Aparate Foto - pareri si opinii

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Elef sa iti zic care e treaba cu amator , amator este acea persoana care nu are are cunostinte legate macar de baza fotografiei nu trebuie neaparat sa fi profesionist daca lucrezi in domeniul foto si castigi bani din asta , profesionist esti in momentul in care inveti anumite lucrui despre fotografie ( incadrare , compozitie , treburi legate de lumina , unghiuri de fotografiere , sunt mult mai multe lucruri de spus dar nu are rost sa mai continui) dupa urmeaza treaba cu apratu foto fie ca ai un compact sau un semi profesional sau profesional poti face aceleasi fotografi nu poze , nu tine neaparat de aparatu foto ce esti amator sau profesionist , daca te simti destul de pregatit in materie de cunostinte din punct de vedere practic si financiar :) poti incepe incet incet sa treci la diferite tipuri de aparate de exemplu entry level.
Puteti arunca un ochi pe profilul meu http://www.flickr.com/photos/38241506@N02/
 
multumesc Montalbano insa de ceva timp nu ma mai ocupd e modelism ca nu prea se impaca cu fotografia la buget
 
@ stefan

In calitate de amator oarecum avizat imi permit sa te contrazic, fara a intra in amanunte, fie si numai partial : De la un anumit punct conteaza foarte mult cu ce aparat vrei sa faci sau ai facut o poza. Ca sa nu mai vorbesc de fotografie.

Daca accesati linkul de mai jos o sa vedeti poze facute atit cu o bunica " sapuniera " HP R 707 de numai 5 MP cit si cu un DSLR de 12 MP. Puteti incerca sa ghiciti care cu ce aparat a fost facuta.

http://www.cipriandivuldavid.blogspot.com/


Toate cele bune

dcm
 
Pina la urma de la ce a inceput discutia asta? ca am uitat tot citind ce e pe aici.

Am un Olimpus 510 UZ (dupa ce am avut sapuniera Olimpus 310 si Sony DSC H2) si vreau sa il schimb, am crezut ca o sa ma lamuresc aici despre cai si mijloace, dar am ajuns la altceva....

Fiecare face poze cum se pricepe sau depinde ce urmareste, latura artistica si atunci are timp si rabdare sa tot schimbe setarile, sau latura practica: vazut, pozat cu automatic.

Pina la urma am dedus ca unele poze facute cu automatic nu sint bune, mai e si incadrarea , mai una mai alta.
Nu ar trebui sa existe site-uri generaliste si altele mai exclusiviste care sa nu accepte orice tip de poza?

Oare aici in domeniul feroviar nu se poate intimpla sa te afli la locul potrivit in momentul potrivit sa surprinzi ceva direct cu setarea automatic?

Si multe alte intrebari....
 
@ dantm

Iti inteleg punctul de vedere si celelalte trairi.


In mare parte raspunsul ti l-ai dat singur ( "Fiecare face poze cum se pricepe sau depinde ce urmareste...... " ). Restul vine din practica. Incearca sa fotografiezi acelasi subiect trecind prin programele oferite de aparat. In paralel, daca nu ai facut-o pina acum, ar fi bine sa citesti si un pic de teorie ( principiul de functionare al aparatelor foto). In timp iti vei da seama daca e cazul sa investesti mai mult pe aceasta latura.

Multi ma vor blama, dar eu sint de parere ca de pe forumuri nu vei primi niciodata un raspuns care sa te lamureasca asa cum vrei tu.



Toate cele bune.


dcm
 
problema fotografiei e una complexa si ar trebui sa faca obiectul forumurilor de specialitate, pentru ca de regula curg multe caractere si se tocesc multe taste pe tema asta.

in principal pentru a vedea comparatii intre camere, http://dpreview.com/ este un site foarte bun, iar un magazin profesionist in domeniu este www.f64.ro, unde poti citi si comentariile cumparatorilor despre produse, necenzurate. ambele site-uri abordeaza de la sapuniere la dslr-uri si obiective cu cost de automobil.
 
