Adunatura mea de N-uri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Multumesc, e intr-adevar o incantare sa o privesti mai ales la viteze mici chiar si in analog. La H0 si loco din generatia mai veche sunt capabile de porniri line si viteze mici insa la N se simte clar evolutia motoarelor atat la Trix cat si la Flm. Daca ar reusi cei de la Flm sa scape si de becuri si sa le inlocuiasca cu LED-uri ar fi evolutia completa. Adica sunt caraghiosi sa ceara in 2011 200 eur pt o loco electrica cu becuri triste in momentul in care Trix ofera loco la 70-80 eur cu led-uri de ceva vreme iar calitativ nu e f. mare diferenta.
Am incercat si digitalizari la loco mai vechi de la minitrix insa nu prea sunt multumit de rezultate, ar fi interesant daca s-ar gasi la preturi rezonabile motoare din generatia noua pt batranici - Flm sau trix nu cred ca au vreun interes in acest sens iar producatorii mititei le scot la preturi destul de maricele...
Ma bucur si ca a trecut testul "Biela" :lol:
 
@cornelTT am un ESU montat pe un trix mai vechi, problema e ca loco pleaca smucit - reactioneaza numai la un voltaj ceva mai mare, iar daca incerc viteze mai mici se opreste - singurul avantaj fata de analog e ca ii mai taie din bazait.
@sogard, traiasca ebay-ul !!!
 
Pt N cel putin, e principala optiune in acest moment, la H0 am gasit si pe plaiurile noastre loco la preturi rezonabile si second si noi.
 
Tot de la Flm va prezint BR 65 - un model produs intre 1982 - 2008. Modelul prezentat are un grad ridicat de detaliere rulaj ok, urmeaza operatiunea de digitalizare. Modelul are ceva poticneli la rulajul in linie dreapta, culmea si modelul pe care l-am avut anterior avea aceeasi buba, am incercat curatarea insa problema cred ca e de la distanta dintre roti pt ca in curba merge impecabil.





 
Esti sigur ca la partea cu rulajul nu e invers ? Mi se pare cam aiurea sa mearga rau in linie dreapta si bine in curbe ! S-ar putea sa ai probleme la ghidajele rotilor purtatoare, mai mult ca sigur cu cele de sub marchiza.
 
Da, sunt sigur si banuiesc ca din cauza nearticularii celor 4 axe, pentru a se inscrie corect in curbe i-au micsorat distanta dintre rotile de pe aceeasi axa - o sa masor treaba asta deseara. In curba isi culege curent perfect n-are absolut nici o ezitare iar in linie dreapta in momentul in care se opreste si imping rotile din lateral, porneste.
 
Pai ai zis ca are probleme la rulaj, de ce fel sunt problemele ? Mecanice sau electrice ? Daca ai probleme electrice, pe care osii culege tensiunea ?
 
Electrice, are intreruperi uneori mai mici, alteori totale, am verificat culegerea de curent si pare ok in partea superioara din cate retin cred ca are pe toate cele 4 osii + alergatoare si purtatoare.
 
E foarte dubios ce spui tu acolo, desi culege pe majoritatea rotilor zici ca se intrerupe electronic.
Ori ai linia murdara, ori rotile murdare, ori lamelele care pica pe roti sunt imbacsite cu deseuri . Asigura-te ca astea trei aspecte nu sunt cauza problemelor.

In cel mai rau caz posibil sa ai probleme cu motorul, periile sa fie uzate sau murdare, sa nu fie vreun contact imperfect la una din infasurari.

Sa nu ai cumva vreun fir cu lipitura rece prin locomotiva.

Ce spui tu mai sus cu ingustarea ecartamentului ca sa se inscrie mai usor in curbe e putin cam aiurea, asta in cazul in care e adevarat. Eu iti recomand sa nu umbli la roti.
 
Cele 3 posibile cauze au fost verificate si eliminate de pe lista de probleme. In curba repet, ruleaza impecabil si cand ajunge in linie dreapta in 6-7 cazuri din 10 la viteze micute se opreste. O sa o desfac si incerc sa retensionez lamelele de contact
 
A?a p???eam eu cu o locomotiv?? BR 01 de la Piko, dar invers, adic?? cînd intra în curb?? la viteze mici se oprea. Locomotiva are decodor ESU 3,5 cu sunet. Am desf??cut-o de nenum??rate ori, am cur???at-o ?i degeaba. A?a c?? am luat o lantern?? într-o mîn?? ?i cu telecomanda în alta :D am început s?? o rulez la vitez?? mic?? uitîndu-m?? foarte atent la contactul ro?ilor cu ?ina. Surpriz??, în curb??, ( am ?inele un pic înclinate, c?? a?a e în realitate :D ), partea din fa???, adic?? locomotiva , nu atingea perfect cu toate ro?ile fiind mai u?oar?? decît tenderul. Ca atare am desf??cut tenderul din nou ?i am analizat cu aten?ie toate cele de pe acolo. A?a am g??sit un fir de la lamela colectoare care era dezlipit, dar nu-?i d??deai seama decît dac?? tr??geai de el. L-am lipit ?i problemele au disp??rut.

La fel cred c?? ai ?i tu, un contact imperfect undeva.
 
Mosul, care e trenulist convins se pare, chestia cu sania fiind doar marketing, a poposit si pe la mine si iata ce a pus sub molid

un BR24 - Fleischmann 7142





 
Si pentru ca am fost cuminte (!?) m-am mai ales cu o mica bijuterie. Va las sa o descoperiti intr-un mic comparativ. Nu pot spune decat ca din cele 3 combinate ar fi iesit un model perfect. Revin cu detalii...



 
Ce sa zic: Minitrix, Arnold si FLM; Fiecare cu plusuriule si minusurile ei; nu am vazut "live" decat varianta Minitrix; are probleme cu culegerea curentului. Oricum, frumoasa locomotiva, nu degeaba i se spune regina locomotivelor de manevra.
 
Pt usurinta comparatiei le-am pus pe toate in aceeasi ordine intr-o singura poza, este vorba asa cum a precizat Andreiul de MTX, FLM si .... Hobbytrain nu neaparat in aceasta ordine. Am uitat de Arnold, o sa o caut, nu m-ar surprinde daca ar contribui si ea la V60-ul ideal... Toate sunt modele aflate in fabricatie si da, e o loco de manevra absolut dementiala, o detin si la H0 si sunt tare curios cum au ales producatorii sa o reprezinte si la aceasta scara.