Macaraua Mehano - weathering / actionare electrica

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Referitor la macaraua din filmul postat mai sus: este o varianta "digitalizata" a celei prezente pe site http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=ap57
pe care am inteles ca roco nu o mai produce.

Am gasit totusi pe un site american parca, o carte tehnica a ei in care se specifica modul de functionare (bazat pe un decodor tip locomotiva) si in care se aminteste de o parghie ce decupleaza rotirea cabinei - pt ca in deplasare vagonul anexa sa o poata roti la viraje altminteri existand pericolul distrugerii servo-ului respectiv.

Se specula si ideea ca fragilitatea acestui sistem este motivul pt care roco a incetat productia variantei motorizate.
 
f33 a spus:
De acord cu tine...nu e nevoie de forta,e nevoie de demultiplicare :(

Demultiplicarea se face pentru a creste forta. Parerea mea este sa nu te complici cu roata melcata , pui servo dedesubt cu axu in sus si rotirea sa se faca dirtect pe axu de iesire a servoului.
 
se poate face un sistem de eliberare a cutiei la rotire in momentul in care bratul coboara sub un anumit nivel respectiv blocare cind se ridica peste un anumit nivel cu o lamela elastica si un stift care intra intr-o gaura din roata dintata. cind nu e pe pozitie se invirte roata fara cutie pina cind ajunge in dreptul gaurii si atunci stiftul intra in gaura si antreneaza toata cutia in miscarea de rotatie. evident, se pot da mai multe gauri in roata pt a scurta timpul pina la blocare.
 
Uite o poza mai mare

Roata mica de pe motor are 10 dinti,urmatoarea vreo 30 .Pt aproximare zicem 25 si ca ar fi toate la fel .Sunt vreo 5 sau 6. La iesire turatia e de 1,6 turatii/sec(aproximativ)Fa un calcul cam ce turatie are motorul.
 
Vaska ,asta a fost primul gand cand am vazut poza cu servo-ul.Dar asta la iesire are 1,6 ture/sec.Si intreg nu intra dedesubt in asa fel sa poata angrena ceva,fara sa tai din vagon. Altfel ar fi mers cu roata dintata de la mecanismele de cd care zici ca e de acolo ca dimensiune ,se gaseste,si e doar 1,5 ron.Si mai trebuie adus si curentul de la roti prin gaura aia... :( Legat de parghie...exact la asta ma gandeam cand visam la ambreiaj...dar cu degete de 1/2"...poate doar sa dresez niste hamsteri... :D
 
Turatia motorului o sa fie redusa , ca va trebui in mod obligatoriu si rezistenta serie (motorul merge la 5-6V iar pe linie ai de 3- 4 ori mai mult) . O poti ajusta pentru ce turatie doresti sa ai la iesire , cuplul este suficient de constant in acest caz.
 
nu mos. nu cu degete. cu o lamela de releu prinsa de podeaua cutiei sub roata dintata. pe lamela pui o pirghie care sa fie impinsa de brat la coborire si sa scoata stiftul din gaura din roata dintata. la ridicar elibereaza pirghia deci si lamela care impinge stiftul in gaura. si daca nu se nimereste nici o problema. invirti motorul in gol pina vine gaura la stift si agata lamela. cursa lamelei trebiue sa fie un pic mai mare decit lungimea stiftului - 2 su 3 mm.
 
Ar mai fi o solutie......teoretic la sevourile astea ar trebui sa existe si posibilitate de control al vitezei.Ceva legat de impulsurile de alimentare...Dar nu stiu in ce limite se poate varia.Ramane de vazut dupa primele teste.Daca ar putea fi scazuta turatia rezonabil din alimentare,atunci se poate fixa sasiul direct pe servo si s-ar simplfica mult constructia.Dar fara miscare libera si limitand rotirea cabinei la cca.270 grade(sau cat o avea cursa servoul)S-a jucat cineva cu servo-uri din astea analogice?
 
Functionare Roco Digital Crane:
http://www.central-hobbies.com/otherdcc.html
 
@Lok-era vorba pe unde bag degetele sa montez stiftul...De aia ma gandeam la hamsteri...ar fi buni la asamblare ca au degetele mai subtiri... :D
 
f33 a spus:
Ar mai fi o solutie......teoretic la sevourile astea ar trebui sa existe si posibilitate de control al vitezei.Ceva legat de impulsurile de alimentare...Dar nu stiu in ce limite se poate varia.Ramane de vazut dupa primele teste.Daca ar putea fi scazuta turatia rezonabil din alimentare,atunci se poate fixa sasiul direct pe servo si s-ar simplfica mult constructia.Dar fara miscare libera si limitand rotirea cabinei la cca.270 grade(sau cat o avea cursa servoul)S-a jucat cineva cu servo-uri din astea analogice?

