Vagoane de marfa istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
as spune "vagon de origine italiana", Cosmine.

la aceasta fotografie ma refeream si eu.

de ce "de origine italiana"? vagonul nu mai are instalatie de franare, ci doar urmele acesteia, suportii de la selectoarele G-P, etc.
la CFR s-au scos toate franele necompatibile Knorr, HiK, KE, etc in anii 1960.
iar cum "italianul" era mai mult ca sigur cu frana BD (Breda), ceea-ce la noi nu se auzise, pesemne ca a ramas fara frana.
 
Prin amabilitatea lui Serban:



Oradea, anul 1996?

Dupa cum se vede acest vagon e cu scanduri, nu cu placi de PFL sau carton presat ca cel din link-ul lui cosmin. E clar alt vagon, deci avem 3 tipuri confirmate pana acum, ca il socotim si pe cel care il va scoate AF anul acesta.

Vagonul de la Huedin e cel mai aproape ca si constructie de cel a lui Serban.
 
da, este extrem de aproape.

este vorba de un fost vagon refrigerent construit intre 1937-38 si 1948, aici in versiunea cu cabina de franar - practic versiunea cu cabina de franar a celui pe care il propune Amintiri Feroviare.

modificarile la cutie ca vagon de serviciu sunt destul de importante: eliminarea in mare parte a imbracamintii originale de tabla a cutiei si a izolatiei de dedesubt, a tuturor trapelor si a usilor laterale si a acoperisului suplimentar de protectie. dupa aceea vagonul a fost "reimbracat" in scanduri, care au acoperit inclusiv usile de incarcare laterale jumelate (de la care se mai vad inca balamalele).

as fi gata sa pariez ca e vorba de carcasa de la Huedin.
 
Sper s?? mai avem de pe ce citi seria vagonului de la Huedin. Nu-mi amintesc s?? fi r??mas mare lucru din ?asiu, vagonul st??tea pur ?i simplu pe montan?i. în fotografie nu se vede foarte clar partea de jos, deci sper s?? m?? fi în?elat...
Dup?? p??rerea mea, vagonul din poza lui ???žerban ar putea avea la origine un vechi frigorific cu caroserie din lemn ?i cabin??, seria Hg, ca acesta: http://www.rotaie.it/New%20Pages/DisegniCarri/CarriSerieHg/Tavola-143.jpg
C?? e vorba de un fost frigorific, se poate deduce dup?? reminiscen?ele balamalelor din zona u?ii ?i a aerisirilor laterale.
 
buna Florian,
C?? e vorba de un fost frigorific, se poate deduce dup?? reminiscen?ele balamalelor din zona u?ii ?i a aerisirilor laterale.

asta este clar, vezi si postul meu de mai sus.

ca Hg erau clasificata toate vagoanele refrigerente (nu "frigorifice", pentru ca nu au instalatie autonoma de racire! :-? ) ale FS din epoca, inclusiv cele cu cutia metalica.
 
Horia_Radulescu a spus:
Florine, stai asa.
Cel putin 1 vagon a fost in trenul de interventie TC - Sectia TC I.Bucuresti. Era inmatriculat ca C.F.R. X1752 fost WDP 994104.

vagonul asta il cunoastem. a fost fotografiat de un prieten din Austria in vacanta in Romania, in 1968, si in afara starii evident mult mai bune nu arata prea diferit de fotografia lui Florinn - o adevarata "casa bunicii scufitei rosii" pe roti.

daca vagoanele astea mai exista si azi, pe de o parte ar fi un miracol si pe de alta ar fi vorba de vagoane cu o varsta cam de 150 de ani - adevarate Matusalem ale cailor ferate (actualmente) romane.

Later Edit: la fel de interesant si Gs Gattungsbezirk Oppeln de alaturi, ex-DRB. nu are decat cam 70 de ani, insa este si el o raritate.

