Vagon pentru METROREX...

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
18 decembrie langa A߸ling pe linia München-Salzburg

cb3g116r6cc9.jpg


sbrwwvxkjvzm.jpg


foto - Michael Holzhausen
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,6696587
 
???ži uite cum, a?a grupate fiind toate interven?iile legate de vagoanele pentru "Metrorex", po?i avea sub un singur titlu totul..... Mul?umesc celor ce a?i continuat ?i cu anticipa?ie mul?umesc ?i celor ce vor continua.
S??rb??tori fericite !!!..... Azi e "Prima Zi de Cr??ciun".....
 
Mda...

2004: 20 trenuri Bombardier = 110 milioane euro adica 5.5 milioane euro per rama.

2012: 16 trenuri CAF = 97 milioane euro adica 6.0625 milioane euro per rama in conditiile in care numai primele patru rame sunt integral produse in Spania, restul fiind asamblate la Atelierul CFR Grivita.

Oare chiar asa de mult sa se fi devalorizat euro intre 2004 si 2013? Recunosc ca matematica n-a fost niciodata punctul meu forte, dar parca aceste cifre nu suna bine! :-?
 
Am vazut pe protv acuma. Au taiat cu flexul din peroane ca sa se deschida usile. Cica firma arespectat cerintele impuse.

Oare cei care au construit metroul

http://www.b365.ro/istoricul-metroului-bucurestean-de-la-proiect-la-magistrala-7_184826.html

au fost mai buni decit specialistii din epoCa cAlculatoarelor si a globalizarii?

http://adevarul.ro/news/bucuresti/foto-sindicalistii-metrou-acuza-statiile-magistrala-2-modificate-loc-noilor-trenuri-metrorex-minciuna-1_53610d310d133766a83c6a3a/index.html
 
Salut Dan,

metroul din cetatea lui Bucur este o copie grosolana dupa sistemul....dar sunt curios daca ghiciti care este modelul copiat :)

cand copiezi e mai greu sa gresesti. Dar sa nu vorbim de greseli pentru ca nu vreau sa discut despre cum s-au chinuit sa faca metroul si subiectul este despre garniturile CAF...
 
Eu cred ca nu au copiat metroul din Moscova. Merg la plezneala, s-au inspirat de la Berlin Est.

Discutia e despre CAF insa cum nu au avut probleme celelalte, Astra si Bombardier?
 
Discutia e despre CAF insa cum nu au avut probleme celelalte, Astra si Bombardier?
In mod normal ar trebui cautat prin caietul de sarcini si vazut ceea ce a cerut Metrorex la gabarit, masurat ramele CAF si vazut daca corespunde.Plus comparat cu ceea ce s-a cerut cu Bombardier.

Plus din ce imi aduc io aminte cand au fost comandate aceste rame era vorba sa ajunga pe viitoare magistrala 5 nu pe magistrala 2.
 
Londra Dan :)

s-a spionat si copiat atat de mult ca la un moment dat a fost nevoie de aplanare pe calea MAE...Dupa 1989 specialistii din UK au venit special sa vada cat de mult s-au inspirat ai nostri. Si au gasit subansamble intregi copiate, doar ca reproduse cu materiale autohtone, mult mai slabe calitativ.

dar e alta poveste asta.

revenind la ramele cu pricina, enuntul lui Nelu e cel mai logic.
 
@Catalin:

Right.... tin minte ca in 1977 faceam practica in productie la IMMR 16 Februarie cand oamenii de acolo aveau de prelucrat niste piese despre care vorbeau pe soptite ca ar fi fost niste componente (ultra-secrete) ale cuplelor metroului. Piesa respectiva era intr-adevar extrem de complicata si era evident ca inglobeaza o tehnologie occidentala de ultima ora.

La momentul respectiv eram deja suficient de bine antrenat din punctul de vedere al recunoasterii design-ului ca sa pot face deosebirea intre un produs antebelic, postbelic din anii '60 sau ceva occidental din anii '70. Aia era sigur occidentala.

