Material rulant K.Bay.Sts.B. (H0)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salutare Vali, se pare ca suntem gand la gand cu Gtl 4/4! Il reiau baietii de la Fleischmann in varianta de epoca I? E super! L-au mai scos ca model exclusiv acum cativa ani, dar poate ca anul asta ii vor pune si lumini cu LED-uri, precum au facut si la Ptl 2/3.
 
Sal
@Felippe, @Victorian multam de sfaturi, atat micul cat si marele Mallet in culorile KBSB fiind in lista de viitore achizitii. Mallet-ul BR96 DRG imi place prea mult ca sa ma opresc doar la el.
Si un aparat foto mai capabil ............. :lol:

Spor
 
Sal
Frumos acest BBII; este pe lista de cumparaturi urgente.

Recent am reusit sa mai tai un alt punct de pe acesta list: 23517 Trix





Set-ul este deosebit atat prin finetea realizari (lantul macaralei este uimitor) cat si a numeroaselor inscripti. De asemenea detaliile sistemul de franarte al vagonului de serviciu sunt superbe precum si ale sistemului de contragreutate al macaralei. Ar fi fost si mai frumos daca vagonului-macara i se imitau cat de cat si lanturile de ancorare de linie.
Din pacate incercarea de a afla mai multe despre acest tip de vagon a esuat, pe net negasind decat o poza cu ceva asemenator (nu o pot posta pt ca nu imi mai aduc aminte de unde am descarcat-o) dar poate mai cunosc istorici nostri informati despre acest vagon-macara.
Acum, ca prioritate pe lista de achiziti, sunt cateva GTL-uri pt a putea completa gariturile, BBII fiind prima optiune.

Spor
 
Sal
Pana sa gasesc o BBII K.Bay la pret rezonabil, si avand in vedere boala asta verde care ma macina :D , va prezint o alta intrare in vitrina mea: set-ul pentru transport alcool 46290 Marklin:


In culorile K.Bay.Sts.B., fin detaliate, bogate in inscripti, roti fin spitate, numere de imatriculare diferite, aceste vagoane erau utilizate in Bavaria pentru transportul bauturilor alcoolice.


Din cate am observat, Trix a produs un vagon aproape la fel si cu imatriculare diferita asa ca ....... inca un punct pe lista de achizitii.
Spor
 
Razvane,
felicitari pentru garnitura verde.
Tu si Obiwan sunteti propietari de cantitati imense de alcool, demne de distalarii ilegale. Puteti sa va asociati la o afacere

:D
 
Sal
Cam asa arata mica mea colectie in acest moment:

Dupa cum observati sunt 2 rafturi intr-o biblioteca si, numai din ceea ce stiu eu, sunt minor fata de multi colectionari din Bucuresti sau din tara cu piese mult mai valoroase.
Spor
 
Sal
Boala grea aceste K. Bay-uri. Nu trece decat cu alte achizitii:
46074 Marklin


Vagon colonial, imatriculat K. Bay fara sa fie in culorile clasice, roti spitate, portcuple KKK, dar fara incarcatura. Din pozele pe care le detin, am vazut ca in partile deschise ale acestor vagoane se transportau butoaie si lazi, iar in interior baloti si saci. Sa vedem ce gasim pt ca sunt destul de complicat de facut home made dar "incercarea moarte-nare".

Avand in verede ca posed mai multe loko imatriculate DRG, am continuat achizitiile si in acest sens:
46744 Marklin


Roti spitate, portcuple KKK, acest vagon are ca neajuns faptul ca la prima vedere iti zgarie retina nerealismul butoaielor. Deja masa mea de lucru "cheama" acest vagon pentru o vopsire a butoaielor intr-un castaniu inchis, vopsirea cu negru a cercurilor si aplicarea unui strat de lac mat care sper sa aduca acest vagon mai aproape de realitate.
Ce parere aveti?
Spor
 
Reconditionarea butoaielor este o idee foarte buna. Parerea mea!
Frumos vagonul K.Bay. Felicitari pentru achizitie, bre!
 
Salut,

Si pe mine ma deranjeaza acele "butoaie" realizate dintr-o bucata masiva de lemn. Am vazut tehnica asta folosita de producatorii feroviari germani (sau de micii chinezi care le fac produsele!) atat la H0 cat si la N si nu-mi place deloc cum arata!

Navomodelistii cu experienta isi "populeaza" modelele lor cu butoaie realizate foarte realist din asemenea masive din lemn, placate insa la exterior cu "doage" facute din furnir, peste care se lipesc "cercuri" realizate din hartie neagra. Arata extrem de realist si am vazut asa ceva facut cu mare succes inclusiv pentru scari precum 1:200, deci se apropie de "Z"-ul feroviar!

Cred ca ar fi o idee buna sa incerci sa faci asemenea butoaie folosind tehnica mentionata mai sus. Fie ca le faci de la 0, fie ca slefuiesti pe strung "inelele" inestetice de la butoaiele actuale dupa care adaugi "doage" din furnir si inele de hartie neagra, va iesi ceva mai apropiat de realitate decat daca incerci sa vopsesti inelele. Iti spun din experienta ca NU vei reusi sa le vopsesti perfect. Arata mai bine adaugate din hartie!

Spor!
 
Sal
Multumesc frumos pt. aprecieri.

Dorin, marturisesc ca ideea cu doagele facute din furmir mi se pare bestiala. Pt. moment, pe masa de lucru, am cateva loko in lucru, dar cum ma eliberez incep lucrul la acest vagon. Promit sa postez poze cu evolutia lucrari.
Multumesc
Spor
 
Sal
Desi am ramas surptins cat de scumpa poate sa fie o bucata de furnir de calitate, nu am renuntat la ideea firnizata de Dorin, dar, momentan, am pus-o pe "hold".
Pana la dobandirea materialului de constructie necesar, "last new entry": set transpot turba K.Bay.Sts.B, cod 21250 Trix.







As putea spune ca am avut un noroc. Set-ul este nou, fabricat in Germania, calitate Trix, detali superbe, roti DC spitate si are in dotare si acele cuple rigide care imita atat de bine realitatea:

Si tot la capitolul dotare, set-ul are un pliant in mai multe limbi, cu o scurta istorie a folosiri tubei in tractiunea feroviara Bavareza:

Vagonul macara si vagonul platforma sunt identice cu alt set K.Bay prezentat mai sus, singurele diferente fiind culoarea vagonului platforma si numerele de imatriculare. Oare ce se transporta pe acest vagon platforma? Unelte de lucru sau altceva? Arata destul de aiurea gol si vreau sa fac ceva in privinta acestui aspect.
Si o poza cu vitrina imbogatita cu ultima achizitie:


Spor
 
Sal
Asa cum spune-am intr-un alt topic, am mai sters inca un punct de pe lista mea de achizitii: Pt 3/6 K.Bay.Sts.B Rivarossi


Aceasta loko are plusurile si minusurile ei, care au mai fost prezentate pe aici iar eu am avut cateva pe masa de lucru pt. diferite lucrari de intretinere, digitalizare sau inlocuire de lumini, deci stiam la ce sa ma astept.
Totusi cred ca niste piese de la Weinert ar imbunatati mult aspectul ei exterior. Studiem.
Spor