Setarea automat e buna doar daca cerul este senin, altfel poza iti iese supraexpusa, adica norii de alb absolut si restul culorilor din poza spalacite (asa cum este poza cu fumul de acum 2 pagini).
Depinde ce vrei sa faci:
- daca vrei sa faci doar un point-and-shoot pe automat ca marturie ca a existat cutare locomotiva in cutare loc la cutare data in cutare schema atunci nu conteaza ca ai culorile spalacite, zgomot de pe senzor, soarele in fata, poza stramba si prost incadrata
- daca vrei sa faci mai mult, sa pregatesti o deplasare intr-un anume loc, sa astepti cateva ore trenurile si sa incerci sa faci niste poze de genul railpictures.net (unde ce nu corespunde se sterge fara discutii/explicatii), atunci trebuie sa inveti putin

Eu credeam ca acest subiect se adreseaza celor din a doua categorie, ca altfel te duci si cumperi cel mai ieftin sau cati bani vrei tu sa dai ca tot aia e.

Acuma ca subiectul s-a umplut de oamenii din prima categorie care vor neaparat sa-i confinga pe cei din a doua ca de fapt tot ei sunt mai destepti, ca ei fac unele poze destul de bune si aia cu dslr arunca aiurea cu banii, si asta total neargumentat("am vazut eu" sau "este pe internet" nu sunt argumente) sau pe niste argumente puerile de genul "ghiceste cu ce e facuta poza asta"... probabil ca era inevitabil...
 
In lumina celor de mai sus, propun ca forumul sa fie impartit in astfel incit sa se adreseze pasionatilor dupa cum sint categoriile date de shoppy.

Adica a celor care isi iau aparat doar ca sa aiba aparat si a celor care au alte ,,interesuri" cind pozeaza.

De asemenea mai propun ca fiecare poza pe care cineva o posteaza sa fie analizat de catre ,,un comitet" sa-i fie aduse autorului la cunostinta obiectiile si in caz ca nu se conformeaza sa fie stearsa sau trecuta in prima categorie.
 
Eu am cautat un aparat foto care sa redea cat mai fidel culorile subiectului fotografiat. Asta dupa ce ma exasperase un Kodak care se lauda cu "culori similare aparatelor cu film" :!: :?:

Am testat Canon, Olympus, Fuji, Casio, Sony, Panasonic, si am studiat zeci de recenzii si imagini pe net http://www.steves-digicams.com/

Am fotografiat de mi-au sarit ochii mire tip EIA1956 sau cele color de aici http://www.belle-nuit.com/testchart.html

Concluzia? De departe cel mai apropiat de realitate au fost modelele Panasonic si Sony :!:
Sony a reusit performanta reproducerii perfecte a culorilor mirelor (de ex. rosul 235:0:0 a iesit 234:0:0) dar are ceva probleme cu "natura vie" mai ales fetele persoanelor. Panasonic aparent reproduce mai bine culorile naturale, dar testele pe mira au relevat diferente ceva mai mari.

Fuji si Nikon au usoare tente spre albastru sau verde-albastru, Olympus are culori "frumoase" dar reproducerea este neliniara, Canon pare a favoriza galbenul, Kodak este varza - poze colorate fara prea mare stress de a corespunde realitatii.

Nu vreau sa generalizez, totusi se pare ca fiecare brand foloseste principii diferite de calibrare si procesare a culorilor si se obtine astfel o "amprenta personala".

Asadar, daca veridicitatea culorilor este esentiala (imagini reportaj) mergeti pe Sony sau Panasonic; daca primeaza artisticul (unghiuri, lumini, umbre...) alegeti Canon sau Nikon.
 
Pana la urma, in fotograf adevarat va merge pe film.
Un Pentax cu film, face cat 10 sapuniere sau 8 DSRL-uri.
Singura problema e ca nu ai cum sa vezi ceea ce ai fotografiat, pe urma, la acel aparat trebuie sa cunosti tehnica de fotografiere, nu la sapuniere. La DSRL, iarasi trebuie sa cunosti tehnica.
La cele clasice, din pacate incet incet trebuia sa-ti faci tu studio de developare, deoarece nu prea mai exista centre, iar filmele sunt din ce in ce mai rare si mai scumpe.
Un Zenith, iarasi e un aparat foarte bun.
 
