In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei.
Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Folose?ti un browser învechit. Se poate s? nu afi?eze situl acesta sau alte situri corect. Ar trebui s? actualizezi sau s? folose?ti un browser alternativ.
Mishule, esti adevarat "Poet Feroviar"!!! Felicitari! Mi-au uns sufletul aceste randuri. Filmuletele le voi urmari curand, cand netul "va prinde viteza".
Trenul Regio F??lticeni - Dolhasca trecând prin Arghira<i></i>, [Noiembrie, 2013]<i></i>
Naveta de zi cu zi dintre Pa?cani ?i F??lticeni cu mijloacele de transport în comun - tren ?i microbuz - mi-a conferit o imagine în detaliu a liniei ferate secundare 510, Dolhasca - F??lticeni. A?a c?? nu mi-a r??mas decât s??-mi pun în practic?? ideile fotografice survenite în timpul deplas??rii cu microbuzul.
Curba care se poate vedea în imaginile de mai jos este semnalizat?? cu limitare de vitez?? la 45 km/h întrucât raza minim?? de curbur?? este mic??. Decorul tomnatic care se ab??tuse asupra satelor de pe Valea ??Ë?omuzului a creat o palet?? interesant?? de culori pe care Trenul Regio F??lticeni - Dolhasca le-a tulburat prin trecerea lui prin Arghira.
Trenuri în amurg la Dolhasca<i></i>, [Decembrie, 2013]<i></i>
Jum??tatea de debleu natural care se g??se?te în zona Liteni - Dolhasca ofer?? câteva locuri interesante de fotografiere / filmare a trenurilor. Fiind decembrie, deci ziua foarte scurt??, intervalul orar 16:00 - 18:00 a l??sat în obiectivul camerei foto o lumin?? difuz??, rece, de iarn??. Chiar ?i a?a, culorile locomotivelor s-au distins într-un mod pl??cut, iar trenurile s-au unduit interesant în contracurba de dinainte de sta?ia Dolhasca.
0:00 - Intro
0:18 - InterRegio Train 1832, Cluj-Napoca - Ia?i
1:06 - InterRegio/International Train 383, Moscow - Bucure?ti - Sofia
1:49 - Regio Train 5602, Suceava Nord - Ia?i
2:59 - InterRegio Train 12765, Ia?i - Timi?oara Nord
3:26 - InterCity 554, Sucaeva - Bucure?ti Nord
Trenuri la trecerile de nivel în Vatra Dornei<i></i>, [Decembrie, 2013]<i></i>
Unele dintre cele mai frumoase c??l??torii sunt cele din Ajunul Cr??ciunului: lumini?e prin ora?e, z??pad?? pe case, peisaj de poveste. La sfâr?itul lui 2013 treceam prin Vatra Dornei ?i de fiecare dat?? când tranzitam ora?ul, prindeam bariera, prilej cu care am filmat trenurile gr??bite. Diminea?a am prins prins Trenul Regio 5702, Ilva Mic?? - Suceava, iar spre sear?? am asistat la trecerea trenului suplimentat cu vagoane, InterRegio 1831, Ia?i - Cluj-Napoca.
C??l??torie cu Moc??ni?a 762.209 la Moldovi?a<i></i>, [Decembrie, 2013]<i></i>
Teatrul turistic care se întâmpl?? la Moldovi?a, de câ?iva ani încoace, are ca personaje sute de turi?ti cu Nikoane ?i Canoane la gât, cu zeci de copii f??când valuri cu mâinile c??tre localnicii curio?i ie?i?i pe la por?ile învecinate cu calea ferat?? îngust??. Spun teatru pentru c?? organizatorul acestei piese desf???urat?? în câte 2-3 acte pe zi reu?e?te s?? zâmbeasc?? ?i s?? arate c?? ââ??Âse poate, bre!ââ?? dac?? se vrea!