In principiu, mareata industrie romaneasca ar fi ramas la nivelul postbelic daca nu existau "infuziile" de tehnologie proaspata obtinute uneori legitim, prin licente (cazuri precum Electroputere, Dacia, Saviem, MAN sau Oltcit fiind binecunoscute) dar de multe ori prin tehnica denumita generic CFR (pentru necunoscatori, nu este o aluzie la numele companiei nationale de cai ferate, ci sunt initialele sintagmei "COPIAZA FARA RUSINE")
 
R??sfoind ?i eu prin ceea ce se mai poveste?te despre "Metrorex", mi-am pus aceea?i întrebare referitoare la "cotele de gabarit", la faptul c?? pân?? acum celelalte rame n-au avut "gre?uri" cu peroanele sta?iilor, îns??...
Plus din ce imi aduc io aminte cand au fost comandate aceste rame era vorba sa ajunga pe viitoare magistrala 5 nu pe magistrala 2
...din ce a afirmat colegul "Elf", vine natural o întrebare : de ce cu dedica?ie pentru M5 ?i nu pentru M2 (dedica?ia s?? fie dat?? de vreo chestie de construc?ie/proiectare sau sisteme noi de dirijare/control automat trafic) ???
Cert este c?? vagoane de metrou se aduc ?i la aceast?? or?? "pe ?osea".
Pe 31.01.2014 am fost solicitat la Vama Bor? s?? preiau un "trailer" cu vagon de metrou ?i s?? vin cu el pân?? la predarea c??tre înso?itorul propriu al firmei de transport.
A?a se face c??, ave?i urm??toarele imagini......

...........Suntem, înc??, în Vama Bor? la ultimele preg??tiri de plecare spre Bucure?ti ; dup?? primele buc???i aduse la Bucure?ti "pe ?osea" atât firma din imagine cât ?i olandezul ar??tat în primele poze la subiect, le transport?? total "?iplate"....a?a se face c?? la fiecare oprire verificam integritatea foliei de protec?ie ?i la descoperirea vreunei noi despic??turi/dezlipiri produs?? de curentul de aer (pentru c?? la "drum drept" se "d?? talp??") s??ream cu scara ?i rola de band?? adeziv?? la "repara?ii".

........Urc??m voinice?te serpentinele de pe partea bihorean?? a pasului peste "Piatra Craiului" de pe DN1 Oradea-Huedin-Gil??u.....

.....Trenul rutier în coborâre dup?? "vârful" Piatra Craiului", pe partea clujean?? a DN1 spre Bucea-Negreni-Huedin-Gil??u..... Pe serpentine era necesar s??-i fac loc suplimentar la curbe, deoarece axele finale ale trailerului fiind viratoare, trecea (trailerul) destul de bine peste mijlocul drumului ?i te puteai trezi cu vreun "bizon" care se înfige în trailer....

.....Pe renumita A3, capodopera "Bechtel"....la câ?iva kilometri dup?? Gil??u, spre Turda. Caracteristici ale "trenului rutier" : 60 tone total, lungime 22 m, l???ime 3,25 m, în??l?ime 4,40 m...cum am mai spus, periculols la viraje dac?? nu respec?i semnalele înso?itorului, trailerul ie?ind lateral !!!

......Dou?? imagini din aceea?i sear?? (nu sunt ele prea reu?ite, nu m-am putut opri), pentru cine n-a avut ocazia s?? ruleze pe sectorul de A1 de la Sibiu la S??li?te......Eu vin spre Sibiu, dinspre racordul de la S??li?te (de la "Prelate") ; prima este în tunelul dintre S??cel ?i Cristian, a doua este la ie?irea din tunel spre Cristian (este tunelul în care s-a dat acea "petrecere a constructorilor" la darea în trafic)..... Rulând prin zon??, pentru scurt timp ui?i c?? e?ti în.....România !

???ži ca încheiere, cu poza de jos......



.....transportatorul olandez aduce s??pt??mânal câte un vagon "pe ?osea", dar a?a cum am precizat mai sus, vagonul e complet "?iplat".
Pe data de 24.04.2014 am plecat de la N??dlac (eu cu o barc?? pentru Ruse) ?i un coleg de la alt?? firm?? de înso?ire cu "olandezul" pentru Bucure?ti....Am mers împreun?? pân?? la "Hornbach", ajutându-ne reciproc, mai ales pe Valea Oltului, la crearea spa?iului "vital" de siguran???.
Aceste vagoane se descarc?? în Bucure?ti, la Grivi?a ?i se intr?? în Bucure?ti de pe CB, la giratoriul spre Mogo?oaia la dreapta, dup?? care iese pe undeva pe la B??neasa (Ikeea), prin fa??? pe la Casa Presei, apoi pe lâng?? "Expo" ajunge la locul desc??rc??rii la Grivi?a. Totul dup?? ora 22:00.
 
