Macaraua Mehano - weathering / actionare electrica

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
...
a aparut din nou simptomul de rotire "sacadata"
...
De acea sugeram ceva mai sus o metod?/splu?žie mai apropiat? de realitate... Sunt sigur c? ar fi permis o miÂ?care mult mai cursiv?.

Poate m? l?mureÂ?te Â?i pe mine cineva: s-a modificat modificarea?
1) "sunt"/"suntem" este "sunt"/"suntem" în continuare, sau s-a revenit la forma mai consacrat?: "sînt""sîntem";
2) "â" din mijlocul cuvintelor a redevenit "î", sau a r?mas în continuare "â"?
 
M? refer la faptul c? în majoritatea cazurilor (chiar Â?i majoritatea macaralelor altele dec?t feroviare) mecanismul care roteÂ?te corpul de sus se compune din componentele men?žionate mai sus:
- o roat? din?žat? "uriaÂ??" "prins?" de corpul rotitor Â?i
- o roat? din?žat? mic?-mic?-mic? (în compara?žie cu roata din?žat? uriaÂ??) care "învârte" corpul de sus. Cel pu?žin aÂ?a am vâzut eu la o macara feroviar? apar?žinând C.F.R.
Este imaginabil? Â?i o solu?žie invers: roata din?žat? uriaÂ?? s? fie prins? de corpul principal, iar roata mic? s? fie prins? de corpul superior rotitor. Adic? dac? motorul care asigur? miÂ?carea se afl? pe corpul care se roteÂ?te Â?i roata din?žat? mic? de ac?žionare trebuie s? fie pe corpul respectiv.
Astfel se realizeaz? o reduc?žie de putere destul de mare, care, combinat? cu reduc?žia asigurat? de servomecanismul prezentat poate asigura a revolu?žie mai lent? Â?i mai "cursiv?".
 
De fapt solu?žia respectiv? a fost sugerat? mai degrab? din acest motiv: de a asigura o reduc?žie suplimentar? care ar fi dus la o revolu?žie mai lent? Â?i mai lin? ;) Â?i nu pentru a monta servo-mecanismul în afara corpului rotitor.
 
:D ...adicatelea cam asa ceva...


Una din problemele la varianta asta este coroana dintata- e foarte greu de "improvizat" din ceva existent.Cea din poza e "decupata" dintr-o roata de la un mecanism de cd .Apar doua probleme: una e ca decupajul trebuie facut foarte exact(dantura de dimensiuni mici nu permite abateri)si a doua e faptul ca nu se "inadeste" corect cu a doua parte.Daca prima problema se rezolva simplu cu un strung, a doua ,oricat am incercat sa ajustez dantura in zona respectiva, n-a fost chip sa o fac sa mearga "civilizat".Altfel, din toate variantele incercate pana acum, a oferit miscarea cea mai apropiata de realitate.Din pacate n-am gasit o sursa de roti dintate(sa fie si pereche) de dimensiunile astea.Ramane in studiu...pacat ca nu mai sunt la moda video-urile...pe acolo era "rost" de asa ceva...
 
??ntr-adev?r la aÂ?a ceva m-am referit ;)
La ce m?iestrie ai dovedit la realizarea cablajelor Â?i p?r?žilor electronice de pân? acuma, cu siguran?ž? g?seÂ?ti pân? la urm? niÂ?te ro?ži din?žate adecvate Â?i vei duce la bun sfârÂ?it proiectul ;)
 
Multam inca o data Prognosis (si pt idee si pt oferta).Cea mare(alba) parca e facuta pt asa ceva.Exista in mecanismele alea si "perechea" ei(ceva cu 6-7 dinti si diametru mic)?Deocamdata incerc sa pun la punct solutia la care lucrez acum, dar ramane de perspectiva in caz ca nu iese asta.Stii ce e tare aiurea la "lucrarea" asta...de fapt am abordat-o eu oarecum gresit...am ajuns intr-o faza in care exista niste subansamble care functioneaza ok luate separat.Dar ,puse cap la cap,incep sa apara probleme...Practic, trebuie "gandita" de la inceput toata, asta insemnand electronica, mecanisme,"tinuta" de drum si de functionare, ergonomie si , eventual, posibilitatea de depanare, daca e cazul.Cred ca deja am ajuns la 5 sau 6 variante probate si unele "zone" tot in ceata sunt.Una peste alta , e mult mai dificil de realizat decat ma asteptam...atat ca "proiectare" cat si material( evit sa fac o socoteala cam cat a "papat" proiectul asta pana acum...si nu e la capat :D )Uneori am fost tentat sa renunt, mai ales de cand a ajuns in "depou" si al doilea exemplar...Noroc ca s-a fixat bine ideea....Si de-o fi sa mor, mor cu macaraua-n mana...(ia cata arta am in condei :D )
 
