Dup?? ce Sergei ?i-a f??cut datoria a?teptându-m?? juma de ceas la locul de întâlnire, am purces spre gar??.
Ghidul meu SERGHEI (Sergiu)
Frumos, gar?? foarte frumoas??, proasp??t renovat??.
Gara a fost construit?? în anii 1920. La momentul construc?iei avea acoperi? plat. Dup?? r??zboi, (în timpul r??zboiului gara a fost f??cut?? una cu p??mântul) reconstruc?ia ei a fost f??cut?? de prizonieri nem?i (majoritari) ?i români, gara atunci primind acoperi?ul în ape, cel care se va vedea în poze.
în rus??, la gar?? i se mai zice ââ??Âvocsalââ?? (am scris fonetic). Numele este compus din dou?? cuvinte: voce ?i sal??, asta deoarece în momentul în care au fost construite c??ile ferate, numai bog??ta?ii aveau acces. Pentru a nu se plictisi în a?teptarea trenului, în cl??direa g??rii se ?ineau concerte, sau diver?i arti?ti cântau. Cl??direa având spa?ii largi acustica era extraordinar??.
de aici numele tradus mot-a-mot ââ??ÂSal?? de Vociââ??Â, sau un fel de sal?? de concerte.
La reconstruc?ia g??rii s-au folosit materiale moderne. Las pozele s?? vorbeasc?? de la sine. V?? rog s?? remarca?i candelabrul din holul central, calendar specific arhitecturii ruse. Pe urm??, arhitectul a reu?it s?? integreze minunat case de bilete foarte moderne.
S? NU UIT! Cic?? spaima de fotografi vine de la ru?i. Pe naiba. Chiar domnul poli?ist a spus s?? mergem ?i la etaj ca s-a deschis pentru public dup?? renovare, ?i s?? fotografiem tot ceea ce dorim.
Datorit?? acestui fapt, în setul de poze de la postarea urm??toare va ap??rea o parte dintr-un vagon pentru transport pu?c??ria?i.
Revenind, doresc s?? v?? zic c?? era o cur???enie ce rar g??se?ti chiar în unit???i medicale. Totul sclipea, nu era nici un fir de praf.
Peronul, pe primele trei linii este acoperit.
Din p??cate, Gara de Nord din Bucure?ti poate s?? se ascund??.
Las pozele s?? vorbeasc??:
Va urma....