...din ce a afirmat colegul "Elf", vine natural o întrebare : de ce cu dedica?ie pentru M5 ?i nu pentru M2 (dedica?ia s?? fie dat?? de vreo chestie de construc?ie/proiectare sau sisteme noi de dirijare/control automat trafic) ???

Ai mancat un "e" - e Elef :)).
Eu imi asa imi aduc aminte.O sa caut poate mai gasesc niste articole din perioada cand au fost comandate.
M2 are/avea ramele Bombardier care nu sunt foarte vechi - momentan nu vad vreun motiv ca sa fie inlocuite.Logic era ca noile rame sa se duca pe M5.
Numai ca M5 nu o sa se termine chiar atat de repede asa ca banuiesc ca conducerea Metrorex a luat decizia sa le introduca pe M2.
Acum sunt 2 posibilitati;
1.Gabarit-ul este diferit intre M1,M2,M3 si M5
2.M1,M2,M3 si M5 au acelasi gabarit,dar Metrorex a semnat contractul fara ca sa se faca o verificare foarte atenta daca ramele CAF se incadreaza in gabarit.

Senazatia mea este ca M5 o sa ramana doar un apendic in cel mai bun caz de la Erorilor pana in Drumul Taberei, adica ceva in genul M4 si in cazul asta nu au nevoie de 16 rame pentru deservit.
O parte din ramele de pe M2 vor asigura completarea numarului de rame pe M1+M3(eliminarea ramelor Astra) si ce ramane va putea fi folosit pe M4+M5
 
Primele rame s-au adus pe calea ferata complete, de ce restul se aduc pe sosea?

Probabil ca pentru problemele de gabarit vor ramine vinovati comunistii ca n-au respectat normele. :evil: europene.
 
de ce restul se aduc pe sosea?
..... Dane, de se aduc pe ?osea, înc?? nu am reu?it s?? aflu......
Ceea ce ?tiu pân?? acum, este c?? firma româneasc?? de transport are de adus (contractat) în total, undeva, la 26 de buc???i....
Transportatorul olandez are undeva peste 100 de buc???i de adus....
Privitor la faptul c?? nu au mai fost aduse "pe ?ine", m?? duce gândul la "asigurarea" de transport (gândindu-m?? c?? la noi vegeta?ia a crescut în gabaritul liniei ?i toate trenurile noastre le vezi "tatuate" cu tot felul de semne r??mase de trecerea "printre bosche?i"). La aducerea pe ?osea, fiind complet "?iplate" sunt ferite pân?? ?i de apa ridicat?? de pe carosabil de multele ro?i ale trenului rutier ?i cum spuneam mai sus, pe parcurs ne opream ?i verificam starea "?iplei", intervenind imediat cu band?? adeziv?? pentru repara?ii la protec?ie......plus c?? ?oferii au grij?? de "înc??rc??tur??" ca s?? nu le fie imputat?? vreo daun??, lucru ce nu ne creaz?? nici nou?? (ca înso?itor ?i deschiz??tor de drum) vreo stare de relaxare...."morcovul" este destul de mare........pân?? la destina?ie !!

P.S. Scuze colegul "Elef" c?? ?i-am p??pat un "e"....viteza bat-o vina ! Semneaz??, "Dimitro." !!
 
Este posibila expedierea si pe calea ferata in ,,ambalajul original" dovada fiind vagoanele Astra pentru Brazilia care merg in port ambalate exact ca astea pe sosea.
E adevarat ca pe sine au venit neambalate si au fost probleme.

http://portal.ro-trans.net/breaking-news-primele-2-trenuri-de-metrou-caf-au-intrat-in-romania/
 
S-a gasit si solutia :

http://www.timesnewroman.ro/politic/12278-nu-mai-taiem-din-peroane-metrourile-noi-incap-fara-probleme-in-statii-daca-sunt-unse-cu-margarina
 
catalin a spus:
Londra Dan :)

s-a spionat si copiat atat de mult ca la un moment dat a fost nevoie de aplanare pe calea MAE...Dupa 1989 specialistii din UK au venit special sa vada cat de mult s-au inspirat ai nostri. Si au gasit subansamble intregi copiate, doar ca reproduse cu materiale autohtone, mult mai slabe calitativ.

dar e alta poveste asta.

revenind la ramele cu pricina, enuntul lui Nelu e cel mai logic.