In ultimii ani, pe langa unele bridge-uri (Fuji, Olympus, Panasonic, Sony), am facut mai multe teste cu o serie de DSLR-uri: Olympus (E-420, E-510), Nikon (D50, D80, D300), Canon (350D, 450D, 10D, 30D), Sony (A200), Pentax (K10D), Fuji (S3 Pro) - majoritatea cu obiectivul din kit (echivalent 18-55). Ce am observat:
-Olympus: zgomot foarte mare (chiar deranjant) al imaginii, probabil ca dimensiunea mica a senzorului isi spune cuvantul (cu toate ca unele din bridge-urile testate, Fuji S5600 si S9600, aveau un senzor mult mai mic, dar cam acelasi nivel de zgomot)), body-ul arata a plastic ieftin (inscriptiile "Made in China" sunt prezente de altfel peste tot), focus-ul este "by wire"
-Nikon: culori frumoase, saturate, dar distorsioneaza culoarea pielii (ai senzatia ca respectivul subiect si-a dat cu fond de ten), body foarte ergonomic & bine realizat, se preteaza pentru peisagistica & natura moarta
-Canon: imagini bogate in detalii, reproduce cel mai bine culoarea pielii, cateodata in lumina puternica are tendinta de supraexpunere, se preteaza pentru portrete & sport
-Sony: nu m-a impresionat, vireaza spre rosu, supra-satureaza culorile
-Pentax: excelent body (etans fata de apa & praf), ergonomie foarte buna, imaginile un pic subexpuse, iar autofocusul cam lenes, pacat ca nu-i asa de popular la noi in tara
-Fuji: de asemenea un body excelent (bazat pe cel de Nikon D200), s-a descurcat cel mai bine in lumina puternica din punct de vedere al detaliilor (senzorul Fuji isi spune cuvantul)
Personal folosesc un batran Canon 350D :D pentru ca fac mai mult portretistica, iar calitatea imaginii nu s-a imbunatatit substantial la urmatoarele modele de Canon ca sa ma impulsioneze in a-l schimba. Imi place LCD-ul separat pentru setarile de baza (contrar tendintei actuale in a inghesui toata informatia pe un singur display mare), este destul de mic si usor (una e sa urci pe munte cu el la gat, si alta e sa urci cu un Nikon D300 care te indoaie) si are telecomanda in infrarosu (dupa mine, o telecomanda trebuie sa fie fara fir - d-aia folosesc Piko & Digi1 pentru joaca si Multimaus & NanoX pentru programare :p). Obiectivul pe care-l folositi este de asemenea foarte important, dar deja discutia se departeaza din punct de vedere strict al body-urilor, asa ca ma opresc aici. ;)
 
E, asa da.

Cunosc si eu un fotograf care merge pe film, bineinteles ca si-a facut studiou de developare in camara, doar ca se plange ca nu mai gaseste sa cumpere substantele. Si pe langa ca la film nu vezi ce fotografiezi, trebuie sa stii ce face filmul respectiv. De exemplu pentru peisaje mi-a spus ca foloseste Fuji care scoate foarte frumos verdele, dar care e slabut pentru pozele cu persoane sau de interior, unde pune Kodak. Dar cum are un singur aparat mai rasarit atunci e mai greu, asa ca in general fotografiaza doar peisaje.

Mie mi se pare ca Sony subexpune culorile, insa trebuia sa incerci si tu un model mai in sus, minim 350(care-i si cel mai vandut de la Sony), nu 200 care-i entry-level(impreuna cu 100) si are 4mp mai putin(fara sa mai vorbim de life view si alte chestii pe la body).

