Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Iar mai apoi viaductul Iezer a fost inlocuit de un rambleu iar materialul refolosit la refactia altor poduri.

Din ce am inteles se fura si de la podurile rutiere sub circulatie. ce sa mai vrem de la cele vechi??
 
Viaductul Iezer a disparut mult mai tarziu. L-au inlocuit atat de bine ca linia s-a lasat ani buni dupa si a necesitat restrictii de viteza si consolidari permanente. Dar batranul inginer murise de multa vreme, cine sa-i mai invete sa faca o treaba buna ?
 
http://www.realitatea.net/tragedie-in-franta-un-tren-a-deraiat-seci-de-persoane-sunt-prinse-sub-vagoane_1224302.html?utm_source=Cub-Homepage&utm_medium=Clicks&utm_campaign=trkweb
 
Era vorba de un tren Téoz (un fel de Corail Intércités cu vagoane Corail modernizate si cu dotari speciale).

Din motive inca necunoscute, vagonul 6 a luat-o la intrarea in gara pe "doua cai" si a intrat in coliziune cu copertina peronului. Restul garniturii s-a telescopat.

Pentru moment se vorbeste de 7 morti (6 zic pompierii) si cateva zeci de raniti. 200 de pasageri in partea anterioara a garniturii au scapat nevatamati.

Ca informatie, trenul trece in mod normaal prin acea gara cu 100km/h.
 
B??nuiesc, din ce a spus Horia, c?? totul ar fi plecat de la ceva similar cu ce se vede în imaginea de jos.....

http://i261.photobucket.com/albums/ii42/daniel-moisa58/download.jpg

.urât?? situa?ie când e s-o iei pe dou?? "c??r??ri".
P.S. Imaginea e de pe net, NU-I CUNOSC AUTORUL !
 
In imaginea postata de dimitrov este un vagon Bhv al MAV , compozitie a unui tren care circula intre Budapesta si Balatonfured, daca nu ma insel. Este vb de un articol pe care l-am citit mai demult pe internet si daca tin bine minte evenimentul a avut loc undeva prin 2007 sau 2006. Oricum din cele citite am dedus ca nu a fost o munca usoara readucerea vagonului pe fagasul normal, ca sa formulez asa. Respect
 
Mul?umesc pentru corectur?? Horia ; de obicei postez imagini proprii....mi-a sc??pat. S??natate tuturor!
 
Nici o problema.

De remarcat totusi ca, fata de accidentul similar de la Brühl de acum aproape 15 ani (similar prin efect, nu prin cauza) vagoanele Corail s-au deformat foarte putin la socul de mari proportii. Nu degeaba cere fisa UIC 567-2 (UIC Z) asa de multe elemente structurale in plus fata de Y si X.

In Franta vagoanele VU si VTU au "maturat" peronul cu copertina cu tot si si-au pastrat forma tubulara. La Brühl vagoanele germane dupa standardul precedent s-au incolacit in jurul copertinei de la peron.
 
77 de oameni au murit intr-un accident in Spania:

http://ccaa.elpais.com/ccaa/2013/07/24/galicia/1374693125_734192.html

http://www.publico.es/459504/al-menos-77-muertos-y-mas-de-un-centenar-de-heridos-al-descarrilar-un-tren-alvia-en-santiago-de-compostela
 
Spain Train CRASH Near Santiago De Compostela
http://www.youtube.com/watch?v=o32nxuHshv4at=12
 
Ce nu am inteles eu este de ce avea viteza aceea? mecanicul cica a spus ca avea 190/180 in coborare de la 220. Poate Horia va afla/stie mai multe. Oricum accidentul parea rupt din filmele americane cu tragedii...
 
Mi se pare cum am vazut secventa filmata, ca deja la intrarea in curba, cand a inceput intreaga tragedie, la unul din vagoane roata nu mai facea contact cu sina. Oricum viteza era mult prea mare pentru acea portiune clar, iar inregistrarea video, vorba lui bogdanra, e destul de socanta. Multe victime! :(
 
Pentru moment nici Horia nu stie mai multe, sta, se mira si asteapta informatii.

Cert e ca linia, ca orice linie de mare viteza, era echipata cu ETCS Level 2. Nu e LZB, e doar versiunea spaniola cu transmisie prin GSM, insa la un tren care trebuia sa treaca prin acea curba cu 80 km/h si a deraiat cu peste dublul vitezei reglementare pe acel tronson de cale nu se poate vorbi numai de eroare umana ci si de problema tehnica.

