Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Horia_Radulescu a spus:
Mareata firma SC Fulger Transport Rapid Interurban de C??l??tori SRL Bucure?ti infiintata in aceeasi saptamana si care nu are licenta pentru transport de persoane pe calea ferata a castigat toate licitatiile. Insa cum naiba s-a inscris la licitatie daca nu are dreptul sa participe?
Trebuie s?? de?in?? licen??? la momentul semn??rii contractului. La licita?ie poate participa ?i dac?? vine cu hârtie de la AFER c?? a depus actele pentru autorizare. De la momentul licita?iei, au termen 60 de zile pentru a semna contractul. Pentru Sebe? - Petre?ti a cam trecut termenul, pentru Hu?i mai au vreo 2 s??pt??mâni.

A?a e procedura.
 
Dr2005 a spus:
...Pentru Sebe? - Petre?ti a cam trecut termenul...

A?a e procedura.

Cred c?? Sebe? - Petre?ti e cam trecut definitiv termenul. Luna trecut??, sau acum 2 luni, s-a turnat covor asfaltic pestre trecerea la nivel, dar numai în acea zon??!


Procedura e f??cut?? aiurea, ca multe alte lucrui de pe la noi.
Adic?? cum s?? câ?tigi o licitatie cu o firm?? care nu a operat în domeni nicodata, f??r?? a avea recomand??ri, experien??? în spate?
 
Nu cumva a fost infiintata a cistigat licitatia, trebuie sa treaca 60 de zile, nu plateste, nu se intimpla nimic, mai trece o vreme pina la reluarea procedurii. Timp in care linia sta inchisa asa cum de fapt se doreste.
 
daca e adevarat ce scriu astia pe aici (am reticente mereu)

http://www.realitatea.net/accident-feroviar-spania-cum-s-a-produs-tragedia-anchetatorii-au-gasit-raspunsul_1237742.html

inseamna ca asta e reversul medaliei pentru sistemele automate. omul se bazeaza pe masina si tinde sa isi neglijeaze sarcina (las' ba ca daca e ceva, franeaza singur). macar omul consulta planuri, bine ca nu era pe facebook.......
 
O singura chestie am de spus: Tot rumanul (si cred ca si altii) au sarit sa spuna ca este vina mecanicului pentru ca a postat candva pe facebook faptul ca mergea cu 200 la ora.

Pe langa faptul ca eu am ceva contra facebook (si de fapt a maniei de a pune de toate pentru toti de catre unii) eu nu pot desconsidera un om doar pentru bucuria si , poate, mandria de a merge cu 200km/h. Intr-un anume fel cred ca este o senzatie neobisnuita, este identica poate cu a multora dintre voi care ati poze din cabina locomotivei doar pentru ca ati ajuns acolo.

Vina este a mecanicului pe partea de neatentie. Dar Horia (si nu numai) a subliniat bine ca este incalificabil sa ai o asemenea infrastructura fara sistemele de siguranta aferente. Omul putea avea un atac de cord, putea sa fie atacat, putea sa adoarma.
Dar nu facebook sau poza cu ceasul de bord sunt vina accidentului.

Cu stima ppentru toti, sper sa nu va fi suparat pe mine prea tare.

PS: este motivul pentru care nu conduc o masina care sa aiba cutie de viteza automata si fara tempomat. Ma mai uit si eu la 6 secunde pe parbriz sa nu se intample cate ceva in fata ;-)
 
Pagina Facebook a mecanicului a fost inchisa prin ordin judecatoresc la cateva ore de la accident tocmai pentru a stopa asemenea derapaje de tabloid. De fapt, intreaga discutie se duce spre cu totul alte orizonturi si daca urmaresti stirile o sa vezi ca nu se mai leaga nimeni de pagina de socializare si alte nimicuri. Deja omul a dat primele declaratii oficiale, se merge spre o discutie mult mai serioasa decat ce a postat cand a baut o bere....
 
@catalin: da, dar oamenii cu asta au ramas in minte. Trei persoane ieri l-au "sanctionat" pe mecanic doar pe baza ideii de pagina pe facebook. Da, ok, nu erau presa...
Felicitari justitiei care s-a miscat destul de repede (fata de Romania, de exemplu, unde numai motivarea la un simplu proces vine in 6 luni)

Dar deviez. Oricum niciodata nu m-am gandit ca este posibil pe o linie de mare viteza (de fapt pe o ruta de mare viteza) sa nu am siguranta existentei unor sisteme speciale de franare in cazuri deosebite
 
Nu stiu daca ati vazut dar in Gara de Nord din Bucuresti in fata tabelei cu plecari sosiri s-a montat un WebCam care transmite LIVE pe internet informatii despre trenurile de calatori...

