Adunatura mea de N-uri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Garnitura Hecht-uri DB ep. III Roco



Intrebare: ce loco ar putea trage aceste vagoane ? am disponibile un Br 38.10-40 DB ep. III, sau un br 03 DB ep. III
 
Buna,

Mai degraba o "Ludmilla" ;-)

Daca voi chiar credeti ca cineva mai folosea in anii 1956-1968 vagoane din Grupa 23 in garnituri unitare, inclusiv WL si asta cu BR41 (care 41? 41 0-2 sau Neubaukessel?) va inselati amarnic.

Vagoanele de clasa I (fostele "Hapag Lloyd" erau extrem de rare si circulau pe D-Zug, AB ex ABC si B ex C circulau in general pe accelerate (EIlzug) sau pe rapide mai putin importante, precum Interzonenzuege spre Germania Democrata, amestecate cu Silberlinge si alte tipuri de vagoane.

WL-urile Hecht circulau rar, ca vagoane de rezerva sau se foloseau ca hotel de exemplu la targul de la Hanovra sau la Documenta la Kassel.

Ma indoiesc ca a existat vreodata vreun tren compus numai din "stiuci" Grupa 23 in aceasta epoca, in afara catalogulului Maerklinsi Roco...
 
Merci de info Dragos si Horia, incerc sa mentin un echilibru intre cataloagele producatorilor si realitate, producatorii au interesul de a folosi matritele si sub alte inmatriculari/epoci de aceea cred ca emit serii cum e cea de fata putin probabil reflectate de realitate, nu sunt nici purist insa nici ignorant de aceea sunt convins ca exista o solutie decenta pt tractiune in cazul de fata. La tine, Horia am vazut in colectie un 41 222 Altbaukessel - tragand 3 stiuci insotite de alte 2 vag. - cred ca asta va fi alegerea tractiunii in cazul in care cele 2 alternative cad (38.10-40 sau 03)
 
Buna,

Am "scormonit" putin prin biblioteca si iata ce am gasit:

D708 Dortmund-Wiesbaden-Stuttgart-Kempten/All-Oberstdorf in 1956

Tractiune de la Doirtmund probabil 03, Heidelberg-Ulm electric (probabil E18) si Kempten-Oberstdorf 86 (!!!)

Tfz
Pw4u grupa 23
WLB (4u) DSG (ex Eilzugwagen Grupa 30)
B4u-23
AB4u-23 (deci doua Hechturi)
B4u-26 (Hecht lung cu acoperis drept)

Pana la Ulm si un AB (probabil grupa 23) Kurswagen pentru Innsbruck.

Iata si
D382 Muenchen-Luebeck-Grossenbrode Kai prin Wuerzburg si Bebra, 1956

Tfz pana la Treuchtlingen electric (E18/19), dupa aceea 01.10, 01 Neubaukessel sau V200.0

Tfz
WR(4u) DSG (Grupa 39)
B4u OBB (N28)
AB4u-39 (t??´t un Schuerzenwagen)
WLB DSG Grupa 23 (Hecht)
B4u-23
AB4u-39
WLAB U-Hansa CIWL (asta pe N... ioc)
B4u-23
Pw4u-37 la schimb cu PwPost4u-28

Deci 2 stiuci clasa a IIa si una de dormit.

Alte trenuri cu mai multe stiuci impreuna n-am gasit ;-)
 
Merci, D708 se preteaza mai bine la ce material am, vestea buna e ca pot folosi 03-ul, Pw4u si 2 stiuci din cele 5, ramane sa le vanez pe celelalte. Cu restul adica WL4u-23, Post4u-23 si A4u-23 ramane sa vad ce fac. Pw4u-23 inteleg ca intra tot in grupa stiucilor deci vor fi 3 Hecht-uri pana la urma....
 
Ultimele 2 achizitii in materie de aburoase vin de la FLM, detalii si rulaj excelente....23 - FLM 7123 si 56 - FLM 7157



 
Cand ii injuram mai tare pe baietii de la TRIX pentru modul in care au ales sa relationeze cu clientul, mi-a cazut in mana o alta mini-isprava de-a lor Minitrix 12537 - E75. Modelul se produce din 2004, are roti brunate, interfata digitala, motor cu volanta, tractiune pe 4 axe, reprezentare decenta a detaliilor. Destinat atat transportului de pasageri cat si celui de marfa, modelul real a fost construit intr-un numar de 31 exemplare incepand cu 1927. Din cele 31, 24 au supravietuit razboiului, 22 ajungand in reteaua Deutsche Bundesbahn si 2 in reteaua DDR-ista acestea din urma fiind retrase in 1964. In 1960-1961 3 din cele 22 de exemplare aflate in exploatarea Bundesbahn-ului au fost modernizate iar in 1968 au fost reinmatriculate ca serie 175. Au circulat pana in 1972 iar E 75 59 a fost pastrata la muzeul din Nurnberg unde a fost perpelita de incendiul din 2005.



 
Pacat mare cu rotile alea gigantice.... :( locomotiva este o mica nijuterie printre altele insa au dat cu cata in balta la roti. Nu inteleg de ce se mai produc astfel de roti in UE.
 
Dap, e jenant ... dar de scari ce parere ai ? prima data cand le-am vazut m-au dus cu gandul la scarile alea de lemn de la tara pe care se urca gainile - probabil au renuntat la finete in favoarea rezistentei - de cuple nu mai pomenesc.
 
Venita pe filiera Stapanul Bielelor (mpursu) - Stapanul Laserului (sogard) va prezint deja celebra prusaca G 8.1, viitoare clasa 55, iaca:



Detalii fine, rulaj demn de anii 2000, lipsa interfata digitala, FLM s-a trezit tarziu din somnul analog....oricum, un exemplar reusit, roti brunate, biele subtiri, motor silentios insa nu la nivelul motoarelor actuale.
 
Nou intrata in colectie, BR 62 versiunea DRG-ista produsa de Fleischmann este remarcabila. Motor silentios, roti brunate, biele subtiri, fara interfata digitala insa va beneficia curand de tratament corespunzator. Probabil din cauza seriei mici de productie a fost un model reprodus destul de slab, pe H0 doar Liliput vad ca a abordat subiectul iar pe N, Fleischmann. Astept cu interes renuntarea la basoreliefuri pt rotile purtatoare si cele alergatoare - am observat cel putin la FLM ca nu sunt consecventi in reprezentare -la dimensiuni comparabile folosesc ori decupaje ori basoreliefuri, o fi vorba doar de costuri aferente perioadei in care sunt produse ? Modelul prezentat a fost produs intre 2003 si 2007





 
Un model produs de Fleischmann dupa care tanjesc de ceva vreme BR 86









Este productie ceva mai noua, roti brunate, biele subtiri, motor silentios, probabil in 5 poli desi FLM a descoperit tarziu si ultimii 2 poli. Detaliere ok, digitalizata, ruleaza impecabil.