Material rulant K.Bay.Sts.B. (H0)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Nu-s chiar asa rigide, au un grad de flexibilitate, altfel ar forta tampoanele la curbe stranse. depinde si de vagoane, cat de lungi sau grele sunt. Tre' sa dai o bere, ca le-am avut primul si te-ai convins de aspect :D
Toate Brawa!
 
obiwan a spus:
Tre' sa dai o bere, ca le-am avut primul si te-ai convins de aspect :D
Toate Brawa!

Asa-i cand te lauzi cu ce mai ramane din comanda altora si ai ajuns vestit pe forum :evil:
Vezi ca beau numai Corona :D
 
Oameni buni, lamuriti-ma si pe mine ce e atat de extraordinar la cuplele astea Brawa? Nu vad decat dezavantajul de a nu mai putea decupla vagoanele decat rasturnate! In ceea ce priveste realismul, nu imi dau seama cum poate fi atins avand in vedere nivelul coborat la care se monteaza fata de traversa frontala!
 
La vagoanele de marfa ep.I, cuplele par prea masive si acestea sunt mult mai potrivite !
De gustibus......
 
Sal @WeepingEye
Exista alta cupla mai apropiata de realitate?
Da, are un dezavantaj, dar, personal, nu mi se pare un impediment major. Mie imi place foarte mult cum arata garnitura acum fata de cum arata cu altfel de cuple.
Spor
 
buna,

da, exista: cupla cu surub ca la 1/1, asa cum se practica la FREMO-87 sau cum fac toti modelistii care ruleaza Proto 87... cupla la 1/87 ca cea reala :D

am cuplat si decuplat multe vagoane asa la FREMO (exista scule speciale) si dupa ceva vreme te obisnuiesti... insa nu se pot nici cupla, nici decupla automat si pe raze sub 80cm nu merge... :(
 
Herr H
Da, ce sa spun, scoala de modelism feroviar. E de studiat si practicat.
Personal, imi plac acestea foarte mult si din ce am testat pana acum nu au nici o problema pe R1. Dar daca e loc de mai bine, oricand.
Spor
 
FREMO are un mare avantaj: poti sa faci module pe H0 cu raze de curbura de 3-4m si sa fugi cu trenuri realiste pe ele la intalniri, cu cuple reale...

are si un mare dezavantaj: nu poti face acasa singur ce faci la intalnirea FREMO, asa ca tot la cuple cu culisa ajungem...

exista si "puristi" (H0-Pur sau Proto-87, se intelege) care folosesc cuple originale la 1/87 si fac doar manevra pe 3-4 module, fara curbe mari si cu macaze de 45cm lungime...
 
Sal
O alta achizitie care imi zgandare placut privirea in vitrina mea, este Gm-ul cu cabina de franar de la Roco, cod 66232:


Epoca I, imatriculat K.Bay.Sts.B. desi nu are culorile specifice companiei :cry: Roco a garnisit acest vagonul destul de bine cu detali si inscripti fin executate.
Ce nu imi place:
- acoperisul fara nici un detaliu;
- nu se deschide usa;
- rotile pline, dar vagonul a fost timis de urgenta la atelier unde a primit roti spitate Roco. Arata mai bine dar nu pe cat de bine ar da cu roti spitate Trix.
Spor
 
buna,

vagonul in cauza este un Verbandwagen, un G10 model 1914 prusac livrat la caile ferate bavareze in timpul razboiului in vopsirea tipica de dupa 1915, cand si in Bavaria s-a renuntat (pana dupa 1919) la traditionalul verde.

vagoanele G10 seria 1914 nu au fost echipate cu roti cu spite, modelul Roco era corect in aceasta privinta.

vagoanele aveau acoperis acoperit cu Segeltuch date cu gudron (panze de corabie) intinse si erau absolut lise (corect si in privinta asta)

nu toate G02 sau G10 sunt la fel... :-?
 
Sal Herr H
Multumesc de informatii. Nu stiam ca acest fel de vagoane au avut un astfel de acoperis. Pacat ca s-a renuntat la culorile traditionale, vagoanele KBSB vopsite in acel verde specific, au parca un "gust" aparte.
Spor
 
buna,

pai ce sa zicem... era razboi, locomotivele se vopseau in negru si vagoanele de calatori toate Braungruen, cele de marfa toate Rotbraun...
 
Da, asta a fost si nu putem schimba nimic.
Si pt. ca tot a venit vorba de verdele KBSB, recent am achizitionat un vagon de transport animale, cod 24100 de la Trix:


Micut, finut, in 2 etaje, in culorile consacrate, cu multe inscripti, este un vagon frumos. Ar fi fost si mai frumos daca usile ar fi culisat. Acum trebuie sa achizitionez si cateva vacute, obligatoriu holstein, sperand ca acestea sa se observe destul de bine. Nu stiu cu paiele cum o sa fac desi iarba la plic cred ca o sa ma ajute.
Spor
 
tare frumos!

nu as pune insa vaci Holstein inauntru, nu au ce cauta in Bavaria... mai degraba ceva "brune" de rasa austriaca, cum se gasesc in sudul Germaniei! :)
 
buna,

pai de ce sa aiba?

cam 30% din vagoanele din epoca I si pana in anii 1960 aveau instalatie de franare completa si abia in anii 1920 s-au generalizat conductele de frana prin trenuri, in vagoanele fara frana...

de ce oare pe la 1900 la un tren de marfa cu 30 de osii era nevoie de 7-8 franari? se frana manual de pe vagoanele care... aveau frana! :)
 
Am inteles. Asta insemna ca la compunerea garniturilor trebuia avut grija la intercalarea vagoanelor cu si fara sisteme de franare. Este de retinut informatia pt compunerea unei garnituri corecte :aplauze: .
Spor
 
exact

in general fiecare al treilea sau al patrulea vagon era franat, la cisterne unul din doua (toate erau echipate cu instalatie de franare).

atentie si la vagoanele fara conducta de frana, la franatul automat cu aer (KKSbr (Kunze-Knorrz), HiK (Hildebrand-Knorr), KE-GP (Knorr Einheitsbremse), Westinghouse, Breda, etc...) nu au ce cauta vagoane fara conducta in trenuri franate automat!