Macaraua Mehano - weathering / actionare electrica

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Merci pentru foto :D Ar fi prea mult s? te rog s? mai faci una: cu servo mecanismul întors la 90 de grade fa?ž? de pozi?žia din foto?
 
Odata ce am rezolvat rotirea cabinei, se pare ca am ajuns intr-un moment mai delicat al constructiei.Pozitia in care voiam sa montez servourile pt brat si carlig s-a dovedit sa nu fie cea mai buna alegere.Am gasit o alta varianta de amplasare care pare sa fie mult mai buna dar pt care trebuie taiat mai "adanc" si odata pornita nu prea mai prezinta posibilitatea de revenire la forma initiala...Din pacate de obiectivul asta n-am reusit sa ma tin.Si cu motor si cu sufletu' in rai...se pare ca nu merge.In momentul asta trebuie sa invartesc servourile, sa vad cum lucreaza si ce se poate face cu ele in conditii reale.Asa ca,pentru vreo doua saptamani lucrarile la macara inceteaza si ma "comut" pe centrala digitala si decodoare.Pe masura ce avanseaza lucrurile si daca intereseaza pe cineva,poate facem un topic separat si pe tema asta.Intre timp,daca obtin o "suplimentare de buget" o sa incerc sa iau si o macara Roco sa putem merge mai departe si cu motorizarea tip "kit".Oricum,topicul ramane deschis pt discutii.
 
Incepand de azi se redeschid lucrarile la electrificarea macaralei.Intre timp am mai gasit rezolvarea la cateva din problemele aparute.Una din ele era realizarea unui limitator de cursa pt firul carligului.In cele din urma solutia cred ca va fi modificarea unui semireglabil multitura dupa cum se vede in poze(a cu' astept sa se usuce sa vad daca e si functional).
Asta e obiectul in stare naturala

Se polizeaza usor rasina cu care e capsulat pana arata asa

Cu un cutter se scoate placuta ceramica pe care e "pictata" rezistenta.Cu mare grija ca e cam casanta.

Cu ajutorul unei freze se polizeaza usor rezistenta (potcoava neagra)lasandu-se intacte capetele de contact(partea metalizata).In faza asta am incercat sa curat depunerea de carbon cu ceva diluanti dar n-a raspuns pozitiv la nici unul.

In partea de jos a pozei se poate vedea o varianta mai mica de semireglabil ,dar care fiind capsulat cu o rasina mai "nemteasca" nu a fost chip sa reziste procedurii.De aici totul pare sa fie simplu- sarme, poxipol si asteptam sa se usuce.Daca totul a mers ok, ar trebui sa rezulte un soi de limitator care face contactele undeva la vreo 25 de ture(daca am simtit bine la degete :lol: )

Operatiunea a reusit,piesa rezultata e functionala si va permite 23 de rotatii ale axului.La un diametru al axului de 2mm, va "infasura" undeva in jur de 15 cm de fir.In continuare "mufarea" cu servo-ul facuta cu un tub de plastic "gasit" prin mecanismul unui pix
 
Zilele astea am stricat tot ce facusem la mecanismul de rotire al cabinei si am mai incercat cateva variante. Una din ele pare sa dea rezultate bune si , in acelasi timp, rezolva doua probleme mai vechi: "rupe" in cazul rotirii accidentale a cabinei si permite intr-o oarecare masura vagonului de sprijin sa ghideze bratul macaralei in curbe.Pana la proba cu toate acareturile montate , detaliile raman la "secret"( nu de alta dar nu vreau sa "va radeti" daca nu merge :lol: )Deocamdata am inceput reconstructia sasiului cabinei.Data fiind lipsa acuta de spatiu, am hotarat sa indepartez peretii laterali ai sasiului si sa-i refac din cablaj.In felul asta vor servi atat ca suport mecanic pt mecanisme ,cat si ca suport electric pt decodor.Partea proasta e ca merge destul de greu proiectarea cablajelor in conditii "3D". Cam asa arata "mulajul" in faza asta

 
Ahaaa...si eu care credeam ca haraie ceva in calculator...de fapt se aude cum "roade" invidia... :D .Dar deocamdata nu inteleg de ce...sunt si metode mai simple sa farami o macara ... :D
 
f33 a spus:
.Partea proasta e ca merge destul de greu proiectarea cablajelor in conditii "3D".

:D :D ai grija sa nu iasa vreun emitator radio din carcasa aia 3D.

Foarte indrazneata lucrarea ta, sunt sigur ca nu o sa rada nimeni de ceea ce faci...vezi locomotiva mea V180 la N...
 
Salut f33 si spor in continuare!Spune-mi te rog prin ce metoda obtii placutele de circuit (ma incanta ca marginile lor sint foarte drepte si curate)
 
cunosc metoda foto, dar sint diverse tehnici si ...subtehnici ale acestei metode.Lucrezi cu placute cu substanta foto gata aplicata sau folosesti Fotorezist?Lampile sint speciale sau home made?scuze de off topic.
 
@alin- placi preacoperite(cu fotorezist n-am reusit sa le scot asa) iar lampa e un fel de improvizatie-o caroserie de cuptor cu microunde si o lampa de uv gasita intr-un morman de piese intr-un service.Cred ca era folosita la ceva gen "ucis bacterii"Are un drosel micut, dar alte amanunte nu pot sa-ti dau...pe "bec" nu scrie nimic iar pe drosel e un cod pe care n-am reusit sa-l gasesc nicaieri. Revenind on topic...alte poze cu sasiul electronic:
 
f33 a spus:
Deocamdata am inceput reconstructia sasiului cabinei.Data fiind lipsa acuta de spatiu, am hotarat sa indepartez peretii laterali ai sasiului si sa-i refac din cablaj.In felul asta vor servi atat ca suport mecanic pt mecanisme ,cat si ca suport electric pt decodor.

BUN arata fain,dar nu reusesc sa imi dau seama de partea de design ,este sacrificata in favoarea aspectului functional?
 
@f33
Man... "m-ai omorat" !!! :aplauze: :aplauze: :aplauze:

@sogard
cred ca peste toata chestia vine carcasa si a rezolvat si partea de aspect.
problema e ca ca treaba se complica, putini pot sa-si construiasca singuri asa ceva si pt interesati va fi mai simplu sa-si ia una la gata.
rally
 
rally a spus:
@f33
Man... "m-ai omorat" !!! :aplauze: :aplauze: :aplauze:

@sogard
cred ca peste toata chestia vine carcasa si a rezolvat si partea de aspect.
problema e ca ca treaba se complica, putini pot sa-si construiasca singuri asa ceva si pt interesati va fi mai simplu sa-si ia una la gata.
rally

Sau sa comande la cei care au facut :idea:
 
Referitor la eventuale comenzi...sunt deschis dialogului :D .Dar pana la momentul respectiv mai e destul de mult de lucru.Deocamdata am ajuns aici:


Am montat si transmisia si au aparut din nou probleme. Cu sasiul in starea initiala functiona ok.Toata "incarcatura" se pare ca a cam dezechilibrat mecanismul si, datorita frecarii mai mari in lagar, a aparut din nou simptomul de rotire "sacadata".Incercarea de a elimina rulmentul inlocuindu-l cu tubul albastru de plastic a esuat.Desi frecarea e mult mai mica decat in cazul sistemului original de prindere, se pare ca renuntarea la rulment nu e posibila.Exista si o parte buna - mai exista destul de mult spatiu in cabina ceea ce ma face sa ma gandesc la o "rearanjare" care sa permita folosirea si a unor servomecanisme ceva mai mari.