http://www.cfr.ro/webcam.php

binenteles ca pe telefoanele cu Android nu merge ... :D :!:
 
faceau unii misto de 'solutia' aleasa, dar pana la urma e simpla si eficienta (poate intr-adevar traficul pe net e aberant de mare pentru o amarata de tabela de informatii, dar avand net nelimitat nu ma uit la astea)

si nu stiu de ce zici ca nu merge pe android, merge bine mersi ...
 
manlif2_0 a spus:
daca e adevarat ce scriu astia pe aici (am reticente mereu)

http://www.realitatea.net/accident-feroviar-spania-cum-s-a-produs-tragedia-anchetatorii-au-gasit-raspunsul_1237742.html

inseamna ca asta e reversul medaliei pentru sistemele automate. omul se bazeaza pe masina si tinde sa isi neglijeaze sarcina (las' ba ca daca e ceva, franeaza singur). macar omul consulta planuri, bine ca nu era pe facebook.......


probabil ai vrut sa spui lipsa sistemelor automate....daca acestea existau, probabil ca accidentul ar fi fost mult mai usor....pe de alta parte, existenta unor sisteme automate de siguranta nu garanteaza nimic, dupa cum s-a vazut in Elvetia, unde acele sisteme nu au functionat (pentru a doua oara intr-un an!!!)
 
Buna,

In Elvetia nu exista sisteme automate de siguranta care sa opreasca trenurile pe acea linie. Exista doar sistemul clasic Signum, cu apel sonor si vizual in cabina de conducere.

Doar pe liniile de mare viteza (NBS) si in unele tuneluri s-a implementat ERMTS Level 2
 
fantt a spus:
manlif2_0 a spus:
daca e adevarat ce scriu astia pe aici (am reticente mereu)

http://www.realitatea.net/accident-feroviar-spania-cum-s-a-produs-tragedia-anchetatorii-au-gasit-raspunsul_1237742.html

inseamna ca asta e reversul medaliei pentru sistemele automate. omul se bazeaza pe masina si tinde sa isi neglijeaze sarcina (las' ba ca daca e ceva, franeaza singur). macar omul consulta planuri, bine ca nu era pe facebook.......


probabil ai vrut sa spui lipsa sistemelor automate....daca acestea existau, probabil ca accidentul ar fi fost mult mai usor....pe de alta parte, existenta unor sisteme automate de siguranta nu garanteaza nimic, dupa cum s-a vazut in Elvetia, unde acele sisteme nu au functionat (pentru a doua oara intr-un an!!!)

Nu, am vrut sa spun ca omul tinde sa se bazeze excesiv pe sistemele automate de siguranta si tinde sa isi neglijeze atributiile curente, ii scade atentia stiind ca nu-i nimic daca greseste, sistemul automat rezolva problema. Dar daca astfel "amortit" fiind, uita ca nu mai are sisteme care sa-i asigure spatele... Se intampla tragedia. Din informatiile vehiculate pe thread, mecanicul se consulta cu un alt mecanic prin telefon in timp ce studia niste planuri, fara sa fie constient pe ce tronson (sau poate pe unde) se afla(din spusele lui, avea impresia ca este pe alt tronson). Deci trenul mergea singur, nesupravegheat, in timp ce mecanicul facea treaba de birou.

Aceeasi tendinta se observa si la pilotii de aeronave, care se bazeaza prea mult pe instrumentele suport, si daca acestea nu functioneaza din varii motive, nu sunt in stare sa aduca pasarea la sol (cazul asiana B777 la San Francisco - sistemul de aterizare instrumentala offline (sistem care poate fi programat si in pilot automat, foarte "asistiv"), sistemul de aterizare vizuala online - pilotul se ghidaza dupa niste repere vizuale, comanda manual aterizarea, si rezultatul ... Au dat cu avionul de pamant.
 
Dupa ultimele informatii, mecanicul nu se consulta cu alt mecanic ci cu seful de tren aflat in acceasi garnitura.
Deci trenul mergea singur, nesupravegheat, in timp ce mecanicul facea treaba de birou.

Da. Numai ca in alte tari asa este si normal, intrucat trenul este "pilotat" de catre LZB si AFB.
 
Pentru ca nu exista traseu 100% cu LZB la cai ferate normale.

De ce exista o gramada de metrouri, la Paris, la Nürnberg, in China si Japonia unde nu mai exista mecanic? Pentru ca aici s-a reusit automatizarea completa. Exista metrouri fara mecanic de 15-20 de ani si pana acum n-a avut loc nici cel mai mic accident.
 
@sogard_2003 - Felicitari :!:

O stire de senzatie in ultima jumatate de luna de cand se vb numai si numai de stiri externe (Franta, Spania, Elvetia) :-|