Electronica servoului o poti folosi numai impreuna cu sistem rc , dar nu este loc de asa ceva. Cat despre limitarea cursei , am vazut in filmulet ca ai prelucrat servoul sa se de-a peste cap. Deci cu axu unde ai pus roata melcata , actionezi direct rotirea macaralei.
 
Am Â?i eu o macara de la Mehano. M? tot gândeam s?-l îmbun?t??žesc :D Eu m-am gândit la o variant? un pic diferit?: montarea unui mecanism de ac?žionare a corpului macarelei (albastru în desen) în afara lui. AÂ? pune o roat? din?žat? mare pe cilindrul corpului (portocaliu în desen). Roata ar fi ac?žionat? de o alt? roat? din?žat? mult mai mic? (maro în desen). Roata din?žat? ar fi pe un ax care str?punge platforma, iar dedesubt ar face contact cu un servo-mecanism (negru în desen).
Nu Â?tiu îns? dac? m?rimea pezenetat? pe site (Dimensiuni: 19.7mm x 8.37mm x 17.5mm) include sau nu Â?i lungimea melcului. F?când teste pe o bucat? de Â?in? R1 de la Piko am ajuns la concluzia c? între boghiuri r?mîne disponibil un spa?žiu cu o lungime de aprox. 30 mm. Ar putea fi de ajuns :D
Astfel cred c? ar r?mâne mai mult loc pentru servomecanismele de ac?žionare pe vertical? a bra?žului Â?i pentru servomecanismul de ridicare/cobor?re a cârligului; trecera firelor de alimentare ar fi de asemnea mai facil?.
"f33" crezi c? servomecanizmul pe care-l posezi încape sub platform?, între boghiuri?

 
Pok ,ideea ta nu e rea deloc chiar daca amendeaza un pic aspectul (banuiesc ca vrei sa tai "cutia neagra" de sub vagon.Maine promit sa-ti pun doua poze sa vezi mai exact cum sta treaba.Dimensiunile nu includ melcul.Prima observatie care imi trece prin cap e ca s-ar putea sa se complice un pic situatia pe parte electrica(comanda servoului)Asta va trebui pusa tot in cabina.In platforma ,in afara de cutia neagra nu prea mai e loc de dezvoltat ceva.
 
??ntr-adev?r ar fi vorba de decuparea plasticului pentru montarea servoului, dar aspectul cred c? se poate "remedia" prin montarea, în ambele laterle a c?te un ap?r?tor care s? mascheze tot. Ca un fel de completare a lamelelor t?iate la 45 de grade existente... Ap?r?toarele ar putea fi montate fie mai înauntru fa?ž? de cele existente, fie în locul celor existente.
??n cea ce priveÂ?te montarea p?r?žii electrice, poate prin renun?žarea, par?žial sau total, la balasturi se poate face loc ca lumea sub platform? pentru electronic?...
 
@pok
Buna incercate dar tare cred ca nu ai loc de boghiu. Axul cu care vrei sa unesti motorul cu roata dintata trebuie sa il aduci foarte aproape de osiile rotilor boghiului si in curbe atinge
 
Pozele pt Pok




:!: In cazul in care montezi motorul in platfurma si comanda in cabina vei avea nevoie de 4 sau 5 trasee de curent "rotative"(doua care "urca" de la roti in cabina si minim doua care "coboara"la motor sau la servo).Poate fi mai greu de realizat practic dar nu renunta.
 
Blocarea rotii dintate
...macar se demonteaza usor...

Axul gaurit...

"stiftul"de blocare si roata usor prelucrata


In felul asta, prin ridicarea rotii pe ax cca.1,5 mm, teoretic cabina trece pe "free".Sa vedem pana la sfarsit ce loc mai ramane prin zona...
Si din nou test



Miscarea usor sacadata e atat din cauza mizeriei care a intrat in rulment (era tare bun unul capsulat...da' e greu de gasit)cat si din cauza ca roata dintata si axul ei nu sunt perfect aliniate pe axa de rotatie a cabinei.Asta sper sa se rezolve prin "reglarea" pozitiei H-ului.Ochiometric e vorba de vreo 0,2-0,3 mm...Dar MERGE !!! :D
 
:idea: Pentru eliberarea cabinei problema poate fi abordata si altfel...poate nu trebuie ridicata roata ci "miscat" un pic servoul...