Diorama lui GHIATA

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
ma gandisem ca pe exterior sa fac 3=4 deschizaturi gen viaduct, iar pe interior o sa ies afara cu un macaz in curba unde ma opresc cap de linie...sau ceva acareturi.
In tunel am doua linii, defapt tot traseul este pe 2 linii........am facut asa.un compromis la spatiu ......si cred ca da bine
Partea proasta ca nu am loc decat de r1 pe interior dupa ce ies din macazul curb dar nu-i bai. Totul se invata cu creionul si ....ajutorul prietenilor trenulisti :D
 
Ca sa eviti eventuale probleme cauzate de curbele prea stranse, mai ales in tuneluri - ar trebui sa ai la indemana un vagon lung de calatori si sa-l plimbi pe traseu ca sa verifici ca nu "sterge" cumva peretii tunelului. Deasemenea portalurile trebuie montate si verificate, fiind zone predispuse la ciocniri cu materialul rulant cand linia este amplasata in curba. Pentru linie dubla ar trebui facut acest experiment cu 2 vagoane lungi, rulate in paralel pe cele doua linii: nu au voie sa se atinga de nimic exterior si nici intre ele ! Altminteri ai putea sa ajungi in situatia sa nu poti rula pe diorama orice fel de garnituri doresti :-| A, si inca o chestie, atentie la inaltimea tunelurilor, sa poata trece usor pe acolo un vagon supraetajat sau o locomotiva cu pantograful ridicat !
 
Parca ti-am mai scris pe undeva :D

In primul rand, asta sigur nu am scris, felicitari pentru dispozitivul pentru taiat polistiren.

Revenind,

Daca ai copiat un portal de tunel pentru linie dubla dupa unul al unui producator de accesorii nu prea este bine.
Toti producatorii sau aproape toti fac portale pentru linie dreapta nu si pentru linie curba - comoditate - asa ca vei fi obligat sa pozitionezi "coastele" in asa fel incat sa nu ai probleme la rulajul modelelor lungi - ti s-a mai spus asta mai sus.

Ca sa ai o/un coasta/portal corect pentru linie curba trebuie sa ti-l proiectezi singur, proiectare ce tine seama de toate elemntele caii de rulare: linie curba, tunel, gabarite si ce o mai fi pe acolo.

Nu spune ca este in franceza ca desenele sunt "scrise" in limba universala

http://www.morop.org/fr/normes/nem103_f.pdf

http://www.morop.org/fr/normes/nem105_f.pdf

si multe altele pe

http://www.morop.org/fr/normes/index.html

Spoor la modelit!
 
M-am inspirat dupa acele norme
Am calculat si recalculat si pana la urma am reusit ce se vede.
Ca si probe de rulaj am luat vagoane de calatori, cele mai lungi de la mine, si le-am tot miscat inainte si inapoi de au iesit scantei din sine. :)
In schimb am facut un compromis la inaltime..........pe interior am 80mm .sa speram ca nu este material rulant mai inalt de 60 -65
Mai am multe de invatat.....multe..........
 
Totodata neavand ce face mi-am luat un ajutor de nadejde si am inceput o alta proba

Dupa ce am calculat mai mult la ochi mi-am dat seama dar tarziu ca puteam sa o fac direct pe dimensiune .
Dar cu ce nu se compara practica chiar daca am primit multe ...............cuvinte de incurajare de la sotie


Dar nu-i bai .Ajutorul meu o sa aibe cu ce sa se joace
Poate deseara fac ceva poze cu incercatea mea de pod si cu ce am mai lucrat la dio
 
Salut,

Lemnul de balsa este bun pentru casele rustice.
Pentru peron nu prea merge deoarece lemnul are fibra si oricat l-ai slefui, daca nu-l chituiesti, iese in evidenta la vopsit.
Ca sa folosesti lemnul de balsa la peron ar trebui sa te orientezi la un peron din Ep.II sau Ep.III, peron facut din piatra sparta sau pietris iar lemnul pus ca zid de sprijin, spre linie, in combinatie cu stalpi din cupoane de sina.
Arata excelent dar pentru epocile amintite si pentru o gara/halta.
 
Cateva poze cu incercarea mea de constructie de pod
La inceput am facut de proba unul din .....ceva de 3 mm (se pune sub parchet)


Cam asa vreau sa arate
O mareeeeeee traversare peste liniile din asa numita gara.
inca nu m-am hotarat sa o fad cu linii duble sai sa-l las simplu.Cred ca am refacut planurile de sute de ori.Oare asa patesc toti. :D :(
Si acum am trecut la treaba.Nici nu stiu cum m-a apucat dimineata :-x


Vreau sa stiu ce am gresit.Podul nu este gata, normal ar trebui sa mai contina doua capete de dar le fac si pe alea..............sau nu
 
O sa radeti de mine dar m-am gandit ca gara sa fie oarecum etajata. Doua linii la subsol cu trei linii de suprafata. Intre ele scara rulanta sau simpla sa vad spatiul de care dispun.In paralel cu podul pasaj pietonal .
In mintea mea este bestial.............. :D dar in practica...............
 
vorbind despre gara...frumos se aude...si nu vad de ce sa rida cineva de tine...dealtfel exista foarte multe gari cu mai multe niveluri...
idea este extraordinara...realizarea insa va fii cumva mai complicata...
oricum...spor la treaba!!!
 
din cite imi amintesc, prin 1986-87 ma aflam in warsowia, polonia...daca ma ajuta bine mintea...gara centrala era pe 3 nivele...poate exista cineva care poate sa ajute cu vreo informatie in plus!!!
un weekend placut!!!
 
nici eu nu sunt departe de tine si eu sunt la inceput dar eu am inteles de la colegi ca este si in realitate o asa gara ....... oare o fi...