Costernat de deciziile Ministerului de Transporturi, de Consiliului Jude?ean Suceava sau de cine ?tie care celule birocratice cu rol decizional (din p??cate) de a închide linia Vama ââ??â?? Moldovi?a, de a nu permite pasionatului de locomotive, Georg Hocevar, s?? pun?? (pe banii societ???ii Calea Ferat?? îngust?? S.R.L.) o linie în plus între M??n??stirea Moldovi?a, monument UNESCO ?i localitatea Moldovi?a ca s?? aduc?? turi?tii de la M??n??stirea Moldovi?a spre Argel ?i poate mai departe în Obcina Curm??turii spre izvoarele râului Moldova.
Iarna lui 2013-2014 am petrecut-o în apropiere de F??lticeni prin sta?iunile din Nordul Moldovei ?i Bucovina. Astfel c?? m-am perindat fie pe la Suceava, fie pe la Gura-Humorului, la Vatra Dornei sau Câmpulung-Moldovenesc. Cu aceast?? ocazie am filmat câteva trenuri care tranzitau linia 502, Suceava - Ilva Mic??.
într-o zi eram pe pârtia ??Ë?oimul ?i Trenul InterRegio 1832 trecea cu ecouri prin municipiul sta?iune Gura Humorului, în alt?? zi îmi înghe?au degetele lâng?? Gara F??lticeni în a?teptarea Trenului Regio Dolhasca - F??lticeni, ori m?? înc??lzeam la soare la fel cum se înc??lzea ?i c??r??mida G??rii Burdujeni care era martor?? la goarnele atâtor locomotive ?i automotoare care tractau trenuri de la Bucure?ti, de la Cluj-Napoca, de la Boto?ani, Dorne?ti sau Cacica.
Trenul Interna?ional 383, Moscova - Sofia, la intrare în România<i></i>, [Ianuarie, 2014]<i></i>
Cele 30 de secunde din filmul de mai jos mi-au r??pit vreo 4 ore dintr-o zi de concediu ?i aproape 200 de kilometri de plimbare cu ma?ina. Eram la doar 1 km de grani?a dintre Ucraina ?i România, a?teptam pe un pod sosirea vreunui tren, speram la unul ucrainean. Da, între Vadu Siret ?i Dorne?ti, calea ferat?? este înc??lecat?? ?i pot circula trenuri pe ecartament de 1524 mm, cât ?i pe 1435 mm.
??Ë?i tot a?teptând a?a, deodat?? se auzi o goarn?? de locomotiv?? Sulzer. Aparatul era preg??tit, ââ??Âspectacolulââ?? pentru care am pl??tit un sfert de rezervor s-a consumat în nici 20 de secunde. Trenul Interna?ional Moscova - Sofia se îndrepta spre Dorne?ti...
Cea mai enervant?? trecere la nivel cu calea ferat?? din România<i></i>, [Ianuarie, 2014]<i></i>
Una dintre cele mai enervante ?i, în acela?i timp, bine semnalizate treceri la nivel de cale ferat?? din Moldova ?i... poate chiar din România se afl?? pe drumul de leg??tur?? dintre localit???ile Heci / Lespezi ?i Probota, între sta?iile Probota ?i Lespezi de pe Magistrala 500
Trecând de acest aspect stânjenitor, mai pute?i admira ?i urm??toarele trenuri:
0:34 - Inter Regio 1752, Suceava - Bucure?ti Nord;
1:17 - Inter Regio 1831, Ia?i - Cluj-Napoca (pe lapovi???);
1:36 - International 382, Sofia - Moscova;
2:10 - Regio 5444, Ia?i - Suceava Nord;
2:47 - Regio 5606, Suceava Nord - Ia?i;
Mul?umesc! Da, ar fi bun un nou trepied pentru film??ri, cel vechi ?i-a tr??it via?a. Toate cele bune!
Trenul Regio Ilva Mic?? - Suceava intrând în Vatra Dornei B??i<i></i>, [February, 2014]<i></i>
Serb??rile Z??pezii de la Vatra Dornei ne-a oferit un motiv în plus de a realiza o incursiune în ora?ul de pe râul Dorna. înnoptând la Hotel Intus, am avut ocazia ?i deosebita satisfac?ie de a urm??ri trenurile care intrau ?i ie?eau din sta?ia Vatra Dornei B??i - una dintre cele mai frumoase g??ri din România.
