Trix / maerklin

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Si mai e o chestie,
e pacat sa pui sa ruleze ore in sir un model profi care costa mult atunci cand lucrezi la o diorama, sau ai de rulat un tren de curatat linia, exemplu, cum facem noi la diorama de la Cluj, unde o Roco hobby are "mii" de kilometrii la bord, acum fiind putin menajata din cand in cand de catre 2 modele trix.
 
Da aici ai dreptate.Mai optez pentru modele hobby si pe "Paradestrecke" ,acolo oricum nu se vad detalii,locomotiva paradeaza cu o garnitura de vagoane si dispare in tunel.Aici nu se vad detalii...
 
asa este si la Minitrix pe N... am si 185.1 (atentie, nu 185 cum s-a mai scris! va trag pe toti de urechi) si o Re482 multisistem de productie recenta (lansare dec.2007) si pentru modele Hobby sunt absolut ok...

evident, trebuie ceva vapsea pe izolatori, ceva prin cabine, saibe de frana pe roti (ca i-au pus roti de 182 din economie) insa la 99 Teuro pret de lista, adica de fapt cam 80-90 si pe N si pe H0 este absolut OK!
 
Horia_Radulescu a spus:
de aceea boghiurile de la Hercules Trix/Maerklin sunt false!
Nu numai boghiurile ,si distanta intre boghiuri este falsa.Dar pe un M?¤rklin-Fan nu-l sperie (aproape)nimic !!!
 
si asta e adevarat :(

si inca mai sunt... insa ce loco mai gasim azi cu 90 de Teuro? patru jucarii de la Model Power sau Mehano? 2 de la Piko?
 
@Horia,ca veni vorba de ceva 90euro....
Pentru mine este :Alco PA/PB de la Proto2000 ,este la Walthers acum in oferta la 90$.Este deja comandata,astept sa vina... :D
Dar ce fac cei care modeleaza trenuri europene ?
 
Din motive legate de timp nu am intrat 2 zile pe forum.
Surpriza a fost insa mare sa constat ca in aceste doua zile ati ajuns (o parte din voi) la concluzii de genul Marklin poate fi folosit in loc de ciocan, arata oribil, boghiurile nu sunt autentice, rotile sund numai bune pentru taiat pizza, etc.
Judecind dupa parerile Dvs. se pare ca am facut o alegere gresita, privind insa machetele cred ca gresala a fost atunci cind am crezut ca se poate avea un dialog civilizat pe aceasta tema.
Adrian
 
Adrian,
Aceste dispute cu M?¤rklin pro si contra o sa le gasesti in orice forum(cel putin in Germania,ca acolo este M?¤rklin raspandit).
O discutie civilizata nu o sa gasesti,am urmarit si eu mult aceasta treaba,si tare m-am amuzat.Dar asa este:eek:ri esti cu M?¤rklin ,ori impotriva.Eu mi-am format parerea despre M?¤rklin , de aceea am si trecut la DC (ceea ce nu am regretat nici o singura secunda ).Nu am spus nimic din rautate,peste tot a fost o priza mica de umor.dar cred ca este mai bine sa ma abtin pe viitor la aceasta tema.
Iti doresc sincer multa bucurie cu modelele tale,pe mine nu m-au satisfacut.Asta e...
 
:D :D :D
m-am hotarat sa-mi deschid si eu o bere cu un vagon T2S..., noroc ca beau TUBORG :D
dadrian, nimeni nu a facut mishto, discutia a fost supercivilizata si... partinitoare,
nu te poti ca...... in gustul omului, si cum s-a mai subliniat pe aici, daca numai tie ti-ar placea ceva, ( model, producator, diorama) toti trebuie sa respectam asta ;-)
si sa nu incercam sa ne impunem ideile si gusturile... doar asa...
Daca incep sa insir eu acum gusturile mele , peste 80 % ar fi oripilati, m-ar acuza de blasfemie... adica ... ce-i aia un BR01 cu un vagon SONOMA, un MOREL, unul de busteni, unul de minereu si ... o macara ROCO (DIGITALA ) in coada....
auuu na ca am zis-o :D :D :D
In concluzie, tu trebuie sa fii multumit de garniturile si sistemul tau... restul sunt vorbe :roll:
 
Foarte bine zis tata Rally.

Adriane, nu stiu de ce te simti asa, nu a luat nimeni in deradere Maerklin, s-a alunecat pe alocuri pe langa subiect, asa mai in gluma, asa e atmosfera aici pe forum :).

Daca te uiti atent, ai sa vezi ca pe alocuri firma e laudata, pe alocuri criticata, ca de altfel orice alta marca.

A fost alegerea ta sa mergi pe Maerklin si nu te acuza nimeni cu nimic, totusi nu generaliza niste opinii corecte si argumentate.

Fiecare producator are modele sale de exceptie si modele sale mai putin reusite, fie ca e vorba de mehano sau fleishmann.

Totusi, nu trebuie sa incercam sa convingem pe cineva sa fie de accord cu opinia noastra, avem insa dreptul sa ne-o exprimam.