Vagoane de acest fel erau in productie la Ganz, Weitzer si Schlick in 1908. Sunt vagoane de 10t si 3.7m intre osi, destinate liniilor normale de interes local si infrastructura slaba. Se poate ca cele doua vagoane sa fie mult mai noi decat credem la o prima privire. Cel putin eu stiu prin tara vagoane mult mai vechi... Pana nu exista cateva date exacte despre dimensiunile acestor vagoane, datarea e o loterie.

http://vasutikocsi.atw.hu/jelleg/j1967.html schita 051
 
o imagine interesanta a unei cisterne

http://www.feldbahn-riedlhuette.de/Waldbahn/DEG%20Wallner%20Tankwagen.JPG

de pe :

http://www.feldbahn-riedlhuette.de/Waldbahn/website14870c.2.3d.htm
 
Ceva deosebit pe astazi, cisterne de fabricatie austriaca facute din tenderele seriei 52 germane, la CFR 150.1000. Cisternele au fost cumparate de CFR dar, nu au circulat prea mult. Pe la sfarsitul anilor 50 mai apareau prin trenuri. Pozele sunt facute in 2005 in spatele depoului Brasov.



Foto G.Wild.

De circulat nu mai circula de mult, oare au scapat netaiate si le gasim pe undeva?
 
Buna,

Intr-adevar, cisternele au fost construite la Wiener Neustadt si reprezentau varianta scurta a faimoaselor EKW (Einheitskesselwagen) de 480 si 630hL.

Un tender de BR52 sau BR42 adica "Wannentender" (tender cada de baie) 2'2'T30 era exact aceeasi poveste, cu jumatatea superioara lipsa!
 
Salut Radu, cand am fost eu anul trecut si acum 2 anivagonul nu era.
Daca cumva ai notat as fi curios sa stiu ce fel de numere avea adica:
1) corespunzatoare carei epoci
2) ce blocuri de numere aveau ele alocate si
3) dimensiunile placii de tabla, dat fiind ca erau mai toate dupa un standard.
 
Buna,

Cisternele productie Wiener Neustadt au ajuns la CFR in timpul razboiului. Daca au ajuns "legal" au primit numere CFR Romania Za 5xx xxx, daca au ajuns prin WiFo si au fost dupa 1947 considerate captura de razboi au fost imatriculate CFR Romania Za 3 5xx xxx.

Dimensiunile placilor difera de la caz la caz. Dupa cum vedem si in fotografiile celor doua vagoane postate pana acum, unul are placile de mici dimensiuni originale iar celalalt poarta placa mare standard UIC din anii 1950.

Asa cum am avut deja mai multe cazuri (vezi Rfwz italian), vagoanele au probabil numere de vagoane de serviciu conforme UIC (cu 12 cifre) insa daca se cauta bine se va gasi probabil si numarul ante-1965 cu 6 sau 7 cifre (vezi si cisternele din diferitele trenuri PSI precum acea foarte frumoasa EKW de 630hL de la Ploiesti pe care se mai citeste inca si adresa WiFo din Berlin...
 
Din pacate nu mai exista nicio inscriptie pe tabla pentru a vedea ce numar a avut. Pentru un model corect am nevoie de numarul vagonului, restul de inscriptii se fac dupa normativ.

Daca cineva are ocazia si ajunge langa vagon sa se uite pe sasiu dupa numar care este stantat. Este obligatoriu ca numarul vagonului sa fie si pe sasiu, in caz de incendiu vagonul sa fie identificat. Este obligatoriu atat la vagoanele de marfa cat si la cele de calatori.

Vagonul e si acum in depoul de automotoare din Arad.
 
GVASFW. 182134 construit la Uz. GH. Dimitrov - Arad in 1955
andrews_cfr_gg_psb.jpg

Foto: Sammlung Paul Scheller - http://www.drehgestelle.de/6/tpb_andrews.html
 
Wehrmacht in Romania
383116_119281751520309_802432326_n.jpg

sursa - http://www.facebook.com/photo.php?fbid=119281751520309&set=a.116842208430930.20328.115707885211029&type=1&permPage=1
 
interesante poze! pe pagina principala, am gasit o poza cu un G romanesc (un Gv-apt pentru cereale?) si niste cazane. :)
Florin, cu pozele astea,deja mi-am batut recordul personal de stat pe feisbuci. :p