Cat despre piata dslr-urilor, Nikon si Canon isi impart frateste cam 80% din piata, in timp ce Sony ia mare parte din ce a mai ramas. Totusi tendintele sunt interesante, cel mai mare perdant este . . . Canon, in timp ce cea mai mare crestere o are . . . Sony.
 
@dac nu sa sti ca nu tine neaparat de aparat culorile , de obicei cand faci focus pe ceva aparatu isi i a singur expunerea si isi alege culorile in functie de nuanta pe care ai focusat din acea cauza ies pozele cu , culori aiurea , alta chestie tine de blansul de alb , la un aparat dslr ai o functie unde poti seta cum sa faci poze jpeg + raw sau separat , la raw iti capteaza datele care ti le citeste senzorul aparatului si anterior pot modificat foarte usor poza fara sa o degradezi vizual , poti alege balansul de alb care e o problema la majoritatea camerelor dslr entry level care nu prea stiu cum sa il seteze
@shoppy potti corecta expunerea manual la fiecare aparat , si al un compact are un buton (trebuie sa zica in carte) care iti regleaza expuenrea cu 2 trepte in plus si 2 in minus (adica poti supraexpune cu 2 trepte si subexpune tot cu 2 trepte)
 
Interesanta chestia cu butonul la compacte, eu am avut vreo 3 Sony si un Canon compact, nu am vazut butonul la nici unul, probabil sa fie vreo functie ascunsa / scurtatura in meniu / combinatie de taste.
 
@shoppy
Sincer, mi s-a parut foarte buna ideea de a imparti fotografiile in cele doua categorii scrise de tine. Asa ar trebui procedat.
Asa precum spui, si eu as fi simtit nevoia sa discut despre categoria a doua, atat la fotografi cat si la fotografii. Insa ... mi-am consumat energia inutil incercand sa lamuresc, plin de bune intentii, catre ce trebuie sa tinda fiecare. Se pare ca nu prea s-a inteles acest lucru.
Tare mult as vrea sa vad o pagina de net cu trenuri romanesti precum este railpictures.net. Din pacate noi avem stfp. De ce, nu cred ca mai este nevoie sa explic, fiind evident in intelesul randurilor de mai sus.
Desi nu imi castig existenta din asa ceva, fac poze din 1991 si am lucrat pe filme alb-negru, apoi color, procesand in camera obscura, cu patura in geam, atat filmele cat si fotografiile, bucata cu bucata. Am inceput cu Smena, apoi cu Zenit s.a.m.d. Apoi (din 2005) am trecut la fotografia digitala unde am aplicat cunostintele de lucru numai pe manual de la aparatele mecanice, clasice.
Cum as putea intelege eu un aparat de genul ,,sapun" ?
Dar respect totusi parerea fiecaruia chiar daca nu sunt de acord cu ea intotdeauna.
 
Salut nicu4,

Sapunurile intr-adevar sunt o categorie care lasa de dorit.

Dar nu putem acorda tuturor compactelor titlul de "sapun" , iata ca baietii de la Canon au scos anul trecut cel mai tare aparat compact din gama Power Shot si anume Canon SX1 IS.

Acest aparat duce la un nou nivel compactele, aparatul are in premiera senzor CMOS prezent la DSLR oferind o rezolutie de 10 MP , un zoom optic de 20x, viteza mare de fotografiere, imagini RAW, filmare in full HD, mai multe detalii aici http://www.cameralabs.com/reviews/Canon_PowerShot_SX1_IS/
Iata si un clip de prezentare http://www.youtube.com/watch?v=xfHwb2cECcI

In opinia mea acest aparat este foarte bun si este aproximativ egal cu un DSLR avand foarte multe din functiile acestuia la un pret destul de bun aprox 1,897 ron.
La cum a avansat aceasta gama este posibil ca in viitor sa avem o gama paralela in calitate cu aparatele DSLR fiecare satisfacand anumite nevoi ale fotografilor.
Desigur un DSLR intodeauna va fi superior.
 
ce nu se intelege e ca principala si cea mai mare diferenta dintre o sapuniera si un dslr o face obiectivul.