In media se tot compara imaginile de la Santiago de Compostella cu cele de la Eschede, pentru ca jurnalistii au memoria scurta si cultura si mai, desi tehnic nu exista nici cea mai mica asemanare intre cele doua cazuri. Eu, cand vad aceste imagini, imi aduc aminte de Rheinweiler, de "Helvetia Express" si de sfarsitul lui 103 106. Si acolo trebuia sa se treaca prin curba cu 75 km/h si s-a trecut cu 140. Atunci rezultatul anchetei a fost vag, s-a concluzionat ca a fost vorba de eroare umana si defectiunea sistemului AFB.

Fata de Rheinweiler, se pare ca in cazul de fata mecanicul a supravietuit, si aparatul de inregistrare Teloc de la Hasler de asemenea. Sa vedem ce informatii ne vor da amandoi.
 
Deocamdata, din transcrierile convorbirilor dintre mecanic si centrul de control, reiese ca mecanicul ar avea cea mai mare parte din vina. Mecanicul se afla in spital, in Santiago de Compostela, sub custodia Garzii Civile spaniole, iar contul facebook find inchis prin ordin judecatoresc , in jurul orelor 11, joi. Politia Judiciara are deja ordin de la judecatorul ce insoteste cazul, sa ancheteze mecanicul ca inculpat. Cutiile negre inca nu au fost analizate, eforturile fiind canalizate catre identificarea celor 80 de victime.
Cam astea ar fi stirile ce se vehiculeaza in presa iberica.
 
Ma enerveaz?? incompetenta presei spaniole sau de aiurea.

Se tot vorbeste de "cutii negre" ca in avia?ie, de fapt e vorba de un simplu aparat de inregistrare de parametrii de parcurs (asa cum spuneam, Teloc de la Haslerrail).

E u?or de scos mecanicul imediat vinovat, un tren echipt cu ETCS de nivel 2 nu ar fi trebui t niciodat?? s?? ajung?? la acea viteza chiar daca mecanicul dormea sau juca table.

Sa l??s??m presa sa fac?? gargar?? ca de obicei, ne vom l??muri la raportul final de anchet??.
 
Horia, presa traieste din aproximari.... Si la ei, si la noi si peste tot.
Notiunea de "cutie neagra" cred ca a depasit deja cu mult granita zburatoarelor. A devenit deja un termen generic pentru orice inregistrator de bord. Ca inregistreaza un singur parametru sau 10.000 ca in cazul aeronavelor de ultima generatie, tot "cutie neagra" ii zice. Culmea, in aviatie e de fapt portocalie :)

De obicei rapoartele oficiale vin multa vreme dupa ce lumea a uitat de problema pentru ca specialistii si cercetarea are nevoie de timp. Pana atunci, "presa" trebuie sa traiasca din ceva. Si prostimea trebuie sa "inghita" ceva.... Ca daca ar astepta dupa rapoartele oficiale.... i-ar uita Dumnezeu sa faca insolatie in cine stie ce rapa din Muntenegru...
 
Buna catalin,

De acord cu tine in privinta presei si "prostimii". Pentru moment "prostimea" comenteaza cu placere informatiile privind fotografia vitezometrului postata de unul din mecanici pe FB acum jumatate de an, si comentariile merg de la "eu am mers mai repede cu masina mea" pana la "vezi ca era nebun dupa viteza?".

Cat despre gluma cu "sa le stricam radarul la politie", am auzit-o si eu de fiecare data atunci cand am fost in fata in tren si am trecut printr-un loc in care linia de mare viteza e aproape de o autostrada limitata cu radare fixe, cum e cazul multor NBS. Ba chiar am fost si eu "fotografiat" impreuna cu colegul mecanic langa Kassel intr-un loc devenit celebru, in care radarul se incapatana sa pozeze Fiat-uri Panda la 200 pana la 230km/h, pana ce si-au dat seama ca poza 103, 101 sau 401 de pe linia din spate si nu bietul Fiat Panda...

Mi se intampla aproape in fiecare zi sa conduc masina personala cu 230-240 km/h, in deplina legalitate, respectand pe deplin regulile de circulatie. Am avut ocazia sa conduc si la peste 320 km/h. Ba chiar mi s-a intamplat sa si pozez vitezometrul, numai ca nu l-am pus pe FB. Bine ca n-am facut-o, altfel in caz de accident, Doamne fereste, presa m-ar scoate imediat criminal...