Eu lucrez la acest proiect din octombrie de cand m-a provocat Rally! Am trecut si eu prin etapele tale de "gandire per ansamblu" si am testat oarece variante fara sa am insa marele avantaj al microservere ce ai tu! Eu m-am chinuit cu motoare de vibrator telefon si roti dintate din RTPA7 un releu te temporizare produs la Timisoara in anii Ceausescu, releu ce face temporizarea mecanic cu electromotor si un mecanism extrem de complex ceva cu cutie de viteze in 7 trepte. Nu am postat lucrarile din rusine pentru esecurile suferite si nu avea rost sa postez toate incercarile esuate! Nu am renuntat, dar deocamdata nu pot continua din motive independente de mine! Starea sanatatii si starea ... finaciara! Tu ai un mare avantaj cu aceste microservere. In plus imi place foarte mult ideea cu placarea! Este interesanta! Si lucrezi foarte frumos si curat lipituri si electronica! Eu zic sa nu te mai grabesti! Analizeaza si iar analizeaza inainte de a porni la lucru efectiv! Apar schimbari intruna si apoi iti va fi greu sa modifici ce ai facut deja. Ma refer la placa de circuit! Si eu am stricat un sasiu si l-am refacut complet si din nou din forex! Practic nu mai e nimic din cel vechi! Daca as fi avut servourile tale avansam si eu dar m-am blocat! Pinioane din discuri de telefon am o gramada caci asa mi-am inceput eu in copilaria pasiunea pentru mecanica si electrica, cersind galene si discuri de telefon pe la usile depanatorilor de la posta! Hehehehe ce vremuri! Erau darnici baietii! Cred ca am demontat 100 de discuri de telefon pe putin. Deci, voi cauta in cutioantele mele. Am cautat si azi dimineata vreo ora dar mi s-a facut rau de la efort! Am multe cutii! Zeci! Trebuie sa mai incerc o data! Stii cum e cu legea lui Murphi ala! Probabil ca le voi gasi exact in ultimul loc in care voi cauta! :D Iti vaoi da cu mare placere. Au in ele si pinioane mici la 7-9 dinti exact cat sa cuplezi coroana. Vezi ca daca pe o coroane larga cuplezi direct un elmotor in priza directa, ai rezolvat si problema efortului (raportul de transmisie este foarte mare la o coroana de 35 mm) si ai rezolvat si problema revenirii in curbe caci in felul acesta se misca lejer motorul versus coroana si invers. Pe testate! In rest, iti urez succes si sa stii ca ... sunt cu ochiul pe tine!
 
O solu?žie nu tocmai fericit? Â?i poate firv? ar putea fi înlocuirea ro?žilor din?žate cu ro?ži (una uriaÂ??, una mititic?) acoperite cu un strat de cauciuc foarte moale Â?i foarte aderent? Recunosc este un fel de cârpeal?, dar în lips? de altceva zic c? ar merge...
Te-ai gândit cum o s? rezolvi problema c?zutului în nas când vei încerca s? ridici ceva cu bra?žul întins pe lateral? (perpendicular pe axul liniei)? :D Eu zic c? va trebui s? te gândeÂ?ti cel pu?žin la loc pentru contragreutate, dac? nu cumva la un mecanism care s? mute greut??žile c?t mai la cap?tul corpului macaralei odat? cu creÂ?terea unghiului bra?žului fa?ž? de axul Â?inelor la 90 grade Â?i invers: mutarea greut??žilor c?t mai la mijlocul corpului macaralei odat? cu sc?derea unghiului la 0 grade :D...
 
@ Prognosis...ai dreptate doar pe jumatate.Numarai dintii coroanei din poza( 70 cred) si presupunand angrenarea cu o roata cu 5 dinti, rezulta un raport de 1/14...pana aici e ok.Dar cabina trebuie sa faca o rotatie la cel putin 5 sec.- mai repede iese titirez.De aici rezulta o turatie a motorului de 70 rot/sec .Nu stiu ce motor ar putea fi incetinit "electric" in asa masura.Atentie...trebuie sa mai fie capabil si sa "traga" de ceva.Astea de sevo, la un moment dat nu-si mai pot invarti nici propriul mecanism... :-x :-x :-x
 
@ POK...problema se rezolva si fara contragreutate...e suficienta o scobitoare bine plasata :D .Serios vorbind., e "prinsa" in calcul si contragreutatea.
 
Zilele asta am facut ceva progrese, dupa cum se va vedea in clipul de mai jos.Pana la urma am mers pe principiul "simplu e mai bine" si am facut transmisia la cabina cu o banala curea de casetofon...In felul asta nu mai exista riscul distrugerii mecanismului la o eventuala rotire fortata a cabinei iar elasticitatea curelei permite bratului macaralei sa fie "condus" in curbe de vagonul de sprijin.Testele le-am facut doar pe R2 dar ,"la mana", se pare ca e loc si pt. curbe mai stranse. In timpul testelor ,motorul unuia din servo-uri si-a pierdut sanatatea pt. a doua oara...de data asta de tot...Asa ca, lucrarile la bratul macaralei se suspenda pana la sosirea servourilor noi.Cam ce ar mai fi de rezolvat:
1 colectarea curentului de la roti (nu cred sa ridice probleme...)
2 adoptarea unei solutii constructive pt limitatoarele de cursa ale bratului
3 inca o reproiectare a cablajelor in functie de pct.2(si sper din tot sufletul sa fie ultima... :D )
4 gasirea unei surse de cablu bifilar subtire si elastic...probabil de la niste "urechelnite" (casti) de alea foarte chinezesti si foarte ieftine. La ce e necesar vedeti in film...asta e "cireasa de pe tort"... :D
5 trecerea "pe curat" a improvizatiilor din acest moment.

Asadar...film...



Scuze pt calitatea "prestatiei" macaragiului...inca nu m-am obisnuit cu "manetele"... :D
 
Felicitari f33 :fluierat:

Se incheaga o treaba profesionista. Daca ar fi fost sa ma gandesc la un angrenaj cu joc, as fii mers pe unul melc-roata melcata, melcul avand joc axial mare in lagare ( si centrat cu niste lamele elastice) Dar cred ca mecanismul de casetofon este de incredere -ca si fiabilitate- si permite si patinarea.
Succes pe mai departe. :aplauze:
Apropo, pune te rog poze cu mecanismul de rotire.