în cazul de fa??? a fost vorba de Trenul Regio Ilva Mic?? - Suceava Nord. Curgerea rapid??, dar calm??, a râului care dup?? câteva sute de metri de acest loc - podul pietonal peste Dorna - se vars?? în Bistri?a creeaz?? un peisaj aparte, care al??turi de ecourile goarnelor de locomotiv?? reu?esc s?? închid?? o atmosfer?? ââ??Âferoviar??ââ?? excep?ional??. Vizionare pl??cut??!
Câteva... ore dintr-un week-end le-am petrecut la Vatra Dornei B??i cu ocazia Zilelor Z??pezii 2014. Dar numai z??pad?? n-a fost, cu excep?ia sloiurilor groase de ghea??? de pe râul Dorna sau z??pada în dou?? cu ap?? de pe pârtia Veveri?a. Totu?i, am avut parte de o foarte frumoas?? panoram?? din Hotelul Intus, de unde am filmat câteva trenuri care tranzitau gara din ora?, una dintre cele mai frumoase g??ri din Moldova (?i poate ?i din România)!
Dup?? filmarea Trenurilor Regio de la ?i c??tre Ilva Mic??, v??zute de-a lungul Râului Dorna, am coborât la nivelul ââ??Âsuperior al ?ineiââ?? ?i am înregistrat trenurile de Bistri?a sau celebrele Accelerate Timi?oara Nord - Ia?i. Ba mai mult, am fost martor la un moment pe care doream s?? fiu de mai demult: manevra prin împingere a Trenului Accelerat 1653, Bucure?ti Nord - Vatra Dornei B??i. în drum spre F??lticeni am a?teptat ?i Trenul InterRegio 1833, Ia?i - Timi?oara Nord, pe care l-am filmat oprind ?i apoi coborând din sta?ia Mestec??ni? spre Vatra Dornei. Sper s?? v?? plac??, vizionare pl??cut??!
Locomotive diesel-hidraulice de 450 de cai putere la Suceava Burdujeni<i></i>, [Martie, 2014]<i></i>
F??r?? s?? m?? laud, am avut deosebita inspira?ie s?? filmez ultimele momente de manevr?? feroviar?? ale tat??lui meu ?i ale companiei Electrocomp Ia?i cu locomotiva LDH45-389 pe raza g??rii Suceava Burdujeni. în timp, tat??l meu s-a angajat la alt operator, în timp ce compania care punea la front vagoane la diver?i operatori economici din Suceava ?i-a restrâns activitatea ?i a renun?at la manevra cu locomotiva LDH45-389 de la Suceava.
în cele dou?? filme a câte 5 minute fiecare pute?i observa cum exist?? persoane care muncesc chiar ?i duminica cu scopul de a asigura un flux eficient ?i cu timpi scur?i de indisponibilitate a materialului rulant tractat. în videoclipul propus pute?i urm??ri o locomotiv?? diesel-hidraulic?? de 450 cai putere manevrând 17 vagoane pe o linie cu raza curbei de 180 metri.
??Ë?i tot cu permisiunea dumneavoastr??, v?? mai invit la un scurt videoclip de prezentarea a performan?ei de trac?iune a locomotivei diesel-hidraulice de 450 CP construit?? la Uzinele Faur "23 August" Bucure?ti. V?? doresc audi?ie pl??cut?? la ââ??Âmuzicaââ?? motorului de mayBACH!
Tren de marf?? înc??rcat cu rumegu? plecând din F??lticeni<i></i>, [Martie, 2014]<i></i>
Plimbându-m?? cu treburi prin F??lticeni, am ajuns ?i pe strada g??rii unde am z??rit un tren gata de plecare spre Dolhasca. Am renun?at la ce aveam programat ?i m-am deplasat rapid spre ie?irea din F??lticeni c??tre Preute?ti, acolo de unde am a?teptat, r??bd??tor, sosirea trenului de marf??.
