interventii...
Calatorii au fost transbordati intr-un alt tren !
Cheersm
Marius.
 
  • Haha
Reac?ii: AdyAero ?i amiel
Salut,
O stire mai ...altfel:
O pisica a a intarziat un tren din Gara londoneza Euston cca 2.5 h in data de Marti, 2 Martie curent.
Pur si simplu s-a urcat pe acoperisul trenului si...nu s-a mai dat jos de acolo decat atunci cand a avut chef. :)
Nimeni nu a indraznit sa intreprinda vreo actiune din cauza retelei de inalta tensiune si , as adauga eu, a publicitatii negative daca s-ar fi intamplat ceva rau cu pisica in timpul unei posible interventii...
Calatorii au fost transbordati intr-un alt tren !
Cheersm
Marius.
De fapt nu este de ras. Oamenii de acolo iau foarte in serios astfel de "probleme".
 
  • Like
Reac?ii: sesamcave
Posibil, dar fiind vorba de o pisica de UK, adica mai cu ifose, poate nu voia sa urmareasca laserul, nefiind "regal" :) :) :)
Ce am testat eu in materie de lasere pe matze au fost 100% succes, dar nu se stie niciodata.
 
  • Haha
Reac?ii: sesamcave
Asta imi aminteste de caricatura lui Ralph Ruthe in care, in Rai, Isus ii spune lui Dumnezeu (Tatal) "De ce nu faci nimic? Lumea se duce de rapa!" si Dumnezeu (cu un pisoi in poala) raspunde "Ce sa fac? Nu vezi ca doarme pisica?" :D
 
Mi se pare normal. Daca stai acasa si ti-ai restrans activitatea, ce poti face : comenzi. In cazul meu se confirma.
Partea proasta este ca restrangerea activitatii inseamna si mai putini bani.
Esti "bombardat" in fiecare zi cu mesaje de genul " Va anuntam ca s-a emis factura privind plata ..........". Moment in care, cu simt de "raspundere", mai faci o comanda.
 
05 aprilie 2021

" Po?i transforma orele obositoare la volan într-o perioad? de relaxare în care te po?i odihni, po?i citi, lucra la laptop sau po?i admira peisajul din patul t?u de la vagonul de dormit sau cu?et?, numai cu CFR C?l?tori.

Îmbun?t??im constant produsele ?i serviciile CFR C?l?tori pentru confortul pasagerilor no?tri.

Astfel, din 8 aprilie 2021, introducem un serviciu nou: vagoane de dormit sau cu?et? în compunerea trenurilor de lung parcurs, cu circula?ie pe timp de zi, ?i cu ofert? de pre? special?.

În prima etap?, aceste vagoane vor fi introduse pe rutele Ia?i – Timi?oara ?i retur ?i Bucure?ti Nord – Baia Mare ?i retur.

“Fiind tot timpul aten?i la ceea ce ne spun c?l?torii no?tri, am considerat c? trebuie s? le oferim înc? un produs nou. Ce a?i zice dac?, la c?l?toriile lungi pe timp de zi, a?i avea un compartiment la vagon de dormit doar pentru dumneavoastr?? S? v? pute?i odihni câteva ore într-un pat confortabil, s? citi?i ultima carte cump?rat?, s? pute?i lucra la laptop, s? pute?i vorbi la telefon sau s? pute?i face videoconferin?e f?r? a fi deranjat, sau pur ?i simplu s? discuta?i cu partenerul cât vre?i dumneavoastr??

Toate acestea sunt posibile dac? alege?i oferta noastr? – un compartiment pe timp de zi la vagonul de dormit ?i v? asigur?m c? ve?i ajunge la destina?ie mai odihnit decât a?i plecat, cu multe lucruri bune bifate, câ?tigând o zi pe care cu orice alt mijloc de transport, a?i fi pierdut-o.

?tim c? unul din motivele importante care v-a adus în tren este ?i nivelul de siguran?? sanitar? pe care CFR C?l?tori îl ofer? pe durata pandemiei, spa?iile mai mari pe care le are natural trenul, incomparabile cu orice alt mijloc de transport. Noi ridic?m ?tacheta ?i mai mult ?i v? oferim astfel o experien?? premium: cabina rezervat? v? garanteaz? un spa?iu exclusiv ?i preg?tit cu grij? de unul din colegii no?tri a c?rui carte de vizit? o ve?i g?si acolo împreun? cu alte surprize care s? v? fac? pl?cut? c?l?toria”, a declarat Dan M. Costescu, director general CFR C?l?tori.

Program trenuri

Vagoanele de dormit vor circula în compunerea trenurilor:

  • IR 1745/ RE 4005 Bucure?ti Nord (plecare 6:00) – Cluj Napoca (sosire 15:24/ plecare 15:44) – Baia Mare (sosire 20:00)
  • RE 4006/ IR 1746 Baia Mare (plecare 05:40) – Cluj Napoca (sosire 09:47/ plecare 09:57) – Bucure?ti Nord (sosire 19:41)
Vagoanele cu?et? vor circula în compunerea trenurilor:

  • IR 1833 Ia?i (plecare ora 06:05) – Cluj Napoca (sosire 14:58/ plecare 15:29) – Timi?oara Nord (sosire ora 21:58)
  • IR 1834 Timi?oara Nord (plecare ora 06:49) – Cluj Napoca (sosire 12:43/ plecare 12:58) – Ia?i (sosire ora 21:46)
Facilit??i

oferta la vagon de dormit


Mai mult confort, cu doar 20 de lei în plus fa?? de tariful achitat în mod obi?nuit la c?l?toria la clasa 1.

  • la vagonul de dormit cu 2 locuri, costul suplimentului de pat va fi de doar 20 lei, reducerea fiind de 75% pe oricare din rela?iile incluse pe ruta Bucure?ti Nord – Baia Mare la trenurile IR 1745/ RE 4005 ?i RE 4006/ IR 1746.
oferta la vagon cu?et?

  • în func?ie de tipul cu?etei, reducerea este de 27% ?i de 25% din pre?ul suplimentului de pat. Practic, suplimentul de pat va fi 40 lei ?i respectiv 30 lei, la trenurile IR 1833 ?i IR 1834.
Reducerile se aplic? începând cu data de 8 aprilie 2021 ?i nu se cumuleaz? cu alte oferte sau facilit??i.

Vagoanele de dormit ?i cu?et? sunt dotate cu instala?ii de climatizare ?i prize electrice.

Serviciul va fi extins ulterior ?i pe alte rute, în func?ie de solicit?rile c?l?torilor ?i de condi?iile specifice trenurilor.

Condi?iile de c?l?torie sunt mereu prioritatea noastr?, astfel c? indiferent de op?iunea dumneavoastr? ne dorim s? ajunge?i la destina?ie odihni?i. Rezerva?i-v? locul ?i urca?i în tren, de restul ne ocup?m noi!

Biletele pot fi achizi?ionate din 7 aprilie 2021, utilizând urm?toarele canale:

  • online de pe cfrcalatori.ro;
  • de la automatele de vânzare bilete din g?ri;
  • direct de la casele de bilete din g?ri ?i distribuitori autoriza?i (agen?ii de turism), unde este recomandat? p?strarea distan?ei fa?? de celelalte persoane.
Informa?ii actualizate despre circula?ia trenurilor sunt disponibile la:

Purtarea m??tii de protec?ie la bordul trenurilor CFR C?latori este obligatorie pe toat? durata c?l?toriei, precum ?i în zonele de a?teptare a trenurilor – sta?ii de cale ferat?, peroane, s?li de a?teptare."