Vodca, svas, tren si iar votca

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Misto nene, sa te lase sa fotogafiezi, chiar si prin depouri, la noi parca furi secrete militare, nu altceva. Parca nu ar fi tone de locomotive mult mai rasarite decat parcul nostru minunat ... dar ramanem patrioti si nu ne vindem tara.
 
interesantul a spus:
Trenurile de persoane sunt programate diminea?a ?i seara/noaptea.
între orele 09.00 ?i 18.00 nu este programat nici un tren de c??l??tori.
.

Mi se pare sincer cam aiurea, mai ales pentru cei care aleg parcursuri medii si lungi. Pentru curse 'muncitoresti' intr-adevar, nu se justifica decat in anumite intervale. Sigur afirmatia ta e valabila pentru TOATE trenurile de calatori ? Ca n-am mai auzit pana acuma de asa ceva ...
 
Aduc si eu cateva poze si filmulete facute in anul 2009














Tren de persoane pe ruta Chisnau-Moscova:



http://www.youtube.com/watch?v=b9_Iz-SobxA

Vagon restaurant CFM de pe ruta Moscova-Chisnau:



http://www.youtube.com/watch?v=GGSCEH5e4hI

http://www.youtube.com/watch?v=ydxH_hk4bmA&feature=related

Asa cum se observa in poza acum 2 ani era tren si la amiaza.
Si eu am ramas surprins ca nu erau trenuri locale, explicatia este ca langa gara Chisnau la 3-4 km este gara pentru trenurile locale. De la politia rutiera pe langa calea ferata pe drumul care duce la Consulatul Romaniei.

Imi plac strazile lor unice, nu am avut niciodata probleme cu orientarea, nu am avut nevoie de gps in Chisnau sau prin tara. In orasele mici este jale, seara lumina ai sa gasesti numai la primarie.

Imi place drumul de la vama Albita la Chisnau.

Ce nu imi place in Moldova, militia. Am avut de a face cu ei de mai multe ori, in primul an a trebuit sa dau spaga chiar daca nu am gresit cu nimic. Macar a fost infima suma fata de romania. Probleme am avut nu numai in capitala, dar daca ai omul potrivit in masina nu mai sunt probleme.
 
Gam3 a spus:
Ce nu imi place in Moldova, militia. Am avut de a face cu ei de mai multe ori, in primul an a trebuit sa dau spaga chiar daca nu am gresit cu nimic. Macar a fost infima suma fata de romania. Probleme am avut nu numai in capitala, dar daca ai omul potrivit in masina nu mai sunt probleme.

Ceea ce zici, într-adev??r a fost în regimul Voronin. Acum b??ie?ii duc o lupt?? disperat?? s?? se dezic?? de tot ceea ce a însemnat Dinastia Voronin.
Am p???it destul de multe ?i eu în `04 când am mai fost.

Eu am intrat în republic?? pe la Sculeni/Ungheni (drum destul de r??u, cam ca si cel de la Bor?a la Cârlibaba) ?i am ie?it pe la Le?cani/Albi?a (drum cât de cât OK, dar 98 km f??r?? s?? treci prin nici o localitate)
 
Apropos de shpaga la moldoveni, a dat cineva shpaga 100 lei moldovenesti (aka 25 lei de-ai nostri), si cand se intoarce la masina l-a luat nevasta-sa (care era de prin partile alea) la cearta ca de ce nu le-a cerut rest la spaga. Si nu radeti, ca cica e obicei frecvent la ei, sa-ti dea si rest la shpaga. Vorba aia, oriunde iti da rest, de ce nu si aici :D
 
Interesantul a spus:
Transportul în comun se face în foarte mare parte de priva?i. Sunt microbuze Mercedes Sprinter mai multe, cred, ca ?i în Germania. 1 leu moldovenesc c??l??toria. Municipalitatea gestioneaz?? doar re?eaua de troleibuze, ?i abia acum a cump??rat câteva autobuze.
Marea parte a troleibuzelor sunt ucrainene fabricate în anii `80, iar acum anul acesta au importat 20 de unit???i din belarus, ?i au comandat alte 200, care le vor asambla la Chi?in??u.

Acei priva?i arat?? cam cum va ajunge ?i Rromânica în curând, cu n mii de dubi?e transformate, toate one-man-show (?oferul ?i ma?ina), supraînc??rcate, cu probleme tehnice ?i cu evaziune fiscal?? în floare.

Majoritatea troleibuzelor sunt ruse?ti, ZiU-9 (mai au câteva Skode ?i câteva YUMZ-uri, acestea din urm?? fiind ni?te gioarse). ZiU-9 se produce în mama Rusie. înc?? se produce (cu face-lift ?i numit TROLZA), cu partea tehnic?? nemodificat??, de vreo 30 de ani. De fapt, partea tehnic?? a fost u?or modificat??... din 1990 s-a redus cu 30% cantiatea de metal din ele => se rup ?asiurile mai u?or, iar op?ional se poate pune chopper, afi?aj digital, cred c?? pun ?i climatizare pe el dac?? ceri. Se g??sesc pe net mii de pagini despre ZiU. Noile Belkomunmash-uri sunt asamblate de varianta belarus?? a URACului nostru (Belkomunmash fiid desprins din atelierele centrale ale regiei de transport din Minsk). La calitate, sper s?? fie peste MAZ, c?? altfel în 5 ani tot cu ZiU-uri or s?? mearg?? moldovenii.
???ži autobuze sunt destule, dar sunt c??pu?ate s??lbatic de dubari, deci ar trebui s?? fie o prezen??? mai discret??. Evident, înc?? circul?? Ikarusuri 2xx de toate tipurile (ce-i drept majoritatea sunt aduse noi pân?? prin 2000) ?i ceva Liaz, în schimb MANurile turce?ti noi inaugurate cu mare pomp?? de to'ar???u Voronin prin 2006 cam stau prin garaj dup?? diverse piese.
 