39 de vagoane înc??rcate cu rumegu? de la depozitul local KronoSpan din F??lticeni au plecat tractate de locomotiva DA-1029 spre Dolhasca. Loca?ia de filmare a fost pe un deal din zona trecerii la nivel cu calea ferat?? a Drumului Jude?ean F??lticeni - Dolhasca, astfel c?? ââ??ÂSââ??Â-ul format de acest tren de marf?? a r??mas puternic întip??rit în mintea mea. De altfel, mi?carea continu?? a vagoanelor, zgomotele produse de ro?ile ?i ?inele liniei 510 a creat un foarte frumos peisaj de sear?? pe care vi-l redau, mai jos, în secundele din videoclipul ata?at.
O diminea??? senin?? de martie a reprezentat cadrul natural pentru filmarea Trenului Regio - de la Regiotrans - Dolhasca - F??lticeni. Automotorul ex-SNCF urca cu o vitez?? atent stabilit?? de speciali?tii din trac?iunea feroviar?? româneasc??. Vopseaua ro?ie cuprinde foarte bine automotorul pe 8 osii care ruleaz?? zi de zi aproape 300 de kilometri.
La finalul film??rii se poate observa depozitul de mas?? lemnoas?? de la KronoSpan, la fel ca ?i un semafor mecanic de intrare în sta?ia F??lticeni, p??r??sit / scos din func?ie de aproape 6 ani de zile.
M??rfarul de noapte de la F??lticeni<i></i>, [Aprilie, 2014]<i></i>
Prim??vara lui 2014 a adus multe trenuri de marf?? la F??lticeni, prilej cu care le-am filmat - fie ziua, fie noaptea. Vântul ?i ploaia specifice acestui anotimp mi-au dat b??t??i de cap, dar nu m-am l??sat b??tut ?i am fost prezent într-o sear??, dup?? ora 22, la pasajul de la ââ??ÂCiorsaciââ??Â. ââ??ÂTriunghiul luminosââ?? emitea semnale acustice de tonalitate ascu?it?? ca nu cumva vreun nemernic s?? se avânte în fa?a lui. Motorul diesel abia se auzea printre palele de vânt.
Am înaintat înc?? vreo câ?iva kilometri spre Dolhasca ?i, între timp, cerul devenise din albastru închis - negru. Am stat ?i am ascultat joantele c??lcate cu brutalitate de c??tre sutele de tone care plecau cu marf?? spre Sebe?. A fost o urm??rire cam ââ??Ânebun??ââ??Â, iar obiectivul f4.0/5.6 nu m-a ajutat deloc s?? redau... ââ??Âun tren în noapteââ??Â. Dar am r??mas cu videoclipul de mai jos.
Trenul de sear?? urca spre F??lticeni<i></i>, [Aprilie, 2014]<i></i>
Iazul lini?tit de la F??lticeni era martor la sosirea ?i plecarea trenului Regio de la firma privat?? RegioTrans. Mai mul?i tineri vâsleau o barc?? pe iaz, în timp ce trenul verde s??geta peisajul atât de colorat de suflul proasp??t al prim??verii.
Automotorul diesel urca dealul Chimiei de-a lungul unor copaci abia înverzi?i, reu?ind s?? animeze într-o oarecare m??sur?? atmosfera trist?? creat?? de fostele fabrici care acum au ajuns fier vechi. Trenul înainteaz?? prudent ?i sigur spre gara F??lticeni. 10 minute mai târziu, automotorul ?uier?? din nou ?i pleac?? spre Dolhasca.
Plimbare cu trenul de la Suceava la Bucure?ti <i></i>, [Mai, 2014]<i></i>
Cu ocazia mini-vacan?ei de 1 Mai, mi-am luat so?ia ?i am plecat spre Bucure?ti pentru a petrece un week-end în capitala României. Am p??r??sit jude?ul din Gara Burdujeni cu Trenul InterRegio Suceava - Bucure?ti. Drumul de 447 de km v?? este prezentat în câteva zeci de secunde, marcând cele mai importante puncte de pe traseu.
