Triunghi (bucla de intoarcere in DC)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Mergand pe ideea modificarii tronsonului izolat, adaug o schema de comutare manuala care am postat anterior dar intre timp am revizuit-o

 
Pok a spus:
@sir vaska
Ai dreptate... Â?i nu :D Sec?žionarea este necesar? pentru a evita scurtutile cauzate de prezen?ža a dou? locomotive în bucl? sau prezen?ža unei locomotive pe o sec?žiune "necirculabil?".
De ex. dac? o locomotiv? a parcurs intervalul A-C, C-B Â?i se deplaseaz? pe distan?ža B-C Â?i o alt? locomotiv? ar vrea s? se deplaseze pe distan?ža C-B, dac? n-ar exista sec?žiunea 2 (scoas? de sub tensiune) s-ar produce un scurt. La fel, chiar dac? n-ar exista o a doua locomotiv? Â?i locomotiva noastr? s-ar deplasa pe distan?ža C-B în condi?žiile în care macazul B ar fi deschis spre A Â?i nu spre C cum ar fi normal, s-ar produce un scurt.
Cu alte cuvinte este o bucl? sigur? care elimin? orice posibiliatate de scurt. Â?i asta vroia Bogdan, nu? Toat? securizarea se poate efectua cu 4 perechi de clipsuri de leg?tur? din plastic, un releu electric sau mecanic legat la macazul B Â?i ceva cabluri pentru realizarea leg?turilor electrice...

Si in ce pozitite va sta macazul B daca o locomotiva intra si una iese in acelasi timp ? :D
 
Tocmai asta este frumuse?žea ideii: nu conteaz? ce pozi?žie are macazul: una dintre locomotive va putea s? continue mersul, iar cealalt? locomotiv? nu (pentru c? altfel una dintre ele ar produce scurt).

Aici schema ta cu comutare manual? are s? zicem lacune :D Dac? mecanicul (Bogdan) este neatent Â?i nu comut? întrerup?torul în momentul potrivit, scurtul se produce ;)

??n cazul implement?rii solu?žiei propuse de mine, chiar Â?i în cazul unor greÂ?eli de pozi?žionare a macazelor/întrerup?toarelor scurtul nu se întâmpl? Â?i cel mai grav lucru este c? locomotova ajunge pe o sec?žiune nealimentat? Â?i se opreÂ?te brusc, nenatural.
 
Eu am vrut sa spun ca atata timp cat in functie de pozitia macazului se alimenteaza tronsonul izolat , nu ai cum sa alimentezi ambele capete , adica ori o locomotiva intra ori una iese dar niciodata simultan. Deci nu este posibila situatia sa circule locomotive simultan pe ambele laturi.
Cat despre greseala mecanicului la schema mea, important este sa nu iasa catastrofa feroviara , ca un simplu scurt se inlatura si nu creaza pagube :D
 
Nu cred c? ai citit bine schema :D: por?žiunile posibil a fi scoase de sub tensiune sunt numai dou?. ??n rest bucla se afl? sub tensiune Â?i este circulabil?.
Pot de exemplu s? comand o locomotiv? s? merg? pe distan?ža A->C în timp ce o alta merge pe distan?ža B->A. Cea ce nu se poate este ca în acest timp o locomotiv? c? circule pe distan?ža C->B. Â?i tocmai asta este rolul modului în care s-a sec?žionat triunghiul: s? nu permit? circula?žia numai Â?i numai acolo unde s-ar produce scurt ;)
 
Nu am pus in discutie directa ( A-C ) ci numai abaterile (laturile izolate). La acele m-am referit ca nu ai cum sa circuli cu doua locomotive indiferent daca ai izolat in 2 sau 4 locuri. Nici in sistemele automatizate nu prea ai cum sa faci asta pentru ca la fiecare scurt detectat se schimba automat conexiunile invers fata de cum au fost inainte de scurt.
 
Ai pefect? dreptate. Dar de ex. în schema ta po?ži... în schema mea, aÂ?a cum zici Â?i tu nu po?ži pentru c? sistemul în mod automat, f?r? alte interven?žie nu te las?. Asta zic Â?i eu de c?nd ne "cert?m" :D Cu alte cuvinte c? nu po?ži s? circuli pe acel tronson unde exist? posibilitatea de a face scurt nici dac? vrei. Asta Â?i dorim s? ob?žinem nu?

AÂ?a cum am zis mai înainte, în schema ta (sau a lui Florinn) o locomotiv? teoretic (din neaten?žie în practic?) poate s? circule Â?i pe un tronson unde o s? fac? scurt - prin faptul c? unele ro?ži se vor afla pe un tronson cu o polaritate iar restul de ro?ži se vor afla pe un tronson cu polariatete invers?. Tocmai acesat? situa?žie sunt menite s? elimine sec?žiunile 1 Â?i 2: în cel mai r?u caz, unele dintre ro?žile locomotivei se vor afla pe un tronson sub tensiune iar restul pe un tronson f?r? tensiune, iar în final toate ro?žile ajung pe un tronson f?r? tensiune. Vorbim bineîn?želes de cazul în care o locomotiv? "nesupravegheat?" ajunge acolo unde n-ar fi trebuit s? ajung? Â?i unde altfel ar fi cauzat un scurt.
 
Problema este ca in acest fel complici schema (practic dublezi numarul de contacti), trebuie releu cu 4 contacti dubli ori doua relee cu cate 2 contacti dubli.
Varianta electronica se exclude ca tot atat de usor se poate face si un sistem automatizat. Deci fiecare alege daca are de circulat cu doua locomotive simultan "din greseala" sau se abtine cu una singura si mai ieftin, ca de fapt asta se cauta.
Un An Nou Fericit!