Dar sa inteleg ca din anumite considerente la ei nu e nevoie de trenuri intre orele 9-18?
sau de unde sistemul asta?
 
Vq fac eu niste corectii fiind ca Eusediu a facut niste greseli. E bineinteles - atata informatie in scurt timp. Oricine avea sa se incurce. =)

Prima locomotiva diesel a aparut pe caile ferate a Moldovei in 1961.
Era o locomotiva de tip TE-3 si avea un nume personal "Pioner Moldavii" (transcriptia rusa). Acuma nu a ramas in exploatare nici o locomotiva de acest tip.
Apoi Caile ferate au primit locomotive 2TE10L. Acuma locomotive de acest tip puteti vedea numai la depo Balti. La Chisinau au ramas numai cele mai moderne 3TE10M (se produceau din anii 80).
Intr adevar se socoate cea mai puternica locomotive. 3 sectii au in total 12 000 cai putere (4 000 fie care sectie).


Gara feroviara Chisinau a fost construita in 1871.
In timpul razboiului in 1944 a fost destrusa (au ramas numai niste pareti).
Dupa razboi au fost reconstruita. 10 ani in urma a fost restaurata.

Iata asa arata gara Chisinau innainte razboiului.
Pe poza puteti vedea in moment istoric - intalnirea trenului a lui Regele Mihai sosind la Chisinau in octombrie 1942

c7609c140cba.jpg


Poza facuta in 1944 - trenul nemtesc dupa bombardarea garii.
Se vad unicii perete care au ramas. Partea cea alta a garii a fost destrusa total.

a774fdc9d20a.jpg
 
interesantul a spus:
Curiozitate.

Podul de cale ferat?? de la Ungheni, a fost construi cu 30 de ani înainte de Turnul Eiffel, chiar de c??tre Gustave Eiffel, care în acea perioad?? era un inginer în devenire. La capetele podului s-au montat pl??ci comemorative.

Acest lucru s-a descoperit în arhive, dup?? plecarea ru?ilor din 1990.

Dac?? are cineva poze, sau ?tie surse de poze, îl rog s?? posteze.

E.

Poftim!

?Â??????Â? scuza ca ti-am dat o informatie gresita un pic despre varsta podului. Era construit in 1875. Adica nu cu 30 da cu 15 ani mai innainte de turnul Eiffel.

a13309cbfb59.jpg


Podul sa pastrat ideal si n-a fost reparat nici o data si nici nu trebuie sa fie reparat.

O curiositate:

In timpul razboiului Ungheni au fost destrusi total (ca Hirosima si Nagasaki in Japonia) adica nu a ramas nici o cladire intreaga. Mai erau 2 poduri peste Prut care tot au fost destrusi. Iar podul lui Eiffel n-a primit nici o lovitura. Parca iera aparat de Dumnezeu.
 
interesantul a spus:
Câte ceva despre locomotive.
Actualul num??r 14 este de fapt num??rul 02, care din motive birocratice în anii democra?iei ?i-a schimbat num??rul.
Numarul 3TE10M-0015 (memoria mea ma bate - inbatranesc - acuma mam uitat la archivele mele - corect tre sa fie 0015) intr adevar a fost in realitate 3TE10M-0002 !!!
Adica al doilea PROTOTIP (!!!) a acestei locomotivei.
Daca nu ma gresesc chiar 0015 statea alaturi de aceia locomotiva in care ne-am urcat...

Locomotiva trecea aici la Moldova testurile si aici si a ramas. Moldova era prima regiunea a URRS care a primit in exploatare acest tip de locomotive (asa ca aveam numerele de la 0001 pana la 003x si apoi de la 12xx si mai departe...). Mai tarziu ele au aparut si in Siberia. Mai mult asa locomotive in URRS nu ierau. De fapt este o mare mare serie de diferite locomotive ruse cu asemanator design exterior da anume versiunea a noastra este cea mai puternica 3TE10M (fie care litera este importanta fiind ca sunt si altele).

Locomotiva 0002 sa pastrat foarte bine iar colega ei 0015 a fost in exploatare grava si foarte repede s-a invechit. Ca sa nu primeasca bataie la ceafa de la ministerul transportului in privinta dece locomotiva mai tanara 0015 a fost destrusa mai repede decat 0002 care si la testurele grele a participat - in depo au schimbat numerele locomotivelor.
Iata asa 0002 a devenit 0015
=)

Locomotiva 0002 la poarta uzinei de la Lugansk (Ucraina) unde a fost produsa.

bd1710956926.jpg


De fapt aceste locomotive sunt compuse de trei sectii, iar acuma se folosesc in 2 sectii sau una fiind ca greutatea trenurilor cu mult a scazut dupa ce Moldova a devenit independenta de la URSS si acuma nui necesitatea de a folosi toate trei sectii...
 
@ kestrel ,

Te rog daca poti sa faci rost de o versiune PDF cu mersul trenurilor CFM complet.

Stiu ca exista un astfel de fisier deoarece am versiunea de anul trecut scrisa cu litere chirilice.