Numai bine!

p.s. @Rally, din acelasi motiv noi bem la doza :D
 
dadrian a spus:
...
Judecind dupa parerile Dvs. se pare ca am facut o alegere gresita, privind insa machetele cred ca gresala a fost atunci cind am crezut ca se poate avea un dialog civilizat pe aceasta tema.
Adrian

Intotdeauna exista discutii in contradictoriu. Eu, care nu am nicio treaba cu Marklin H0 si privind ca spectator aceasta discutie, mi s-a parut a fi una patimasa dar civilizata.

Poate Rudi a exagerat in unele aprecieri negative la adresa produselor Marklin dar nici tu nu ar trebui sa incerci sa ii faci pe toti sa le placa Marklin.

Si eu pot spune ca pe alte forumuri, discutiile sunt cu mult mai patimase decat aceasta.

Prin urmare, personal, mi-ar place mult sa vad continuarea prezentarii de colectii Marklin.
 
As mai vrea sa stiu ceva: Marklin este si cel mai mare producator de material rulant la scara Z. Mai sunt si alti producatori de Z cu care sa concureze? Vad ca si aici, preturile sunt mari, mult mai mari decat la Fleischmann N sau Roco N sau... O fi si calitatea pe masura pretului?

PS: la Z, nu mai aveti de ce va lega de a treia sina!

A, si inca ceva: cine sare in apararea Marklin Z? :D Ca, din cate stiu eu, un singur pasionat la Z activa candva pe Railwayfan; dar nu a mai dat semn de viata de foarte mult timp...
 
Vali,

Din cate stiu eu M?¤rklin este SINGURUL producator consacrat pentru scara Z, dar exista si alti producatori de "serie mica" care fac material rulant pe acest ecartament, si mai sunt unii care produc material rulant pentru scara Nm la o calitate cu totul exceptionala!

( vezi: http://www.n-tram.de/index-en.html )

De asemenea, observ ca desi Trix este de cativa ani buni sub "palaria" M?¤rklin continua sa faca modele interesante, atat la scara H0, cat si la scara N (Minitrix).

Eu unul n-as fi atat de pornit impotriva producatorului M?¤rklin. El este mai degraba "prizonierul" propriului succes. In momentul in care esti leader de piata si ai "inventat" sistemul AC, cu o cota de piata importanta, inseamna ca ai de asemenea niste "clienti traditionali" care iti cer in continuare sa continui cu sistemul pe care l-ai inceput. Acesti clienti traditionali accepta uratenia evidenta a celei de-a treia sine ca pe ceva de la sine inteles, precum sotul care s-a obisnuit cu negul ala paros de pe nasul nevestei si nici nu-l mai ia in seama! :D

Cand esti nepriceput in ale modelismului feroviar si intri pentru prima data intr-un magazin de profil, cum s-a intamplat cu mine la Rotterdam si mai apoi la Bruxelles in urma cu zece ani, primul "contact" pe care il ai este in mod evident cel cu firma M?¤rklin, pentru ca ai automat la dispozitie niste prospecte bogate si frumos colorate puse in mod gratuit la dispozitie! Si atunci, cum spune si Rudi, daca nu te pricepi, te "fura peisajul", te seduce calitatea deosebita si pretul modelelor, si ajungi sa fii fara sa-ti dai seama "prizonierul" sistemului AC!

Pe de alta parte, piata din Europa de Est, "trezita mai tarziu" pentru acest hobby, in mod aparent paradoxal beneficiaza de avansul tehnologic produs intre momentul aparitiei pe piata al primelor modele M?¤rklin si dezvoltarea sistemelor de alimentare DC pe doua sine. Multi romani nu stiu ce inseamna M?¤rklin, in schimb stiu de producatorii traditionali din est, in primul rand de Piko, si stiu ca poate exista un sistem viabil care sa aiba doar DOUA sine!

De aceea cred ca probabil pe termen lung M?¤rklin nu va mai avea atata succes in est precum are acum in vestul Europei. Probabil, odata cu maturizarea pietei din aceasta zona, coroborata cu declinul evident al domeniului in toata lumea, va exista un moment dincolo de care si acest producator leader de piata va trebui sa isi schimbe optica pentru a supravietui.

Atunci, treptat, odata cu schimbarea actualei echipe manageriale, M?¤rklin va incepe sa produca si sa ofere in paralel acelasi material rulant, la calitatea lor binecunoscuta, atat in sistemul lor traditional AC, cat si pe DC, cu roti fine si toate avansurile tehnologice petrecute in domeniul in ultimii 20 de ani! Dar asta e o transformare pe care numai piata o va putea produce, iar ei ca producatori vor face aceste schimbari abia in momentul in care vor fi NEVOITI s-o faca! ;-)

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Salut,

ca si o completare la ce zice Victorian, marketing-ul in cadrul firmei Maerklin este ceva de genul "Asa se face, invata de la noi". De ce spun asta? pai apropo de pliante, tot asa, daca te plimbi printr-un catalog de al lor si citesti descrierea modelelor, prezentate atat ca si prototip real cat si ca macheta, te face sa iti doresti fiecare model din acel catalog si sa te zgarii pe fata ca nu esti patronul unei firme de petrol :).
 
Eu cred chiar ca motivul principal pentru achizitionarea Trix a fost acela ca nu pot renunta la tehnologia AC. Si cum s-au gandit ca pe viitor ar avea zile grele fara un sistem DC au ales varianta comoda dar mai scumpa de a cumpara de-a gata tehnologia DC.

Raman la parerea ca au un management foarte bun, care nu ar trebui inlocuit!