Un prieten mi-a indicat drept sursa de inspiratie pentru metroul bucurestean, metroul R1 din Praga.

http://farm4.staticflickr.com/3116/3160785832_6dfa3935b0_z.jpg?zz=1

Fiind in CAER pare mult mai plauzibil.
 
Dane, din CAER se importa, nu se copia...
Cunosti istorie moderna si stii ca Romania a importat licente din Vest, in mare masura, spre diferenta de multe tari din vechiul bloc estic.

Prin metrou e bine sa intelegi intregul ansamblu nu doar ramele.

propaganda comunista a cladit imaginea produsului 100% romanesc dar trebuie sa-ti pui singur intrebarea: cum a fost posibil in conditiile in care nu exista niciun precedent in tara...
Nu e lipsa de patriotism ci o gandire logica. Toti se inspira de undeva pentru ca roata e deja inventata si timpul era si atunci pretios ca si azi.

Daca e sa discutam strict de rame anumite voci zic ca la origine este o licenta DDR, si aia la origine mult inspirata ... Etc...etc. Vorbim evident de primele rame IVA. Mit sau nu, deja nu mai conteaza. Ramele IVA se indreapta deja spre capitolul istorie :)
 
E adevarat ca se importa nu se inspira. Inspiratia venea dupa import.
Noi am mai vorbit cindva despre doua poduri , cel de la Cernavoda si unu din SUA care seamana cu el, sau invers, dar legile fizicii sint aceleasi peste tot, asa ca podurile seamana intre ele.

Acuma e logic ca pentru IVA s-au inspirat de undeva ca nu puteau, asa pur si simplu, facem un metrou, sapam un tunel si bagam acolo un tramvai mai lat.

Sint de acord ca au copiat de undeva suficiente elemente, de la cineva cu experienta in domeniu. Noi vorbeam aici de la cine.

Probabil ca diverse moduri de executie si exploatare le-au luat de la englezi si astea nu se ,,vad" asa la suprafata mergind zilnic cu metroul, dar ca aspect, rama pare inspirata de la asta din Praga desi a mai fost o discutie undeva despre DDR de aceea am si scris prima data ca s-au inspirat din Berlin.

Acuma ele sint instorie, dar fac parte din istoria noastra, asa cum a fost.
Metrou IVA, autobuzele TV, Autobuzul, Rocar
Camioanele - SR, Bucegi, Roman Diesel
Tractorul UTB
si multe altele fara sa fiu nostalgic fac parte din istoria noastra, alaturi de Ana Pauker, deportarile in Baragan, industrializarea, colectivizarea, pionierii, Henry Coanda, Traian Vuia.

Asta e istoria noastra cu toate partile bune si rele.
 
Nu cred c?? metroul nostru e copiat din Londra... ar fi trebuit s?? aib?? sta?ii din 300 în 300m dac?? era a?a, nu mai zic de designul sta?iilor, care nu aduce deloc cu cele din Londra.
Dar din URSS (?i din alte sisteme f??cute cu tehnologie sovietic??, gen Budapesta sau Praga) sigur nu e, fiindc?? ??ia lucrau la mare adâncime. ???ži dac?? era f??cut dup?? model sovietic, acum aveam ni?te trenuri f??cute de MetroVagonMa?, nu de Astra Arad.

Oare cineva important s-o fi dus în URSS, a v??zut metroul din Moscova, dup?? aia s-a gândit s?? fac?? la fel dar ca s?? nu se supere ru?ii, s-a inspirat de la Londra? C?? altfel... ru?ii cred c?? ne-ar fi vândut tot ce aveam nevoie cu drag?? inim??.

Poate din cauza asta, metroul din Bucure?ti e singurul din lume care e obiectiv strategic ?i în care nu ai voie s?? faci poze (pân?? ?i în metroul de la Phenian po?i fotografia în câteva sta?ii)?