Con?inutul videoclipului are ca tem?? diversele atrac?ii turistice din Bucure?ti, precum Parcul Her??str??u, Parcul ââ??ÂLumea Copiilorââ??Â, dar ?i câteva clipe din concertul Holograf din Parcul ââ??ÂAlexandru Ioan Cuzaââ?? din Bucure?ti. La finalul reportajului apare ?i locomotiva Bombardier TRAXX care era dis-de-diminea??? la trac?iunea unui tren c??tre Budapesta. V?? mul?umesc pentru vizionare!
O dovad?? a evolu?iei ?i orient??rii CFR-ului c??tre operativitate ?i eficientizarea timpului ?i costurilor agregate în transportul c??l??torilor este prezen?a acestor locomotive Bombardier TRAXX în Gara de Nord. Trenurile care fac obiectul acestui test sunt Interna?ionalele 71 ?i 72, cele care ajung cu vagoane române?ti pân?? în capitala Ungariei - Budapesta. în acea frumoas?? diminea??? de iulie era la cârm?? locomotiva M??ÂV-TRAKCI??â?? Bombardier 480 009. La final, locomotivele trenului Regio de Târgovi?te îmb??iau gara într-o arom?? de ââ??Âgaze arseââ?? a la Sulzer ?i a la ElectroMotive Diesel.
Rama electric?? Hyperion construit?? de Softronic în serviciu zilnic între Craiova ?i Constan?a<i></i>, [August, 2014]<i></i>
1 august 2014 a fost prima zi în care rama electric?? Hyperion a circulat peste podurile dun??rene. Trenul privat a atins 176 km/h pe circuitul de testare de la F??urei, îns?? viteza maxim?? de circula?ie comercial?? este de 160 km/h. Cele patru motoare electrice asincrone de la ABB dezvolt?? o putere de 1720 kW. Rama electric?? poate rula atât sub tensiune de 3kV DC, dar ?i sub 25 kV 50 Hz AC. Dup?? terminarea testelor de omologare, trenul a fost închiriat pe gratis c??tre CFR C??l??tori pe ruta Craiova - Bucure?ti între 1 iunie ?i 31 iulie.
Trenul a fost construitIt la Softronic ?i este apar?inut de compania privat?? de transport c??l??tori Softrans. Costurile de produc?ie au fost de 1.1 milioane Euro, îns?? costurile dedicate cercet??rii au fost de 2,3 milioane Euro. Primul tren construit în România de 20 de ani ofer?? c??l??torilor confort, siguran???, prize, aer conditionat, design interior modern, Wi-Fi, aparate de cafea ?i r??coritoare. Mai mult, biletele sunt mai ieftine fa??? de tarifele practicate de CFR C??l??tori pentru trenurile InterRegio.
în prezent (octombrie 2014), rama electric?? face serviciu pe ruta Craiova - Bucure?ti - Bra?ov.
Trenuri rapide peste Podul Her??str??u<i></i>, [August, 2014]<i></i>
Oaza de verdea??? din Parcul Her??str??u este str??b??tut?? de Magistrala 800, Bucure?ti - Constan?a. Fiind în concediu la Bucure?ti, m?? plimbam cu iubita mea cu bicicleta prin acest frumos parc, când, pe la ora 14 ?i ceva, se auzeau goarne de locomotiv??. Ne-am a?ezat, r??bd??tori, pe malul lacului ?i am a?teptat. Avea s?? treac?? Trenul InterRegio Bucure?ti Nord - Constan?a. Dup?? nici 5 minute, un alt semnal acustic de locomotiv?? se auzi din direc?ia B??neasa - avea s?? treac?? un m??rfar înc??rcat cu cereale ?i tractat de CTV - Cargo Trans Vagon.
Acest site folose?te cookie-uri pentru a ajuta la personalizarea con?inutului, preg?teasc? experien?a ?i s? te p?streze autentificat dac? te înregistrezi.
Prin continuarea folosiri acestui site, e?ti de acord cu utilizarea de c?tre noi a cookie-urilor.