Adunatura mea de N-uri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Eu am mers in paralel si cu H0, la N iti cam obosesc ochii ..... majoritatea inscriptiilor nu le pot citi cu ochiul liber ci cu cel ocupat de lupa...nu e chiar comod insa bucuria vine odata cu descoperirea detaliilor.... uite un exemplu -



Revin la regretul ca scara TT care mi se pare compromisul ideal nu a castigat in popularitate in randul trenulistilor de pretutindeni si nici nu are mari sanse sa castige.
 
Buna,

Vad ca ai facut niste "amestecaturi", nu intotdeauna epoca IV sau V chiar si este ce ai scris, asa cum nu inseamna ca un vagon cu "biscuitul" DB vechi al Dr.Ege e neaparat epoca IV (s-a folosit pana in 1994 si mai aparea pe vagoane de marfa si in 2002...)

De exemplu, vagoanele verzi ale BfB (Bundesmonopol fuer Brennweine) circula asa si in ziua de azi, insa au aparut in aceasta forma in anii 1970... ;-)
 
Tocmai de aceea, iau in calcul pe cat este posibil inscriptiile de pe vagoane, in cazul BfB-ului am distins greu un '94, oricum imi trebuie o lupa mai buna....banuiesc ca acele vagoane cu biscuitele care circulau in 2002 aveau totusi data reviziei actualizata
 
Buna,

Da si nu; sa nu uitam ca intervalele de revizie la vagoane de marfa aici sunt de 5-8 ani si in unele cazuri si dupa aceea se face "Verlaengerung" (prelungire) un an sau doi.

Ieri am prins in CNL 459/1259 "Canopus"/"Sirius" (Zuerich HB - Berlin Hbf / Praha hl.N.) un BDms874.1 cu data reviziei 12.1998 (probabil data cand a fost livrat dupa reconstructie, revizie LHB) prelungita o data pe 12.2005 si inca o data pana in 12.2011... Si asta e vagon de calatori, nu care duce saci de cartofi... :(

Asa se intampla cand vrei cu orice pr??Â?t la bursa si neglijezi costurile curente ca sa maresti profiturile...
 
Uite cum afli lucruri noi ... 14-15 vagoane de calatori noaptea .....hmm .... e o solutie low cost sau tren de vampiri ?
 
Cred ca am ratat un episod :D

Adica cum? Un WR sau un WL tot la categoria "vagoane de calatori" intra, chiar daca nu sunt vagoane clasa... Iar BDcm874 este un vagon combinat cuseta clasa a II-a / bagaje (biciclete).

Sau n-am inteles eu ceva? ;-)
 
:D A fost o interpretare personala fara legatura trenulistica vis-a vis de BDM-wagen :D scuze...
 
BDcm874, frate, ca BDM era altceva pe vremea unui alt regim, compromis politic (Bund der Maedchen, federatia fetitelor, asociatia tinerelor naziste intre 1935 si 1945...) ;-)
 
Calatorim in timp intre Canopus si tinerele naziste direct in epoca 3, epoca reprezentata de o garnitura pestrita de cisterne Trix cod 15504, cuplare apropiata, inmatriculari diferite, detalii decente, de avut in vedere ca garnitura propusa de Trix in 2007 avea 20 de vagoane, bineinteles inmatriculari diferite - cate 4 (2 cu cabina franare, 2 fara) din fiecare tip prezentat aici:
 
O simpatica garnitura SOB "ratacita" in colectia mea pornita de la locomotiva... vagoanele pur si simplu m-au uimit prin executie - simple insa impecabile, ar trebui ca producatorii sa ia aminte vis-a-vis de realizarea boghiurilor
 
Si pt ca N-ul a fost privat de achizitii in ultima vreme, a fost injectat in zona DRG, iaca BR 89 de la Minitrix
 
Garnitura DRG Minitrix 11089 produsa in 1987

BR 54 inmatriculare 54 1518

vagon bagaje tip Pw3ü inmatriculare 107090 München

vagon cl. 1/2 tip AB3ü inmatriculare 12971 München

2 vagoane cl. 3 tip C3ü inmatriculare 17779 München

 
Din epoca 2 vine un precursor al "metroului de suprafata" - viitorul S-Bahn: Ruhrschnellverkehr - Fleischmann 4887 - DRG ep. II editie limitata 1990

loco br 78



gratie naturii navetiste, garniturile nu beneficiau de vagoane de bagaje
 
si o mica bijuterie a epocii I si a scarii N
Minitrix S3/6 12318 - interfata digitala, detalii f fine, rulaj impecabil





Va fi folosita pt a trage un orient express cu vagoane maro/bej din lemn de tek - urmeaza sa le prezint curand - ca perioada se situeaza undeva pana in primul razboi. Garnitura produsa de Minitrix contine 5 vagoane CIWL 2 vag rest. 2 vag dormit, 1 vag bagaje. Intrebarea este cate vagoane avea un asemenea tren si care era dispunerea lor.
 
Salut Cosmin,

Intai de toate, o mica observatie: Potrivit sistemului german introdus de DRG, "Baureihe 54" cuprinde toate locomotivele cu formula osiilor 1'C si acolo intra o gama diversa de locomotive prusace, poloneze, austriece si altele. Deci nu este corect sa le bagi pe toate in aceeasi oala si sa spui BR 54, desi exista situatii, de exemplu la BR 64, unde este corect sa spui astfel, fiindca BR 64 a fost un tip de locomotiva introdus de DRG intr-o serie unificata pe intreaga Germanie.

Deci locomotiva ta "BR 54 1518" se denumeste corect BR 54.15-17 fosta bavareza G 3/4H.

Acuma, in ceea ce priveste Orient-Express-ul, e o garnitura foarte frumoasa si ea in mod normal ar trebui sa contina un numar impar de vagoane: 2 vagoane de bagaje, 2 de dormit, un restaurant.

Se asezau asa: intai un vagon de bagaje, apoi un vagon de dormit, la mijloc vagonul restaurant, apoi inca un vagon de dormit, la final ultimul vagon de bagaje. Daca sunt 7 vagoane, atunci se dubleaza vagoanele de dormit.

Deci tu ai un vagon restaurant in plus (le-as aseza unul dupa altul) si ai un vagon de bagaje in minus! :D
 
Acestea ar fi vagoanele din set:
2 x WL - vagoane de dormit


2 x WR - vagoane restaurant


1 x F - vagon bagaje